Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum s-au apucat rapperii sa faca ...

Pareri despre eceasuri.ro: cumpar...

Mama Miresii (2024)

Estimare reparatie
 Sterilizare UV apa

Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...

Rezultate firma
 Facultatea de Medicina - a doua f...

Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri

Premierul Slovaciei a fost impuscat
 RIP imgflip meme generator

V-ati facut sau va veti face Colo...

Imagini generate de Inteligenta A...

Typo3 - tabel cu HTML
 

Consum, turatie normala Ford Mondeo TDCI 115CP

- - - - -
  • Please log in to reply
230 replies to this topic

#55
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006

View PostCocobirlozaur, on Sep 4 2006, 08:18, said:

Cifrele date de "masina populara" (VW) Pt. skimbarea treptei sunt pt. un mers economic !
La Mondeo nu e nevoie de asa ceva pt. ca masina e super economica !!!!!!!


Da, este economica, dar si eu am grija sa fie economica. Depinde si cum mergi cu masina. Si aici, pe topic, scria cineva ca scoate minim 6,5% consum de la un Mondeo TDCI.
O avea si masina ceva, cine stie, poate nu e vina omului....

#56
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Conteaza foarte mult si faptul ca e motorul relativ mare. Asta ajuta foarte mult la consum, mai ales la drum intins. Cum spuneam, la 100kmh masina are cam 2000rpm si se simte extraordinar. Daca as merge cu 140kmh consumul sigur ar mai creste dar pe drumurile nationale/europene cu greu poti sa mergi mai repede.

   In general, cu cat viteza medie creste cu atat cel cu motorul mai mare consuma mai putin. Viteza de croaziera pentru Mondeo al meu e undeva mult mai sus, cred ca pe la 160 kmh. Dar viteaza de croaziera nu e acelasi lucru cu viteza pentru consum redus. La 160kmh sigur imi consuma 5-6%. La 100kmh imi consuma undeva in jur de 4%, pe autostrada, sa zicem. Un  1,4 TDCI la 100kmh are un consum similar la 100kmh insa la 160 kmh consuma cu cel putin 2l mai mult ca a mea :).

#57
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Conteaza foarte mult si faptul ca e motorul relativ mare. Asta ajuta foarte mult la consum, mai ales la drum intins. Cum spuneam, la 100kmh masina are cam 2000rpm si se simte extraordinar. Daca as merge cu 140kmh consumul sigur ar mai creste dar pe drumurile nationale/europene cu greu poti sa mergi mai repede.

   In general, cu cat viteza medie creste cu atat cel cu motorul mai mare consuma mai putin. Viteza de croaziera pentru Mondeo al meu e undeva mult mai sus, cred ca pe la 160 kmh. Dar viteaza de croaziera nu e acelasi lucru cu viteza pentru consum redus. La 160kmh sigur imi consuma 5-6%. La 100kmh imi consuma undeva in jur de 4%, pe autostrada, sa zicem. Un  1,4 TDCI la 100kmh are un consum similar la 100kmh insa la 160 kmh consuma cu cel putin 2l mai mult ca a mea :).

Un 1,4 TDCI la 100kmh are un consum similar insa la 160 kmh consuma cu cel putin 2l mai mult ca a mea smile.gif.

#58
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Mondeo diesel sunt toate cu lant de distributie. E printre putinele care au lant de distributie. Eu unul nu mai stiu decat Dacia, ca alta masina cu lant de distributie.  Ma intreb de ce multe firme au curea (VAG, Renault, Peugeot etc), adica prezinta cureaua vreun avantaj sau doar este mai avantajos dpdv al costurilor de productie.
Mie imi convine ca am lant, nu mai schimb curele , kituri de distributie -> bani mai putini investiti in masina. Ca si performante nu stiu care ar fi mai bun, probabil ca nu sunt diferente.

#59
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,093
  • Înscris: 07.07.2006
Un nou raport de consum: concediu Albena, drum Bucuresti - Calarasi - Silistra - Albena, plimbari prin zona, retur la fel. Timpi morti: asteptat bac-ul - motor pornit cam 5 minute in stationare, stat la vama, total 2 ore, motor pornit pe loc cam 50 minute. In rest mers, pe A2 140-170, la bulgari 80-150, in plimbari 60-80. resetat computer la plecare. La intoarcere aveam: 840 km parcursi, 67km/h viteza medie, 6,6 l/100km consum. In total rezulta ca motorul a fost pornit 12 ore jumatate. Scadem 1 ora de motor mers degeaba (la coada la vama), rezulta ca viteza medie in mers a fost 73 km/h. Am consumat 55,4 litri. Deci consumul in mers efectiv a fost vreo 6,2 - 6,3. Dupa mine un consum foarte bun, per total. Un cost al combustibilului de 55 de euro pentru un concediu unde mergi 840 km mi se pare in regula. Daca stateam numai la hotel aveam numai vreo 540 km, si consum probabil ceva mai bun (scuteam cei 300 km de plimbari facute lejer, cu multe parcari si opriri, cu tirit prin traficul din Nisipurile de Aur). Eu merg cu masina intre 2000 si 2300 ture.

#60
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Stie cineva ce boxe sony merg pe spate la Mondeo? Adica ce fel de Xplode-uri. Stiu ca sony echipeaza modelele Ford si banuiesc ca trebuie sa fie in gama lor boxele care se potrivesc la Mondeo, pe spate...

#61
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postoviviu, on Sep 5 2006, 11:10, said:

Mondeo diesel sunt toate cu lant de distributie. E printre putinele care au lant de distributie. Eu unul nu mai stiu decat Dacia, ca alta masina cu lant de distributie.  Ma intreb de ce multe firme au curea (VAG, Renault, Peugeot etc), adica prezinta cureaua vreun avantaj sau doar este mai avantajos dpdv al costurilor de productie.
Mie imi convine ca am lant, nu mai schimb curele , kituri de distributie -> bani mai putini investiti in masina. Ca si performante nu stiu care ar fi mai bun, probabil ca nu sunt diferente.
Stai linistit ca sint multe pe lant.  :D
Sa-ti fac un calcul :
Tu la Mondeo ai baia de ulei de 6 litri, si distributia pe lant.
Eu la Golf am baia de ulei de 4 litri si distributia pe curea.
Eu la 90.000 Km trebuie sa schimb cureaua de distributie + rola intinzatoare.
Normal ar trebuii si pompa de apa, dar nu o bag in calcul pt ca eu nu  am schimbat-o si pe deasupra si la Mondeo trebuie schimbata.
Schimbul de ulei se face la 10.000 Km ( media ). Un litru de ulei costa in jur de 500.000 lei la ambele masini. (asta daca tu vrei sa-i bagi ulei de calitate )
In 90.000 Km se fac 9 schimburi de ulei, deci diferenta de ulei este de 9 x 2 litri = 18 litri, deci tu vei cheltuii in plus bani pe 18 litri care costa 9.000.000 lei
Eu cheltui pe curea + rola intinzatoare + manopera 6.600.000 lei ( atit am dat eu )
Daca mai punem ca si lantul trebuie schimbat ( este garantat 300.000 Km ) si se schimba cu pinioane cu tot si cit costa nici nu vreau sa ma gindesc.
Deci costuri :
Mondeo - 9 shimburi de ulei =27.000.000 lei
Golf - 9 schimburi de ulei =18.000.000 lei + schimb distributie ( care este 6.600.000 lei ) = 24.600.000 lei
Deci, cine iasa mai avantajos ?
PS. nu am mai pus costul distributiei pe lant ( poate vinzi masina pina atunci ) :D

#62
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Cand am intrebat daca lantul se schimba la X km mi-au zis, la Ford, zambind: "e garantat 1 milion de km" :).

#63
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
La Golf nu intra 4 litrii fix. Intra 4 si ceva. Tot cumperi 5 litrii si ce-ti ramane nu mai folosesti la schimbul urmator. Deci diferenta e ceva mai mica.
Ca si bani s-a dovedit ca n-ar fi mai ieftin lantul. Este mai bun (ca performante, ca fiabilitate, ca orice)? Este mai prost? Sau sunt foarte mici diferentele?

#64
fl_radulescu

fl_radulescu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 13.09.2006
Atentie! Fordul Mondeo are la puntea spate fata de alte masini prinderea de caroserie cu patru prezoane ce trec prin bucsi elastice . Este posibil sa apara in timp un zgomot in spate ce se transmite prin caroserie foarte enervant si foarte greu de indentificat chiar si de specialisti. Tendinta este de a crede ca vine de la bieletele antiruliu,de la amortizoare sau de la cipercile din capol amortizoarelor. Nu inlocuiti nimic din toate acestea chiar la sugestia mecanicilor ptr. ca sunt foarte scumpe si tot nu este rezolvata cauza. Incredibil ! in desfasuratorul pieselor de schimb de la Ford aceste bucsi de la puntea spate nu figureaza ca piese de schimb deci nu se comanda decat cu puntea caci teoretic nu ar trebuii sa se uzeze, dar pe drumurile din Ro se intampla si asa ceva ( nu numai mie ) Accesul la aceste bucsi se poate face numai dand puntea jos ceea ce complica foarte mult situatia ptr. ca inglobeaza foarte multa manopera. Solutia : Demontati rand pe rand prezoanele si luati masura cu sublerul ptr. a executa la strung o saiba tip pahar ( cca 10 mm inaltime ) sthel ca odata stransa sa forteze camasa iterioara a bucsei sa se lipeasca de punte si sa fie la nivelul celei exterioare anuland asthel jocul cel permitea elementul de cauciuc. Nu uitati sa dati pe filetul prezoanelor cu silicon auto (gascket rosu )si sa stangeti cu putere.Pe acolo nu veti m ai umbla cat veti avea masina. Bafta!

#65
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
:clapping:
De tinut minte !
Bun si pt viitorii posesori de Mondeo, am sa-i dau copy/paste si sa-l tin bine in calculator ( am 5 prieteni cu Mondeo )

#66
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Este foarte bine de stiut! Apreciem asemenea sfaturi....

#67
Sima2k

Sima2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.08.2004
tatal meu are un Ford mondeo din 2001 si este prezent acel zgomot in spate.... masina are 130.000 km. in schimb e o masina foarte buna.

#68
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Acel zgomot in spate poate sa fie si de la altceva decat de la bucsile alea. Ca este o posibilitate mare sa fie de acol, asta asa e. E o chestie nasoala rau... te apuci si schimbi bucsile , convins fiind ca asta e beleaua, si zgomotul tot exista. Daca ti-a mai spus si mecanicul ca e de la altceva chiar te oftici. E si o mica chestie de noroc. Oricum, e bine de stiut ce a spus fl_radulescu.
La mine inca nu se aude zgomotul ala dar masina are doar 5ooo de km in tara.

#69
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am tot auzit de masini (Opel si VW) cu probleme cu debitmetrul. Ca nu mai trag prea bine, ca se aprinde nu stiu ce bec la bord. A avut cineva la mondeo probleme cu debitmetrul? Stie cineva se manifesta mai exact? M-am speriat cand am vazut atatea cazuri. Multi mi-au zis: stai linist ca o sa se strice si al tau, la praful din Romania... :o

#70
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am gasit si cartea tehnica a masinii, in romana, pe clulbford.ro. Este pe: ftp://89.32.129.186. User: Ford, Password: ford. Asta pentru cei care mai intra pe aici si sunt interesati. Am vazut ca sunt multe manuale pentru multe tipuri de ford.



Am vazut ca tot mai mult site-urile dedicate iau locul celor generice. Adica posesorii de Peugeot citesc forumul peugeot, cei cu VW intra pe forumul VW... Probabil ca cel mai mult intra pe aici posesorii de masini pentru care nu exista forumuri dedicate, sau care au mai multe masini.

#71
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Eu de exemplu, am aflat de alte forumuri de aici, si aici intr-adevar sint toate firmele de masini, aici intrebi lucruri pe care alte forumuri nu poti sa le intrebi, sau o sa vezi ca pe forumuri de specialitate esti privit de sus, si moderatorii sint fixisti, nu-ti lasa loc de intors, si sa afli trei lucruri trebuie sa intrebi pe trei topice, si dupa ce intrebi vine unul si zice : S-a inventat searchul   :angry: .
Aici aflu de toate masinile fara sa ma stresez pe "n" forumuri.

#72
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Ca un exemplu, vezi forumul pejo unde inca vegheaza tatuca Ceasca :puke: ... Interesante manualele, multumim de link-uri.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate