Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
macbook pro 16 VS AMD Laptop

Sistem ON-GRID fara curent din re...

rectin Romania - site uri fake

Recomandare telefon
 Achizitie SSD

Cum se vor numi romanii care vor ...

Recomandare videoproiector buget ...

Are importanta unde este faza sau...
 Sunt bune apometrele radio?

SUA intenționeaza sa interzi...

Piscina + pompa + diferential = c...

Micro sd pentru modulator fm
 Izolare fonica, camera cu autoade...

Cum scot peretele alb

Mariri de taxe si tva

Intrebari legate de AC si functia...
 

Preturi momeala ? (dar care e smecheria?)

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,530
  • Înscris: 15.07.2005
Salut.

Zilele trecute cautam o placa de baza. Am cautat pe  mai  multe site-uri printre care si pe compari.ro.
Am dat peste :
Attached File  Screenshot 2024-05-24 111349.png   380.85K   218 downloads
Mi-a atras atentia pretul exagerat de mic comparativ cu celelalte.
M-am gandit ca e o eroare pe site-ul compari.
Dar deschid pagina site-ului cu pricina si vad acelasi pret.
Attached File  Screenshot 2024-05-24 111501.png   511.41K   210 downloads
Ma tenta sa comand si sa vad ce se intampla dar m-am gandit ca imi blochez banii aiurea pentru cine stie cate zile .
Dupa vreo 40 de minute si-au schimbat pretul intr-unul normal.
Dupa vreo cateva ore intru pe acelasi link de la compari si iar vad un pret de vreo 290 de lei pe alt site.
Spre deosebire de primul site pe cel de-al doilea puteam sa aleg cu plata ramburs !

Intrebarile :
1.De ce se practica asa ceva ? ( ma gandesc ca nu e un caz izolat)
2.Ce se intampla daca plasez comanda?
3.Mai sunt obligati sa onoreze comanda la pretul "gresit" ?
4.V-ati confruntat cu asa cvea ?

#2
raducanu969

raducanu969

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,643
  • Înscris: 30.06.2023
De ce nu suni la ei si ii intrebi despre pret, astfel, vei fi sigur ca nu este teapa. Intrebi ( daca mai este pe stoc, ca pe sait nu-ti afiseaza ) ;)

Edited by raducanu969, 29 May 2024 - 14:04.


#3
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,137
  • Înscris: 09.08.2005

View Postexcentryc, on 29 mai 2024 - 13:56, said:

1.De ce se practica asa ceva ? ( ma gandesc ca nu e un caz izolat)
2.Ce se intampla daca plasez comanda?
3.Mai sunt obligati sa onoreze comanda la pretul "gresit" ?
4.V-ati confruntat cu asa cvea ?
1.fie greșeală, fie momeală.
2. vine sau nu vine. dacă plătești în avans și nu vine, recuperezi banii după o vreme. dacă e ramburs și nu vine pierzi doar timpul.
3. nu. pot zice oricînd că e prețul vechi, greșeală, nu mai e în stoc etc.
4. nu.

#4
excentryc

excentryc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,530
  • Înscris: 15.07.2005

View Postraducanu969, on 29 mai 2024 - 14:03, said:

De ce nu suni la ei si ii intrebi despre pret, astfel, vei fi sigur ca nu este teapa. Intrebi ( daca mai este pe stoc, ca pe sait nu-ti afiseaza ) Posted Image
Ba afiseaza  : Disponibil la furnizor.

View Postradunic, on 29 mai 2024 - 14:10, said:

1.fie greșeală, fie momeală.
2. vine sau nu vine. dacă plătești în avans și nu vine, recuperezi banii după o vreme. dacă e ramburs și nu vine pierzi doar timpul.
3. nu. pot zice oricînd că e prețul vechi, greșeală, nu mai e în stoc etc.
4. nu.

Daca punctul 3 e adevart isi fac reclama gratuit. (un fel de click-bait)

#5
raducanu969

raducanu969

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,643
  • Înscris: 30.06.2023

View Postexcentryc, on 29 mai 2024 - 14:10, said:

Ba afiseaza  : Disponibil la furnizor.

Special am pus intre Paranteze, ca sa nu pici de fraier Posted Image si astfel, sa te asiguri ca oferta este una reala dar si pretul unul real.
Eu cand gasesc o astfel de oferta, desi pe sait gasesc toate informatiile, sun ca sa fiu sigur ca, nu-mi iau teapa.

Edited by raducanu969, 29 May 2024 - 14:13.


#6
adip62

adip62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 362
  • Înscris: 30.03.2024
Site-urile au nevoie de vizitatori ca sa poate sa faca unele justificari privind existenta lor. Pentru asta recurg la momeli. Ce se intampla daca comanzi? Nimic. Peste 7-10 zile - cam asa - te suna cineva de la ei si-ti spune ca furnizorul a modificat pretul si ca pretul este cel pe care il comunica atunci. Si evident ca te intreaba daca il mai doresti?
Si uite asa ai pierdut o saptamana din viata ta.
Exemplul cel mai reprezentativ in acest sens este evomag. Am dat o comanda acum vreo 10 ani, mi-au spus ce ti-am scris anterior, am incercat o discutie si cu patronul lor si... dupa ceva timp mi-am dat seama ca e politica firmei.
Peste tot vezi stoc furnizor. Asa nici gura nu le miroase, nici usuroi nu au mancat. Nu au stocuri, nu au angajati multi, dar profitul este maxim. Daca legea permite...

Edited by adip62, 29 May 2024 - 14:22.


#7
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,961
  • Înscris: 16.08.2010

View Postadip62, on 29 mai 2024 - 14:19, said:

Peste 7-10 zile - cam asa - te suna cineva de la ei si-ti spune:

"Ce? Noi suntem emag???"

#8
rinaldoparaipan

rinaldoparaipan

    Green member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,596
  • Înscris: 13.02.2006
Idem am vazut si eu firme "specializate" care vand sisteme fotovltaice la 300Euro/kW.
Nu stiu cum scot ei pretul asta ca 200Euro/kW sunt doar panourile.Plus invertor, plus structura si manopera, etc...

#9
ionelp

ionelp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.02.2024
Bine ca nu intrebati de preturile mici la produsele vandute de emag si livrate, sau alea nu se pun ?
Au fost zeci sau chiar mii de cazuri de produse postate la preturi derizorii si totusi livrate clientilor, ca nu se livrateaza 100% e alta poveste, iar alti comercianti mai au si ei genul asta de practici, iar uneori chiar livreaza.
Pana nu achizitionati nu o sa aflati ca ala a fost sau nu a fost pretul real.

Si printre altele am cativa prieteni care se ocupa cu vanatul de produse la preturi de genul asta.
Altex/Flanco printre altele mai "scapa" niste reduceri uriase, ex: incarcator 70w priza 2xusb-c 2x-usb-a la 25ron luat de la altex, incarcator autor pt laptop/tel de 69w sau ceva de genul la 89ron flanco, detergent capsule la peste 50% reducere, am luat atunci pt toate neamurile, si alte exemple
Pana cand si pe siteul Carrefour mai apar "ocazii" de genul asta

#10
rammbo

rammbo

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 10.01.2021
Cine te pune sa platesti cu card ca un hipster?
Platesti ramburs ca un om normal, si daca vine bine daca nu tot e bine

#11
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,496
  • Înscris: 08.02.2011
Pai de când mai toate magazinele baga taxă suplimentara ramburs romanul plătește cu cardul, sa fie mai ieftin, de aia.

#12
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,908
  • Înscris: 15.06.2004
Mda... mai misto e cand platesti cu cardul, nu vine nimic si constati ca nu mai ai nici bani in conturi...
Si cand vrei sa reclami, nu mai e site-ul :D

Nu e cazul aici - astia au si sediu - poti sa ridici de la ei, accepta si ramburs...
Dar isi afc si ei reclama cumva ca nu stie nimeni de ei.

#13
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,453
  • Înscris: 23.12.2015
Peste ocean se mai practica si tactica de "Loss Leader" (vezi https://en.wikipedia...iki/Loss_leader ). Se vinde un produs sub valoarea de market si se spera sa se vanda alte produse la pret regular in cantitati care sa compenseze diferenta de pret de la "loss leader"

#14
antic

antic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,271
  • Înscris: 04.12.2004
Este un sport naţional să faci magazine online fără a avea produse în stoc.
Ai nevoie doar de un calculator şi atât.   

Treaba cu preţurile foarte scăzute este un fel de scam bazat pe lăcomie şi prostie.
Se pune un preţ neverosimil de mic,   se încasează plata şi apoi urmeză lungi discuţii despre cum că este o eroare,  că produsele au venit cu preţ eronat de la furnizor şi că durează   etc.
Apoi se propune vânzarea unui produs cu preţul normal,  dar cu plata diferenţei.   Tot în avans, cu cardul.

Schema este banal de simplă.
Pui preţuri mici,  sar cumpărătorii şi îi faci captivi.   Adică ştii sigur că îi vei forţa să cumpere ceva până la urmă,  pentru că deja ei au plătit nişte bani.  
Dacă vreunul face urât,  i se dau banii înapoi,  dar greu şi după un timp.    

Asta în cazul că magazinul online este în România.   Dar ar putea fi în Bugaria,  sau Slovacia,  sau pe oriunde altundeva.
Şi atunci devine şi mai complicat. Protecţia consumatorului nu are nicio putere,   iar cumpărătorul ce poate să facă?    Nu este o înşelătorie,  este doar o dispută comercială pe care doar la tribunal o poţi rezolva.    În Bugaria.   Îi dai în judecată acolo şi poate câştigi.  Cine ştie?

De reţinut,  nu există ocazii şi scăderi de preţ atât de mari.    Acestea sunt momeli pentru naivii hipsteri obişnuiţi să dea cu cardul.
Dacă ceva este neverosimil de ieftin,  cel mai probabil că nu este ceva real.

#15
danaciu

danaciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,529
  • Înscris: 01.05.2006
Exista lege care interzice refuzul vanzarii.
Vanzatorul este obligat sa vanda orice produs , fizic sau online, la pretul afisat.
Mi s-a intamplat sa constat ca la casa era alt pret decat cel afisat si dupa ce am reclamat si au verificat la raft mi-au incasat pretul afisat fara nici o alta discutie suplimentara.
Protectia consumatorilor da amenzi imediat si intotdeauna in asemenea cazuri.

PS. Mai lasati aberatiile cu cardul.
Cardul e cea mai sigura metoda de plata si care ofera cea mai mare protectie.
Binenteles, e valabil pt cei care traiesc in 2024, nu pt cei care traiesc in evul mediu.

Edited by danaciu, 29 May 2024 - 23:03.


#16
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,371
  • Înscris: 17.01.2012

View Postdanaciu, on 29 mai 2024 - 22:53, said:

PS. Mai lasati aberatiile cu cardul.
Cardul e cea mai sigura metoda de plata si care ofera cea mai mare protectie.

nu e valabil în acest caz concret!
e sigur că-ți ia banii...
e sigur că ți-i recuperezi, dacă e fo' problemă cu produsul...
dar tot atât de sigur e că-ți recuperezi banii după 6 luni!
sigur!

#17
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,626
  • Înscris: 01.08.2006
Actiunea de plata in sine e sigura, ca cu card, ca numerar. Ca nu-ti da nimeni in cap cand platesti numerar la curier. La magazine din astea necunoscute, nici cu plata ramburs nu poti sa fii sigur de nimic. OK, platesti la livrare, deschizi coletul, vezi ca a pus produsul, nu un cartof. Dar dupa 2 zile descoperi cine stie ce la produs. Si de aici incepe toata tarasenia de recuperare a banilor.
La plata ramburs, macar esti sigur ca platesti un colet ce-l vezi in fata ta.

Siguranta sau nesiguranta e data de magazin, nu de metoda de plata.

#18
Alexanderkkk

Alexanderkkk

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 30.05.2024
Toate site-urile de comparatii sunt cumparate de cineva, fa cautari manual. Exista si browser extension, si zice "emag nerecomandat": )))) iti dai seama ce "mafia" e in influentarea deciziilor cumparatorilor ? Legat de pretul ala, ignora, e teapa clara, ori e produs resigilat, ori te suna sa zica ca numai e pe stoc.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate