Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...

Regim utilizare HDD Ubuntu
 La mulți ani @yanni17!

La mulți ani @Kokoshmare!

Mai exista la voi in oras strandu...

Bon Jovi - Living Proof
 Problema card reader Sandisk

Recomandare acumulator 26650

Accident nerespectare viteza

Consumul in bord VS consumul la p...
 PC-ul nu booteaza

Coada dronei de lupta Fioroasa

Taxa RAR pt motor 2.0 diesel Euro...

Radio Aftermarket Golf 5
 

Baterie auto AGM 70AH vs normala 77AH pentru iarna

* * * * * 2 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
16 răspunsuri în acest subiect

#1
kipoy16613

kipoy16613

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Mesaje: 11
  • Înscris: 29.04.2024
Am selectat in functie de dimensiune si soket de la acelasi brand Exide doua variante:
-AGM 70AH care costa cu 50% in plus
-normala Exide Premium 77AH

Problema e ca stau aproape de munte si conduc o zi doua pe saptamana. Eu mereu am avut probleme iarna cu descarcarea bateriei cand e pe minus.
Masina mea vine din fabrica cu 68AG AGM si sistem start stop dar nu are relevanta pentru ca nu conduc in oras si chiar l-am dezactivat.

Teoretic pe timp de iarna, se recomanda AH mai mare decat ai avut. cea de 77 ar face fata cu brio cred.
Pentru pret eram pornit sa o comand.

.....Pana acm citit ca AGM-urile astea se descarca mult mai greu iarna :/

Din experienta voastra, sa o iau pe aia de 70 cu speranta ca lucreaza mai bine pe minus sau dau banii degeaba?
Peste 70AH nu gasesc la masina mea AGM sa intre in socket.
Multumesc pentru orice informatie.

#2
tehtronics

tehtronics

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 406
  • Înscris: 15.07.2006
AGM, desigur...
Scoate din calcul "clasica"
Ce dimensiuni maxime incap in suport?
Model autoturism?
Daca ai si garaj ... ia in calcul si achizitionarea unui incarcator smart(max 100 lei)

Editat de tehtronics, 02 mai 2024 - 21:30.


#3
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.183
  • Înscris: 02.08.2021
Bine ar fi să pui doar AGM deoarece se împacă mult mai bine cu încărcarea pilotată. Și e important să o scrii în ECU.
Și dacă stai la casă nu strică să o mai pui pe redresor. Dar, o baterie în mod normal nu ar trebui să se descarce într-o săptămână, trebuie să țină măcar 2-3 săptămâni. Verifică curenții paraziti.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oXLJ-ucf86s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Editat de Valy_User, 02 mai 2024 - 21:32.


#4
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 26.048
  • Înscris: 03.12.2005
Masina aia vine si cu sistem de incarcare adaptat nevoilor unei baterii AGM, dar nu ne bagam noi peste preferintele tale.

#5
kipoy16613

kipoy16613

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Mesaje: 11
  • Înscris: 29.04.2024

View Postsebulbus, on 02 mai 2024 - 22:12, said:

Masina aia vine si cu sistem de incarcare adaptat nevoilor unei baterii AGM

Asta e alta discutie, dar ai ceva stiinta in spate despre inginerie cu dovezi sau stii din auzite ca difera alternatorul? Eu din cate am citit, nu doar ca functioneaza identic pe orice baterie ii pui, pentru ca toate sunt concepute din fabrica sa accepte orice tip de baterie, dar mai important, masinile moderne au senzori peste tot, alternatorul are senzor de incarcare si stie sa citeasca voltajul bateriei ca sa estimeze nivelul incarcarii, are regulator de voltaj ca sa dea cat trebuie, nu strict 14.5V. De asta nici la bateriile clasice nu le da supravoltaj pentru ca le avapora imediat apa din ele.

View PostValy_User, on 02 mai 2024 - 21:31, said:

Dar, o baterie în mod normal nu ar trebui să se descarce într-o săptămână, trebuie să țină măcar 2-3 săptămâni. Verifică curenții paraziti.
Era vorba in conditii de iarna aspra. Cum sa tina 2-3 saptamani daca nu o pornesti deloc si noaptea e doar -5, ziua -1.

Nu am curenti paraziti, am verificat.

#6
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.075
  • Înscris: 30.08.2006
Ai multi consumatori gen senzori si din aceasta cauza constructorul a decis sa puna o baterie agm. Nu capacitatea e atat de importanta cat curentul de pornire. La Bateria OEM, curentul maxim de pornire e 760A.
La Exide Premium 77 ai tot 760A. Din fericire merge. In schimb nu vei beneficia de garantie pentru ca bateria nu e AGM. E foarte posibil sa fie nevoie de pus pe tester si configurata noua baterie altfel incarcarea va fi insuficienta. Va trebui sa iei in calcul si faptul ca durata de exploatare poate fi mai redusa decat la agm.
Daca cea originala te-a tinut 6 ani, e ok.

Editat de Leo2006, 03 mai 2024 - 08:32.


#7
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.013
  • Înscris: 14.03.2013

Vizualizare mesajkipoy16613, pe 03 mai 2024 - 07:35, a scris:


Asta e alta discutie, dar ai ceva stiinta in spate despre inginerie cu dovezi sau stii din auzite ca difera alternatorul? Eu din cate am citit, nu doar ca functioneaza identic pe orice baterie ii pui, pentru ca toate sunt concepute din fabrica sa accepte orice tip de baterie, dar mai important, masinile moderne au senzori peste tot, alternatorul are senzor de incarcare si stie sa citeasca voltajul bateriei ca sa estimeze nivelul incarcarii, are regulator de voltaj ca sa dea cat trebuie, nu strict 14.5V. De asta nici la bateriile clasice nu le da supravoltaj pentru ca le avapora imediat apa din ele.


Era vorba in conditii de iarna aspra. Cum sa tina 2-3 saptamani daca nu o pornesti deloc si noaptea e doar -5, ziua -1.

Nu am curenti paraziti, am verificat.
Ai citit prost. Si nici nu ai inteles ce ai citit.
Pune AGM.

#8
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 46.147
  • Înscris: 14.08.2007
Mai exista si tehnologia EFB, ceva mai ieftina, dar si ea cu performante peste cele normale. Vezi ce iti sugereaza pentru masina ta Varta aici:
https://www.varta-au...se/baterii-auto

Mie mi-a sugerat si EFB si AGM si am luat EFB, ca era mai ieftina. N-am vazut rostul AGM (nu prea mai e asa frig iarna si conduc zilnic) si oricum avea EFB si din fabrica. Cea clasica era si mai ieftina, dar aia nu e recomandata pentru start-stop, pe care eu il folosesc des. Mie EFB-ul mi-a pornit la cheie oricand timp de 8 ani, si la sub -10 grade. Dar poate ai mai multi consumatori ... de aia baga datele pt masina ta si vezi ce iti sugereaza Varta.

Editat de utopium, 03 mai 2024 - 16:42.


#9
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.183
  • Înscris: 02.08.2021

View Postkipoy16613, on 03 mai 2024 - 07:35, said:

Era vorba in conditii de iarna aspra. Cum sa tina 2-3 saptamani daca nu o pornesti deloc si noaptea e doar -5, ziua -1.
La mine ține, în Brașov, chiar dacă mai sunt și zile cu -16 grade.

#10
Demerzel

Demerzel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 123
  • Înscris: 25.02.2024
Clasica - EFB -AGM, asta e ordinea.

O baterie AGM poate costa cu 50 % mai mult, dar te va tine cu 50 % mai mult, tot acolo ieși.

Pe mine m am tinut 9 ani, e prea rezonabil.

Iar @sebulbus are dreptate, masina ta face incarcare speciala pt baterii AGM, de aia se si codează, nu doar o inlocuiesti si gata.

Dar, banii tai, masina ta, alegerile tale...

#11
Bingo

Bingo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.459
  • Înscris: 13.04.2006
Fratilor , AGM,EFB se incarca mai repede si sunt folosite pentru sistemul "start/stop "
Daca dezactivezi dupa pornire sistemul start /stop , te descurci si cu o baterie normala .
Intamplator am pus la mine o baterie normala ( bosch negru ) .
Functioneaza passatul b7 de cativa ani buni.
Murphy m-a facut sa cumpar si un Touran din 2014 de la un calic .
Adica cu o Caranda ieftina si altele de acest gen.
Merge de rupe .
Nu recomand sa aruncati banii aiurea pe AGM .
Apropo ; am ceva studii si experienta in electrica auto.

#12
tehtronics

tehtronics

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 406
  • Înscris: 15.07.2006
Citez dintr-un "clasic in viata":
...Cea mai ieftina AGM este mult mai buna decat cea mai scumpa "clasica"...
Acum fiecare face cum vrea, nu?
Eu as merge pe Banner Running Bull AGM 570 01 (70Ah/720A)

Editat de tehtronics, 03 mai 2024 - 18:36.


#13
Demerzel

Demerzel

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 123
  • Înscris: 25.02.2024
Deci îți bați joc de niste inovații si de progres. Dc ?

#14
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 46.147
  • Înscris: 14.08.2007

Vizualizare mesajDemerzel, pe 03 mai 2024 - 17:12, a scris:

O baterie AGM poate costa cu 50 % mai mult, dar te va tine cu 50 % mai mult, tot acolo ieși.

Pe mine m am tinut 9 ani, e prea rezonabil.
Eu am schimbat EFB dupa 8 ani ... si pornea la cheie, fara probleme ... stiam ca e mai slaba pentru ca dezactivase start-stop-ul automat (si mi-au spus si cei de la Skoda ca e mai slaba), dar toata iarna a pornit masina fara probleme.

#15
Goodkat

Goodkat

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Mesaje: 15
  • Înscris: 23.04.2024
Pot confirma ce spun colegii de mai sus. Daca nu folosesti start-stop nu are rost AGM, poti merge pe EFB sau clasica. Eu cu agm am patit de doua ori sa ma lase iarna, am lasat mai mult masina nepornita (nu iarna), am alarma si cand o descarca nu mai tine iarna. Exide-ul a fost cea mai slaba baterie care am avut-o, a fost schimbata pe garantie. Am montat-o iarna, a tinut acea iarna, vara probabil s-a descarcat de nefolosire, iarna moarta, schimbata pe garantie, dupa iar a cedat. Bateria a fost codata, alternatorul incarca bine, doar alarma si nefolosirea.

Acum am EFB Varta, a trecut iarna cu brio dupa o vara de nefolosire.

#16
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.075
  • Înscris: 30.08.2006
Ai schimbat-o pe garantie de nefolosita. Initiatorul doreste sa renunte la garantie pentru o baterie mai ieftina nerecomandata pe masina sa. Pe certificatul de garantie scrie modelul autovehiculului si al bateriei. Daca trebuie codata pe masina, iarasi o alta problema pe care o va ignora.

#17
Goodkat

Goodkat

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Mesaje: 15
  • Înscris: 23.04.2024

View PostLeo2006, on 06 mai 2024 - 05:33, said:

Ai schimbat-o pe garantie de nefolosita. Initiatorul doreste sa renunte la garantie pentru o baterie mai ieftina nerecomandata pe masina sa. Pe certificatul de garantie scrie modelul autovehiculului si al bateriei. Daca trebuie codata pe masina, iarasi o alta problema pe care o va ignora.

Din punctul meu de vedere am schimbat-o pe garantie de slaba ce era... poate am avut eu ghinion cu Exide AGM. Dar este inacceptabil ca primim produse de foarte slaba calitate, care se strica prematur si multe piese pentru masini care ajung la noi in tara sunt asa din pacate.

Din punctul meu de vedere ar trebui sa primeasca garantie, la VW se codeaza si bateria normala, posibil sa nu mearga start-stop. Am vw Passat 2015, codata cu EFB, merge si start-stop, e si in garantie.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate