Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35
 

Rezumat despre masinile electrice

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
1977 replies to this topic

#379
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostZoot, on 26 martie 2023 - 17:09, said:

Nu va fi fun pentru noi ăștia bătrâni obișnuiți cu mirosul de benzină și sunetul, dar pentru noua generația probabil va fi.
Nu ma consider un "tanar vlastar" si totusi imi place formula E. Cursele de masini nu au fost (din punctul meu devedere) nuciodata despre masini ci despre capacitatea umana de a manevra o masina rie de top. Masinile sunt niste fiare puse impreuna si, daca sunt puse impreuna bine, omul din spatele volanului este cel ce duce cursa. Dar, asta e parerea mea. Nu am ajuns sa ma inchin la niste fiare menite practic sa imi poare mirobolantul trup din A in B.

Rezumatul meu despre masinile electrice (mai ales dupa utilizarea intensiva a uneia ca unica amsina a familiei) este ca pot indeplini aceleasi functii ca cele termice, dar cu poluare mai putina si un rafinament/confort mai mare. Atat.

#380
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,115
  • Înscris: 13.03.2003
Ehhh, acum tu nu ești cel mai fericit exemplu să zic așa 😎. Dacă o reducem la mișcat trupul din A în B întreg sistemul actual este greșit conceput și total ineficient, orice tehnologie ai pune, 2 tone stânga dreapta este absurd de ineficient din orice unghi.
Cât despre curse, cum ziceam, fiecare cum a fost obișnuit și ce înclinație a avut spre sporturile cu motor. Pentru mine era senzația de lângă circuit, fără să vezi mașinile simțeai cursa, mirosul de benzină, cauciuc, sunetul de îl simțeai în piept....apoi au venit pușcăriile de 1.6 și s-a dus tot. De F1 electric, ce să zic, o chestie tristă și plictisitoare din punctul meu de vedere, pentru pilot sunt convins că e diferit, dar ca spectator de veche generație, nu mulțumesc.

#381
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,875
  • Înscris: 22.12.2005

View Postro_explorer, on 26 martie 2023 - 16:07, said:

Esti pe topic despre rezumat mașini electrice dom' injiner. Ce cutii de viteze visezi?

nu visez bre la nimic,. am raspuns la intrebarile primite(offtopic unele)
mi-e bine rau cu ce am :)

View PostZoot, on 26 martie 2023 - 16:38, said:

Raman mereu surprins cand aud inca de cutia manuala ca este mai ok decat una automata. Obisnuinta este ceva greu de schimbat, dar cand aduce un real plus in utilizare, performanta, chiar si fiabilitate fata de una clasic manuala, imi vine greu sa inteleg argumentele nostalgicilor. Iar aceste nostalgii se aplica si cand se dezbate despre un EV. Orice automata se poate conduce in modul manual (la ICE) daca chiar se doreste jocul de mana. Ma uit la varfurile de lance, masinile de raliu si F1, parca erau automate....

ok
am pus cateva intrebari - cat costa o "automata" vs clasica, ce consumabile are, cat costa sa le schimbi ( DSG ul iti spune ceva?:) ).
pt oras sau joaca e super ok "automata "electrica . pt restul (ma refer la ce doresc EU, manuala).
off- Nissan Xtrail - reparatie cutie aproape 7k eur. (s-a stricat desi a fost facuta mentenanta  la reprezentanta ca la carte).masina SH. aproape jumatate din pretul ei .
Nissan Navara automat - idem
VW si Skoda - dsg-uri. la nici 30k probleme nasoale. la cele vechi nu mai povestesc.
asta pe scurt din experienta  directa.
la Navara si Xtrail - vandute ambele dupa reparatie(in pierdere mare mare)si cumparat acelasi model dar cu manuala.
4 ani mai tarziu si acelasi nr de km facuti aprox fata de automata - totul merge perfect.

View Post_o_, on 26 martie 2023 - 16:51, said:

Nu e o problema reala fiindca peste niste generatii de …indecisi/neutri/nonbinari nu se va mai sti sunetul unui motor aspirat/turbo, etc.
Evolutia asta nu e trista , e hilara !
Zici ca va fi fun F1 electric ? Mda !

chiar e fun si misto. inca nu e inlocuire completa dar este clar in urcare.

View Postpexic, on 26 martie 2023 - 17:10, said:

eu unul nu o sa duc deloc dorul zgomotului facut de un ICE la turatie mare

imi pare rau de tine :)
yoshimura carbon, race edition, dual.
motor 2 in V, 1 l. 160 CP.

orgasmic.

la fel, yosi carbon,
4L, 185 CP ( dus in 200+).
tot dual

divin

e vorba e motociclete cu apox 200kg :))

View PostZoot, on 26 martie 2023 - 17:19, said:

La ce praștii de motoare pun mai nou pe ICE, ochii ar trebui să sclipeasca la vederea unui 300cp electric.
2.0 pe mașini consacrate pur sânge sportive, mai mare rușinea ce au ajuns să pună pe AMG-uri.

clar...
insa mai gasesti ceva (in cel mai rau caz si SH destul de nou care sa te unga pe suflet)
dar EV-uri sunt deja altceva, n-ai ce sa faci , rup.

#382
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postfoxbat, on 26 martie 2023 - 09:39, said:

Deschide capota unuia din '80..'90 si a unuia de acum. ( baie de ulei de plastic, rahaturi care sunt facut cu minim de material, calitatea materialelor in linie cu consumerismul. nicio inovatie " adevarata".

View Postfoxbat, on 26 martie 2023 - 18:35, said:

am pus cateva intrebari - cat costa o "automata" vs clasica, ce consumabile are, cat costa sa le schimbi ( DSG ul iti spune ceva?Posted Image ).
Dar toate acestea au ZERO legatura cu confortul si rafinamentul.
Iar la confort si rafinament, masinile actuale ICE sunt net superioare fata de masinile ICE de acum 20 de ani, iar electricele sunt superioare fata de ICE de azi.

Edited by kolfleading, 26 March 2023 - 18:59.


#383
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,875
  • Înscris: 22.12.2005
tu clar ai ceva cu mine :))
orice in lumea asta evolueaza deci ai dreptate- este natural ca nu intoarcem in pesteri si facem focul cu pietre (Desi nu stim ce se mai intampla in lumea asta..)
Tu citezi din raspunsurile mele catre cei care pun intrebari deci nu inteleg ce anume astepti sa mai explic.
Eu am intrat in zona tehnica, confort si rafinament vin "peste ea".
cum ziceam - nu am ce face cu un "confort si rafinament" sporit daca in loc sa mi creasca nivelul vietii mi l scad (da, sa apas ce 5 ori pe un ecran colorat in loc sa invart un buton fizic spre pozitia nr 5 nu e ce imi doresc).Ma astept sa ma simt bine intr-o masina actuala si sa aduca beneficii REALE ( nu de marketing, repet) in folosirea ei.
Nu sa ma enerveze:)

evindent, nici sa mi distruga bugetul doar pentru "confort si rafinament":)

handicapul meu este la cap nu la trup deci pot si vreau sa ma bucur de drum si nu sa conduca masina.

#384
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Domnilor ... va reamintesc ca este "Rezumat despre masinile electrice"

#385
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,875
  • Înscris: 22.12.2005
gata, am tacut (si nu mai raspund la provocari :) )
scuze!

#386
_o_

_o_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 20.02.2023
Rezumatul despre masinile electrice ar fi ca habar n-am cat polueaza fabricarea lor si cum sta real treaba cu exploatarile alea de prin Congo.
Mai este despre mutarea poluarii de la esapament la producator fie el de energie electrica,baterii sau altceva !
Despre lipsa infrastructurii de distributie a energiei electrice in primul rand si in al doilea rand a statiilor de incarcare.
Bine ar mai fi si numarul fabulos de EV-uri din Romania…0,3% din parcul auto.
Si despre aia cu linistea, criminala, formula 1 pe mute 🤣🤣

#387
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,146
  • Înscris: 11.01.2009

View Post_o_, on 27 martie 2023 - 08:42, said:

habar n-am cat polueaza fabricarea lor si cum sta real treaba cu exploatarile alea de prin Congo
Dar despre fabricarea masinilor termice? Sau extragerea petrolului, transportul si rafinarea lui, transportul benzinei?

View Post_o_, on 27 martie 2023 - 08:42, said:

Mai este despre mutarea poluarii de la esapament la producator fie el de energie electrica,baterii sau altceva !
Nu, este vorba despre eliminarea poluarii de la esapament si schimbarea poluarii de la productia de masini termice si combustibil pentru ele in poluare pentru producerea masinilor electrice.
Concluzia: producerea de chestii polueaza, dar, la termice, polueaza si folosirea lor, deci luati electrice si folositi-le cat mai mult timp.

View Post_o_, on 27 martie 2023 - 08:42, said:

Despre lipsa infrastructurii de distributie a energiei electrice in primul rand si in al doilea rand a statiilor de incarcare.
Care lipsa a infrastructurii de distributie a energiei electrice? Exista curent in locuri unde nu exista benzinarii.
Statii de incarcare? Da, mai trebuie, desi nu ai nevoie de statii de incarcare la fel de dese ca benzinariile, la fiecare 3 strazi, pentru ca ai infrastructura de distributie a energiei electrice.

View Post_o_, on 27 martie 2023 - 08:42, said:

Bine ar mai fi si numarul fabulos de EV-uri din Romania…0,3% din parcul auto.
Deci, care e problema? Ce atata polemica pentru nimic? Posted Image
Doar nu ti-e teama ca un segment de piata care creste o sa depaseasca un segment de piata care descreste? /s

View Post_o_, on 27 martie 2023 - 08:42, said:

Si despre aia cu linistea, criminala, formula 1 pe mute
E aproape la fel de rau ca un avion silentios. Calatoritul cu avionul nu o sa mai fie la fel fara casti cu noise canceling.
Criminal e si Turul Frantei pe mute, trebuie ceva carburatie acolo, ceva. /s


Progresul asta nebun a omorat tehnologii rafinate precum tramvaiele trase de cai, locomotiva cu abur, soba cu lemne, motorul termic cu manivela, buda-n fundu' curtii, beciul cu gheata. /s


Electricitatea inlocuieste incet-incet celelalte surse de energie pentru ca este usor de transformat si tot mai ieftin de produs.
Putem sa ne plangem cat vrem, dar partea economica este foarte (cea mai) importanta. Cand (nu daca) o sa fie masinile electrice mai ieftine decat cele termice, ce crezi ca va alege majoritatea?

Edited by sparkyson, 27 March 2023 - 10:20.


#388
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Post_o_, on 27 martie 2023 - 08:42, said:

mutarea poluarii de la esapament la producator fie el de energie electrica

Asta nu mai reprezinta o problema.

View Post_o_, on 22 martie 2023 - 08:27, said:

Am lucrat cu si in zona, s-au investit numai in instalatii de mediu ,desulfurare si denoxare peste 300 milioane de euro, poluare nu mai exista decat la nivel de co2 ,atat iar asta e peste tot in lume
(in context era vorba despre o termocentrala din Romania).

Deci ce vrea colegul sa spuna: la termocentrale se aplica niste solutii foarte eficiente pentru eliminarea noxelor ("poluare nu mai exista"). Asa ceva ar fi imposibil de aplicat la milioane de autoturisme, multe dintre ele aflate deja in circulatie.

Dar au mai ramas emisiile de CO2.  Insa aici sunt 2 chestiuni:
  • EV-urile sunt mai eficiente decat masinile cu pistoane

  • Emisiile CO2 pentru productia de electricitate sunt in scadere de vreo 15 ani si o sa mai scada. De aceasta scadere beneficiaza toate masinile electrice (atat cele noi cat si cele aflate deja in circulatie), lucru imposibil pentru masinile cu pistoane.
In concluzie, utilizarea EV reduce poluarea si emisiile CO2!

#389
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,870
  • Înscris: 05.07.2007

View Postsparkyson, on 27 martie 2023 - 10:18, said:


Nu, este vorba despre eliminarea poluarii de la esapament si schimbarea poluarii de la productia de masini termice si combustibil pentru ele in poluare pentru producerea masinilor electrice.
Concluzia: producerea de chestii polueaza, dar, la termice, polueaza si folosirea lor, deci luati electrice si folositi-le cat mai mult timp.
mi-am permis sa boldesc indemnul tau, insa daca analizam cine cumpara masinile electrice, observam ca fac partea din categoria oamenilor care schimba des masina. daca un automobil clasic poate rezista lejer 20 de ani (avem destule exemple) la cele electrice, din cauza bateriei, durata de viata e cam pe la jumatate, iar readucerea la parametrii ok de functioanare ar fi (in conditiile actuale) o mica nebunie (mai bine cumperi alta masina).
in numele ecologiei avem de ales intre ICE, cu o durata de viata mai mare si EV, cu o durata de viata mai mica. daca schimbam mai des masina ajutam planeta?
daca argumentul trecerii la masinile electrice este ecologia, eu nu pot sa nu remarc ipocrizia celor care sustin trecerea la EV dar schimba masinile ca pe sosete.

#390
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postkato1, on 27 martie 2023 - 11:34, said:

insa daca analizam cine cumpara masinile electrice, observam ca fac partea din categoria oamenilor care schimba des masina.
Eu observ ca foarte multi dintre ei fac parte din categoria celor care fac Uber / Bolt / Taxi in oras, adica un numar mare de km parcursi cu un diesel rece in oras ajung sa fie inlocuiti cu un numar mare de km parcursi cu o masina cu emisii mult mai reduse.

#391
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,146
  • Înscris: 11.01.2009
Masinile electrice schimbate raman pe sosele, inlocuind masini cu motoare termice.
Iar degradarea depinde de masina: masinile cu bateria climatizata inca au 80% din capacitate dupa 10 ani de zile.
Cei care folosesc masina atat de mult incat degradeaza bateria sunt si cei care au evitat cele mai multe emisii si sunt pozitivi din punct de vedere impact asupra mediului.

#392
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,870
  • Înscris: 05.07.2007

View Postkolfleading, on 27 martie 2023 - 11:38, said:

Eu observ ca foarte multi dintre ei fac parte din categoria celor care fac Uber / Bolt / Taxi in oras, adica un numar mare de km parcursi cu un diesel rece in oras ajung sa fie inlocuiti cu un numar mare de km parcursi cu o masina cu emisii mult mai reduse.
daca merg foarte mult, consider ca motorul nu prea apuca sa se raceasca. cine gresete, eu sau tu?   :)

View Postsparkyson, on 27 martie 2023 - 11:40, said:

Masinile electrice schimbate raman pe sosele, inlocuind masini cu motoare termice.
Iar degradarea depinde de masina: masinile cu bateria climatizata inca au 80% din capacitate dupa 10 ani de zile.
posibil sa fie si cum spui tu, nu contest.

View Postsparkyson, on 27 martie 2023 - 11:40, said:

Cei care folosesc masina atat de mult incat degradeaza bateria sunt si cei care au evitat cele mai multe emisii si sunt pozitivi din punct de vedere impact asupra mediului.
aici nu sunt de acord. consider ca fabricarea unei noi masini si a unei noi baterii este mai poluanta in comparatie cu utilizarea masinii ICE. parca era un studiu pe tema asta

#393
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,146
  • Înscris: 11.01.2009
Pana la un numar de km doar.
Si depinde mult si cat de curata este energia care merge in baterie. In Romania este tot mai curata in fiecare an, iar in Casa del Sparky, 90% este din recolta proprie, verde ca frunza de biodiesel :).

Attached Files


Edited by sparkyson, 27 March 2023 - 12:18.


#394
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,190
  • Înscris: 08.01.2021
Graficul ala spune ca nici electrificarea nu-i suficienta, trebuie pur și simplu renunțat la mașina. Sau redus drastic utilizarea ei.

O mașină de max 1t și cu baterie de 30kwh ar fi la fel de "eco" fata de EV-urile actuale pe cât sunt EV-urile față de ice.


#395
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostKiloW, on 27 martie 2023 - 15:41, said:

trebuie pur și simplu renunțat la mașina. Sau redus drastic utilizarea ei.
It's probably true.

Attached Files

  • Attached File  p2.jpg   272.75K   38 downloads


#396
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

View Postro_explorer, on 27 martie 2023 - 00:51, said:

Domnilor ... va reamintesc ca este "Rezumat despre masinile electrice"

View PostKiloW, on 27 martie 2023 - 15:41, said:

Graficul ala spune ca nici electrificarea nu-i suficienta, trebuie pur și simplu renunțat la mașina. Sau redus drastic utilizarea ei.

View Postkolfleading, on 27 martie 2023 - 16:52, said:

It's probably true.

Daca stau sa ma gandesc bine si la frigidere si congelatoare putem renunta pentru ca azi avem supermarcheturi ''La doi pasi'' de casele noastre asta offtopic.

On topic ar fi ca putem daca vrem sa ne ducem la supermarchet  zilnic pe jos ca sa ne facem cumparaturile stict cat ne trebuie pentru ziua in curs.

Asa am impusca doi iepuri dintr-un foc.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate