Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Caramida de sticla la exterior
 Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor
 Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier
 Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic

Recomandare firma/persoana pentru...
 

NISSAN LEAF

- - - - -
  • Please log in to reply
193 replies to this topic

#109
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008


View Postgalileofilm, on 09 noiembrie 2017 - 12:16, said:

Pentru bzalex

Am citit eticheta de pe modul
Cod : 292C0 3NF2

Intra in lista 6kW w/o QC. Asta inseamna fara Quick Charge(w/o inseamna without). Unul compatibil cu Quick Charge ar fi cred:
292C0 3NF3
sau


292C0-4NP3A
Cred ca o sa fie greu de gasit pe ebay.

#110
galileofilm

galileofilm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 21.09.2009
Mersi.
Deocamdata raman pe ce am...
Pe luni sau marti imi ajunge  cablu pentru incarcare de la statiile publice( Kaufland ), si o sa testez timpul de incarcare( sa vad daca incarca la 6kw).

#111
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
PS. Da locuiesc in Brasov si deja mi se intamola din ce in ce mai des sa gasesc incarcatorul de la Kaufland folosit. Se simte deja nevoia inca unui incarcator rapid ... . S-au inmultit electricele, multe cu numere de Bucuresti.

#112
galileofilm

galileofilm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 21.09.2009
Sti cumva daca este vreo statie de incarcare la Fagaras? As avea un drum de facut pana la Fagaras. Pe harta nu am vazut...

#113
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Eu nu stiu sa fie. Si eu an vrut in vara sa fac un drum la Sibiu, dar di cauza ca nu e incarcator in Fagaras am facut drumul din doua bucati cu oprire la rude in Sighisoara. Eventual sa opresti undeva pe drum si sa cersesti niste curent de la o benzinarie sau pensiune

#114
galileofilm

galileofilm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 21.09.2009
La varianta de incarcare de la 240V, dureaza ~1h sa incarc 10%...
Cam mult. Ma bazam pe o sa gasesc pe drum o statie publica...

#115
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016

View Postgalileofilm, on 09 noiembrie 2017 - 18:27, said:

Mare atentie! La ZOE bateria e de inchiriat. Parerea mea: cea mai mare porcarie. Sa dai ~100€ pe luna sa te deplasezi 130 de km pe incarcare, cand poti cu 100€ sa parcurgi pama la 1000-1400 km ( in functie de masina)

Pt import auto iti spun sigur ca platesti vama. Singurul beneficiu pt electrice in Romania este ca nu platesti impozit si ai statii publice de incarcare gratis. In rest eu nu stiu de nici o alta facilitate.
Au renunțat la idee 😊 nu se mai plătește chiria la baterii

#116
dancostea2002

dancostea2002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 530
  • Înscris: 30.05.2010
pune te rog o poza cu statia de incarcare .la Kauflandul din Galati nu am vazut asa ceva.

#117
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Asa ara o statie de incarcare rapida. Dar in Galati inca nu sunt.

Attached Files



#118
galileofilm

galileofilm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 21.09.2009
Mi-a venit cablul de tip 2. Am incarcat la Kaufland, si ia 4.4 kwh. Incarca 30% in timp de 1h. Dupa ce ajunge la 80 % incarcarea scade ca putere...
Asa ca avand cablul pt statii publice am plecat de la Sibiu la Alba Iulia (~90km de la Sibiu).
La plecare bateria era la 87% iar autonomia la 125 km.
Am mers pe autostrada cu 120km/h, incalzirea pornita pe 24 C.
Am sperat ca o sa ajung la Alba, dar surpriza... in apropiere de Sebes bateria ajunge la 20%, autonomia la ~25 km...
Asa ca excursia la Alba Iulia se termina la Sebes...
La iesirea de pe autostrada nivelul  bateriei nu se mai afisa ( posesori de Leaf stiu) pt ca a scazut sub 19%, autonomie 12km. Incet dar sigur am ajuns la Kaufland Sebes. Bordul era plin de liniute.... adica nu tu nivel de baterie, nu tu autonomie...
Conectez incarcatorul la statia de incarcare si am pornit la o portie de pierdut vremea prin "MegaMall"-ul din Sebes. Total de 5 magazine... inclusiv Kaufland.
Dupa ce am cutreierat tot ce se putea cutreiera in zona cu superincetineala melcului(  sa aina timp Leaf-ul sa traga ceva pe cablul de tip 2) ma decuplat masina de la statie.
Timp de incarcare 4h30min, nivel baterie 91%, autonomie 120km.
E timpul de intoarcere acasa...
Autostrada...100-110km/h...incalzire 24 C.
Am ajuns la Sibiu la statia de la Kaufland cu acelasi afisaj ca la Sebes: "----: ----"
In loc de concluzie:
Nu ma asteptam ca la drum intins sa consume asa mult. Cu bateria la 90% am facut in regim de autostrada ~75km.
Deci atentie la drumurile lungi...
In schimb dupa ~1,5 luni de utilizare in conditii de temp. actuale am reusit sa fac 120-130 km in regim de oras cu incalzirea pornita ( in functie de temp exterioara).
Sunt incantat de masinuta...

#119
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Eu folosesc o aplicatie de telefon: Nissan Leaf Range Estimator. E un pic cam nefinisata dar e foarte utila pentru drumuri lungi. Selectezi traseul si temperatura si iti calculeaza autonomia in functie de viteza si inclinatia traseului. Pe Sibiu - Alba, autonomia estimata la 10gr C si 120km/h e de 78km. La o viteza medie de 95km/h autonomia e 107km.
La drum lung, daca vrei autonomia maxima, e mai bine sa eviti autostrazile. Daca mergeai pe DN, eu zic ca ajungeai pana la Alba.

Oricum, e interesant ca incarca cu 4,4 kW. La mine incarca cu 6kW, 40%/h. Deci nu e chiar asa de mare diferenta.

#120
galileofilm

galileofilm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 21.09.2009
Mersi. O sa instalez si eu.

#121
galileofilm

galileofilm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 21.09.2009
Am instalat Nissan Leaf Range Estimator.
Problema este ca nu gasesc setarile, sau alte optiuni( sa comut din mile in m, sa introduc un traseu,).

#122
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Mie pe telefon, imi apar in coltul din stanga jos 3 puncte unul langa celalalt. Daca apas pe ele apare o bara de meniu tot jos.
Ca sa introduci traseul apesi pe patratelul gri din dreptul de la Elevation Change si iti apare harta. Cu un click pui punctul de pornire si apoi puncte de traseu. Apoi revii la ecranul principal cu sageata din coltul din stanga sus si o sa iti preia diferentele de altitudine de pe traseu.

#123
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

View Postgalileofilm, on 08 decembrie 2017 - 19:25, said:

[...]Nu ma asteptam ca la drum intins sa consume asa mult. Cu bateria la 90% am facut in regim de autostrada ~75km.
Deci atentie la drumurile lungi...
In schimb dupa ~1,5 luni de utilizare in conditii de temp. actuale am reusit sa fac 120-130 km in regim de oras cu incalzirea pornita ( in functie de temp exterioara)[...]
Ai expus exact punctul slab al mașinilor electrice în perioada asta a evoluției lor, dar undeva poate este și...să zicem, "vina" ta. Nu ești vinovat de ceva per-se, dar mintea ta a rămas influențată de obișnuința cu mașinile cu motor termic, care au eficiență foarte diferită în funcție de regimul de exploatare. Mintea ta a extrapolat situația și la mașina electrică și...n-a fost cazul. Asta e una din caracteristicile principale ale mașinilor electrice, sunt la fel de eficiente în toate regimurile de funcționare. Dacă mașina are nevoie de 5kW ca să se miște, apoi 5kW o să tragă din baterie indiferent de condiții. Nu mai beneficiezi de acel spor de autonomie specific motoarelor cu combustie (datorat eficienței crescute la regim constant). Desigur, asta e compensat cu eficiența mult mai bună în regim de funcționare "smucit" specific traficului urban.
Atâta timp cât ești mulțumit și fericit cu mașina ta, treaba-i bună.
SPor maxim și kilometri mulți și fără griji!

#124
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Masinile electrice nu sunt la fel de eficiente indiferent de regimul de exploatare. Asta din cauza urmatorilor factori:
- puterea de franare cu recuperare in baterie e limitata. Mai mult decat atat, limita scade pe masura ce scade si viteza. Deci franarile bruste sau la viteze mici nu mai recupereaza energia cinetica si se pierde in frana mecanica
- exista randamente de conversie a energiei intre mecanic si electric. Asta face ca din energia recuperata la franare sa mai poti folosi aproximativ jumatate din ea. De exemplu daca urci un deal si iti consuma sa zicem 10% din baterie, cand il cobori poti sa iti mai incarci bateria cu numai 5%. Bine, intre timp ai mai si parcurs un anumit numar de km, deci e normal sa nu mai poti recupera toti cei 10%. Ce inseamna asta practic? Daca folosesti frana de motor pierzi din energie fata de cazul in care reusesti sa eviti asta(de exemplu urci dealul in asa fel incat sa ajungi sus cu viteza minima posibila in conditiile de trafic si apoi iti dai drumul la vale fara sa mai folosesti frana de motor pana la viteza maxima posibila pe sectorul respectiv.
- pierderile de energie in baterie datorita rezistentei interne sunt proportionale cu patratul curentului consumat sau incarcat in ea. Asta inseamna ca accelerarile sau franarile bruste au randament mai mic
- forta de frecare a aerului e proportionala cu patratul vitezei. Asta inseamna ca la 120km/h ai pierderi de 4x mai mari decat la 60km/h. Asta inseamna ca daca vrei sa obtii autonomia mai mare trebuie sa incerci sa mergi cu viteza mai mica. Dar asta e valabil si la motorul termic.

#125
galileofilm

galileofilm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 21.09.2009
La mine nu apare bara de meniu pe aplicatie... nici cele trei puncte.
Am instalat apicaria de 3 ori si e la fel.

#126
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Ai incercat toate butoanele telefonului? Poate unul din ele preia functia de afisare bara de meniuAttached File  Screenshot_2018-01-12-14-07-47.png   49.95K   8 downloadsAttached File  Screenshot_2018-01-12-14-10-10.png   54.78K   8 downloads

Cele trei puncte sunt in coltul din dreapta jos. Nu in stanga cum am spus initial.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate