Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Restaurante pescaresti prin impre...

De ce se taie unii cu lama?

Întrebare de noob

Rezistenta la caldura vara
 JOCURILE OLIMPICE PARIS 2024...fo...

JOCURILE OLIMPICE PARIS 2024...fo...

Revolut, crypto si taxe

Kia vs Hyundai vs Skoda Karoq 2.0...
 Paralizie parte inferioara picior...

COPA AMERICA 2024

Presedintele Romaniei 2024. Cine ...

Recomandare usa interior izolata ...
 Comunitatea de bicicliști - ...

macOS 15 Sequoia

Top Zone Rezidence Victor Brauner

Curatare ferestre de adezivul fol...
 

Consum, turatie normala Ford Mondeo TDCI 115CP

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
230 răspunsuri în acest subiect

#73
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 246
  • Înscris: 04.04.2006
"si sa afli trei lucruri trebuie sa intrebi pe trei topice, si dupa ce intrebi vine unul si zice : S-a inventat searchul "
:))
Da, asa e. Am obs că asta e o chestie generală. Search-ul e aiurea, mie nu-mi place ce găseste si nici cum afișază rezultatele. Te saturi de căutat până găsești ce vrei.... și forumurile mai vechi sunt foarte vaste.


Ar fi interesant de zis câte ceva și despre anduranța Mondeo. Adică cine are multa experientă la volanul Mondeo (sute de mii de km..) poate să ne împărtășească din valoroasa experiență :). Mulți ar vrea să știe cum se comportă mașina dupa un nr de km. Nu mai trage motorul cum trebuie, cade turbo, cade ambreiaj, cade plafon :P sau nu este nici o problema...

#74
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Ca tot e topicul despre turatie Mondeo.. sa mai aducem vorba despre turatie si consum.

Pe forumuri parerea generala este ca diesel turbo nu trebuie subturat ca se duce naiba turbina. Ar trebui explicat mai clar ce inseamna subturat. Parera mea e ca subturat inseamna sa nu accelerezi puternic sub 2000rpm.
Termenul "subturat" se poate folosi doar pentru treptele 3,4,5.
La mers constant se poate merge fara probleme de la 1600 rpm in sus.

La ultumul drum se mergea in coloana, constant cu ~80 kmh. Asta e problema pe care mi-o pun tot timpul citind pareri de pe forum... cum e mai bine in situatii din astea. Mentinut a4a undeva la 2300 rpm sau cu a5a la 1700 rpm. Bineinteles ca daca vine vorba despre vreo depasire retrogradez.

Sau alta situatie. Mers constant cu 60-70 kmh. Coloana mai incetineste uneori. Eliberezi putin acceleratia, pe drum drept, si scazi la 50-55 kmh. Coloana accelereaza apoi lent. Chiar daca ai cu a4a 1500-1700rpm nu-ti vine sa bagi a3a sa urci in 2300rpm - 2400rpm pentru 2 secunde atat cat iti ia sa ajungi la 65 /h. In primul rand ca e disconfort (schimbatul vitezei + zgomot) si in al doilea rand nu pare a se chinui motorul sa urce iar la viteza dorita, accelerat lent asa...

Dupa unii subturat inseamna "aşa... sa simti masina ca trage" sau "daca eşti şofer simti când e subturata", "sa nu accelerezi sub turatia X" etc

Vreau si parerile altora. As vrea sa aud pe cineva: "domne, eu am mers ca tine asa si s-a dus naiba turbina in 20ooo km" sau "n-are domne nimic, dupa N-şpe mii de km e tot ok".

Acum eu vorbesc din punct de vedere al soferului. N-am vazut niciodata o turbina desfacuta, decat in poze :P. Cred ca este daunator un mers subturat exagerat, dar hai sa delimitam mai clar ce inseamna subturat. MAK cred ca ne poate fi de folos cu o parere pretioasa, asa cum  a mai fost pe topicul asta...

#75
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.882
  • Înscris: 26.02.2005
Sa spunem :
Mers constant 80 Km/h  ; eu merg cu a 4-a la 2200 rpm, prefer un consum mai mare ( desi nu se simte )
Sub 1600 rpm nu merg in a 4-a orice ar fi.
A 3-a permite , si nu face stricaciuni, daca nu intervine obisnuinta de a merge subturat.
Confortul soferului ? depinde cum te inveti, eu unul le schimb mecanic, nici nu ma gindesc, citeodata mai pun mina pe maneta schimbatorului, sa vad in ce viteza este   :lol:
Cel mai mult urmaresc turometru, nu stiu ce as face fara el.
Eu la retrogradare, turez un pic motorul in timp ce schimb viteza, sa echivaleze turatia cu noua treapta, si nu da in nas, exact cum fac soferii de pe rabanoase   :lol:
Mersul in coloana fara acceleratii puternice, merge si subturat.
Si masinile cu cutie automata ( care au soft de protectie a motorului ) merg subturat la viteze constante, iar la acceleratii usoare nu schimba.
Deci mersul subturat pt perioade scurte cu acceleratii lente, nu este nici o problema.

#76
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Multumesc MAK.

"Eu la retrogradare, turez un pic motorul in timp ce schimb viteza, sa echivaleze turatia cu noua treapta, si nu da in nas, exact cum fac soferii de pe rabanoase laugh.gif "

Nu se pune problema, cred ca toti facem asta. E aiurea si pentru confort (e smicitura aia) si cred ca si pentru masina sa nu accelerezi.

E boierie cu turometru. Bine, e ceva care nu trebuie sa lipseasca, zic eu. Dar eu am condus ani de zile vechiul Kadett Diesel care nu avea turometru. Ma orientam doar dupa simturi si vitezometru. Dar cu el era mult mai simplu, ca era diesel aspirat. Mecanica pura. Nu chipuri, nu turbine, nu injectii sofisticate, nu nimic :). A mers masina 500ooo km si ar mai fi mers cu toate ca se impunea o segmentare...

#77
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.882
  • Înscris: 26.02.2005

 oviviu, on Oct 24 2006, 08:47, said:

Multumesc MAK.


Nu se pune problema, cred ca toti facem asta. E aiurea si pentru confort (e smicitura aia) si cred ca si pentru masina sa nu accelerezi.
:lol:  Crezi tu ? alti se uitau la mine si ma intrebau de ce fac asa, sau cum de reusesc sa echivalez turatile.
Mi-am adus aminte de un prieten, la care s-a rupt cablul de ambreiaj si mai era si duminica. M-a sunat sa il remorchez pina acasa    :huh:  si erau cam 100 Km.
In fine m-am dus , am pornit motorul, l-am incalzit, l-am oprit , l-am pornit in viteza si m-am oprit acasa la el. El a venit cu masina mea.
Nu i-a venit sa creada, mai mergeam si cu 100 km/h, m-a intrebat cum de schimb treptele    :lol:  deci trebuie oarece experienta   :D
Mie mi s-a intimplat in Bucuresti ( acum vreo 8-9 ani ) cu un Oltict, s-a dus dracu placa, a trecut rulmentul prin ea   :lol:  si am venit pina acasa ( 250 km ) fara ambreiaj.

#78
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Masina a facut ~9ooo km de cand am schimbat uleiul. N-a consumat nici un strop de ulei. Adica mai erau 2 gradatii (2 randuri de puncte, ca asa sunt la Mondeo) pana la MAX. Acum, dupa 9ooo km tot acolo e nivelul uleiului.
  Sunt mandru de ea, mai ales ca am citit ca VAG papa 1l de ulei la cateva mii de km. Stiu ca asa e normal pentru VAG dar nu e de dorit la o masina.
   MAK, la calculul pe care l-ai facut mai adauga 1-2l la VW, cei pe care ii pui in completare pana la schimbul viitor :).

#79
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.882
  • Înscris: 26.02.2005

 oviviu, on Oct 31 2006, 11:52, said:

MAK, la calculul pe care l-ai facut mai adauga 1-2l la VW, cei pe care ii pui in completare pana la schimbul viitor :).
:D   ,   depinde, eu am pus ulei Metabond + tratament Gold , si in 22.000 Km a papat 1 litru.
Am citit de fabuloasele consumuri de ulei, nu stiu ce sa zic, poate talpa de bulgar, sau motoarele de 2 L care mai papa.
Intr-adevar, un prieten are un TDDI de 115 si a pus acelasi ulei ca si mine + acelasi tratament, si la 17.000 Km inca nu a ajuns la limita maxima pe zona hasurata. ( a avut ulei la maxim pe joje )
Deci la consumul de ulei sta mai bine Fordul.
Dar la motorina, nu.
Vineri am plecat mai multe masini intr-un sejur de 816 Km ( atit a aratat la intoarcere ) si printre ele a fost un Mondeo TDDI 116 Cp si Golful meu TDI 130 Cp.
Am fost pe Bran - Sinaia - Fagarasi - Transfagarasani - Arges - acasa. ( trei zile )
In masina mea au fost 4 persoane + bagajul aferent, iar in Mondeo, 2 pers + bagaj.
La mine consumul sa situat la o medie de 5,6 %, iar la Mondeo de 6,2 %, amindoua alimentate in acelesi loc si de la plin la plin.
Eu am avut cel mai mic consum din toate masinile care au fost ( Mazda 626 101 Cp , Passat 101 Cp, Mondeo 90 Cp, Golf 130 Cp, Mondeo 115 Cp ) dar cel mai puternic motor.   :coolspeak:
In afara de a mea, toate au sarit de 6 %.
Oricum mie nu-mi displace Mondeo, cind am luat Golful, nu am gasit Mondeo de 130 Cp, daca gaseam era  dilema mare  :scratchchin:  ce sa aleg.

#80
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 246
  • Înscris: 04.04.2006
MAK, dar de ce pui tot felul de tratamente pentru motor inr rezervor? Uleiurile astea Metabond sunt un fel de oriflame al uleiurilor? :). Eu am Liqui Molly in motor si se simte ok masina. Este cu specificatia data de Ford 5W-30.

Adica de ce preferi Metabond + tratament (Megasel si ce mai pui tu acolo) in locul unui ulei "clasic." si atat. Iese mai putina funingine din motor, deci nu se mai depune in turbina? Merge mai rotund motorul? mai putina galagie? consum mai scazut? am vazut ce scrie pe site-ul Metabond dar e doar o chestiune de marketing
  In cartea tehnica Ford scrie totusi clar sa nu se foloseasca nici un fel de aditivi, tratamente si alte minuni. Sunt masini si Ford si alte marci care merg mult si bine sunte de mii de km fara tratamente. Si Peugeot-ul tau banuiesc ca are 300ooo+  si tot merge bine. Pentru el ar fi de inteles sa pui tratament, dar pentru Mondeo al meu, care are 128ooo si merge foarte bine....
  
  Mai e o reclama la radio cu un taximetrist care baga in Cielo al lui DuraLube si are 1.200.000 km si "tot mai merge.... si e masina domne" :)).
  Oricum, din cate stiu Dura se pune in ulei... ceva putin diferit..
  Intreb toate astea ca poate din cateva pareri avizate (sper sa te simti MAK :) ) sau din partea celor care au experienta cu asemenea tratamente sa ne facem o parere obiectiva.

#81
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Aditivii astia de gen Durakaka, Metashit & co NU SUNT RECOMANDATI de producatori. Ulei de calitate si atat. In nici o carte tehnica nu o sa gasesti ca se recomanda aditivii, care in combinatie cu componente din ulei sau motorina pot avea reactii ciudate, eventual daunatoare pentru motor. Nu stiu cum sunteti voi, insa cred ca inginerii aia de la Ford au ceva in cap, nu? Prefer sa ma iau dupa ei, cred ca sunt mai inteligenti decat producatorii de aditivi, totusi au proiectat niste motoare. :peacefingers:

#82
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.882
  • Înscris: 26.02.2005
RedMan_BZ, daca ai fi in cunostinta de cauza nu cred ca ai mai vorbi.
Producatorul recomanda un ulei cu care are el contract, dielerul la fel.
Oare de ce punem combustibili de calitate ? oare de ce constructorul iti recomanda combustibili cu o cifra octanica, cetanica mai mare ? chiar daca spune : merge cu benzina de 95, dar noi recomandam 99 !!!
Acum de ce pun eu ?
Eu stau in Romania,( unde calitatea este indoielnica ) si am de a face cu multe tipuri de uleiuri, si am testat pe masini multe tipuri de uleiuri, si pina acum cel mai bun s-a dovedit Metabondul.
Eu nu pun aditivi de ulei ( asta nu recomanda producatorul ) ci tratament de motor.
Aditivi pun de motorina. Si Peco foloseste aditivi de combustibili.
Peugeotul ?    :D   papa si el ce papa si Golful.
Chiar Peugeotul papa ulei 505.01, ulei de Golf.
Culmea este ca Metabondul vine din Germania, produs pe care il folosesc si nemti ( cei care stiu e el ).

#83
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 9.063
  • Înscris: 26.11.2001
Vroiam sa-ti spun inca de pe topicul cu uleiuri ca vorbind atat de Metabond ai creat opinia generala ca este la fel ca de ex. Amway, ceva foarte tare de care numai initiatii stiu...dar mie mi-e sa nu fi si tu un "add victim". Unde o sa ajungem, la o secta Metabond, la Yoga Metabond, o sa fie intalniri in care o sa vina predicatori de Metabond?

Te cred ca este bun, dar mai bun de cat toti altii...cred ca e common sense ca nu poate fi peste tot, la toate produsele.

Editat de Speedo, 01 noiembrie 2006 - 22:51.


#84
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.882
  • Înscris: 26.02.2005

 Speedo, on Nov 1 2006, 20:12, said:

...dar mie mi-e sa nu fi si tu un "add victim". ...
:huh:
Ani de zile am folosit B.P. pina cind am simtit ca l-au prostit. Am trecut pe Moll care culmea era mai bun decit BP. De doi ani folosesc Metabond, si sint multumit. Cind or umbla si astia la calitate, caut alta firma.
Oricum nu sint asa usor de prostit, mai ales la uleiuri, sper sa nu ajung victima.   :nonobad:
Oricum, mersi!

#85
codrut

codrut

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 8
  • Înscris: 26.10.2006
Salut ! Eu am un mondeo pe benzina de 125 cp,ma bag si eu cu voi ?
E model 2004 am 45000km fara probleme,dar ma rupe consumul in oras !

#86
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Salut, esti binevenit printre noi. Cred ca ai motorul de 1,8.

Sa sti ca si TDDI-ul meu consuma multicel in oras. Cand e aglomerat sare la 9l. In rest 7-8...

#87
codrut

codrut

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 8
  • Înscris: 26.10.2006
12 in oras cu clima pornita !  :o Dar masina se tine super la drum ! Da, este motorul de 1,8 !
Am totusi o problema...dimineata la rece intra cam greu intr-a 1-a si marsarier !  Dupa ce se incalzeste intra mai usor ,dar tot greu in comparatie cu celelalte trepte ! Stie cineva de ce ? Cei din service zic ca este general problema si sa o las o zi acolo ca rezolva ! Dar nu am cum sa o las !!!

#88
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Exact la fel se comporta si cutia mea de viteza. Treapta I si marsarier intra greu. Acum sa nu intelegeti ca transpir tot sa schimb treapta :). Doar ca, fata de alte masini, se simte ca intra mai greu. Chiar si celelalte trepta intra mai greu decat normal. Cand se mai incalzeste se mai amelioreaza situatia dar nu mult.

Pe un forum englezesc citeam ca ar fi de la uleiul cutiei de viteze care, cica ar trebui schimbat. Dar problema uleiului se pune la masinile mai vechi. La doar 45ooo km nu cred ca trebuie sa te gandesti la asta.

Codrut, daca afli ceva sa-mi spui si mie.

Poate stie totusi cineva de pe aici sa ne spuna si noua.

#89
valybala

valybala

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 194
  • Înscris: 04.11.2006
am un mondeo 115cp tdci din 2003 62000km.ce pot spune despre el;                                                          consum mic 4,8-5l/100;                                                             spatioasa,tinuta buna la drum,dar motor diesel zgomotos mai ales in afara la ralanti.

#90
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Al tau este ceva mai tacut decat TDDI-ul meu :). Mie nu mi se pare prea zgomotos a mea, dar inainte aveam diesel aspirat de prin '91 si poate eram invatat cu balamucul de acolo :). Ai grija cu motorina ca sunt sensibilw einjectoarele de TDci, cica.

S-o stapanesti sanatos.

MAK, unde putem curata turbina si cam cat costa. Sa nu ne spui de Ford ca aia ne jupoaie de vii.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate