Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Rezumat despre masinile electrice
Last Updated: Apr 04 2024 18:27, Started by
Adm
, Nov 11 2021 12:58
·
34
#397
Posted 29 March 2023 - 07:01
O masina electrica , de ex Tesla are 1200 de piese, una cu combustie are de 10x mai multe, deci mai greu de produs, mai scump.Un motor electric este mai rafinat decât unul cu combustie, mai silențios, uzura aproape inexistenta, nu necesita consumabile, decât marginal.
Tesla are șasiul turnat dintr-o bucata, spre deosebire de ceilalți care se chinuie sa fabrice mssini electrice adaptate din cele clasice. Bordul substituit de o tableta este o idee buna, costuri mai mici, restul este chestie de obișnuința. Într-adevăr, unii oameni sunt conservatori, nu vor schimbare pentru ca ai scoate din zona de confort si acesta nu le,place. Dar progresul este progres, indiferent ca ei vor sau nu, lumea tot va merge înainte. Bordul proiectat pe parbriz îmi pare o idee mai buna pentru sofer, dar sa poți avea opțiuni de Afișare al unor parametrii esențiali, gen viteza, bliss, navigație doar cu săgeți, semne de circulatie, senzori de parcare, ceva multimedia sumar. Chinezii la fel, au încercat sa copieze Tesla, fac masini cu șasiu integrat cu bateriile, vin tare din urma. Bateriile sunt o problema astăzi dar încet încet se rezolva, vor apărea bateriile uscate, fără electrolit.Au apărut bateriile cu sodiu care chiar dacă au densitate mai mica de energie sunt mai ieftin de produs si vor popula mașinile de oraș in special care nu au nevoie de capacitați mari. Rămâne doar problema călătoriilor la drum lung, care probabil se va rezolva in timp. Asa cum zicea si Sparkinson, totul este economie in spate, sa poți produce mai repede si mai ieftin, automobilele sunt produse de masa, nu cred ca va produce cineva o masina după cum vrea unul sau altul de pe un forum. Eu întotdeauna am fost deschis către nou, electrificarea am adoptat-o mai demult, totul este electric, masina, încălzire, aparate de gătit, etc.. si fac economii substanțiale, îmi produc in mare cam toată energia necesară, masina o incarc numai acasă. La tehnologiile vechi nu poți face asta ca doar nu ai sonda ta in curte, sa ai gaz si rafinăria ta sa ai benzina sau motorina. Masina electrica are doar propulsia electrica, restul, cum arată, onfortul interior, design, face parte din strategia fiecărei mărci si ai ce unde alege. Stațiile de încărcare se tot densifica la nivel mondial, in 10 ani nu cred ca vor mai fi probleme cu încărcarea. Acum într-adevăr dacă stai la bloc nu poți avea masina electrica fără ceva stres. Adoptia se face stratificat, ca la orice produs, mai întâi la cei cărora le este ușor, mai târziu la mase, unde investițiile sunt mai mari. Edited by oddy, 29 March 2023 - 07:01. |
#399
Posted 29 March 2023 - 12:10
Ei..nu numaram tranzistorii din cpu?)
Tableta aia are multr arm uri in ea,fiecare multicore:) Deci tableta se numara ca 1 piesa:) |
#400
Posted 29 March 2023 - 12:46
Toata lumea numara piesele in miscare. Tablete/ecrane/sisteme inteligente au toate masinile si rar se strica.
|
#401
Posted 29 March 2023 - 15:23
Ion_Bumbu, on 29 martie 2023 - 13:16, said:
Sint motoare ICE care au fix 3 piese in miscare. Nu discutam de piese in mișcare ci de piese componente ale unui sistem, de ex o bujie are 16 componente, o cutie de viteze câteva sute, etc…. Se tinde către simplitate pentru costuri reduse de producție si adopție in masa. Producția pe orizontala va scădea drastic. Din acesta cauza sunt tari care nu doresc adoptia pentru ca le împăr& le afecteaz serios, vezi Germania…care uita totuși ca Tesla a construit deja fabrica la ei, va urma China cu cel puțin 2 Dacă se opun, vor pleca si fabricile lor din China ceea ce nu le convine, asa ca nu au de ales. Costurile unei electrice sunt mai mici, deci prețul se va putea scădea suficient ca sa fie adopție de masa. Deja CATL are baterii cu sodiu care sunt mai ieftine si vor echipa auto pana in 27.000 euro cu ele, adică masini de Short distante, de oraș, naveta. Rămâne partea cu încărcarea care se va rezolva si ea in timp. Energie electrica va fi destula, se vor construi SMR-URI la greu, de puteri mici care sa deservească un oras, fără a mai învesti in transport de medium /long distance. Lucrurile sunt deja puse la punct in detaliu, a mai rămas doar implementarea. pexic, on 29 martie 2023 - 10:40, said:
nu stiu cum ai calculat dar numai tableta aia din Tesla cred ca are peste 12.000 piese Tableta este un subansamblu si substituie tot bordul la o clasica, inclusiv multimedia, despre ce discutam… La ICE ar trebui sa numărăm piesele din plăcile electronice care BTW sunt o puzderie? La electrica este un singur computer ce tine loc de bord, si unul de power si conducere asistata. Gândiți-va numai câte piese sunt in cutie si motor si va trece…. Edited by oddy, 29 March 2023 - 15:18. |
#402
Posted 30 March 2023 - 19:13
oddy, on 29 martie 2023 - 07:01, said:
...totul este electric, masina, încălzire, aparate de gătit, etc.. si fac economii substanțiale, îmi produc in mare cam toată energia necesară, masina o incarc numai acasă. Generalizam. oddy, on 29 martie 2023 - 15:23, said:
Lucrurile sunt deja puse la punct in detaliu, a mai rămas doar implementarea. |
#403
Posted 30 March 2023 - 20:44
ergon, on 30 martie 2023 - 19:13, said: Felicitari. Incearca sa incalzesti electric din energie de la un oarecare furnizor, vorbim apoi despre "economii substantiale". Generalizam. Exact, lucrul cel mai "simplu" 😂. Pai la asta m-am referit, economii substanțiale fata de gaz/motorina. Dacă bag in ecuație si fotovoltaica atunci sunt acoperit 100% pentru energie, rămâne sa plătesc transport si TVA pentru o fracție. Edited by oddy, 30 March 2023 - 20:44. |
#404
Posted 30 March 2023 - 20:47
Desigur, o masina electrica plus instalatia pentru productie sunt infim mai ieftine fata de o masina ICE !
Giiizas ! |
#405
Posted 30 March 2023 - 21:09
Masina si instalatia de producre nu sunt mai ieftine dar excluzand valoarea initiala costurile de operare sunt semnificativ mai mici. Problema este in cat timp se atinge acel punct de rentabilitate financiara (comparativ cu termica) pentru ca din punct de vedere al poluarii (probabil ca o sa sara unii cu argumente ca polueaza bateria) eu personal as prefera sa fie in oras doar masini electrice si sa scoata si obligativitatea simulatorului de zgomot de motor. Sa vezi atunci aer curat si liniste.
|
#406
Posted 30 March 2023 - 21:23
Normal, cred ca toata lumea ar prefera sa castige 3000 de euro lunar ca sa isi permita sa prefere masini electrice insa momentan numai 3% din salariatii din Romania castiga atat .
Desigur mereu e mai bine sa fie bine decat sa fie rau ! Giizas ! |
|
#407
Posted 30 March 2023 - 21:24
Termicele moderne nu fac mai mult zgomot in mers decat o electrica (zgomotul de rulare acopera eventualele sunete ale motorului). Iar la semafor au start-stop, zici ca sunt electrice.
|
#408
Posted 30 March 2023 - 21:49
Nu e chiar așa. Dar nici nu e atat de rau incat sa-ti iei electrica (doar) pentru liniste.
|
#409
Posted 31 March 2023 - 08:35
Cred ca aveti dreptate. Nu cred ca mi-ar placea sa fie atat de liniste incat sa se auda doar manelele date la maxim. Poate ca exagerez eu cu zgomotul si sunt doar cativa smecheri care umbla cu toba sparta si tureaza motoarele ca sa iasa in evidenta. In ceea ce priveste zgomotul facut de masinile moderne as fi tentat sa zic ca ai dreptate dar antifonarea este facuta in principal pentru pasageri. De afara se aude, in special la diesel, iar numarul de masini moderne este inca destul de mic. Sau depinde ce intelegem prin modern. Ca sunt masini SH aduse de afara care dupa 10 ani sunt la acelasi nivel cu o masina noua produsa la noi.
|
#410
Posted 31 March 2023 - 13:36
Rezumat despre masinile electrice: chinezii ii depasesc pe europeni.
140kWh 1,000km CATL’s Qilin battery enters mass production https://m.arenaev.co...n-news-1578.php |
#412
Posted 31 March 2023 - 14:38
Those are big statements, and the company stands by them
... |
#413
Posted 31 March 2023 - 17:47
#414
Posted 31 March 2023 - 21:08
raven75, on 31 martie 2023 - 17:47, said: Da asa este, am văzut si eu emisiunea…. BYD pe primul loc , urmat de Tesla poate, europenii sunt la coada, japonezii mai au o șansa , poate si Ford, in schimb GM nu prea. Asa cum Nokia a căzut cand Apple a inventat telefonul cu touchscreen, urmat de Android, asa se va întâmpla si in industria auto, vin alții din urma mai pregătiți si mai avizi de succes. Cumulus, on 30 martie 2023 - 21:24, said:
Termicele moderne nu fac mai mult zgomot in mers decat o electrica (zgomotul de rulare acopera eventualele sunete ale motorului). Iar la semafor au start-stop, zici ca sunt electrice. Dacă folosește cineva start-stop, majoritatea îl dezactivează, la mine este diferența mare electrica fata de diesel, cei drept motor mare, trepidații,poate fata de benzina nu este asa tragic, dar si cand turezi benzina sau diesel cam urla. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users