Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
P-51 Mustang vs Supermarine Spitfire
Last Updated: Sep 24 2013 22:50, Started by
jazzu
, Jan 06 2012 16:10
·
0
#1
Posted 06 January 2012 - 16:10
Focke-Wulf Fw 190 clar a fost problematic pentru Alianta in ceea e priveste puterea de lupta dar sa ne rezumam la aceste doua masinarii, aceste doua legende:
Desi Mustangul nu va scapa de critica si glumele britanicilor, pentru mine este cea mai frumoasa masinarie a celui de-al II-lea Razboi Mondial, nu cea mai performanta dar un robot cu suflet. De asemenea nu pot ignora importanta care a avut-o Spitfire-ul in Europa. Reginald Mitchell a fost nevoit de catre RAF sa renunte la biplanele lui care castigau orice competitie si sa inceapa un nou proiect. Nemtii aveau deja monoplane de lupta iar alianta era sub presiune. Consideram urmatoarele modele : P-51D Mustang:[ http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/050317-F-1234P-002.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Performante:
Performante:
Guns:
|
#2
Posted 06 January 2012 - 16:22
Eu as merge pe Mustang. Intr-un dog fight viteza era de cele mai multe ori un factor decisiv. Mustang-ul a aparut la ceva timp dupa Spitfire, asa ca era un avion cu motoare mai bune, dinamica mai buna - daca nu la fel de buna, raza de actiune mai mare, etc.
Nu neaga nimeni importanta pe care a avut-o Spitfire-ul in Batalia Angliei, Hurricane-ul era complet depasit de Me109 si FW190, insa fara Mustang nu erau posibile raidurile de bombardament adanc in teritoriul Germaniei. Sau daca totusi aveau loc, pierderile aliatilor ar fi fost mult mai mari. Edited by abunea, 06 January 2012 - 16:24. |
#3
Posted 06 January 2012 - 16:45
Mai conteaza ?
Se vede clar ca P-51D Mustang are performante mai bune, armament s.a.m.d. |
#4
Posted 06 January 2012 - 16:51
neagu_laurentiu, on 6th January 2012, 16:45, said: Mai conteaza ? Se vede clar ca P-51D Mustang are performante mai bune, armament s.a.m.d. Nu se vede foarte clar. P51 are 0,3KW/Kg Spitfire are 0,36Kw/Kg. Un Porsche 911 Turbo de 480 de cai si motor de 3,8 litri sterge pe jos cu un Corvette Z06X de 750 de cai si motor de 7 litri. Edited by Arkouda, 06 January 2012 - 16:51. |
#5
Posted 06 January 2012 - 16:51
Scuzati greseala, am luat caracteristicile de la Vb.
Caracteristicile corecte lui XIV sunt urmatoarele:
Oricum, Mustangul era mult mai bun la roll-uri, avea o autonomie mult mai mare iar "la sol" era de neinvins. In plus, pilotii de pe p-51 erau incantati de manevrabilitatea de care dadea dovada. Spitfire a avut probleme mai mari la inceput. Mk XIV a fost rezultatul a mai multor esecuri. Sa nu mai zic de armura superiaora, motiv pentru care era si mai greu. Edited by jazzu, 06 January 2012 - 16:57. |
#6
Posted 06 January 2012 - 16:57
#7
Posted 06 January 2012 - 16:59
jazzu, on 6th January 2012, 16:51, said: Scuzati greseala, am luat caracteristicile de la Vb. Caracteristicile corecte lui XIV sunt urmatoarele:
Oricum, Mustangul era mult mai bun la roll-uri, avea o autonomie mult mai mare iar "la sol" era de neinvins. In plus, pilotii de pe p-51 erau incantati de manevrabilitatea de care dadea dovada. Spitfire a avut probleme mai mari la inceput. Mk XIV a fost rezultatul a mai multor esecuri. Sa nu mai zic de armura superiaora, motiv pentru care era si mai greu. Mai grav. 520W/Kg. Daca erau masini sport, banii mei erau pe spitfire. |
#8
Posted 06 January 2012 - 17:11
Mai trebuie luat in seama ca Spitfire era considerat interceptor iar P-51 era "long range escort".
In plus 7.7 mm este mai putin periculos decat un 12.7mm M2. M2-ul fiind mult mai precis. [ http://www.quarry.nildram.co.uk/WW2aircart1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by jazzu, 06 January 2012 - 17:13. |
#9
Posted 06 January 2012 - 17:13
AK 47 are calibrul 7,62mm.
Este cea mai bine cotata arma de asalt din toate timpurile. Sa mai mentionam oare ca intr-o cartusiera incap mai multe proiectile de 7,7 mm decat de 12mm? Eu cred ca e mai important cate gloante cari dupa tine decat diametrul gaurii pe care il face glontul in avionul inamic. Daca ai avea de ales intre 1000 de cartuse de 7,7mm si 600 de cartuse de 12mm ce ai alege? Cunoscand fiind ca intr-un dog fight consumi gloante aiurea la greu... Edited by Arkouda, 06 January 2012 - 17:20. |
#10
Posted 06 January 2012 - 17:17
|
#11
Posted 06 January 2012 - 17:22
Arkouda, on 6th January 2012, 18:13, said: AK 47 are calibrul 7,62mm. Este cea mai bine cotata arma de asalt din toate timpurile. Edited by jazzu, 06 January 2012 - 17:22. |
#12
Posted 06 January 2012 - 18:06
Spitul e mai usor cam la aceleasi performante. Eu zic ca e mai manevrabil. In plus armamentul e mai impresionant: ambele au mitraliere, dar Spitul are tunuri acolo unde Must are rachete neghidate.
|
#13
Posted 06 January 2012 - 19:12
In aceasta competitie conteaza cel mai mult pilotul.Cat de bun meserias este.Nu cred ca soarta bataliei este decisa doar de performanta unui aparat.
|
#14
Posted 06 January 2012 - 19:51
#15
Posted 06 January 2012 - 20:25
E cam aiurea comparatia pentru ca P-51 e o evolutie americana a Spitfire-ului. P-51 a intrat relativ tarziu in razboi si primele prototipuri si contracte au fost facute la cererea englezilor si copia destule caracteristici ale Spitfire-ului. ( motor derivat din RR Merlin, asemanarea izbitoare dintre ele, etc).
Mai corect ar fi comparatia intre P-47 si Spitfire . De ce: 2 Motoare care au facut istorie Pratt & Whitney Double Wasp vs RR Merlin ( probabil 80% din avioanele aliatilor aveau unul dintre motoarele astea 2 sau versiuni derivate) Prezenta in aceleasi teatre de operatiuni . Aproape acelasi rol ( insotire bombardiere, atac la sol in ultimile stagii ale razboiului odata cu evolutia rachetelor HVAR) |
|
#16
Posted 06 January 2012 - 21:27
MkXIV avea RR Griffon 65.
Greseala mea este ca am comparat un interceptor (MkXIV) cu unul de escorta (P-51) unde Spitfire-ul are carburator cu injectie. Packardul lui P-51 avea carburator updraft. P-47 erau foarte scumpe si consumul mare fata de MkXIV. Cel mai mic consum dintre cele 3 il avea P-51. Avantajul lui P-47 era motorul rotativ care avea racire pe aer fata de P-51. La sol P-51 era superior lui MkXIV, mai ales lui P-47. [ http://i38.photobucket.com/albums/e133/Kurfurst/109G_51B_Spit_Tempest_RANGE.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by jazzu, 06 January 2012 - 21:31. |
#17
Posted 09 January 2012 - 13:55
jazzu, on 6th January 2012, 17:22, said: Akm cea mai bine cotata? Probabil cea mai apreciata deoarece era foarte simpla. Putin modificata fata de Ak47 care nu era brevetata. Asa ca oricine avea topitorie putea sa o faca. Nu confunda renumele cu performanta. In plus, un 7.7mm isi pierde momentul la penetrare si nu patrunde suficient in armura. Fiind vorba de armura de P-51D ma indoiesc ca un 7.7mm este mai eficient decat un 12.7. AKM e si una din cele mai bine cotate, mai ales modelele mai noi, care au si posibilitatea de a atasat cate o luneta ceva la ele. Simplitatea si fiabilitatea sunt foarte importante, iar aici exceleaza, iar precizia e buna pentru o arma de asalt, chiar si fara dispozitive optice de ochire. Multe arme mai noi au preluat elemente de la AK, si SIG si HK 416, G-36 etc. Despre calibru, pai de ce nu puneam tunurile cal 20 mm de la Spitfire? O lovitura din aia putea dobori singura un alt avion, 2-3 il scoteau aproape sigur din lupta. La distante mai mici insa chiar si 7,7 putea fi periculos, o rafala putea sparge cabina sau avaria ampenajul unui avion inamic. Mustangul nu avea aceeasi motorizare cu Spitfire? Parca asa stiam, la inceput P-51 nu era asa bun, dar dupa ce a folosit motoare RR a inceput sa zboare mult mai bine. Oricum Me-109 a fost cel putin la fel de bun cu Spitfire, plus ca avea avantajul unui motor cu injectie ce pompa combustibil in toate pozitiile de zbor si deci nu pierdea din putere, iar rezervorul de combustibil era amplasat in spatele cabinei, astfel incat in caz de lua foc, flacarile nu veneau spre pilot. Ultimele modele de Me-109 rivalizau si cu P-51, atat la viteza cat si la manevrabilitate, plus ca aveau o putere de foc mai mare (parca aveau un tun cal 30 mm in axul elicei, ala chiar era "one shot one kill" cand era vorba de a lovi alt avion de vanatoare). Problema cu Spitfire si Me-109 era raza mai mica de actiune si autonomia de zbor mai mica decat a Mustangului. Per total insa P-51 eu zic ca a fost mai bun decat Spitfire, si decat Me-109, dar a contat mult si numarul |
#18
Posted 20 January 2012 - 22:04
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users