Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ielele

Fiscal / viza pe contract vanzare...

La multi ani @nicu131!

procura?
 Xiaomi aduce pe piața din Ro...

Ariana 22 ani din Ploiesti are ne...

Noul BMW seria 3:Sedan și To...

Tractor prin programul rabla
 Care cada de baie e mai buna?

Sfat upgrade ram și ssd

Sonoma 14.3 iMac i5 Late 2013

Reclama peste imagine Samsung 32M...
 Radu Stefan Banica ft. Juno - Sam...

Întrebare lichid de frana pe saboti

Grupul de firme Paysera Bulgaria ...

Upgrade Ryzen 9 5900X -> Ryze...
 

Aro 10 / 4x4 / motor golf I 1.6 diesel din fabrica

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
Ca urmare a discutiei de aici:

http://forum.softped...howtopic=102305

o sa spun cate una - doua chestii despre masina asta ... pe rand, sa nu va plictisiti  :naughty:

Masina am luat-o prin 97 daca tin minte, de la primul cumparator. A fost un lot facut pentru export, cu motorul de golf I, 1.6 SDI (cred), 54 CP daca nu ma insel ... Lotul a fost refuzat (EVIDENT!) de la export, pentru deficientele mari pe care le avea la toate capitolele ... Fostul proprietar luase 2 bucati pentru omorat la firma ... si si-au facut treaba OK masinile (cealalta a ajuns chiar intr-un sant, si a fost repusa pe picioare ... insa nu a mai fost la fel dupa).

Masina a fost la ai mei din 95, dar - deoarece nu se rezolvasera actele & stuff - a stat in parcare in fata blocului, nepornita, vreo 2 ani si ceva ... Facuse gauri in asfalt ... la propriu!

Dupa ce s-au rezolvat toate cele, am coborat intr-o dupa amiaza sa o pornesc .... cu mult avant si rabdare ... Aveam deja o baterie incarcata in portbagaj-ul masinii pe care o foloseam curent, scule pregatite & stuff ... Am verificat mai intai uleiul - era OK, am pus 2 l de motorina si am pus contactul ... am asteptat sa se stinga bujiile si am dat ... degeaba ... nici macar un zgomot, desi curent parea sa suga ... Am coborat cu un ciocan si i-am scapat una mica in bobina electromotorului ... Am pus iar contact, am asteptat si am dat cheie ...

A pornit la SFERT! Mi s-a parut incredibil ca o masina ce nu a fost macar impinsa mai bine de 2 ani sa porneasca la cheie! La sfert mai precis! Asta spune cam totul despre motor ...

In rest insa masina este un junghi la capitolul realizare. Rar mi-a fost dat sa vad o atat de mare durere in cur la constructia / asamblarea unui autoturism (de fapt rar mi-a fost dat sa vad asa ceva la orice, nu doar la masini ). De la o transmisie de tot kktul, in 4 trepte de dacie 1300, adaptata la o chestie 4x4, caroserie imbinata la ochi de chior, la geamuri mari si proaste, faruri fara folos, o instalatie electrica la care am muncit degeaba o vara (pana la urma a fost refacuta de la zero ), pana la gauri in podea, pe la pedalier prin care intra apa cand ploua si frig iarna (le astupam cu niste carpe) si balamale la usi care se lasau sub propria greutate ... sunt multe trecute ...

A fost masina care m-a purtat prin cele mai diverse aventuri din viata mea de sofer ... si placute si neplacute ... Nush cum sa zic ca e scosul unei planetare la - 9-10 grade, in zapada de 30 cm, avand la dispozitie doua maini dibace, o surubelnita cruce, o cheie fixa de 13 si o cheie universala de bicicleta (ma rog, si cateva cuie de 10 :D ). Nu am crezut ca voi reusi, dar pana la urma mi-am dovedit ca pot!  Trebuie sa mentionez ca are in fata, sub transmisie, un scut sanatos din tabla de 3, prins in 4 surube strasnice! ;) De asemenea, cand toata lumea tragea pe dreapta ca nu se mai putea, eu mergeam inainte, ca puteam ... mai coboram din cand in cand cu patentul sa re-cuplez fata pe stanga (sarea de nebuna), dar mergea.

Nush daca aveti - iarasi - idee cum e sa iti planifici drumul spre casa in asa fel incat sa faci doar stanga ... La tara, drum de 3-4 km! Pe dreapta era rupta planetara de mai sus, si se infigea direct in etrier / furtunas la cea mai mica tendinta de a vira la dreapta. Si am gasit o solutie cu un singur viraj la dreapta, la care am si ramas agatat ... era cat pe-aci sa renunt, dupa 10 minute de chin (inainte - inapoi) si oprire la milimetri de gardul unei vecine. Sa nu uit, asta se intampla la 5 dimineata ... si 50 m de poarta casei!  :rolleyes: Pana la urma am reusit sa inving virajul ala nenorocit! :D

Problemele generale si majore au fost diverse, de asemenea ... cardan schimbat de 2 ori, lagarele la cardan la fel, instalatie electrica complet, planetare - vreo 3, radiator - o data, tobele - nu mai stiu :D, diverse cabluri de comanda, un bosag la o bujie crapat din tampenie, ocazie care a dus la turnare la cald, cu sudura in argon (deh, bloc de aluminiu), roti blocate .... ce mai, o nebunie de masina.

Insa in drumuri grele ...e ca Niva din topicul de mai sus ... Ti se rupe ... Am dat pe un amortizor rupt dupa cateva raite pe coclauri fix 300.000 lei ... prin 2001-2002. Iar masina - atat cat trage - nu te lasa in kkt ... cu ceva tupeu / sange si o trusa de scule solida (si ceva cunostinte medii de mecanica & stuff la fel de solide), poti face o iesire interesanta, prin locuri greu accesibile (as zice imposibile) unor vedete cu pretentii de pe piata auto actuala ...

Voi mai reveni cu picanterii ... poate si ceva poze!  :proud:

uite si ce am scris in urma cu mai bine de 2 ani, aici:

http://forum.softped...ic=22706&hl=aro

(sper sa se pupe ce am zis acolo cu ce am scris aici :) )

 Tyby, on Feb 26 2004, 12:34, said:

hmmm ... am un Aro 10 din '94 cu motor diesel (golf) 1.6 pus din fabrica ... editie limitata refuzata la export si bagata inapoi pe piata noastra ...
L-am luat super-ieftin acu vreo 4 - 5 ani ... daca se merita? Greu de spus ... Din pacate e Aro ... si singurul lucru cu adevarat bun pe el a fost (si ramas) MOTORUL (desi e tras rau inapoi de o cutie de viteze in 4 trepte, antica. Restul - caroserie, electrica, fiabilitate over-all - toate sunt specifice made-in-Romania ... Calitatea este de la SLAB in jos ...
Nu vreau sa te dezamagesc, dar experienta este ... interesanta ... Nu pot spune chiar placuta ...
Sa fii atent, ca versiunea clasica din perioada aia vine cu motor de dacie, 1.4 benzina (carburator) si e MULT prea slab motorul pentru a face fata nevoilor masinii (am mers si cu varianta respectiva, e super-puturoasa :( )
Hai sa o iau cu:
cele bune:
- e totusi un off-road care face fata cu destul succes hartoapelor de toate felurile, se inhama la tras pe drumurile patriei
- are stabilitate la drum ... pot spune cu mana pe inima ca e mai stabila decat Dacia berlina, desi repartitia fortelor / centrului de greutate e complet diferit ... Am mers cu masina respectiva cu ~ 135 pe E85(si pot spune ca eram limitat inca de cutie), incarcata cu mobila la refuz ... E stabila in curbe, are o tinuta de drum mult peste ce ma asteptam (ei, nu te gandi la un Audi TT acu, ca nu-i cazul :drac:).
- spatiul interior este mai mult decat generos si tine la carca fara probleme ... Bancheta spate e rabatabila / dispensabila ... si faci loc in spate cat de un camion mai mic ... Motorul pe benzina e puturos rau in schimb cu masina plina, si cam plangi la pompa cu el :(
- are posibilitate de cuplare 4x4 - atunci cand functioneaza te scoate din rahat si la propriu, si la figurat ... Pe drum de iarna, cu 4x4 cuplat, daca nu o bruschezi, e mult mai buna decat dacia ...
- masina romaneasca - piese ieftine si, in general, usor procurabile
mai adaug daca imi aduc aminte ...
cele rele:
uffff .... destul de multe ... o sa ma limitez ...
- lucratura de mantuiala, caroserie prost gandita si asamblata, interior super-spartan si slab realizat, atat ca materiale cat si ca aspect - preocuparea a fost NULA se pare la partea asta
- un consum destul de ridicat (la mine s-a incadrat undeva intre 6 - 11 %, indiferent de regin urban / extra - datorita cutiei de viteze, conteaza mai mult viteza decat regimul de lucru ... La benzina sare de 13-14 % in oras ... afara nu shtiu, dar oricum, nu departe.
- tabla proasta si prost imbinata (deh, boala veche), accesorii exterior romanesti, de proasta calitate si prost asezate (stopuri, faruri, suport rezerva etc ...)
- partea electrica la pamant - dupa vreo 3 luni de chin, am schimbat-o complet ... oricum, e de kkt ...
- transmisia cardanica e slab realizata (vibratii, zgomot), cu o conceptie de acu 20 de ani ...
- sistemul de esapament romanesc, prost gandit si realizat
- frane destul de ferme, dar la fel de prost gandite, neechilibrate
- directia - real pain! Daca esti mai firav, tre' sa bagi ceva fiare la sala inainte de a te apuca de parcari ... pe loc cel putin si eu am probleme (si-s destul de zdravan de felul meu :D ) ... in mers in schimb devine mai flexibila ... servo ar fi fost un must-have la masina asta
- unghiul de bracare e limitat, combinat si cu ce am spus mai sus - NU iesi dintr-o parcare mai stramta fara cel putin 2 manevre ...
- tractiunea fata are probleme (mai sare cateodata, sistemul de cuplare e vechi si slab realizat). Planetarele sunt sensibile, iar daca ramai fara tractiune fata pe gheata / zapada / noroi, trebuie sa iti calculezi drumul spre casa / service fara pante prea mari, altfel pur si simplu NU URCI!
- incalzirea habitaclului are la baza un ROBINET ( :D ) ... dar daca ai gauri destul de mici la chedere / in podea nu suferi de frig, e chiar placuta ...
- crash test: impecabil ... de prost ... deformare TOTALA a partii din dreapta fata - plus una bucata aripa - la impact frontal de viteza mica cu un Fiat punto la plecarea de la un semafor (imi sarise cainele - 58 KG - in cap de bucurie :D ) ... Mentionez ca fiat-ul nu a avut nic pe dracu ... are doua urme cat ai baga unghiile in haion mai serios ... practic masina mea arata VARZA, iar ala nu s-a sinchist nici macar pana acum sa indrepte cele doua denivelari cam de 1 mm fiecare ...
- confortul este discutabil. Pozitia in scaune e OK, datorita si spatiului mare din interior, dar vibratiile si zgomotul te cam iau de cap ...
Nu mai stiu ... mai adaug daca imi mai aduc aminte ...
Acu o saptamana i-am facut ITP-ul ... nu am avut probleme decat cu gazele (cred ca e un injector infundat) si cu frana de mana (boala romaneasca veche). Iarna asta a folosit-o batranul in conditiile in care nu putea scoate nici una din celelate la drum - in zapada de 20 cm e greu sa mergi cu tractiune spate si cutie hidramata, sau cu masina care atat are garda la sol ... 4x4 a mai sarit, dar coborai cu patentul, il scoteai, il bagai si plecai iarasi la drum ...
Despre modelele mai noi de aro 10nu shtiu nimic, nici despre 244 ... oricum, ce shtiu e ca 244 sunt ceva mai fiabile, cu motorizare / transmisie mai aproape de adevar ... Mie personal nu-mi place, dar cred ca e incomparabil mai bun decat aro 10 ...
Concluzia ... nu shtiu, cauta alta solutie ... Eu am facut cam 15 - 20.000 de km cu masina aia ... mi-am facut treaba cu ea in perioada aia, nu zic nu, dar mi-am facut si destul de treaba (tot cu ea - sa demontezi planetara in zapada de 10 cm, la -15 grade Celsius afara nu prea e o placere ... ).
Cam asta e ... imi pare rau ca vestile nu sunt chiar cele asteptate, dar ia cele de mai sus ca pe o parere pur pesonala, a unuia cateodata prea comod, si care a avut in general si alta alternativa ...
SPor!


heh ... se pare ca sunt inadvertente de date ... masina cred ca e - totusi - din '94, iar eu am luat-o in '97 fara acte ... dar pornirea oficiala s-a facut prin '99 .... tre' sa ma uit prin acte, oricum.

#2
El_Cid

El_Cid

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,524
  • Înscris: 29.03.2004
Multumim de informatii - ma asteptam sa fie o masina mai rezistenta un pic :) Se pare ca pe langa Aro tau, Lada Niva este un jipan.
Cum ai specificat si tu - principalul avantaj al acestor masini este ca nu te doare inima cand o lovesti putin, sau iei un bolovan si asta conteaza mult. Cine s-ar incumeta cu o masina de 30 000 de euro sa mearga noaptea, pe drumuri de tara, prin mijlocul padurilor, iarna la -20 grade :D (mai adaugati aici 2,3 conditii vitrege).
Ceva poze ai cu masina?
Cat consuma? :P

#3
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
poze nu am ... o sa fac cu prima ocazie, daca scapa din iarna :D

Consum - parca am spus ... intre 6 si 12% ... dar e - in mare - vina cutiei ... la care se mai adauga si trenul de rulare execrabil (daca trebuie sa o impingi, ai cam dat de draqu ... chiar si la vale :D )

#4
xymzar

xymzar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,683
  • Înscris: 14.10.2004
Prin 1997 am avut ocazia sa conduc un Aro 10 cu bena (nou) aproximativ 1 an de zile.
Va spun ca pur si simplu am iubit masina aia, nu a avut probleme (sigur ca mici chestii a avut, de masina romaneasca).
Cel mai bine era iarna ca mai iesea un banut cu trasul masinilor diesel (mai ales "Cobre").
Imi aduc aminte ca dupa o ploaie de pomina, in zona parcului Carol aparuse un nou lac pe harta Bucurestiului :). Am scos de acolo o gramada de inconstienti. Cu usa deschisa la Aro intra apa in masina.
Eu in pantaloni scurti, papuci de plaja, cu sufa in mana ma duc la amarat iau banii pe geam (cat dadea fiecare, nu am fost magar), legat, scos din apa si la revedere.

#5
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
LOL :D ... faina afacere ... mai ales ca erai la fata locului, nu mai consuma omul bani si nervi pe telefoane la firmele specializate! :D

#6
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,114
  • Înscris: 03.12.2005
subscriu.. tare

#7
El_Cid

El_Cid

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,524
  • Înscris: 29.03.2004
misto erau niste poze xymzar cum le iei banii la oamenii aia tristi :)

#8
xymzar

xymzar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,683
  • Înscris: 14.10.2004
Dar repet imi dadea omul cat vroia.
Am uitat sa specific ca nu era masina mea ci a firmei la care lucram pe timpul ala.
Si mai era o chestie tare la masinuta aia, baga o caldura incredibila, poate si unde avea habitaclul mic.

PS Nu prea erau tristi ci doar inconstienti, era clar ca nu aveau cum sa treac prin "lac".

#9
hamat5

hamat5

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 12.03.2006
Cum ai specificat si tu - principalul avantaj al acestor masini este ca nu te doare inima cand o lovesti putin, sau iei un bolovan si asta conteaza mult. Cine s-ar incumeta cu o masina de 30 000 de euro sa mearga noaptea, pe drumuri de tara, prin mijlocul padurilor, iarna la -20 grade :D (mai adaugati aici 2,3 conditii vitrege).


... nimeni...

#10
masterbobs

masterbobs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 372
  • Înscris: 16.12.2003
Stau si ma intreb dupa ce am recitit posturile lui Tyby si ale celorlalti... de ce sa scriu de bine de ARO cand eu am avut atatea probleme cu el?

Mai mult de dragul tineretii... cand dupa orele de scoala fugeam la garaj sa mai mesteresc cate ceva la masina... de dragul primului motor desfacut de mine singur si pus la loc... de dragul orelor pierdute pentru a asambla la loc diferentilalul... sau cutia dupa un schimb de sincroane... pentru putina placere ce mi-a oferit-o cand mergand pe un drum de munte am ajuns deodata la baza unei stanci (cascada deabinelea cand ploua) si abia dupa ce am ramas tampit de uimire mi-am dat seama ca eu am mers prin albia raului pana acolo(obisnuit cu hartoapele Bucurestiului)...

Chiar si acum imi vine sa rad a tamp cand imi amintesc prima retapitare(facuta de mine), prima mea sudura, prima amenda, primul accident ... offf ...ca toate astea pe ARO s-au intamplat...

...de asta mai scriu acum de bine de ARO...

Ca de rau as umple pagini intregi... oricum tot aro a fost acel ceva ce m-a determinat sa imi cumpar singur o masina... Dupa ce i s-a rupt directia (s-a smuls pivotul unui cap de bara) in intersectia de la Obor la doar 6 luni dupa ce ii schimbasem capetele de bara cu unele noi...si m-am oprit intr-o bordura...


PS
fara sa fiu rautacios acum cu aceasta masina... Mi-a oferit multe necazuri si prea putine bucurii...oricat de mult as fi iubit-o.
Nu sunt mecanic auto de meserie dar am invatat atatea cat timp am avut masina ca pot oricand sa fiu de folos cui are probleme cu ARO10x

Edited by masterbobs, 02 May 2006 - 14:34.


#11
ddu

ddu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 29.12.2006
Spuneti-mi si mie varog niste chestii bazice despre aro 10 cu mot de golf

Doar ce l-am cumparat...nu arata prea rau da' vreau sa-l fac....cum tre sa fie pozitia la satelitii aia de pe fata ca sa nu fie cuplata fata....ca merge greu tare si ma gandesc ca e si fatza cuplata....si cum fac si eu rost de o carte tehnica a motorului...cel care a avut-o nu s-a ingrijit de loc de ea....cand am poprnit-o scotea un fum de nu ne mai vedeam....cand i-am ridicat capota....filtru de aer nu exista dar mai era doar furtunul ala de hartie ca ducea la filtru....si cum ambalam ala se strangula si nu dadea aer suficient...astept raspuns de la voi.


ms

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate