Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Accidente si abilitati de sofat
Last Updated: Jun 02 2008 15:13, Started by
alex-skater
, May 23 2008 17:01
·
0
#1
Posted 23 May 2008 - 17:01
Cunosc o groaza de persoane care se lauda " eu sunt un sofer excelent, n-am facut pana acum niciun accident si am carnet de 20 ani".
Am stat si m-am intrebat, nu cumva respectivii n-au prea mers cu masinile alea? Pentru ca ma gandesc, oricat de bun ai fi ca sofer, poate nu vei face accident din vina ta, dar ai sanse mari sa intre altu in tine care habar n-are sa conduca si a luat pe mita carnetul ala... Poti sa eviti orice accident daca ai niste abilitati de sofat foarte bune? Sau pur si simplu sunt unele cazuri cand doar norocul te mai scapa? |
#2
Posted 23 May 2008 - 18:13
pe puncte:
1. cu cat mergi mai putin cu masina, scade posibilitatea de a face un accident. 2. cu cat mergi mai putin cu masina, creste probabilitatea de a face un accident. Atunci cand mergi. 3. experienta - in general - se masoara in km, si nu in ani. Cunosc destule persoane care multi ani de cand au permis, insa au condus cam cat a mers un sofer mediu cu spatele. Majoritatea sunt dezastre la volan (normal, experienta se capata conducand, si nu tinand permisul in portofel. Sau in alta parte). 4. sunt talente si anti-talente. Cunosc oameni care - desi au mers suficient de mult - tot conduc ca niste cizme. Si tineri (!!!) care - desi au permise de relativ putin timp - "se misca". Nu cunosc soferi fara experienta care sa fie si buni soferi. Poate unii controleaza bine masina, sunt indemanatici, insa experienta ti-o da strada, si nu NeFeSeu'. 5. Am vazut putine cazuri care sa fie exceptie de la regula: talentul, indemanarea, prudenta, prezenta de spirit, "soferia" in mare, sunt direct proportionale cu IQ-ul. 6. Nu cred ca fara un dram de noroc poti scapa din ORICE accident. Indiferent cat de bun esti. Insa cred ca abilitatile si indemanarea te pot scapa de un procent covarsitor (9x %) de posibile accidente. In rest, posibilitatea de a participa activ / pasiv la un accident rutier tinde sa creasca direct proportional cu densitatea cretinilor din jur. 7. Cred ca cel mai important lucru la volan este ATENTIA! Nu conteaza ca esti in mijlocul unui haos de intersectie la ora de foc sau pe autostrada miercuri la pranz, cu cruise-control on, trebuie sa stii tot timpul ce se intampla in jurul tau. probabil mai sunt 8 ... 9.... 10 ... xx Edited by Tyby, 23 May 2008 - 18:14. |
#3
Posted 25 May 2008 - 17:49
Experienta se calculeaza dupa nr de km si dupa numarul de accidente grave evitate ca urmare a anumitor manevre care tin de viteza de reactie, de viziune buna asupra traficului, sange rece si nu in ultimul rand de talent!
|
#4
Posted 25 May 2008 - 19:35
#5
Posted 25 May 2008 - 21:03
sanddy1964, on May 25 2008, 20:35, said: Cam asa e... In rest, la celelalte puncte: pai fix asa e ! azi m-a pocnit unu'n fund nici nu l-am mirosit (Ca doar cand stau pe loc la semafor nu ma uit in permanenta in oglinda)...o frumusete de seria 5 care si-a cam bulit bara in carligu' meu...da' asta e... in cazu' asta si daca-l vedeam n-aveam unde sa accelerez rapid ca aveam masina in fata si oricum nu cred ca-mi demara monstru' pe atat de repede pe cat s-a infipt el |
#6
Posted 26 May 2008 - 18:55
am permis din 94. merg cam 3-4 mii de km pe luna. in fiecare am am cam un accident. noroc cu rca.
sunt sofer bun sau prost? probabil in viziunea rca, sigur prost. |
#7
Posted 26 May 2008 - 19:13
Tyby, on May 23 2008, 19:13, said: pe puncte: 1. cu cat mergi mai putin cu masina, scade posibilitatea de a face un accident. 2. cu cat mergi mai putin cu masina, creste probabilitatea de a face un accident. Atunci cand mergi. 3. experienta - in general - se masoara in km, si nu in ani. Cunosc destule persoane care multi ani de cand au permis, insa au condus cam cat a mers un sofer mediu cu spatele. Majoritatea sunt dezastre la volan (normal, experienta se capata conducand, si nu tinand permisul in portofel. Sau in alta parte). 4. sunt talente si anti-talente. Cunosc oameni care - desi au mers suficient de mult - tot conduc ca niste cizme. Si tineri (!!!) care - desi au permise de relativ putin timp - "se misca". Nu cunosc soferi fara experienta care sa fie si buni soferi. Poate unii controleaza bine masina, sunt indemanatici, insa experienta ti-o da strada, si nu NeFeSeu'. 5. Am vazut putine cazuri care sa fie exceptie de la regula: talentul, indemanarea, prudenta, prezenta de spirit, "soferia" in mare, sunt direct proportionale cu IQ-ul. 6. Nu cred ca fara un dram de noroc poti scapa din ORICE accident. Indiferent cat de bun esti. Insa cred ca abilitatile si indemanarea te pot scapa de un procent covarsitor (9x %) de posibile accidente. In rest, posibilitatea de a participa activ / pasiv la un accident rutier tinde sa creasca direct proportional cu densitatea cretinilor din jur. 7. Cred ca cel mai important lucru la volan este ATENTIA! Nu conteaza ca esti in mijlocul unui haos de intersectie la ora de foc sau pe autostrada miercuri la pranz, cu cruise-control on, trebuie sa stii tot timpul ce se intampla in jurul tau. probabil mai sunt 8 ... 9.... 10 ... xx Ai cam spus tot ce era de spus. As mai adauga ca nu exista sofer infailibil. Intr-adevar, si norocul/sansa e un factor, experienta (as adauga si folosirea ei rationala )este de cele mai multe ori catalizatorul unei experiente fericite intr-ale pilotajului. Edited by Cipsu, 26 May 2008 - 19:13. |
#8
Posted 26 May 2008 - 23:06
slai, on May 26 2008, 19:55, said: am permis din 94. merg cam 3-4 mii de km pe luna. in fiecare am am cam un accident. noroc cu rca. sunt sofer bun sau prost? probabil in viziunea rca, sigur prost. Si-al meu tot de pe atunci. Tot cam asa merg si eu. Am cateva accidente (le numeri pe destele de la o mana, probabil). Nici unul grav, unul singur cu table indoite & shit (am luat o caruta noaptea, prin '95. N-aveam experienta si am vazut-o tarziu. Mi-a spart radiatorul si mi-a indoit claxonul . Au mai dat vreo doi peste mine in ultima perioada, am dat si eu peste unu' la 5 km/h (i s-a oprit motorul in fata mea ). Am luat si o javra intr-o depasire pe ceata (deh, s-a razgandit subit si s-a hotarat ca - dupa ce am lasat-o sa treaca intr-un sens, ar fi bine sa se si intoarca). Putine, oricum. De trecut pe langa ... am am trecut de cateva mii (probabil), de scapat am scapat de cateva ori de moarte, de alte cateva zeci de ori de schilodire. ... etc ... Dar inseamna asta ca-s sofer mai bun ca tine ? Nu, probabil mai norocos si - poate - ceva mai atent. Totusi, un om care face cateva zeci de mii pe an cu un bilant de unu' la unu' nu pot spune ca nu e sofer bun! C'mon! |
#9
Posted 26 May 2008 - 23:40
slai, on May 26 2008, 19:55, said: sunt sofer bun sau prost? probabil in viziunea rca, sigur prost. Si eu merg cam la fel-in medie anuala...40 de mii, poate mai mult uneori. Poti merge 100000 de km fara accident sau sa ai unul la fiecare luna. Insa in al doilea caz te opresti si lasi covrigul. La un accident pe an, daca se repeta de vreo 15 ani , e clar ca pe langa ghinion, e si ceva neatentie si lipsa de interes in a proteja fierul din dotare...... |
#10
Posted 26 May 2008 - 23:46
slai, on May 26 2008, 19:55, said: am permis din 94. merg cam 3-4 mii de km pe luna. in fiecare am am cam un accident. noroc cu rca. sunt sofer bun sau prost? probabil in viziunea rca, sigur prost. Daca toate sunt din vina ta si sunt grave - trebuie sa vezi unde gresesti. Daca te pocneste unu din spate...nu se contorizeaza... Edited by C.F.S., 26 May 2008 - 23:47. |
|
#11
Posted 27 May 2008 - 01:32
De ce nu se pun cele din spate? eu si cand pun frana in situatii critice verific oglinzile. O data mergeam in spatele lu unu cu o rabla veche sa se miste pe banda 1, si la un moment dat ma asigur in oglinda, asa mai lung (1-2s) si cand revin cu privirea in fata lu ala ii iesea fum din cauciucuri de la frana, in milisecunda urmatoare eram si eu calare pe frana mea, si in timp ce franam m-am uitat si in oglinda cum vine unu, efectiv vroiam sa slabesc putin frana, ca incepusem sa merg mai incet decat ala din fata dar de cate ori dadeam comanda sa ridic frana aparea in josul imaginii "acces denied" "bad command or file name" si multe altele.
totul s-a terminat cu bine in final din fericire. Parerea mea este ca un sofer mediu trebuie sa faca 10-15 mii de km pe an, si sa conduca aproape zi de zi. Cei care au 200 000 km la activ nu sunt neaparat soferi cu experienta, daca i-au facut in 40 de ani sunt egali cu 0 sunt acei babalaci care incurca traficul. Edited by test_driver, 27 May 2008 - 01:35. |
#12
Posted 27 May 2008 - 10:00
nu se pune pentru ca eu alaltaieri nu "pusesem frana" manevra la care evident ca te uiti si in spate.
eu stateam pe loc si m-am trezit cu musafiru'n fund ! |
#13
Posted 27 May 2008 - 10:19
Cand n-ai noroc, poti sa ai experienta cu carul. Si, reciroca, poti sa fii cel mai prost sofer si sa ai noroc cu carul.
In ecuatie nu intra un singur sofer, mai incap si ceilalti. Am reusit sa fac in 2 ani 100.000 km timp in care am avut un accident (minor) din vina mea (plecat de la semafor, cautat ceva pe jos, ridicat ochii si observat coloana oprita, pus frana si dus sanie pana in fundul aluia din fata) si am evitat multe altele, unele posibil fatale. Dar conteaza si norocul foarte mult. Mergeam spre Bistrita cu limita de europeana, drum drept si uscat. Dintr-o curte de pe dreapta iese un Bula cu spatele fara sa se asigure la aproximativ 40m in fata mea. Am avut noroc ca s-a oprit (cand ajunsese deja cu bara din spate in mijlocul drumului) si ca nu venea nimic din sens opus. Altfel intram in el sau in cel din sens opus si nu stiu ce sanse de supravietuire as fi avut la impact cu 110 minus cat as fi reusit sa reduc (Logan cu gume Montana!). |
#14
Posted 27 May 2008 - 10:55
Am si eu permis din 1993,merg cam 20-30000 km pe an,am avut cam 3 incidente majore din vina mea dar am scapat din fff....multe cu ajutorul celui de sus. Primul a fost cam pe la inceputurile soferiei mele,aveam o Dacie rosie de la unguri, si am taiat fata cuiva cand sa fac la stanga,rezultat?m-a atins in colt spate destul de rau,deplasat punte....Al doilea a fost cam prin 98-2000,aveam un Golf 3 pe benzina iar pe o ceata rea am luat pe langa Slobozia coltul unei carute pe dreapta fata-rezultat?caruta dezmembrata pe spate iar golful avariat pe dreapta fata. Al treilea a fost in 2005 cu primul meu Logan cand pt. a evita pe langa Cernavoda un caine,am derapat si m-am oprit usor cu fundul chiar intr-un pom,am avut mare noroc ca nu venea nimeni de pe contrasens. In rest multumesc lui D-zeu ca am scapat teafar.
|
#15
Posted 27 May 2008 - 12:25
RamboX data care vinde (doamne fereste) sa iei cainele ca nu se stie daca mai ai noroc ca data trecuta. Astfel de manevre, de evitare, sunt foarte pacatoase. De cele mai multe ori se lasa cu decedati daca ai viteza mare.
|
|
#16
Posted 27 May 2008 - 13:28
Caini... franez cat pot. Daca are timp s-o intinda, bine, daca nu, caut sa nu imi intre sub roti, ci intre. Pana acum scorul e bun, doar o potaie am tavalit-o usor, a plecat de la locul faptei fara daune vizibile.
|
#17
Posted 29 May 2008 - 12:44
test_driver, on May 27 2008, 02:32, said: De ce nu se pun cele din spate? eu si cand pun frana in situatii critice verific oglinzile. O data mergeam in spatele lu unu cu o rabla veche sa se miste pe banda 1, si la un moment dat ma asigur in oglinda, asa mai lung (1-2s) si cand revin cu privirea in fata lu ala ii iesea fum din cauciucuri de la frana, in milisecunda urmatoare eram si eu calare pe frana mea, si in timp ce franam m-am uitat si in oglinda cum vine unu, efectiv vroiam sa slabesc putin frana, ca incepusem sa merg mai incet decat ala din fata dar de cate ori dadeam comanda sa ridic frana aparea in josul imaginii "acces denied" "bad command or file name" si multe altele. totul s-a terminat cu bine in final din fericire. Parerea mea este ca un sofer mediu trebuie sa faca 10-15 mii de km pe an, si sa conduca aproape zi de zi. Cei care au 200 000 km la activ nu sunt neaparat soferi cu experienta, daca i-au facut in 40 de ani sunt egali cu 0 sunt acei babalaci care incurca traficul. Ce spui tu aici tine de domeniul stiintifico-fantastic. Ca sunt si astfel de situatii, ok, accept, dar sa nu le luam in calcul. Sunt exceptii care confirma regula. Nu-mi spune ca ai franat, ai slabit la 85%, apoi ai tras frana de mana 45%, apoi iar ai franat...si la urma ai "bagat" in marsarier ca NU TE CRED. Unii nici nu viseaza la asa ceva. Pai trebuie sa ai 169 km/h ca sa poti face atatea lucruri pe o franare. Vorbim de situatii in care ala din spate vine peste tine, nu te vede, nu e atent, are sistemul de franare defect, etc. A mai fost cineva pe aici care s-a laudat ca a derapat cu masina si ca sa scape a "bagat" in marsarier" si dupa ce l-au desfiintat baietii a disparut cateva saptamani. Ca la semafor cand se pune galben te uiti in spate inainte sa franezi SI DACA VINE VREUN CRETIN LANSAT, MAI TARE CA TINE, franezi progresiv, eventual treci cativa metri de semafor la limita sigurantei, sau gasesti o alta solutie sa nu se urce ala pe tine... e altceva. Eu am zis strict de cazul in care trebuie sa franezi de urgenta (na, copac cazut transversal pe carosabil) si ala din spate te pocneste. Doamne fereste de astefel de natarai! sebulbus, on May 27 2008, 14:28, said: Caini... franez cat pot. Daca are timp s-o intinda, bine, daca nu, caut sa nu imi intre sub roti, ci intre. Pana acum scorul e bun, doar o potaie am tavalit-o usor, a plecat de la locul faptei fara daune vizibile. Eu la caini franez/evit cat pot (pana acum s-au ferit singurei) dar in niciun caz nu trag de volan stanga dreapta fara sa ma asigur. Daca o sa fie vreun caz de genul... ma duc peste caine fara grija, prefer asta decat sa ajung in șanț sau bot in bot cu alte masini. Poate altii au un talent innascut si vor sa incerce altceva, eu asta fac. |
#18
Posted 29 May 2008 - 13:36
C.F.S., on May 29 2008, 13:44, said: A mai fost cineva pe aici care s-a laudat ca a derapat cu masina si ca sa scape a "bagat" in marsarier" si dupa ce l-au desfiintat baietii a disparut cateva saptamani. ON: Se pune si din spate ptca: desi e vinovat cel din spate de lovitura, si tu, cel care mergi in fata poti provoca accidentul... Ok, si acu' sa ma laud si io... ca vad ca tot e la moda... nu stiu in ce categorie intru, la peste 1 bulion de km, fara accident, se pune la vreo categorie anume? Si numai ca un babalac nu am mers... O singura data am sters putin cu dreapta spate ceva...a derapat putin mai mult decat vroiam. eh, o mica zgarietura, dar in alte conditii... A, si ca am gasit in parcare o data bara indoita de un carlig se pune? In rest...mult noroc. cred. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users