Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Cauciucurile de iarna devin obligatorii.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
1248 replies to this topic

#37
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
O lege foarte buna si necesara... Sa o dea mai repede...

Alt sfat de sezon ar fi sa iei frumos un saculet de 15-20 kilograme in portbagaj si o lopata pentru ca la nevoie putin nisip aruncat sub roti face minuni... Un sac de genul spus de mine ajunge pentru o iarna lejer...

#38
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Ha, chiar ma intrebam cit dureaza sa se vina cu chestii de genul "dar gropile" "dar drumurile" "dar dezapezirea". Sint chestii independente si oricum drumurile proaste sint un argument IN PLUS pentru cauciucuri cit mai bune, mai ales iarna!
Mai astept cu nerabdare stereotipul cu "dar salariile" care de obicei vine automat cind se mentioneaza ce se face prin alte tari.

On topic as zice ca o sa fie apa de ploaie (sau zapada...), doar un motiv de spaga in plus.

#39
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postrichelieu, on 19th October 2010, 12:38, said:

E..asta-i altceva :).
:D
Nu sunt chiar chestii independente, in mod normal, intr-o tara normala, da, ai drumuri impecabil curatate si ai cauciucuri de iarna "just in case".
La noi le iei pentru ca "it's always the case"! Eu le-am luat dupa ce am facut "patinaj artistic" cu "all-seasons" pentru ca primariei din Galati nu i se paruse interesant sa dea cu lamele dupa o zi intreaga de ninsoare.

Edited by garett, 19 October 2010 - 11:51.


#40
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
cand e viscol nu se poate face dezapezire ca o pune vantul imediat la loc.
atunci apar blocaje de obicei si se datoreaza de cele mai multe ori tirurilor cu cauciucurile varza.

#41
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

View Postgarett, on 19th October 2010, 12:47, said:

:D
Nu sunt chiar chestii independente, in mod normal, intr-o tara normala, da, ai drumuri impecabil curatate si ai cauciucuri de iarna "just in case".
La noi le iei pentru ca "it's always the case"! Eu le-am luat dupa ce am facut "patinaj artistic" cu "all-seasons" pentru ca primariei din Galati nu i se paruse interesant sa dea cu lamele dupa o zi intreaga de ninsoare.

ba sunt independente... nemtii au cele  mai bune drumuri in lume si au lege care impune asta...

#42
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
In Germania nu stiu, n-am fost iarna, dar in Austria unde sunt si acolo obligatorii nu era zapada nici macar pe stradute in Kitzbuhel

#43
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postakajohn, on 19th October 2010, 11:57, said:

ba sunt independente... nemtii au cele  mai bune drumuri in lume si au lege care impune asta...
Da si nu. Momentan legea spune doar ca trebuie sa ai masina adaptata la conditii (cum era inainte in ro aia cu viteza): Bei Kraftfahrzeugen ist die Ausrüstung an die Wetterverhältnisse anzupassen. Se lupta acum sa bage "cit mai repede" obligatia specifica la cauciucuri de iarna si o definitie pe masura.

#44
prisonbreak

prisonbreak

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,209
  • Înscris: 15.05.2007
proiectul de lege mi se pare bine-venit. e de bun simt sa circuli iarna cu cauciucuri de iarna ( ma rog, all season in cel mai rau caz, desi dupa parerea mea alea all season nu sunt foarte-foarte bune nici vara nici iarna ). iar Badea cam bate campii si fara gratie din pacate.

pe mine ma amuza altceva. in permanenta ne plangem ca iarna ne ia prin surprindere. prin "ne plangem" ma refer la autoritati. insa e amuzant faptul ca si multi dintre soferi par a fi luati prin surprindere. desi toata lumea stie ca vine zapada, majoritatea asteapta sa vada drumurile albe pt a se inghesui la service-uri / vulcanizari sa-si schimbe rotile. si se formeaza cozi imense, in iasi cel putin exista in bucium un astfel de centru care isi prelungeste programul pana pe la 12 noaptea si sunt cozi pana in strada blocand traficul. repet, cand a dat prima zapada, altfel e destul de liber. nu mai spun de cei care isi cumpara anvelope si care de asemenea asteapta pana in ceasul al 13-lea si ajung inevitabil sa dea bani fie pe niste gume indoielnice dpdv al calitatii ( pt ca asta mai gasesc pe stoc ) fie sa plateasca mai mult pe niste gume care, cu o luna in urma, costau ceva mai putin.  

sper insa sa nu ramana la stadiul de proiect si sa nu dureze 2-3 ani pana se aproba.

#45
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Din experienta proprie (iarna trecuta, care a fost foarte simpatica).

Am avut 3 Clio de la serviciu: unul cu cauciucuri de vara, unul cu un cauciuc de vara si unul de iarna pe fata - spate de vara -  si unul cu cauciucuri de iarna full. Cu cel incaltat de vara nu puteam sa urc nicio bordura, nimic, imi faceam vant si ma rugam sa nu se duca mult prea in fata/lateral. Orice damb de zapada/gheata era un obstacol de netrecut, cateodata nu mergea nici macar impinsa, iar curbele - luate ca si cum mergeam pe oua, derapam intotdeauna, si in plus la frana intra ABS in continuu (frana de motor era aproape de 0) nu stiam unde ma opresc. De altfel am fost nevoit de 2 ori sa intru intr-un morman de zapada pentru a nu intra in cel din fata. Al 2-lea  - cel cu un cauciuc de iarna si unul de vara pe fata - era distractie maxima, roata cu cauciuc de iarna avea aderenta, cealalta nu, asa ca directia era cam aleatorie, daca calcam acceleratia la maxim faceam cerculete cu volanul drept daca era gheata pe jos. Cu astea 2 masini m-am distrat 2 saptamani pana mi-a venit masina echipata full de iarna, cu care nu am mai avut niciun fel de probleme.

La Honda, nu am avut timp si am apucat sa schimb cauciucurile de-abia in decembrie (adevarul e ca nici nu mergeam cu ea). Pana la vulcanizare (cam 1 km) am facut drifturi de n-am stiut ce-i cu mine, acceleratia era o gluma (faceau rotile sub mine ca toate alea), si cand am incercat sa trec peste sina de tramvai era sa ma rasucesc pe loc. Bineinteles, dupa ce am pus incaltarile de iarna n-am mai avut niciun fel de problema.

In concluzie, asta e o lege care ar trebui neaparat introdusa, e vorba de siguranta tuturor, nu numai a posesorului masinii. Asta iarna majoritatea strazilor in rampa erau blocate de cel putin o masina care nu avea cauciucuri de iarna, si bineinteles nu putea urca (iar datul cu spatele era o intreaga poveste).

Nu aruncati cu pietre :), anul acesta m-am invatat minte, deja am echipate toate masinile din dotare cu cauciucurile de iarna, nu mai am chef de surprize.

#46
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,342
  • Înscris: 02.09.2005

View Postripper, on 19th October 2010, 10:46, said:

Până la urmă nu știu ce aveți cu oamenii ăștia... e problema lor. Sau e invidia că el are x-drive și io un jaf?
Eu cu taximetriștii am o problemă, unde chiar e una reală.


E "invidia" ca are masina de 50.000 euro si nu mai are bani de cauciucuri de iarna si prefera sa incurce circulatia ori mergand ca melcu' sa nu ajunga in balarii cu tancu' ori pur si simplu blocand-o complet ca nu o mai poate lua din loc. Asta in cazurile fericite, in care nu provoaca accidente.
Sa fie obligatorii cauciucurile de iarna, tocite pana la maximul admis de lege (si de martorul lor de uzura) si de o varsta maxima de 6 ani (nu sunt sigur daca asta e cifra corecta pt. varsta de la care incep sa-si piarda proprietatile). Sanctiunea: amenda si ridicarea talonului pana la echiparea corespunzatoare a masinii.

LE: ca sa nu dureze procedura parlamentara 17 ani, s-ar putea rezolva rapid printr-o Ordonanta de urgenta.

Edited by ticodriver, 19 October 2010 - 12:27.


#47
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View Postgarett, on 19th October 2010, 13:00, said:

In Germania nu stiu, n-am fost iarna, dar in Austria unde sunt si acolo obligatorii nu era zapada nici macar pe stradute in Kitzbuhel

subscriu,pana si pt trotuare au niste mini jeepulete care indepastreaza zapada si arunca cu material antiderapant

oricum o lege buna,nuai sa se aplice

Edited by ionutMembruAnonimut, 19 October 2010 - 12:28.


#48
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,792
  • Înscris: 08.02.2007
si eu sunt perfect de acord cu acest proiect
din pacate de la "a spune/propune" pana la "a face" e o cale ataaat de lunga...

in fine... dar ce parere aveti ca cei care sesiseaza ca "X ruleaza cu masina neechipata corespunzator" sa primeasca un bonus?  :deadtongue:
iarna trecuta imi mai luam o masina de cati din astia am vazut si m-au incurcat...
e o idiotenie, stiu...

#49
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View Postticodriver, on 19th October 2010, 13:26, said:

E "invidia" ca are masina de 50.000 euro si nu mai are bani de cauciucuri de iarna si prefera sa incurce circulatia ori mergand ca melcu' sa nu ajunga in balarii cu tancu' ori pur si simplu blocand-o complet ca nu o mai poate lua din loc. Asta in cazurile fericite, in care nu provoaca accidente.
Sa fie obligatorii cauciucurile de iarna, tocite pana la maximul admis de lege (si de martorul lor de uzura) si de o varsta maxima de 6 ani (nu sunt sigur daca asta e cifra corecta pt. varsta de la care incep sa-si piarda proprietatile). Sanctiunea: amenda si ridicarea talonului pana la echiparea corespunzatoare a masinii.

LE: ca sa nu dureze procedura parlamentara 17 ani, s-ar putea rezolva rapid printr-o Ordonanta de urgenta.

in mare parte cei care dau 50k euro pe o masina isi pun si anvelope corespunzatoare,insa mai sunt si din astia,neam de manivela,cu x5,touareg luat cu 10-12k euro,mana a5a,care nu au bani nici de benzina,dar de anvelope

#50
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,342
  • Înscris: 02.09.2005
Cunosc personal specimen, cumparat X6 de nou si umbla iarna ca melcu', i se par scumpe gumele. :wallbash:

#51
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
or fi si specimene de genul care au vandut teren si acum ...

o guma proasta (nanaking,daca am scris bine) de iarna pt x6,jante 19 pleaca de la 700 si ceva ron,una buna 11-1400ron

oricum ciudat,dai pe masina cat pe o casa si nu ai macar 3000ron in buzunar pt gume,de casco banuiesc ca nici nu se pune pb,costa cat un BMW sh din 99-00

Edited by ionutMembruAnonimut, 19 October 2010 - 12:56.


#52
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,161
  • Înscris: 28.06.2005
Io aș specifica în lege ca mașinile noi să se vândă obligatoriu și cu un set de anvelope de iarnă, așa cum se vând cu pachetul sanitar/stingător.

#53
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Da, ca sa poata sa-ti vinda cele mai ieftine anvelope pe care le gasesc la pret mai mare decit cele mai tari anvelope de pe piata, buna treaba.
Eu as vota sa pot sa vin cu cauciucurile de acasa, nu vreau sa dau 500 euro pe niste petarde pe care ei au dat 100 cind eu vreau sa-mi iau cu 400 de la un magazin ieftin cele mai tari anvelope de anul asta (vorbim peste tot de pret la 4 bucati).

Edited by f300, 19 October 2010 - 13:04.


#54
cornel001

cornel001

    Scapat de la balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,261
  • Înscris: 30.07.2005
am bara spate busita de 3 ori asta vara. sa o inlocuiesc acum sau sa astept sa treaca iarna ? (intrebare mai mult retorica).

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate