Casa parter si etaj
Last Updated: Dec 13 2020 14:49, Started by
dana84
, Sep 30 2014 07:05
·
0
#433
Posted 12 May 2015 - 16:23
dana84, on 12 mai 2015 - 14:02, said:
Incet incet ne apropiem si noi de inceputul lucrarilor. Am obtinut autorizatia de constructie, am depus actele pentru bransament curent de santier (am specificat ca pe durata santierului ne e suficient monofazic, dar ca apoi vom dori trifazic) si apa. Asteptam sa se realizeze acestea si sa primesc detaliile de rezistenta. dana84, on 12 mai 2015 - 14:02, said:
Si cateva intrebari in legatura cu instalatiile: 1. Atat constructorul cat si dirigintele de santier ne-au recomandat sa ducem traseele electrice prin placa, prin tuburi (ce tevi/tuburi sunt recomandate?). Si ziceau ca se ocupa ei de asta. Ca idee mi se pare ok, dana84, on 12 mai 2015 - 14:02, said:
..dar nu ar trebui sa avem un proiect mai detaliat de electrice (nu doar ceea ce avem in dosarul pentru autorizatie) sau altfel de unde o sa stie unde si ce sa traga ? dana84, on 12 mai 2015 - 14:02, said:
2. Mai spuneau de treceri pentru apa si canalizare. Acestea pe unde se duc (la ce nivel fata de cta/ctn)? Nu ar trebui sa le vad intr-un proiect (am eu ce am cu proiectele si sa vad totul desenat, altfel parca nu merge)? Nu ar trebui treceri si pentru curent/internet...? dana84, on 12 mai 2015 - 14:02, said:
Am atasat ce avem in momentul de fata pentru instalatii.. 1. Tabloul electric general - numai nu in acel colt de langa soba ; 2. Daca s-ar efectua un calcul termic se va constata ca in camera tehnica nu este necesar nici-un calorifer, deoarece s-ar mentine cald doar din '"pierderile de caldura utile"" aferente tevilor izolate de legatura intre centrala, boiler (care nu este mentionat) si distribuitoare; 3. Lipsesc pozitiile coloanelor de scurgere; 4. Lipsesc toate dimensiunile corpurilor statice (caloriferelor) dar asta e de inteles, caci nu s-a efectuat nici-un calcul termic; 5. Lipseste si identificarea intrarii apei potabile in casa (eu as prevedea-o in camera tehnica, cu un robinet general, despre asta am povestit un pic aici: http://forum.softped...4#entry17087383 |
#434
Posted 12 May 2015 - 22:26
dana84, on 12 mai 2015 - 14:02, said:
... Atat constructorul cat si dirigintele de santier ne-au recomandat sa ducem traseele electrice prin placa, prin tuburi (ce tevi/tuburi sunt recomandate?). Si ziceau ca se ocupa ei de asta. Ca idee mi se pare ok, dar nu ar trebui sa avem un proiect mai detaliat de electrice (nu doar ceea ce avem in dosarul pentru autorizatie) sau altfel de unde o sa stie unde si ce sa traga ? nu m-am uitat peste planuri, dar ca regula, se pun pe placa 0, prinse cu cleme si dibluri, niste tuburi rigide de pvc de 16, 20, 25, 32, ... sunt de obicei albe, de la producatori ca gewiss, cavi si se gasesc prin magazinele brico la bare de 3ml (pe distante mai mari se prelungesc cu racorduri drepte de pvc), prin ele se baga cablurile de curent si se toarna sapa peste ele... la perete se imbina cu coturi pvc de 90 grade si se urca vertical prin sant pe perete pana la prize (minim 10cm de la podea) si intrerupatoare sau doze; la fel se procedeaza si la corpurile de iluminat din tavan, doar ca se pun tuburile pe placa de peste parter si se gaureste placa in zonele unde coboara din tavan capatul de cablu pentru bec si capatul de cablu spre doza de legatura (in caz ca nu mai ai placa b.a. peste etaj, doar lemn, pe acolo pui copex metalic in loc de tub rigid pvc)... e bine ca traseele de curent din podea sa nu intersecteze trasee de alimentare cu apa (termice), deci metoda asta nu se practica daca ai IPAT, merge doar la calorifere... la fel, e indicat sa nu pui cabluri/tablouri electrice, prize, in apropierea caloriferelor si a altor surse de caldura (sobe, seminee), sub geam, in zone cu umiditate ridicata sau zona inundabila fara grad adecvat de protectie (IP65 de ex. la tablou electric de exterior)... O recomandare, daca nu ai electrician dedicat si faci electricele cu constructorul: citeste normativul i7, in special restrictiile legate de zona 0 din baie (volumul din incapere adiacent la cada) |
#435
Posted 12 May 2015 - 23:08
Canalizarea trebuie sa aiba o cota de adancime suficient de la inaltime fata de gura de varsare. Panta de la gura de varsare pana la casa trebuie sa fie ~2%. Deci iei cota de adancime fata de un reper fix dupa care vezi pe ce distanta vei merge cu teava prin pamant si faci calculul la ce inaltime treubuie sa lasi golul tehnic. Eu asa am facut. trebuie sa anticipezi niste situatii.
La bransamentul de apa sfatul meu e sa tragi la CTN-90 , un tub pvc DN125 sau 160 si care sa iasa prin radier langa perete intr-o zona ed compromis. Ca va fi bucatarie, ca va fi spatiul tehnic, depinde unde vrei sa faci racordul. Curentul suporta acelasi regim ca apa doar ca il poti trage printr-un tub DN110. |
#436
Posted 13 May 2015 - 06:36
marco71, on 12 mai 2015 - 22:26, said:
...e bine ca traseele de curent din podea sa nu intersecteze trasee de alimentare cu apa (termice), deci metoda asta nu se practica daca ai IPAT, merge doar la calorifere... |
#437
Posted 13 May 2015 - 10:49
Andrei, chiar daca spatiul din sapa permite intersectarea traseelor de instalatii, problema apare cand se efectueaza lucrari de reparatii la o instalatie (de ex. o teava termica sparta, sau o sudura ppr cu scapari) care pot afecta alte trasee (electrice) apropiate
relevant din i7: Quote
5.2.8.2.1. Sistemele de pozare nu trebuie amplasate în vecinătatea traseelor care degajă căldură, fum sau vapori care pot dăuna traseului electric, în afară de cazul în care sunt protejate prin ecrane sau dispuse astfel încât să nu afecteze disiparea căldurii generate de traseul electric. 5.2.8.2.2. Atunci când un sistem de pozare se află dedesubtul traseelor care pot produce condens (cum sunt traseele de apă, abur sau gaze) trebuie luate măsuri pentru protejrea traseului electric de efectele dăunătoare ale condensului. 5.2.8.2.3. Atunci când sistemele de pozare sunt instalate în vecinătate traseelor neelectrice, ele trebuie dispuse astfel încât intervenţiile previzibile la un traseu să nu provoace defecţiuni celorlalte şi reciproc. Notă: Aceasta se poate realiza prin: - un spaţiu corespunzător între traseu, sau - folosirea de ecrane mecanice sau termice 5.2.12.2.1. Tuburile şi ţevile de protecţie metalică sau din material plastic, se montează aparent, îngropat, înglobate în elemente de construcţie din materiale incombustibile sau în golurile acestora. 5.2.12.2.3. Se admite montarea tuburilor şi ţevilor pe/sau în structura de rezistenţă a construcţiilor numai în condiţiile prevăzute în normativul P100. 5.2.12.2.5. În încăperile în care în tuburi şi ţevi se poate colecta apă de condensaţie (de ex. încăperi din clasa de mediu AD 3, AD 4), tuburile şi ţevile orizontale trebuie montate cu pante de 0,5..... 1% între două doze. 5.2.12.2.6. Se recomandă ca în încăperi de locuit şi similare, traseele tuburilor orizontale pe pereţi să fi distanţate la circa 0,3m de plafon. 5.2.12.2.11. Tuburile instalate în cofraje în vederea înglobării în beton trebuie fixate astfel încât în timpul turnării şi vibrării betonului, să nu îşi modifice poziţia (de ex. se leagă cu sârmă de armătură), amplasate la distanţa minimă egală cu diametrul cel mai mare a tubului; 5.2.12.2.12. Nu se admite instalarea tuburilor şi ţevilor în care sunt introduse conductoare electrice cu izolaţie obişnuită, pe suprafaţa coşurilor şi a panourilor radiante sau pe alte suprafeţe similare, în spartele sobelor sau al corpurilor de încălzire. Se admite montarea pe suprafeţe cu temperatura peste + 40 oC numai a tuburilor şi a ţevilor metalice şi numai în cazul în care conductoarele electrice protejate în ele au izolaţia rezistentă la temperaturile respective (cu reducerea curenţilor admisibili conform tabel 52-C9). |
#438
Posted 13 May 2015 - 11:04
marco71, on 13 mai 2015 - 10:49, said:
Andrei, chiar daca spatiul din sapa permite intersectarea traseelor de instalatii, problema apare cand se efectueaza lucrari de reparatii la o instalatie (de ex. o teava termica sparta, sau o sudura ppr cu scapari) care pot afecta alte trasee (electrice) apropiate relevant din i7: Iar in ceea ce priveste Normativul I7, eu nu vad cu ce as intra sub incidenta lui, daca folosesc doar sisteme de incalzire cu temperaturi reduse, adica care nu depasesc media de 40 grdC.. |
#439
Posted 13 May 2015 - 11:12
Inginerul_bv a avut o lipitura la PPR ingropat in sapa, care a trecut proba de presiune, dar dupa vreun an a inceput sa curga.
|
#440
Posted 13 May 2015 - 11:20
kolfleading, on 13 mai 2015 - 11:12, said:
Inginerul_bv a avut o lipitura la PPR ingropat in sapa, care a trecut proba de presiune, dar dupa vreun an a inceput sa curga.. Edited by andreilesan, 13 May 2015 - 11:21. |
#441
Posted 13 May 2015 - 11:41
Andrei, nu cred ca e nevoie sa punem cuvantul tau contra altcuiva, decat poate daca ai facut tu instalatia respectiva Daca tu nu ai avut probleme nu exclude posibilitatea ca altcineva sa fi avut. O lipitura e totusi o lipitura . Nu are legatura cu instalatiile, dar eu am avut o lipitura la o piesa de la masina (asa s-a gandit mecanicul ca ar fi bine sa repare defectiunea respectiva) si am facut 2000km inainte sa cedeze lipitura.
|
#442
Posted 19 May 2015 - 22:52
In urma sfaturilor de aici am gasit un domn cu care am discutat mai multe detalii. Le enumar aici:
- priza de pamant realizata din tarusi zincati batuti in perimetrul fundatiei de care se sudeaza platbanda si peste care se da cu spray de Zn (am intrebat daca se poate sa se dea si cu spray si cu smoala - mi s-a zis ca nu merg ambele - dar mai studiez pana incepem); se leaga si de armatura din fundatie - in dreptul fiecarui electrod sau cel putin in cateva locuri; se scot trei limbi: una in CT unde o sa fie tabloul general si doua e diagonala pentru un eventual paratraznet (acestea doua zicea ca o sa mearga cu ele prin stalpi pana la acoperis). Cu priza asta de pamant a fost tare complicat - se pare ca pe aici prin Cluj nu se practica si cu greu am gasit un electrician care a zis ca a mai facut una singura asa. Nici nu a stiut sa imi dea o estimare de pret pentru manopera. - treceri pentru apa, canal, curent, curenti slabi - aici o sa fie musai sa ne intalnim si cu ei si cu constructorul si sa ne punem de acord pe unde o sa vina (la canal e un pic mai greu de estimat inaltimea pentru ca momentan nu este canalizare, dar speram sa fie - si trebuie sa iasa bine panta in ambele variante) - electricele ei le recomanda prin sapa, nu prin placa; deci aici mai asteptam sa o ridicam in rosu Din cate am inteles ei fac de toate: electrice, termice, sanitare ... Si desi mai avem muult pana acolo, mi-au mai zis ceva de ipat cu sistemul de la Rehau - pe care il tot laudau si eu tot incercam sa le explic ca e scump, de ceva racire prin pereti - aici iar nu imi e foarte clar cum sta treaba si daca merita investitia. Oricum mai e pana acolo si ma mai pun la punct din mers cu detalii. Sa vedem cum iese priza de pamant si cum merge comunicarea cu ei in general. |
|
#443
Posted 20 May 2015 - 07:07
dana84, on 19 mai 2015 - 22:52, said:
se scot trei limbi: una in CT unde o sa fie tabloul general si doua e diagonala pentru un eventual paratraznet (acestea doua zicea ca o sa mearga cu ele prin stalpi pana la acoperis) Nu am vazut un sistem prin care descarcarea de la paratraznet sa se faca prin stalpi. Mai sunt colegi care recomanda asa ceva? |
#444
Posted 20 May 2015 - 08:51
Se practica si in Cluj ceea ce vrei tu sa faci. Sa cauti pentru stalpii care vin in fundatie stalpi "prefabricati" pentru impamantare. Uite aici cateva poze de la o casa la care fac dirigentia:
photo 5.JPG 630.47K 230 downloads photo 3.JPG 535.76K 254 downloads Si asa au iesit pentru impamantare: 20150520_091731.jpg 267.61K 261 downloads Si firul pentru tablou: 20150520_092217.jpg 251.63K 249 downloads |
#445
Posted 20 May 2015 - 10:16
Se practica, dar nu e prea corect. Fierul are rezistivitatea de cinci ori cat cuprul, curentul de la trasnet este binisor peste 20000A si poate atinge 50000 si uneori 100000A. Se poate calcula caldura disipata de bara de otel din beton, la o descarcare rezonabil de rar intalnita, 80kA, si vedem ca sunt sanse ca stalpul sa explodeze la impact, din cauza ca miezul de otel se va incinge la alb. Am vazut chestia dealtfel cu ochii mei la o biserica.
|
#446
Posted 20 May 2015 - 10:21
Nu cred ca a inteles corect. Nu vine dus prin stalp ci pe langa casa....
|
#447
Posted 20 May 2015 - 10:39
El asa a zis ca duce prin stalp ca sa nu mai urce cu platbanda pe langa casa ... Initial m-am intrebat si eu daca o fi bine pentru ca nu am mai vazut pe aici pe forum facut asa, dar electricianul parea foarte convins de ce zice si apoi eu m-am gandit ca o fi la fel ca in fundatie unde practic platbanda va trece prin acea centura armata din fundatie. De fapt ma tot gandeam ieri in ce ordine o sa faca talpa fundatiei unde trebuie tarusi, platbanda, beton de egalizare, armatura, polistiren. Daca fac mai intai impamantarea, apoi toarna cei 5 cm de beton si apoi pun fierul ... fierul o sa "stea" pe platbanda ?
Edited by dana84, 20 May 2015 - 10:49. |
|
#448
Posted 20 May 2015 - 10:54
papanini, on 20 mai 2015 - 07:07, said: Nu am vazut un sistem prin care descarcarea de la paratraznet sa se faca prin stalpi. Mai sunt colegi care recomanda asa ceva? |
#449
Posted 20 May 2015 - 11:07
dana84, on 20 mai 2015 - 10:39, said:
De fapt ma tot gandeam ieri in ce ordine o sa faca talpa fundatiei unde trebuie tarusi, platbanda, beton de egalizare, armatura, polistiren. Daca fac mai intai impamantarea, apoi toarna cei 5 cm de beton si apoi pun fierul ... fierul o sa "stea" pe platbanda ? |
#450
Posted 29 May 2015 - 12:39
Am primit si detaliile de executie, s-au facut modificarile cerute, doar ca din cate vad eu s-a cam stricat un pic partea de termoizolatie de la treptele de la terase (detaliul 9 si 10). Ma gandesc ca se pot rezolva si la fata locului. Deasemenea a mai aparut o folie PE intre termoizolant si placa, care nu stiu daca e bine sau nu sa fie acolo. Oare mai e ceva ce nu pare ok si nu am vazut eu pe detaliile atasate ?
Attached Files |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users