NISSAN LEAF
Last Updated: Aug 12 2019 14:46, Started by
d-ardeleanu
, Dec 06 2010 11:35
·
0
#127
Posted 16 January 2018 - 08:49
Am facut niste mici teste de consum in regim de iarna cu si fara incalzire. Am postat rezultatele si in thread-ul de Tesla 3, dar le pun si aici pentru posesorii de Leaf.
Am facut un drum de oras, cu trafic intens, in doua zile consecutive, cu si fara caldura. La -9 C dar cu un pic de zapada si fara caldura: 4.8 km/kWh (20 kWh/100km) in loc de 2 km/kWh(50kWh/100km) cu caldura la 22C si -11 C pentru primii 5 km si 5.8 km/kWh (17 kWh/100km) in loc de 2.3 km/kwh (43 kwh/100km) cu caldura dupa inca 5km. Practic consum de vara. De asta zic eu ca e foarte important sa ai access la o priza in locul unde sta masina. Poti sa pre-incalzesti masina inainte de plecare si sa beneficiezi de autonomii asemanatoare ce cele din vara. |
#128
Posted 21 January 2018 - 07:36
Iarna nu e ca vara nici la incarcarea rapida a bateriei. Cu bateria pe la 30 gr., vara, o sesiune de incarcare de la 20% la 80%, dureaza sub 20 de minute. Iarna, cu bateria pe la 0 gr., dureaza 60 de minute ...
Screenshot_2017-06-23-12-09-33.png 69.04K
9 downloads
Screenshot_2018-01-19-10-57-17.png 70.52K
9 downloads
|
#129
Posted 21 January 2018 - 20:20
Salutare colegi.
Azi am intampinat o problema, care drept sa spun m-a cam speriat... Am plecat cu Leaf-ul la ski (Sibiu 430m altitudine - Paltinis 1500m altitudine). Am mai facut drumul o data, iar pt cei ce vor si un jurnal scurt, il scriu in continuare: Am pornit de la Sura Mare, 2 adulti si 3 copii cu tot arsenalul necesar, cu bateria 90%, am ajuns la Paltinis, Partia Oncesti cu 28%baterie (caldura a fost pornita periodic, fiind soare). La coborare am mers mai mult in recuperare ( schimband intre modurile D, D-eco, B-eco). Am folosit frana doar de 2-3 ori cand nu am anticipat din timp curba de 180`. La finalul serpentinelor in dreptul Cabanei Curmatura, nivelul bateriei era de 36%( caldura pornita pe 24C) Am ajuns inapoi la Sura Mare cu 19% baterie. Km parcursi ~85. Sa revenim la patania de azi, cand am plecat cu bateria 100%, caldura pe 24C. In mare proportiile de consum s-au pastrat, ajungand inapoi cu 25%. dar in timp de urcam spre Paltinis, dupa ce am trecut de urcusul mai dificil si in serpentine (In zona Arka parc - pentru cine cunoaste zona ) am auzit un pocnet din exterior zona dr fata, exterior. Este posibil sa fi calcat pe ceva sau sa fi atis cu roata ceva, nu stiu sigur. Dupa putin timp am observat ca masina nu mai baga caldura. Am presupus ca zgomotul auzit a provenit de la sistemul de incalzire ( furtun sau teava fisurat, spart, dezlipit). Am verificat incalzirea, functiona doar ventilatorul de aer, iar daca treceam pe incalzire nu se intampla nimic. Am verificat si pe display, unde atunci cand era cuplata incalzirea nu aparea nici un consum de energie... Nivelul bateriei era 40%. Ajuns in statiune si am verificat in zona motorului sa vad daca era vreo avarie vizibila. Nimic suspect. Am pornit iarasi sistemul, am comutat pe incalzire, dar nimic, doar aer rece, fara consum de energie.... Am skiat, si am pornit spre casa... Din nou am incercat sa pornesc incalzirea, dar nimic... Nu era asa o tragedie, erau 5C afara, dar cu minus... Iar copii si sotia inghetati bocna( ca pe partie mai batea si vantul)... Deci, echipati ( in masina) ca pentru coporarea pe skiuri... o luam la vale spre Sibiu - Partieeeeee. Noroc cu incalzirea in scaune... Am ajuns acasa cu bine, mai putin picioarele, care desi afara erau +5 , le simteam ca la -10. Am mai verificat o data la furtune si tevi. nimic. Am luat toate cutiile de sigurante la puricat, 5 la numar, 4 in compartimentul motor si una in habitaclu... Nimic. In final am conectat cablul de incarcare. M-am gandit ca merita sa incerc sistemul de incalzire( ce aveam de pierdut). SURPRIZA! Incalzirea incepe sa functioneze, inclusiv pe display apare consum de energie. Masina baga caldura = sofer fericit! Nu pot sa imi explic ce sa intamplat, acum baga caldura. Poate stie cineva ce sa intampat sau are macar vreo idee... |
#130
Posted 21 January 2018 - 21:23
Nu cunosc masina, dar la E-Golf, cand mai ai 50km autonomie (asta e calculata dinamic, cu multi consumatori,mers tare 140+, frig afara ) poate sa reprezinte 30-40% din baterie, intra automat in mod ECO unde reduce multi parametri, inclusiv incalzirea. Cand mai ai 10-20 km intra ECO+ si acolo taie caldura cu totul, viteza maxima 90 la ora.
Banuiesc ca si LEAF are ceva de genul asta, verifica in carte . |
#131
Posted 21 January 2018 - 21:33
Nu e asta. Bateria era la 40%.
Eu cred ca a fost altceva. Nu cunosc detalii de functionare ale pompei de caldura, dar ca orice AC, are un motor care produce presiune. Ma gandesc ca poate ori motorul s-a blocat sau sistemul cumva s-a infundat si presiunea a fost eliberata printr-o supapa de protectie. Asta probabil a generat o eroare si caldura a fost decuplata. Probabil cand ai pus la incarcat masina, eroarea a fost stearsa si caldura a fost repornita. Eu zic ca povestea nu s-a terminat inca. |
#132
Posted 21 January 2018 - 22:43
Si eu zic la fel. S-a defectat ceva pe acolo. Nu ai garantie?
|
#133
Posted 22 January 2018 - 08:36
Aveti dreptate.
Problema nu s-a terminat... A reaparut azi dimineata. Primul sintom a fost ca nu a preincalzit masina inainte de plecare. Dar am observat ca daca am deculat alimentrea si am pornit la drum, a inceput sa bage caldura. Ce era curios ca consumul de energie era constant pe incalzire la ~1kwh. Dupa ~10 min am dat caldura la 28C sa vad daca se modifica ceva( in trecut aceasta operatie urca consumul pe la 3-4 kwh), dar nimic. insa dupa 1-2 min s-a oprit de tot( mai functiona doar ventilatorul). O sa merg la cineva sa puna un tester pe masina sa vedem. Nu am garantie. Daca mai are cineva idei, solutii le accept cu placere. |
#134
Posted 22 January 2018 - 09:53
Cred ca s-a busit ceva la AC si acum mai merge numai pe rezistenta. Rezistenta o tine cuplata ceva timp imediat dupa pornirea caldurii, dupa care o decupleaza.
|
#135
Posted 22 January 2018 - 14:12
Modelul de Leaf dupa 2014 nu au rezistenta, au doar pompa de caldura.
Am fost la tester cu masina. se pare ca nu mai are freon in instalatie. Maine o sa merg sa o verificam si "ochiometric", apoi sa verificam si sa umplem intalatia. Va tin la curent. |
#136
Posted 22 January 2018 - 14:18
Freonul nu dispare in mod normal nici brusc, nici cu pocnete, asa ca precis a crapat ceva teava/radiator.
|
|
#137
Posted 22 January 2018 - 15:00
Eu sunt surprins de autonomie. Prea mica pentru o electrica. Stiu, e iarna, se urca pe serpentine dar nu ma asteptam la atat de putin
|
#138
Posted 22 January 2018 - 15:35
Nu stiu de cati kwh are bateria dar a facut 85km cu 71% baterie. Autonomia totala 120km. Cam pe acolo e Leaf-ul.
|
#139
Posted 22 January 2018 - 16:22
Bateria este de 24kw. La necesarul de mers in oras primavara si toamna ( si vara fara AC pornit) parcurg 120-130km iar bateria e la ~10%. Iarna e mai greu fara caldura... ma rog mai frig. Iarna consumul e de 1%/ km (din cauza incalzirii). Dar cine are electrica stie.
Cei care cred ca isi iau elctrica si pleca in Germania cu ea, eventual cu o singura incarcare, sunt doar cei care carcotesc si care nu o sa inteleaga niciodata de ce masinile electrice sunt de oras (deocamdata). Si probabil ca o sa fie si ultimi care vor achizitiona o astfel de masina. Dar sa nu sarim de la obiect. |
#140
Posted 22 January 2018 - 20:16
Pai cam asa fac si eu, dar iarna, in oras ajung la 1.5% / km sau chiar 2%/km la drumuri scurte
Edited by bzalex, 22 January 2018 - 20:18. |
#143
Posted 23 January 2018 - 15:39
E varianta de Leaf cu cea mai mica autonomie, cu bateria de 24kWh. Mai exista varianta de 30kWh(cam 170km) si cea de 40kWh(cam 250 km)
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users