Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Rezumat despre masinile electrice

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
1977 replies to this topic

#433
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,142
  • Înscris: 11.01.2009
Topicul despre vreme cred ca e in alta parte :).

#434
Math_2

Math_2

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 03.04.2023
Corect! Iar un rezumat e greu de facut. Pentru ca lucrurile evolueaza foarte rapid. Breaking news acum ar fi stocul din Romania si preturile la Tesla !!!

#435
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,866
  • Înscris: 22.12.2005
ce vrei sa spui ?

#436
oddy

oddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 728
  • Înscris: 08.09.2006
Tesla a redus preturile anul acesta pe toate piețele, iar zilele trecute a redus din nou preturile in Australia, USA si China, se crede ca le va reduce iar si in Europa pentru a vinde mai mult.
In Australia un model 3 SR costa cca 38.000 Eur echivalent in AuS dolar. Mașinile au devenit mai accesibile.

#437
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postoddy, on 09 aprilie 2023 - 16:30, said:

In Australia un model 3 SR costa cca 38.000 Eur echivalent in AuS dolar. Mașinile au devenit mai accesibile.
Asta arata ca ecobonusul de 10.000 de euro tine pretul sus pe la noi. Model 3 SR e 45000 euro....adica o diferenta de 7000 de euro.

#438
Math_2

Math_2

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 03.04.2023

View Postraven75, on 09 aprilie 2023 - 17:09, said:

Asta arata ca ecobonusul de 10.000 de euro tine pretul sus pe la noi. Model 3 SR e 45000 euro....adica o diferenta de 7000 de euro.
Pretul include si TVA, care in Australia sigur nu este 19%. Altfel e adevarat ca producatorii profita ei de ecobonusul care la noi e foarte MARE!
Si o dovada ca Tesla daca e nevoie mai poate reduce preturile. Odata pornite nu mai poti opri acele gigafactories....

#439
oddy

oddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 728
  • Înscris: 08.09.2006

View Postraven75, on 09 aprilie 2023 - 17:09, said:


Asta arata ca ecobonusul de 10.000 de euro tine pretul sus pe la noi. Model 3 SR e 45000 euro....adica o diferenta de 7000 de euro.


Prețul in UE s-ar putea sa scadă , asa cum a scăzut si in Australia, ecobonusul nu cred ca tine prețul sus la noi, dacă comparam orice masina electrica cat costa in Ro si cat costa in alta tara din UE ca-n tot pe acolo este.
Tesla nu si-a îndeplinit targetul de vânzări si au decis sa lase prețul jos. Asta va fi o lovitura pentru ceilalți, dar pentru clienți este f bine.

#440
Math_2

Math_2

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 03.04.2023
Evident ca e bine pentru noi. Vom vedea cine poate tine pasul cu Tesla in privinta preturilor. Daca iei pe firma acum un model 3 ajunge la vreo 28-29000 Euro. Brilliant! Sa vedem si cat vor mai pastra acest stimulent de 57000 lei.

#441
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View Postpexic, on 06 aprilie 2023 - 18:33, said:

si mai pe scurt: iarna le trebuie caldura.
Iar vara le trebuie răcoare.
Cu alte cuvinte, iarna nu-i ca vara 😂🤗

#442
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008
Tesla a redus oficial prețurile. Restul producătorilor cotcodăcesc și nu știu ce să facă: "s-a terminat așa repede era în care eram boieri și făceam ce voiam ?".
Urmarea mișcărilor de preț Tesla este că am primit 4500 euro reducere la un ID3, lucru de neconceput acum 6 luni. Restul producătorilor nu vor să recunoască și dau discount, nu reduc prețul oficial. Dar piata se umple încet de anunțuri de electrice second de 1 an, și deja sunt mașini cu livrare la 1 luna.
Așa că asta este bine pentru clienți domdv.

#443
d-ardeleanu

d-ardeleanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,576
  • Înscris: 12.02.2008
Reducerea preturilor va continua, este un proces normal, accelerat cumva si de intrarea directa a producatorilor chinezi in Europa, prin NIO, Geely, BYD, MG si altii...

#444
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.01.2010
Ei, lasa, ca aum iti spun unii ca electricele se vand in pierdere :)
ID3 trebuie sa fie sub Golf ca pret de lista, se vad reducerile de costuri mai rau ca la Golf 8.

#445
oddy

oddy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 728
  • Înscris: 08.09.2006

View Postdanfizesan, on 12 aprilie 2023 - 20:43, said:

Tesla a redus oficial prețurile. Restul producătorilor cotcodăcesc și nu știu ce să facă: "s-a terminat așa repede era în care eram boieri și făceam ce voiam ?".
Urmarea mișcărilor de preț Tesla este că am primit 4500 euro reducere la un ID3, lucru de neconceput acum 6 luni. Restul producătorilor nu vor să recunoască și dau discount, nu reduc prețul oficial. Dar piata se umple încet de anunțuri de electrice second de 1 an, și deja sunt mașini cu livrare la 1 luna.
Așa că asta este bine pentru clienți domdv.


Multi producatori nu pot face reduceri, deoarece nu mai castiga mai nimic la acele masini, din cauza ca nu controleaza preturile la materii prime, baterii si electronica. Singurii cae pot face asta sunt Tesla si chinezii. In pierdere nu vor sa vanda , dar daca trendul electricelor se mentine sau creste, masinile pe combustie vor avea o cota din ce in ce mai mica, implicit castigurile vor fi mai mici.Intradevar un ID3 ar trebui sa coste cat un Polo, cand se va intampla asta, atunci va fi intredevar pentru mass market.

#446
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View PostCumulus, on 13 aprilie 2023 - 18:07, said:

Ei, lasa, ca aum iti spun unii ca electricele se vand in pierdere Posted Image
two seconds later:

View Postoddy, on 14 aprilie 2023 - 17:09, said:

Multi producatori nu pot face reduceri, deoarece nu mai castiga mai nimic la acele masini, din cauza ca nu controleaza preturile la materii prime, baterii si electronica. Singurii cae pot face asta sunt Tesla si chinezii.

:) :) :) :) :)

Bai, serios, de-aia vinde VW un ID3 cu discount 10% (asa, direct pe site, cine stie ce-or mai da in dealership) zilele astea, ca nu pot face reduceri, ca vand in pierdere. LOL. De-aia Renault are superoferte la Megane, ca "nu pot".

O sa scada toate preturile, la fel cum au crescut stupid, e un efect direct al concurentei. Si cine-si imagineaza, in 2023, ca VW, de ex, nu se poate bate cu Tesla la facut masini (chiar si electrice), n-a fost atent la ce s-a intamplat in ultima vreme.

#447
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postemacs, on 14 aprilie 2023 - 20:30, said:

Si cine-si imagineaza, in 2023, ca VW, de ex, nu se poate bate cu Tesla la facut masini (chiar si electrice), n-a fost atent la ce s-a intamplat in ultima vreme.

Eu vad asta ca se intampla...tu ce ai vazut ca s-a intamplat in ultima vreme?
Dunga verde inseamna Ev albastra PHEV...pe anul 2022 global.

Attached Files


Edited by raven75, 15 April 2023 - 07:20.


#448
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,866
  • Înscris: 22.12.2005
Revin cu informatii proaspete. Mai ales pentru cei cu permisul luat "pe categorie"(manuala/automata).
Puritan din fire   am ramas fidel facaletului. Nu concep ca masina sa faca ce vrea ea.
Din cand in cand, fortat fiind de cate vreo muiere sa ii conduc conserva fara facalet-m-am conformat.
Era enervant, plictisitor, periculos(deh, doar 2 pedale si un creier care mi spunea ca lipseste una deci s-o folosim pe a 2-a pt schimarea vitezelor etc).
Pana si la cursul exceptional de conducere defensiva m-am enervat cand pe renaulturile de peste 200 cp tot "fara bat" am condus.
Apoi incet incet, in jurul meu cam toti amicii( cu cnp-uri apropiate doar ca ei sunt maritati:)) au incept sa laude hautomatele. Am mers si impreuna in drumuri lungi dar nu m-am prins deloc "flama'. Ba chiar ma simteam cumva "peste ei" , deh, masini de muieri.

Deunazi am realizat ca daca am drumuri lungi de facut (aglomerate insa lungi) , reteta perfecta este - masina puternica (200 cp minim la sub 1.6 t, de preferat spre 300..350), automata si cel mai important - DE SERVICIU SAU A EI. (cu CASCO neapart ca deh, Ro ). Atentie - DOAR masini PUTERNICE, asta e conditia.
O vreme a fost cum a fost ca mai apucam sa dau si in ale mele, cu manuala. Uai, ce bine era! Simteam ca traiesc.
Si apoi a venit EV-ul. Boring. Dar cu un mod nou in viata mea (aia cu condusul fara sa ai nevoie de frana).
Si aici apare buba - te prosteste de tot varianta asta. Dupa o saptamana de stat in EV (ca de mers merge ea, eu doar stau si ma uit sau mai tin de volan nitel), fara sa aud motorul, fara sa schimb vitezele, fara sa fac practic nimic - am trecut pe ICE-ul manual. Alta viata.
Doar ca masina nu se mai opreste singura si era sa ii pup pe vreo doi de numa numa, nu schimba singura - ma intrebam ce pana mea are de nu mai creste viteza - mda.
Aveti grija ca ne-au pus ceva in baterie si ne prosteste. Eu deja postez cu ultimele picaturi de creier functional.

PS - frana de motor la ICE-urile moderne(ascutitori turbate) este 0 (sau 0.1). Am dat in motorizarile de la Dacia de la 100 la 150 CP,in Honda Civic 1.5, VW benzinar 1.4 1xxCP- ca in viteza la 4k+ ture sau ca o las pe liber, mare diferenta nu i :).

PPS - M-am urcat pe motocicleta, 1l , 2V. Maicuta, alta viata. Simti cum se lovesc laturile V-ului cand retrogradezi!

EV-ului-traiti-ar cuplul, nice job

#449
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postraven75, on 15 aprilie 2023 - 07:18, said:

Eu vad asta ca se intampla...tu ce ai vazut ca s-a intamplat in ultima vreme?
Eu am vazut producatorii consacrati (cu VW probabil in fruntea grupului) facand tranzitia de la aproape nimic in 2019 la zeci de modele, pe toate gusturile, in 2023. De unde Tesla domina covarasitor, acum oamenii au de unde alege, dupa gustul fiecaruia. Atat VW cat si Hyundai au venit cu platforme purpose built si vand tot ce pot produce, in timp ce isi dezvolta, treptat, capacitatile de productie.

Cat de repede vor trece de la ICE la BEV tine de mai multi factori, insa e clar ca nici VW nici Hyundai si nici altii nu au o problema in a face masini electrice si a le vinde la preturi bune. Ma tot uit la ce-ar fi potrivit ca urmatoarea masina, si sunt variante destule pe langa Y si 3. Ceea ce inseamna ca restul se pot bate cu Tesla bine-mersi :).

#450
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postfoxbat, on 15 aprilie 2023 - 08:47, said:

Aveti grija ca ne-au pus ceva in baterie si ne prosteste. Eu deja postez cu ultimele picaturi de creier functional.
Se spune că "te-ai curentat", masina elctrică creează dependentă, cei care latră că sunt nasoale nu au condus una cateva zile si apoi sa se suie inapoi in cele clasice. Atunci sesizezi diferenta.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate