Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...
 Implantologie & Cityscape (re...

Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro
 Sfat inchidere spatiu intre cada ...

ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara

Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...

Camera cu panou solar 180° field ...
 Eroare F16 msh Whirlpool 6 sense

Toyota - inconveniente minore poa...

Cadere frunze la lamai

Releu protectie tensiune
 

Mașină electrică vs. mașină cu motor termic

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#1
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,622
  • Înscris: 29.01.2008
Încerc să mut aici o discuție de pe topicul https://forum.softpe...io/page__st__18 , pentru a nu continua acolo niște discuții în afara subiectului. Cred că ar fi utile însă și niște comparații referitoare la costurile de întreținere și de utilizare sau date concrete furnizate de către posesorii de astfel de mașini.

View Postal bundy ro, on 06 iunie 2024 - 09:28, said:

View PostMicroEdge, on 03 iunie 2024 - 19:42, said:

Luam preturile de pornire. De ce sa scad 9500 euro la Id3?
Rabla plus. Daca iei preturi de pornire, e ca si cum ai compara mere cu pere. compara la aceleasi dotari. Si o electrica de la VW, chiar la pretul de pornire vine detul de dotata si la o termica trebuie sa urci mai sus la echipari sa fie aceleasi dotari.

View Postalin2pas, on 04 iunie 2024 - 18:30, said:

Oare de ce nu ai făcut comparație între Dacia Spring și Koenigsegg? Era mai în favoarea EV. Dar vezi, dacă mașinile sunt din aceeași clasă cum este?
FAc comparatie intre masinile aceluiasi producator. Si daca ai cmpara ID3 cu golf 8 , cu aceleasi dotari, pretul tot in favoarea electricei este.

View Postalin2pas, on 07 iunie 2024 - 14:42, said:

Golf 8 Advanced 1.5 eTSI DSG mild hybrid (fără opționale):
- Putere: 150CP
- Accelerație: 8,5 s 0-100 km/h
- Viteza maximă: 224 km/h
- Preț: 30.593,71 €
https://configurator...ariant=Advanced
https://www.autoevol...etsi-7at-150-hp
VW ID3 Pro S (cel mai ieftin, fără opționale) - are dotări mai puține decât Golful de mai sus:
- Putere utila maxima (motoare electrice): 170 kW (231 CP)
- Putere maxima contiunua, disponibila pentru o perioada de 30 de minute: 70 kW (95 CP)
- Accelerație: 7.4 s 0-100 km/h
- Viteza maximă: 159 km/h
- Preț: 43.173 €
https://configurator...1?variant=Pro S
https://www.autoevol...-kwh-rwd-204-hp
Dacă scazi ecotichetul de 25.500 lei pentru programul Rabla plus ajungi cu ID3 la aproximativ la un preț de 38.000 euro, adică dai aproape 7.500 euro în plus pentru 1,1 secunde în minus la demarajul 0-100 km/h, în rest mașina (pentru o perioadă de 30 de minute) e mai slab echipată și mai slabă la performanțe decât Golful. Să nu uităm că puterea maximă de 231 CP la ID3 e disponibilă doar pentru perioade scurte de timp, în rest motorul electric e mai slab decât cel de pe Golf (95 CP față de 150 CP), la o greutate mai mare și autonomie mai mică.
Mulțumit, domnule Bundy?
Pentru conformitate:
https://afm.ro/main/...-2024_03_12.pdf
P.S.: Nu am luat în calcul la Golf motoarele de 1.0TSI de 90 sau 110 CP (mai apropiate de puterea pe termen lung a ID3), sau motorizări cu cutie manuală, care sunt chiar mai ieftine. Cu Golful poți merge pe autostradă cu 139 km/h până se termină benzina, câteva sute bune de km. Faci plinul în câteva minute și pleci mai departe. Oare la ID3 câți km/h permit cei 95 CP disponibili pe termen lung la o mașină care cu șofer cu tot depășește două tone?

View Postalin2pas, on 08 iunie 2024 - 10:15, said:

Comparația s-a limitat strict la prețul de achiziție, luând în considerare versiuni similare. La alegerea unei mașini sunt mult mai multe lucruri care trebuie luate în considerare: modul de utilizare al mașinii, costul total de utilizare (întreținere, alimentare etc), eventual valoarea de revânzare etc. Deocamdată strict contabil este mai ieftină la achiziție o mașină cu motor termic, dar să nu uităm că fiecare variantă.(termic, hibrid sau EV) are avantaje și dezavantaje, fiecare alege în funcție de criteriile lui. Mașina perfectă nu există. Pe viitor poate ar trebui să luăm în considerare că vor apărea zone în marile orașe unde nu va fi permis accesul mașinilor decât cu motor electric (pe modelul interzicerii accesului pentru mașinile poluante, mai ales diesel).

View Postal bundy ro, on 08 iunie 2024 - 11:33, said:

NU, ca tot nu am ajuns la aceeasi putere a masinii, mai lipsesc vreo 80 cai si cateva optionale. Iar la cum pui problema de putere disponibila,  oricum, se vede ca nu ai codus electrica si de, strugurii sunt acri.
Cei 80 de cai suplimentari la EV sunt disponibili doar pentru un timp scurt (te ajută eventual la o depășire), dar pe termen lung sunt 55 CP mai puțini. Dacă vorbim despre raportul CP/tonă, ID3 oferă un maxim de 117CP/t pe termen scurt, dar numai 48CP/t pe termen lung, în timp ce Golful 8 din comparație are 105CP/t. Un motor turbo combinat cu o cutie DSG oferă o caracteristică de cuplu la roată destul de apropiată de cea a unui EV pentru a oferi performanță la orice viteză (inclusiv la peste 160 km/h, viteza maximă a unui ID3 în configurația aleasă), iar variantele de echipare oferite de mine în comparație (fără opționale) sunt mai bogate în dotări pentru „termică”. Dacă vorbim despre puterea motorului, mie îmi e suficientă pe orice drum puterea de 90CP a Capturului meu (nu sunt fan NFS, dar nici „melc” în trafic), iar o electrică nu mă interesează deocamdată, pentru că nu îmi satisface necesitățile de utilizare a mașinii.
Ca fapt divers, chiar și Capturul meu 0.9TCe are un raport de 70CP/t la masa reală sau 53CP/t pentru MTMA de 1676kg. Pentru ID3 în cazul MTMA de 2420kg vei avea raportul de 95CP/t la puterea maximă și doar de 39CP/t pe termen lung. Pentru Golf 8 cu MTMA de 1860kg raportul va fi de 80CP/t (dublu față de ID3).

#2
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,408
  • Înscris: 22.10.2007
cred ca treaba cu P maxima pe termen lung e relevanta doar daca remorchezi pe dealuri abrupte, altfel nu ai nevoie de mai mult de cateva secunde pt a ajunge la Vmax, cum si la ice nu prea stai in zona de putere maxima decat pt cateva secunde, practic nu ai cum sa le tii nici pe unul nici pe celalalt in sarcina maxima pe termen lung.

Edited by _-livio-_, 08 June 2024 - 18:48.


#3
Demerzel

Demerzel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 25.02.2024
"Comparația s-a limitat strict la prețul de achiziție, luând în considerare versiuni similare. La alegerea unei mașini sunt mult mai multe lucruri care trebuie luate în considerare: modul de utilizare al mașinii, costul total de utilizare (întreținere, alimentare etc), eventual valoarea de revânzare etc. Deocamdată strict contabil este mai ieftină la achiziție o mașină cu motor termic, dar să nu uităm că fiecare variantă.(termic, hibrid sau EV) are avantaje și dezavantaje, fiecare alege în funcție de criteriile lui. Mașina perfectă nu există. Pe viitor poate ar trebui să luăm în considerare că vor apărea zone în marile orașe unde nu va fi permis accesul mașinilor decât cu motor electric (pe modelul interzicerii accesului pentru mașinile poluante, mai ales diesel)."

Tu ai scris asta, da ?  Ce versus vrei sa faci ?
Unde s a interzis accesul pe criteriul tipului de motorizare ?   Eu stiu ca s a interzis accesul pe cateva strazi din cateva orase pe criteriul normei de poluare,,,

Am condus electrica, e super, chiar imi place, dar nu pot sa stau cu prelungitorul pe geam 10 ore ca s o incarc. La statiile fast charge pretul e cam mare.
Acumulatorii inca sunt slabuti pt ce ar trebui sa fie la o masina electrica.
Da, te poti descurca, dar ai limitari iar oamenii urasc limitarile.
Cel mai bun exemplu e al nemtilor care si au luat PHEV pentru avantaje aditionale, dar i a durut in cur sa incarce bateria la priza, fapt constat de ADAC...
Plus ca, gata cu subventiile, gata cu vanzarile, s au dus in cap pt EV uri.

Personal, astept sa se mai maturizeze tehnologia acumulatorilor.

#4
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,631
  • Înscris: 13.01.2011
,,Dacă vorbim despre raportul CP/tonă, ID3 oferă un maxim de 117CP/t pe termen scurt, dar numai 48CP/t pe termen lung, în timp ce Golful 8 din comparație are 105CP/t. "

Asta sună a discuție despre liniuțe, sînt interesat  😁

M-am luat cu un puști, cu un I3, moaam, are ăla cuplu de numa, dar cînd nu ai experiență...
... oricît s-a forțat, a stat în spatele meu, deh, cunoșteam trasele" perfecte pe acel drum, i-am dat și blană, așa mai spre roșu  😆 am croșetat" & etc.
Eu cu o banală benzinară.

L.E. ATENȚIE, nu faceți așa ceva pe drumurile publice!
Fiți copii cuminți.

#5
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,665
  • Înscris: 08.01.2021
La acumulatori mai sunt chestii de îmbunătățit. EV-ul încă are loc să se îmbunătățească semnificativ.
Termicele cam bat pasul pe loc evoluția e asimptotica și costă din ce în ce mai mult.

#6
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,622
  • Înscris: 29.01.2008
@_-livio-_:
Sunt de exemplu porțiuni lungi în urcare pe autostradă (la noi în țară pe Sebeș - Sibiu) unde ai nevoie de putere pe termen lung. Cu Capturul încărcat am putut merge la deal cu 130 km/h, dar cu un ID3 cu putere apropiată și masa cu aproape 50% mai mare deja cam ești nevoit să mergi pe banda 1 în ritmul camioanelor.

#7
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,631
  • Înscris: 13.01.2011
L.E.2 Nu povestesc și despre un X7, care era să încaiere o rablă cu fier vechi, că mă înjurați  😆

Nah, de ce încearcă unii, crezînd că doar mașina este de ajuns... nu pot să pricep.

L.E.3 Dacă am fost prea off, se poate șterge, toată dizertația mea.

#8
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,622
  • Înscris: 29.01.2008
La termice nu prea mai ce să perfecționezi, e o tehnologie ajunsă la maturitate. Mașinile electrice au mai puține piese în mișcare, deci cheltuielile de întreținere în mod normal ar trebui să fie mai mici (dar deocamdată sunt mai puține service-uri pentru ele și nu există concurență în domeniu). Principala problemă a mașinilor electrice o reprezintă bateriile: cost, viteză de încărcare, număr de cicluri de încărcare, capacitate, adică probleme pentru care se lucrează și deja se întrevăd niște soluții. Faptul că o mașină e mai sportivă decât alta nu ar trebui să constituie un criteriu pentru alegerea unei mașini, având în vedere că drumurile nu sunt piste de curse. Oricum, prin măsurile tehnice care se impun mașinilor, precum și prin supravegherea tot mai strictă a traficului șumahării vor avea viață tot mai grea.

#9
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,450
  • Înscris: 23.02.2017

Vizualizare mesajalin2pas, pe 08 iunie 2024 - 19:01, a scris:

@_-livio-_:
Sunt de exemplu porțiuni lungi în urcare pe autostradă (la noi în țară pe Sebeș - Sibiu) unde ai nevoie de putere pe termen lung. Cu Capturul încărcat am putut merge la deal cu 130 km/h, dar cu un ID3 cu putere apropiată și masa cu aproape 50% mai mare deja cam ești nevoit să mergi pe banda 1 în ritmul camioanelor.
sper ca glumesti... insa SIGUR nu ai mers cu ID3ul, spui ca ai mers doar cu captur

Nu exista comparatie! Daca mergi cu ID3, te imbolnavesti, si uiti si de Captur si de Golf

Cuplul la ID3 este urias, si disponibil de la 0 rotatii pe minut, pleci ca racheta, are tractiune spate, nu iti spun ce distractie poate fi in curbe daca iti place sa te distrezi un pic cu ea...

E pacat sa discuti atata dupa ce iti imaginezi in loc sa iei una la teste si sa discuti abia dupa... dar atentie, da dependenta!

O sa ti se para si dieselul ala o caruta dupa aia. Ti=o spun fara a fi fanatic de electrice... chiar consider ca au unele limitari in anumite scenarii de utilizare.

Dar nu la putere/fun/acceleratie man... acolo fac de ras de pe loc de la semafor si masini care au pe hartie dublul cailor putere, pt ca cuplu, pt ca diverse... Sigur, de pe la 100km/h te depasesc aia cu Porche, dar in 99,9% din cazuri, nu ajungi la 100

Vizualizare mesajalin2pas, pe 08 iunie 2024 - 19:14, a scris:

Faptul că o mașină e mai sportivă decât alta nu ar trebui să constituie un criteriu pentru alegerea unei mașini, având în vedere că drumurile nu sunt piste de curse. Oricum, prin măsurile tehnice care se impun mașinilor, precum și prin supravegherea tot mai strictă a traficului șumahării vor avea viață tot mai grea.
a, intelesesem gresit, ca tocmai sportivitatea te intereseaza.

Daca nu ai astfel de pasiuni, poti sa cumperi si o benzinara 1.0 cu 115cp, probabil e mai ieftina ca un diesel de 150cp

Insa deplasarea in oras e mult mult mai placuta cu o electrica, indiscutabil. Depinde si unde si cat timp petreci, Esti din Buc? Atunci electrica ar cam merita.

Daca stai intr-o zona gen la comuna si ai acces des pe autostrada, deja e alt tip de utilizare

#10
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,121
  • Înscris: 24.02.2011
Pentru mine calculul e simplu: În 5 ani aș scoate costul unui EV second numai din câtă motorină plătesc acum la o rablă. Și asta e mâncătoare de bani extra, am schimbat tot ce poate la ea, dar de vreo 2 ani nu a mai picat nimic. Chiar mi-aș dori să se strice ceva scump, o curea de distribuție, o cutie de viteze sau măcar o turbină, ca să-mi iau inima în dinți și să mă risc cu o electrică.

#11
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,408
  • Înscris: 22.10.2007

View Postalin2pas, on 08 iunie 2024 - 19:01, said:

@_-livio-_:
Sunt de exemplu porțiuni lungi în urcare pe autostradă (la noi în țară pe Sebeș - Sibiu) unde ai nevoie de putere pe termen lung. Cu Capturul încărcat am putut merge la deal cu 130 km/h, dar cu un ID3 cu putere apropiată și masa cu aproape 50% mai mare deja cam ești nevoit să mergi pe banda 1 în ritmul camioanelor.
no way, nu ai cum sa folosesti puterea maxima atat de mult incat sa ajungi in limitarea respectiva pe o singura urcare, pur si simplu nu ai nevoie de atata putere pt viteza constanta la deal.

Edited by _-livio-_, 08 June 2024 - 19:58.


#12
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,622
  • Înscris: 29.01.2008
Prin anii '80 americanii au scos un prototip de mașină electrică, cu 4 motoare de 40kW amplasate în roți. Acea mașină avea o accelerație 0-60 mph similară unui Porsche de 350CP, dar a rămas doar la stadiul de prototip. Motoarele electrice au avantajul cuplului enorm la turații mici (ele pot furniza putere apropiată de puterea nominală de la turații mici), de aceea nici nu au nevoie de cutie de viteze, cum au nevoie motoarele termice. Acest aspect împreună cu zgomotul redus oferă un confort mult mai mare în utilizare mașinilor electrice, în special în oraș. La drum lung încă mai fac legea mașinile cu motor termic.
Tracțiunea spate a unor mașini electrice dă un plus de sportivitate, dar le face ceva mai greu de controlat în condițiile unor drumuri cu aderență redusă, mai ales pentru un șofer cu mai puțină experiență în astfel de condiții.
Nu sunt din București și frecvent fac drumuri mai lungi, atât pe autostradă, cât și pe drumuri de munte. Limitările date în prezent de baterii mașinilor electrice ar face deosebit de dificile unele astfel de drumuri (dacă nu imposibile), deci deocamdată mașina electrică nu e pentru mine.
Ar fi interesant de aflat la mașinile electrice un consum real față de cel declarat oficial (respectiv o autonomie reală), precum și cam cât își pierde din capacitate bateria mașinii în timp. Dacă iau ca exemplu o termică, e o mică diferență între consumul mediu declarat pentru Captur 0.9 de 5,1 l/100km și cel obținut de mine de 7 l/100km (e drept, nu merg la consum). Partea bună că la o termică rezervorul are aceeași capacitate și după 20 de ani sau un milion de km, nu scade precum capacitatea bateriei unei mașini electrice.

View Post_-livio-_, on 08 iunie 2024 - 19:57, said:

no way, nu ai cum sa folosesti puterea maxima atat de mult incat sa ajungi in limitarea respectiva pe o singura urcare, pur si simplu nu ai nevoie de atata putere pt viteza constanta la deal.
VW nu indică după cât timp apare limitarea de putere la ID3 și cât de brusc, nici după cât timp de mers cu putere limitată poate fi folosit acel „boost”, dar singurul motiv plauzibil pentru această limitare e încălzirea motorului sau a sistemelor de control. Răcirea acestor elemente nu se face atât de rapid, deci e posibil ca la o porțiune de autostradă cu mai multe urcușuri și coborâșuri cum e între Sebeș și Sibiu să apară acea limitare. Mie mi se pare însă enormă diferența de putere la ID3 între cea maximă de 231 CP și cea disponibilă pe termen lung de 95 CP, pare doar o manevră pentru a „scoate ochii” clienților cu valoarea maximă. Oricum, după scandalul Dieselgate nu aveam mari așteptări de la ei.

#13
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,408
  • Înscris: 22.10.2007
nici nu e nevoie sa indice, nu ai cum in mod normal de folosinta sa ajungi la ea, cel mult daca o scoti la un track-day, dar cel mai probabil nici asa.
si nu e boost, e puterea nominala, in mod de utilizare normal.
la ice in afara de generatoare cam nimic nu sta in sarcina maxima zeci de minute.


pana si la masinute cu telecomanda mai rasarite se incinge motorul daca merge la voltaj mare si il forjezi in draci, ba unele au senzori termici pe motoare si iti limiteaza puterea cand depaseste limita, asta se intampla si aici, nu e nici o conspiratie.

Edited by _-livio-_, 08 June 2024 - 20:53.


#14
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,763
  • Înscris: 27.10.2007

Quote

Ar fi interesant de aflat la mașinile electrice un consum real față de cel declarat oficial

Uita-te aici, ca a pus colegii grafice reale.

#15
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,450
  • Înscris: 23.02.2017

View Postalin2pas, on 08 iunie 2024 - 20:17, said:

Tracțiunea spate a unor mașini electrice dă un plus de sportivitate, dar le face ceva mai greu de controlat în condițiile unor drumuri cu aderență redusă, mai ales pentru un șofer cu mai puțină experiență în astfel de condiții.
povesti, nu stiu de unde scoti chestiile astea... de ani de zile nici nu am mai vazut oricum zapada... dar nu as sta cu drobul de sare pt o posibila zi cu conditii nasoale

View Postalin2pas, on 08 iunie 2024 - 20:17, said:

VW nu indică după cât timp apare limitarea de putere la ID3 și cât de brusc, nici după cât timp de mers cu putere limitată poate fi folosit acel „boost”, dar singurul motiv plauzibil pentru această limitare e încălzirea motorului sau a sistemelor de control. Răcirea acestor elemente nu se face atât de rapid, deci e posibil ca la o porțiune de autostradă cu mai multe urcușuri și coborâșuri cum e între Sebeș și Sibiu să apară acea limitare. Mie mi se pare însă enormă diferența de putere la ID3 între cea maximă de 231 CP și cea disponibilă pe termen lung de 95 CP, pare doar o manevră pentru a „scoate ochii” clienților cu valoarea maximă. Oricum, după scandalul Dieselgate nu aveam mari așteptări de la ei.
chiar e de neinteles de unde scoti aceste "griji si probleme"... :) ID3 e pe piata de 4 ani... de fapt stai, ca ce spui ar fi valabil pt orice masina electrica... ce naiba, sint mii de oameni care au parcurs Sebes Sibiu cu electrice :)

Daca stai la curte, merita. Daca stai la bloc, sa zicem ca nu merita (desi e discutabil si asa, dar la curte e clar mult mai comod sa o bagi in priza seara)

#16
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,498
  • Înscris: 05.08.2002
De ce toata lumea asteapta sa se "maturizeze tehnologia acumulatorilor" ?
Babaeti, nu acumulatorii sunt problema nici in prezent ci incarcarea lor.
Sa zicem ca maine aveti la masina acumulator de 200kwh (vreo 1000km adica) care suporta 1milion de cicluri de incarcare ultra-mega-super-charge, cum procedati? Cu firul intins pe geam de la priza de pe balcon bagi 2kw putere, adica iti trebuie vreo 100 de ore de incarcare (de fapt mai multe, ca sunt si pierderi). Vrei sa-l incarci in 30 min? pai in minutele acestea iti trebuie vreo 450kw putere, adica jumatate de megawatt/masina. Un reactor nuclear standard la maxim nu ar putea suporta nici 1500 de masini puse la "incarcarea de 30 min". Si asta fara transport energie la oras ci cu masini infipte direct in reactor. Viitorul electricelor cu acumulatori nu e mai departe de masinuta de oras, acasa-serviciu-piata, incarcari scurte de 10-20kwh/zi si cu ceva entuziasti care merg si in vacante cu ea.

Edited by aeon, 08 June 2024 - 21:13.


#17
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,408
  • Înscris: 22.10.2007
cu 2kwh bagi 16-20kw peste noapte, marea majoritate nu folosesc atata pentru naveta zilnica si fatait prin oras, peste asta nu prea consuma nimeni toata bateria ca apoi sa o incarce cap-coada.

#18
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,450
  • Înscris: 23.02.2017
Nu toti sint dispusi sa planifice drumurile, sa bage masina in curte sa incarce, si evident nu toti au curte

Consumul de iarna e total diferit de consumul de primavara

clar nu e pt toata lumea aceasta tehnologie... dar daca OP sta la curte, eventual mai are si garaj, deja datele se schimba mult

View Postalin2pas, on 08 iunie 2024 - 20:17, said:

VW nu indică după cât timp apare limitarea de putere la ID3 și cât de brusc
practic, nu apare niciodata. Nu am auzit la nimeni sa apara vreodata... si am multi oameni pe care ii stiu de ani de zile cu ID3, si dau in ele ca sursu-n tobe...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate