Cresterea Lamaiului (sau alte citrice)
Last Updated: Jan 13 2023 05:56, Started by
cosmyn13
, Jan 07 2007 19:22
·
0
#163
Posted 31 January 2011 - 11:46
Den2009, on 21st December 2010, 19:43, said: Buna, Am o intrebare. Poate vi se pare stupida, dar o am. Din ce as putea avea un lamai... sau/si un mandarin ? dar de preferat lamai. Din ce se formeaza? Exista ca la arborii de cafea seminte, sau din samburii din fructe? Sau sunt alte posibilitati ? Imi poate da cineva o parere, un sfat, ceva? Multumesc. Cea mai recomandata metoda ar fi din butas de lamai altoit. Acesta are "calitatile" plantei mama, nu mai trebuie altoit. Se mai poate obtine din seminte/samburi luati de la o lamaie din comert. Am si eu un lamai foarte mare, nu stiu exact cati ani are, oricum peste 10, dar nu face lamai. Face cateva floricele (3-4), dar nu tine fructele. Cad cand sunt mici cat o mazare. Este altorit si realtoit. Adica cine l-a avut l-a cumparat plin de lamai, iar cand nu a mai vrut sa faca l-a altoit din nou pe o creanga sau doua. Asta nu cred ca conteaza. Aveti idee ce pot sa-i fac? Multumesc! Edited by taisia, 31 January 2011 - 11:45. |
#165
Posted 31 January 2011 - 20:21
taisia, on 31st January 2011, 11:46, said: Am si eu un lamai foarte mare, nu stiu exact cati ani are, oricum peste 10, dar nu face lamai. Face cateva floricele (3-4), dar nu tine fructele. Cad cand sunt mici cat o mazare. Este altorit si realtoit. Adica cine l-a avut l-a cumparat plin de lamai, iar cand nu a mai vrut sa faca l-a altoit din nou pe o creanga sau doua. Asta nu cred ca conteaza. Aveti idee ce pot sa-i fac? Multumesc! Exista o balanta f fragila cand vb de lamai , una din ele e ca stresul de apa si de frig poate cauza pornirea in flori a pomilor dar ca si primavara aceasta e urmata de precipitatii , si deci , e nevoie de o umiditate in sol si in aer mai mare decat cea normala . Inflorirea daca la ea ne referim e favorizata de temp mici pe timpul iernii cu lumina filtrata si destula , urmata apoi de o revenire prin luna aprilie la regimul ziua afara seara in casa . Specialistii provoaca acea metoda , testata si de mine cu reusita , de a inseta pomul 2-3 sapt pana la punctul cand se apleaca frunzele apoi udat putin doar cat sa si revina , si dupa aceste 2 sapt se revine la normal Pomul tau e matur , nu recomand alte altoiri , dar are nevoie de aceste lucruri minime , frig/cald ca sa dezvlte mugurii floriferi. Uite un program necesar lor , il scriu doar pe asta de inflorire: Winter growing conditions for spring bloom. Ore de lumina necesara pe zi: 6-10 h Nivel filtrare raze solare: Soare filtrat sau lumina artificiala (peste 3000 lumeni tip neon) Temperatura aer: Temperatura din aer trebuie tinuta sub 20 *C pentru un total de 750-850 h fara sa depaseasca 23.8* C pentru mai mult de cateva zile pentru ca aceasta va duce la ruperea dormantei la muguri. (incearca sa mentii solul la peste 12.7* C pentru a mentine radacinile active sa poate furniza apa si nutrienti la frunze) Fertilizarea: jumatate din normal daca este peste 12.7*C, fara daca se coboara sub aceasta temp. De retinut ca , cu cat temp din sol este mai scazuta (sub 21.1*C) cu atat si lumina trebuie sa fie mai filtrata. succes |
#166
Posted 03 February 2011 - 14:47
danero2004, on 31st January 2011, 20:21, said: Exista o balanta f fragila cand vb de lamai , una din ele e ca stresul de apa si de frig poate cauza pornirea in flori a pomilor dar ca si primavara aceasta e urmata de precipitatii , si deci , e nevoie de o umiditate in sol si in aer mai mare decat cea normala . Inflorirea daca la ea ne referim e favorizata de temp mici pe timpul iernii cu lumina filtrata si destula , urmata apoi de o revenire prin luna aprilie la regimul ziua afara seara in casa . Specialistii provoaca acea metoda , testata si de mine cu reusita , de a inseta pomul 2-3 sapt pana la punctul cand se apleaca frunzele apoi udat putin doar cat sa si revina , si dupa aceste 2 sapt se revine la normal Pomul tau e matur , nu recomand alte altoiri , dar are nevoie de aceste lucruri minime , frig/cald ca sa dezvlte mugurii floriferi. Uite un program necesar lor , il scriu doar pe asta de inflorire: Winter growing conditions for spring bloom. Ore de lumina necesara pe zi: 6-10 h Nivel filtrare raze solare: Soare filtrat sau lumina artificiala (peste 3000 lumeni tip neon) Temperatura aer: Temperatura din aer trebuie tinuta sub 20 *C pentru un total de 750-850 h fara sa depaseasca 23.8* C pentru mai mult de cateva zile pentru ca aceasta va duce la ruperea dormantei la muguri. (incearca sa mentii solul la peste 12.7* C pentru a mentine radacinile active sa poate furniza apa si nutrienti la frunze) Fertilizarea: jumatate din normal daca este peste 12.7*C, fara daca se coboara sub aceasta temp. De retinut ca , cu cat temp din sol este mai scazuta (sub 21.1*C) cu atat si lumina trebuie sa fie mai filtrata. succes I-am schimbat peste 60% din pamant cu compost bine maturat. O sa incerc sa-l ud cu ceva fertilizator special pt citrice. Ideea e ca eu nu am vazut nici o diferenta cand folosesc si cand nu folosesc fertilizant. |
#167
Posted 09 February 2011 - 09:31
#168
Posted 09 February 2011 - 10:43
taisia, on 31st January 2011, 11:46, said: Am si eu un lamai foarte mare, nu stiu exact cati ani are, oricum peste 10, dar nu face lamai. Face cateva floricele (3-4), dar nu tine fructele. Cad cand sunt mici cat o mazare. Este altorit si realtoit. Adica cine l-a avut l-a cumparat plin de lamai, iar cand nu a mai vrut sa faca l-a altoit din nou pe o creanga sau doua. Asta nu cred ca conteaza. Aveti idee ce pot sa-i fac? Multumesc! Așadar, în fiecare primăvară (și doar primăvara, nu în alt moment al anului!) se va schimba 40-50% din solul din ghiveci cu SOL ACID (există la prăvălie pungi cu sol acid pentru azalee sau alte plante acidofile). Niciodată nu se va înlătura tot solul din jurul rădăcinilor, deoarece citricele trăisec în simbioză cu niște ciuperci. Dacă înlăturăm tot solul, înlăturăm și cuipercile și astfel condamnăm lămîiul la moarte. De asemenea, nu așteptați să vedeți îmbunătățirea stării plantei de la o săptămînă la alta. De obicei, timpul de reacție al plantelor este foarte lung și primele rezultate vor apărea peste 3-5 luni, cînd vor da noile frunze. |
#169
Posted 20 February 2011 - 00:06
Buna seara.
Este normal ca sa ii cada lamaiului frunzele verzi de acolo de la codita? Cad de cateva zile. |
#170
Posted 20 February 2011 - 09:24
Nu e normal , decat dupa ce frunza atinge varsta de "pensionare" care e undeva la 1 an si jumatate de la momentul cand a aparut, totusi iarna multa lume foloseste in exces apa in ghiveci , as recomanda udarea doar cand frunzele se "indoaie" si chiar si atunci cu moderatie.
Succes Edited by danero2004, 20 February 2011 - 09:25. |
#171
Posted 20 February 2011 - 14:46
Probabil asta e problema ca eu l-am udat destul de des. Cam la cat timp sa il ud? In camera sunt in jur de 20 grade +- ceva. Lamaiul are cam 4-5 ani.
|
#172
Posted 22 February 2011 - 21:10
Pai a zis danero mai sus cat de des sa il uzi.
Edited by cristyz, 22 February 2011 - 21:10. |
|
#174
Posted 08 March 2011 - 21:48
Am observat la pamantul din ghiveciul de la lamai ca s-a albit cumva si s-a facut ciudat, s-a intarit nu stiu cum sa zic. Pamantul ar trebui schimbat de deasupra nu?
|
#175
Posted 08 March 2011 - 21:52
Din nou o poza nu ar strica...
Pamantul muceiagaieste deoarece fiind mai rece si mai umed de obicei ca mediul care il inconjoara provoaca cresterea miceliului de ciuperca. Ca e tare , poate fi de atataea motive , sol nepotrivit , udare necorespunzatoare ...etc Poti sa incepi scimbarea la suprafata a solului, primvara oricum bate la "interfon" Edited by danero2004, 08 March 2011 - 21:53. |
#176
Posted 08 March 2011 - 21:56
poate si ghiveciul nu ii prieste atat de mult... in primavara ii poti face transplantarea
|
#177
Posted 09 March 2011 - 19:58
Pai numa ce l-am mutat la sfarsitul verii in alt ghiveci. Nu cred ca poate fi vorba despre ghiveci, i-a mers destul de bine.!
O sa revin cu o poza cu pamantul! |
|
#178
Posted 10 March 2011 - 09:16
Crusta albă la suprafața solului din ghiveci provine de la sărurile de calciu din apa de udare. Aceste săruri scad aciditatea solului, iar de la o anumită concentrație încolo, devin toxice pentru aproape orice plantă. Ori de cîte ori apar asemenea depuneri, se înlătură stratul de pămînt de la suprafață, pînă la o adîncime de aprox 1 cm și se înlocuiește cu pămînt proaspăt.
|
#180
Posted 10 March 2011 - 16:27
Ce văd acolo e un pămînt de slabă calitate, încărcat cu săruri de calciu de la apa de udare și cu o crustă de alge verzi de la udarea în exces. Planta aia mai trăiește, sau e doar un băț? Că văd pămîntul foarte uscat, dar și cu urme de "inundație".
Cumpără o pungă de pămînt de flori, nu mai folosi pămînt din fața blocului. Scoți planta cu întregul balotl de pămînt din ghiveci și cu un cuțit ascuțit cioplești pămîntul de jur împrejur pînă reduci balotul la 50%. Înlătură și crusta aia de deasupra. Apoi pui un strat de pămînt proaspăt în ghiveci, pui planta cu balotul rămas și completezi de jur împrejur și deasupra cu pămînt proaspăt. Apeși moderat pămîntul proaspăt adăugat, ca să se taseze, dar să nu se compacteze. Și nu mai lăsa apa să băltească în ghiveci, dar nici să nu se mai usuce pămîntul în halul în care e în poză. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users