Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Cauciucurile de iarna devin obligatorii.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
1248 replies to this topic

#73
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003

View PostDominator_rlz, on 20th October 2010, 08:00, said:

e vorba de tara noastra aici. si nu, pana acum nicio iarna nu m-a facut sa ma gandesc la cauciucuri de iarna. nu cred ca tara noastra ma poate face sa le vreau. iar o zapada serioasa sa ma prinda prin tara cred ca se poate anticipa si mai  bine amani decat sa apari la stiri salvat de armata.

Nu e vorba de viscol & shit, ci de zilele de dupa, cand nu mai ninge, dar e zapada peste tot, sleauri zapada + gheata, zapada tip faina cu gheata dedesubt etc. Daca in acele zile lasi acasa masina, respectul meu!
Legea o vad obligatorie pentru cei care vor sa circule. Ca la robineta, nu iesi din oras nu-ti iei si gata! La fel si cu gumele de iarna, nu circuli, nu te obliga nimeni.

Am putea intra in discutii si de alt tip, de exemplu cum mergi tu pe asfalt curat la -15 grade cu gumele de vara, mai ales daca "edilii" nu au aruncat cu nimic pe jos... dar deja e sport extrem o astfel de discutie.

#74
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

View PostZetics, on 20th October 2010, 09:36, said:

Am putea intra in discutii si de alt tip, de exemplu cum mergi tu pe asfalt curat la -15 grade cu gumele de vara, mai ales daca "edilii" nu au aruncat cu nimic pe jos... dar deja e sport extrem o astfel de discutie.

La -15 grade cauciucurile de vara au aspectul unui plastic dur, daca vrei le poti zgaria cu usurinta. Si bineinteles, aderenta egal cu 0, poti sa fii mama soferului in cazul in care trebuie sa pui frana/sa schimbi directia ceva mai brusc, pupi tot ce doreste inertia masinii. Iar cei care isi cumpara gume de iarna nu au nicio vina pentru ca un berbec gen Badea nu isi pune gume de iarna, pentru ca asa vrea muschiul lui de smecher, si sunt pocniti de berbec.

#75
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,174
  • Înscris: 28.06.2005
Iar tangențial la topic. Sau nu.

Oare asiguratorul despăgubește dacă nu ai mașina echipată corect? (Nu contează că-i RCA sau CASCO. Sau poate la RCA plătește, dar se întoarce către tine pentru recuperarea contravalorii?)

L.E. În ordinul presedintelui comisiei de supraveghere a asigurarilor nr. 20/07.11.2008, nu se specifică nimic despre nedespăgubire în lipsa echipării autovehiculului corespunzător "anotimpului". (Despăgubire de tip RCA.)

La CASCO, parcă se specifică asta în contract. Chiar o să-l recitesc pe al meu să-mi reîmprospătez cunoștințele.

Edited by sfantu.dracu, 20 October 2010 - 10:55.


#76
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,684
  • Înscris: 15.06.2007

View PostBwwlan, on 19th October 2010, 09:04, said:

Potrivit unui proiect de lege, se pare ca Ministerul Transporturilor este pe cale de a emite o lege care sa oblige toti transportatorii (de marfa si de persoane) sa isi doteze vehiculele cu gume de iarna. Detalii -->AICI<--. Partea cea mai interesanta e ca se cauta o modalitate de a-i obliga si pe posesorii de turisme sa faca acelasi lucru.

Personal, mie mi se pare ca o asemenea masura e necesara de multa vreme, cu atat mai mult cu cat iarna e plin de distrusi care merg tot cu gumele de vara, pe principiul "eu stiu sa conduc, mah, mie n-are cum sa mi se intample asa ceva. poate tie..." sau maxim cu gume all season.
Sigur, la noi, cum apare ceva lege de-asta, incepem sa ridicam vocea, ca "cum sa ma oblige ei, dom'le pe mine?" da' la o adica, daca mergem in Austria sau Ungaria, intai ne interesam daca e obligatoriu sa ai gume de iarna, tacem malc si ne conformam. <_<
Eu am mai zis si iarna trecuta: n-ai gume de iarna si faci un accident? Scoti banu'.

Hai cu legea!

Esti naiv..
CIne crezi ca va respecta? Zeci de mii de masini din trafic nu au nici maracr ITP. Eu circul fara permis de luni de zile ( a expirat- da-l dracu)
Pe drumurile erupene din teritoriu, in oltenia e ceva banal sa circule carute , chiar si noapte. Si vii tu cu pretentii si fineturi gen "cauciucuri de iarna"
Cum sa ai pretentia la asa ceva, cand in magazine se comercializeaza gume reesapate, adica un fel de second hand. Sa vezi cate masini, si nu Logan, ci passaturi, BMW,  Skoda Octavia, etc, circula cu gumele pana nu se mai vede modelul deloc. Si totusi majortatea accidentelor se produc datorita condusului idiot : viteza, depasiri neregulamentare, sau la risc, betivi. Cate accidente s-au provocat in conditii ideale, (adica n-ar fi trebuit sa se produca) si totusi s-au produs taman din cauza ca nu erau cauciucurile potrivite? Te crezi la F1? hai sa fim seriosi.
Eu circul cu gume de iarna si vara, pentru ca imi plac ca sunt mai moi, adera mai bine, si prefer sa le tocesc pe masina decat sa imbatraneasca natural in pod, si sa le ia dracu de "noi" si sa nu le mai pot folosi. Un cauciuc nou nout de 8 ani e mai periculos decat unul uzat de 3 ani.

View Postsfantu.dracu, on 20th October 2010, 11:55, said:

Iar tangențial la topic. Sau nu.

Oare asiguratorul despăgubește dacă nu ai mașina echipată corect? (Nu contează că-i RCA sau CASCO. Sau poate la RCA plătește, dar se întoarce către tine pentru recuperarea contravalorii?)

L.E. În ordinul presedintelui comisiei de supraveghere a asigurarilor nr. 20/07.11.2008, nu se specifică nimic despre nedespăgubire în lipsa echipării autovehiculului corespunzător "anotimpului". (Despăgubire de tip RCA.)

La CASCO, parcă se specifică asta în contract. Chiar o să-l recitesc pe al meu să-mi reîmprospătez cunoștințele.
Ati vazut prea mult Discovey, pe bune. Pentru o dauna de pana in 10.000 de euro nimeni nu sta sa analizeze ca daca luna a fost in conjunctura cu marte, daca soferu a avut o migrena, sau daca a avut sau nu gume de iarna. Pur si simplu platesc si gata. Pentru ca sunt bani cacalau in visterie. Cine crezi ca are de unde sa cheme experti, sa faca expertize , reconstituiri , etc.
Crezi ca in procesul verbal scrie temperatura asfaltului , coeficientul sau aderenta tipului de cauciuc al vinovatului? Daca a avut telescoape bune? daca alta marca de gume s-ar fi comportat mai bine? Airuea. Si daca te loveste unul din spate ca e tuta, cu gume de iarna, esti mai fericit? Sa nu-ti imaginezi ca pe polei diferenta dintre gume de iarna si de vara este de la cer la pamant. Nu vei merge cu gume de iarna pe polei , cum mergi in mod normal vara.

Merita luat in considerare faptul ca in conditii de ger, si polei, un sfert din rable nu pornesc, si jumate din soferime, (femei, antitalenti, ) prefera sa lase masina, pentru ca stiu ca n-au sanse sa se descurce. Si mai sunt si cei ca mine , care preventiv, folosesc masina doar daca e foarte necesar, cand e polei, pentru ca ai tu grija si te loveste orice idiot, inclusiv cei de la dezapezire, sau doreii care arunca nisip + pietre cu lopata din remorca.

#77
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
Pe scurt: sint de acord cu asa ceva. Insa mi-e teama ca din motive electorale nu vor avea curaj sa treaca la fapte.

#78
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,174
  • Înscris: 28.06.2005

View Posttfmercedez, on 20th October 2010, 11:10, said:

Ati vazut prea mult Discovey, pe bune.

:lol: Se prea poate.
Dar așa cum nu despăgubesc când ești băut, tot așa ar putea să nu despăgubească atunci când nu ai teneșii corecți.
Că unii au teneși de Europa, alții teneși low end etc nu importă.
Nu cred că ar fi un efort prea mare pentru asigurator să verifice că sunt fabricați pentru sezonul respectiv și sunt în perioada de "viață".

#79
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,684
  • Înscris: 15.06.2007

View PostMarius3k, on 20th October 2010, 07:24, said:

Eu cred ca tu n-ai prins inca o ninsoare serioasa de esti asa hotarat impotriva gumelor de iarna. As vrea sa te vad cum merg la ski in Austria, de exemplu si cum iei amenda babana pe motiv de lipsa gumelor de iarna. :naughty:
pai toata lumea merge la ski?? Si in austria? Io iarna stau acasa si astept vara sa ma duc la mare cu mana in cur, nu cu juma de tona de echipament, de ski , bulendre , clapari, etc. Daca e uscat drumul si pana in -10 grade, n-ai nevoie de gume de iarna. Si unde-s alea -20 ~ -25C asa de des prin tara asta? Daca la miercurea ciu e naspa iarna, asta nu inseamna ca e aplicabil in toata tara. Ceausescu a fo impuscat de 20 de ani, au trecut vremurile comuniste in care nu se circula in Timisoara pentru ca a nins in Moldova.

#80
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View Posttfmercedez, on 20th October 2010, 12:10, said:

Eu circul fara permis de luni de zile ( a expirat- da-l dracu)
Eu circul cu gume de iarna si vara, pentru ca imi plac ca sunt mai moi, adera mai bine, si prefer sa le tocesc pe masina decat sa imbatraneasca natural in pod, si sa le ia dracu de "noi" si sa nu le mai pot folosi. Un cauciuc nou nout de 8 ani e mai periculos decat unul uzat de 3 ani.
Multumim, ne-am facut o parere foaaaarte buna despre tine. Not!


View Posttfmercedez, on 20th October 2010, 12:23, said:

pai toata lumea merge la ski?? Si in austria? Io iarna stau acasa si astept vara sa ma duc la mare cu mana in cur
Nu vrei sa stai si departe de forum? Cam vreo saptamana, daca o tii tot asa. <_<

#81
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,480
  • Înscris: 04.05.2006
pai e simplu: nu circuli cu masina...nu e nevoie de ele :)
Dar in alta ordine de idei....asta e o lege - din cate stiu eu- aplicata deja in tari vestice si nu numai. La aia de ce e voie si la noi nu? De ce trebuie sa fim  noi tot timpul mai ...indaratnici? De ce nu putem invata din experienta mult mai vasta a altora?  
Sa nu mai punem la socoteala faptul ca pe termen lung, nici macar nu poti spune ca e o investitie suplimentara....pentru ca tot atatia bani ai cheltui si mergand doar cu gume de vara tot anul.

#82
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,958
  • Înscris: 17.10.2003
Eu cred ca discutam degeaba. Nu asupra legii, ci a utilitatii. Nu cred ca cineva care a experimentat iarna ambele tipuri de anvelope (iarna / vara) pe aceeasi masina nu si-a dat seama de diferenta. N-are rost sa reluam discutia, e alt topic dedicat unde se explica despre silica, sipes, 7 grade Celsius, etc. Parca iti trebuie viscol sau metri de troiene... E de ajuns o palma de zapada ca sa nu mai pleci din loc cu opincile de vara....

#83
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Sa intre obligativitatea asta atat ptr camioane cat si pentru autoturisme.
Sa bage : 1 -esti prins amenda 
2.ai produs un accident de circulatie si nu aveai anvelope de iarna . Amenda + Asigurarea recupereaza prejudiciul de la vinovat
3.ai blocat drumul chiar si ptr 5 minute si nu aveai anvelope iarna. Amenda + toate cheltuielile ce decurg din aceasta actiune/blocare sa fie imputate soferului vinovat. 

Iarna trecuta era sa fiu om de zapada din cauza a doua tiruri care au deparat si au blocat soseaua.....noroc ca m-am intors pe DN1a si nu m-ati vazut la stiri alaturi de cei care injurau autoritatile , autoritati care nu-si puteau continua drumul tot din cauza tirurilor.

Autoturisme : iarna trecuta am impins la cateva masini care au blocat intrarile/iesirile din parcari. In loc sa stau la caldurica si sa rulez incet si sigur trebuia sa ies afara si sa  imping incompetenti cu Bembeuri E90 si X5 , mazda6 si E-klasse ....toate echipate cu anvelope de vara.
Din cauza celor care ies desculti in plina iarna te stresezi , pierzi timp si bani. Un om care iese iarna in papuci sa se duca sa-si faca cumparaturile ar fi considerat nebun bun de dus la spitalul 9 , un sofer cu anvelope de vara ar trebuii sa fie considerat mai mult decat atat...... !

Quote

Daca e uscat drumul si pana in -10 grade, n-ai nevoie de gume de iarna. Si unde-s alea -20 ~ -25C asa de des prin tara asta?
cum sa n-ai nevoie? De la 5 grade :

-distanta de franare este +50-100% 
-stabilitatea masinii injumatatita 
-uzura prematura / macinarea profilului 

Edited by polizei, 20 October 2010 - 12:45.


#84
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

View PostRealThing, on 20th October 2010, 10:03, said:

La -15 grade cauciucurile de vara au aspectul unui plastic dur, daca vrei le poti zgaria cu usurinta. Si bineinteles, aderenta egal cu 0, poti sa fii mama soferului in cazul in care trebuie sa pui frana/sa schimbi directia ceva mai brusc, pupi tot ce doreste inertia masinii. Iar cei care isi cumpara gume de iarna nu au nicio vina pentru ca un berbec gen Badea nu isi pune gume de iarna, pentru ca asa vrea muschiul lui de smecher, si sunt pocniti de berbec.


Absolut corect mesajul si ma mir ca nimeni nu pricepe... e destul de simplu sa pui mana pe un cauciuc la cald si apoi sa vezi cum e iarna... pur si simplu ai impresia ca devine casant...

in mod clar avem nevoie de lege ca sa terminam cu toti amaratii astia care se cred soferi dar nu cunosc chestii de bun simt si mai genereaza si situatii grave in trafic...

Edited by akajohn, 20 October 2010 - 14:38.


#85
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006

View Postpolizei, on 20th October 2010, 13:42, said:

Iarna trecuta era sa fiu om de zapada din cauza a doua tiruri care au deparat si au blocat soseaua.....noroc ca m-am intors pe DN1a si nu m-ati vazut la stiri alaturi de cei care injurau autoritatile , autoritati care nu-si puteau continua drumul tot din cauza tirurilor.
Io n-am avut norocu' tau: plecasem catre Buzau la ora 21:30 din Bucuresti, la 23:00 (+/-) eram pe pod la Urziceni si la 04:30 eram la prima curba dupa pod. :thumbdown: Am ajuns in Bucuresti dimineata la ora 07:15...

Alta faza: eram iarna trecuta la Otopeni in parcarea de afara, asteptam pe cineva. In fata mea, un C63AMG cu numere de OT, alb, se odihnea sub zapada. Vine melteanu' cu oketzii de soare si pitzipoanca din dotare (creca fusesera in Italia sau ceva) si, sa scoata bejuteria de sub omat. Evident, omu' se respecta: n-avea nici macar perie de zapada, darmite manusi, lopata, racleta, schpray anti-dezghet, gume de iarna sau alte mofturi d'astea. Se urca el in masina si, ce face: da drumu' la dezaburire luneta :lol: Ma gandeam: mda, asa, nici nu-ti ia 1.000 de ani sa se topeasca zapada...
Bun, isi da seama ca se afla in eroare si ce face? (io unu' nu m-as fi gandit la asa ceva) Ia un CD si incepe sa rashketeze zapada cu el. In mod total previzibil, CD-ul se rupe, si mai previzibil, olteanu' nostru se taie si incepe s-o injure pe pitzi: tu ce plm stai ca proasta si nu faci nimic?
In momentul ala mi s-a facut mila de el si i-am dat manusile mele de munca grea, o racleta si o perie sa-si scoata bolidu' de sub zapada. Cand a terminat de munca, s-a pus la volan, pitzi s-a urcat in dreapta si da-i sa plece. Aha, sigur... 1 milimetru nu s-a miscat de pe loc. Da' in schimb, ce frumos suna motoru'...
Pana la urma, a pus-o pe pitzi la volan, i-am zis sa decupleze ESP-ul, si aia sa apese usooooor de tot acceleratia.  Dupa f'o 5 minute a scos-o. Injura omu' ca la usa cortului: "cristosii si dumnezeii ei de masina, ca sa-mi bag si sa-i dreg."
Zic: "nu te enerva, ca nu-i masina de vina. E buna, da' n-are tractiune integrala?"
Ala: "sa-mi bag ****-n ea, ii tractiune spate, sa-i trag... etc."
"Pai, data viitoare cand iti iei o masina, ia-ti si tu frate un RS4, ca macar ala are quattro, nu-ti mai lua prostii de-astea. Vezi? Uite, cu aia (eram cu un A4 negru) am iesit in 10 secunde azi dimineata de sub zapada. Si conteaza mult si gumele de iarna, sa stii..."
Degeaba avea Goodyear Eagle F1 pe ea...
Asa, povestita, faza are sau nu haz, da' pentru a o aprecia la adevarata valoare, ar fi trebuit sa fi fost acolo... :kisstogether:

Edited by Bwwlan, 20 October 2010 - 15:05.


#86
tavktm

tavktm

    Old school member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 25.07.2006

View PostDarkAngelBv, on 19th October 2010, 10:43, said:

DACA cei care trebuie sa se ocupe cu deszapezirea si-ar face treaba in 99% din cazuri ar fi suficiente si cauciucurile all season.

Nu cred ca putem totusi avea pretentia ca cineva sa curete poleiul de pe jos. In mare parte autoritatile isi fac treaba, oricum nu poate cineva sa dezapezeasca instant mii de kilometri de drumuri, si asta ca sa nu tipe nimeni ca nu-si fac treaba autoritatile.


View Postgarett, on 19th October 2010, 11:31, said:

Mie mi se pare din start o scuza tampita pentru lipsa deszapezirii soselelor la iarna! De ce sa-si mai scoata utilajele pe sosea cand pot sa dea o lege prin care sa oblige toti soferii sa-si ia cauciucuri de iarna. Ok, eu am cauciucuri de iarna, pentru ca m-am gandit la siguranta mea dar daca vad zapada pe sosea pentru ca AND-ul nu si-a facut datoria desi eu am respectat legea si mi-am pus gume de iarna pot sa-i dau in judecata?
Tot ii dam cu tarile civilizate, dar acolo e ceva iesit din comun sa ai zapada pe sosele, nu ceva normal ca la noi.

Da, chiar te rog sa-i dai in judecata, specifici eventual: "pentru ca a inceput un viscol, si atuci am vazut zapada pe jos !!!"

#87
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Atata timp cat se platesc taxe de drum, atat ca taxa de utilizare, cat si in pretul carburantilor, cam poti avea pretentii. Evident nu in Romania, unde contractele de dezapezire se dau pe cumetrii politice. Dar asta nu face obiectul topicului.

Per ansamblu, legea e buna, daca se si respecta. Sunt mult prea multi care habar nu au sa mearga vara, darami-te iarna....
Aaaa, si asa cum am mai zis, sa nu cumva sa se cada in extrema cealalta - "am cauciucuri de iarna, pot sa-i dau 200, pe zapada, ca-s mai tare ca legile fizicii, sa moare dusmanii mei, care este"  :nonobad:

#88
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005

View Posttfmercedez, on 20th October 2010, 12:23, said:

......Daca e uscat drumul si pana in -10 grade, n-ai nevoie de gume de iarna. .....

Te afli in eroare ... gresita !
Nu este vorba de - 10 grade ci de ... 7 grade (cu +).

View Postakeem, on 20th October 2010, 13:23, said:

..... Nu cred ca cineva care a experimentat iarna ambele tipuri de anvelope (iarna / vara) pe aceeasi masina nu si-a dat seama de diferenta......

+ 1

Dar sunt prea multi cei care au senzatia ca ei sunt soferi adevarati si numai fraierii merg iarna cu gume de iarna !
Barbatii adevrati folosesc slick-uri all-season !

TIP: Indiferent de tipul masinii, motorul si gadgeturile care o echipeaza, singurul contact cu drumul este ... anvelopa !

OT:
Sa se dea legea si sa se si aplice !
M-am saturat sa merg iarna cu stresul ca, daca trebuie sa pun o frana, ala din spate care n-are nevoie de cauciucuri de iarna, se da cu sania pana-n curu meu !
Sau sa astept pret de vre-o doua tigari ca cel din fata sa se deplaseze 5 m pe o straduta ...

E corect !
Daca nu circuli - nu te incalti de iarna !
Dar daca vrei sa iesi iarna pe drum ... fa bine si n-o face descult !

PS: Iata cum, din nou, iese la suprafata atitudinea tipic romaneasca: lasa ca merge si-asa !
Dar, in schimb, daca ies din tara, li se pare absolut normal ca ungurii si austriecii sa le ceara cauciucuri de iarna incepand din noimebrie, chiar daca-s 20 grade afara.
Acolo-i civilizatie tata !

PPS: Apropo de cerinte - asa cum unii probabil stiti, in Austria, pe timp de iarna (si asta calendaristica nu legata de conditiile meteo din ziua X), este obligatoriu sa ai nu doar cauciucuri de iarna ci si lanturi (bine, astea in portbagaj).

Chiar de curand am auzit o faza cu o cunostinta care, iarna trecuta, a stat o zi in granita, deoarece la o verificare a politiei austriece nu avea lanturi ... suficiente !

Adica omul avea un set de lanturi, dar masina era 4x4 !
Iar, din spusele politistilor austrieci, legea prevede existenta lanturilor antiderapante pentru puntea motrice !
Si la 4x4 sunt doua ... :wallbash:

Edited by marr, 20 October 2010 - 17:27.


#89
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

Quote

Mie mi se pare din start o scuza tampita pentru lipsa deszapezirii soselelor la iarna! De ce sa-si mai scoata utilajele pe sosea cand pot sa dea o lege prin care sa oblige toti soferii sa-si ia cauciucuri de iarna. Ok, eu am cauciucuri de iarna, pentru ca m-am gandit la siguranta mea dar daca vad zapada pe sosea pentru ca AND-ul nu si-a facut datoria desi eu am respectat legea si mi-am pus gume de iarna pot sa-i dau in judecata?
Tot ii dam cu tarile civilizate, dar acolo e ceva iesit din comun sa ai zapada pe sosele, nu ceva normal ca la noi.
E na ? Asa ziceam si eu pana acum 1-2ani !
In Germania satisfactor- din 2 benzi ,1 era circulabila 
In Austria varza- pe unele portiuni de pe langa LINZ nu prea puteam inainta .Dadeam zapada de pe sosea la o parte cu botul masinii. Am oprit intr-o benzinarie si am spus unei angajate ca mergem (eram 2 masini ) de zeci de km si nu am vazut niciun utilaj pe autostrada desi ninge de vreo 2h . Femeia a inceput sa rada si ne-a zis : Ehehehe asa e iarna in Austria ! si ne-a anuntat ca vor pleca utilajele in 1h , utilaje care se aflau intr-o curte exact la cativa metri de benzinarie .  Intr-adevar dupa 1h au plecat utilajele si a venit si politia austriaca care ne-a spus sa mergem in spatele utilajelor .....dar problema la iesirea din benzinarie derapase un tir si blocase tot. Am mai pierdut 30min pana l-au tras putin cat sa iesim.

In Ungaria horror-zapada pe autostrada mai rau ca Austria . La un moment dat am oprit la o toaleta si eram in aceeasi dilema , sa cotinuam drumul sau nu ! Salvarea noastra a fost un autocar care a oprit la toaleta....la plecare ne-am tinut dupa el deoarece mai dadea zapada la o parte....
In Romania satisfacator- desi pe marginea soselei era zapada de 1m ....soselele erau chiar uscate. Am intalnit unele portiuni de gheata pe langa Deva....dar in rest ok.
P.S. iarna asta in Germania au fost blocate o gramada de drumuri nationale , chiar si autostrazi .Pe RTL lua interviu unui neamt care mergea cu schiurile pe autobahn cu 3 benzi .Autoritatile desi erau la datorie si erau foarte numeroase s-au recunoscut invinse de vreme.

L.E. in RO de exemplu , E85 a fost inchis numai din cauza tirurilor care au blocat drumul. Blocand drumul s-au format coloane , iar coloanele de masini au fost acoperite de zapada viscolita de pe camp . Autoritatile erau la fel de neputincioase ca cele din Germania...si cu toate astea alaturi si de voluntari si-au facut datoria si nu a murit nimeni de frig !   

Edited by polizei, 20 October 2010 - 18:08.


#90
Huck_

Huck_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,530
  • Înscris: 04.06.2007
Nu sunt deacord cu obligativitatea pneurilor de iarna. Majoritatea masinilor noi (adica toate in afara de cele sport) vin cu pneuri all-season. All-season duc fara probleme iarna din Romania, poate cu exceptia judetelor de munte. Da, cu pneuri de iarna masina vrea mai multa talpa pana derapezi, dar oricum nu poti merge atat de repede din cauza mediei din trafic. Pneurile de iarna/vara sunt doar pentru masini puternice, pentru restul sunt pierdere de timp si bani.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate