Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Numar magic cu blocaj numerologic

Recomandare firma/persoana pentru...

Motorul se intrerupe la gropi si ...

Plafoniera 132W, 9100lm, consum r...
 Stabilire granita intre proprietati

Impamantare boiler Tesy

Cat costa o omologare la RAR N1-&...

Sunt apele termale daunatoare?
 Ati face o reconversie profesiona...

Nokia XR21

Vibratie tevi boiler cand foloses...

Cat stați acasa in medie?
 Parere stare drum Sculeni - Chisi...

Necesit ajutor in gasirea a doua ...

Monitor 4k 27-28' PD USB C

Vacanta Italia
 

Consum combustibil cu frana de motor vs consum pe liber, la relanti

- - - - -
  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#55
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Cea mai tare frana am pus-o cu un abs defect. Mers incet ~30km/h ,atins finut pedala, vroiam doar sa incetinesc putin si a intrat abs aiurea.

#56
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,151
  • Înscris: 19.09.2005

View PostSlick0r, on 27 februarie 2018 - 20:06, said:

Eu fac rev matching. E misto la benzinara turbo cu volant masa simpla Posted Image
iei inca ceva nou....
trebuie studiat, practic e un mod de protejare al ambreiajului.....

#57
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Bre nu le mai dati astora idei, o sa-si sparga dracu cutia de viteze :lol:

#58
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005

View Postarg, on 27 februarie 2018 - 20:13, said:

iei inca ceva nou....
trebuie studiat, practic e un mod de protejare al ambreiajului.....

Ajuta si la confort. Una e sa mergi super lin si alta e sa te zgaltai incontinuu - valabil la benzinare cu injectie clasica, unde n-ai cuplu si trebuie sa retrogradezi.

#59
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,151
  • Înscris: 19.09.2005
cei drept, eu acum cam zgaltai... dar prefer sa fiu atent sa nu fac alte belele mai scumpe, o sa vina si timpul potrivirii turatiilro.

#60
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,605
  • Înscris: 05.12.2005
Pe vremuri erau unii cu Dacie care tăiau şi contactul ca să facă economie la vale.

#61
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,151
  • Înscris: 19.09.2005
nene nu stiu cum e pe alte masini dar pe golf daca se opreste motorul parca se sudeaza volanul, trebuie tras cu doua maini de el.

#62
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 28.07.2015

View Postarg, on 27 februarie 2018 - 19:59, said:

gresit, este zero.
inclusv electromotrul trage curent din inertie/mers la vale.

Gresit.
NU este zero! Zero este cu motorul oprit. Im ambele situatii comportamentul motorului este diferit.
Electromotorul functioneaza si ajuta doar la pornirea motorului. In rest nu are nicio treaba...(aici m-am convins de nivelul de cunostinte in "ale mecanicii")Recomandarea mea este sa mai puneti mana pe niste carti de mecanica auto inainte sa comentati.
Bafta!

Edited by Bebeluka, 27 February 2018 - 20:49.


#63
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Nu e vb de oprit motorul . E mort tot si volan si frana . Ai o pedala maxim 2 ca nu isi face vacuum.
E mai important sa fii atent la drum si sa conduci preventiv sa nu intre un zapacit in tine decat 300ml de motorina

#64
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,151
  • Înscris: 19.09.2005
@Bebeluka
scuze avem in minte alternatorul, se mai mai intampla...

daca vrei sa discutam la infinit, nici cand motorul e oprit consumul nu e zero ca se evapora benzina....

din moment ce injectoarele sunt oprite si nu baga combustibil in motor ia zi tu cine consuma acel combustibil in frana de motor?

o sa zici ca injectoarele consuma la evacuare ca sa alimeteze catalizatorul cu combustibil pentru metinerea temperaturii ridicate (vezi dieselgate in us) sau alte bazaconii de genul asta.

Edited by arg, 27 February 2018 - 20:54.


#65
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Sunt unul dintre cei care folosesc frana de motor,as spune chiar exagerat.Ex:la 500m de intrarea in localitate ,prefer sa retrogradez(schimb in treapta inferioara de viteza),de regula din 5 in 3.Acelasi lucru la semafor din 4sau3 in 2...+f serviciu.
Dupa 100k km placutele de frana sunt la 50% uzura ,insa discurile au inceput sa aiba ceva urme(zgarieturi).Intamplarea a facut sa schimb ambreiajul dupa 240k km si surprinzatorarata foate bine.A fost schimbata placa presiune si discul doar pt ca am demontat pt schimbarea rulmentului de presiune.consumul,care oricum nu este mare pt un motor de 1l,este f bun(zic eu)5% combinat plin/plin.
Acum cand afara este ghetus,obisnuinta mea imi prinde f bine.
Referitor la apasarea ambreiajului si franei concomitent,este preferabil sa se apese intai frana,iar cand viteza de deplasare este devine mai mica decat ar trebuii pt treapta de viteza in care este masina,se apasa si ambreiajul .
Cat despre servo directie si servofrana,atat timp cat motorul se invarte,in frana de motor sau nu,acestea trebuie sa functioneze normal.
Daca se intampla sa nu functioneze normal in frana de motor,ceva nu este in regula.
Si...,ca sa ma fac inteles,prin frana de motor se intelege ca in timpul mersului doar se ridica piciorul de pe pedala de acceleratie si eventual se trece intr-o treapta inferioara de viteza,fara intreruperea contactului electric al motorului.
Am fost putin contrariat cand am pus laptop-ul pe masina si in frana de motor,teoretic ar trebuii intrerupta injectia total(motorul la 2500rot/min)la coborare panta.Timpii de injectie nu s-au redus la 0 ci la o valoare f mica.Deci,motorul inca mai consuma ceva combustibil,insa cam 20% din valoarea de ralanti.
Raspunsul la intrebarea de ce mai consuma combustibil a venit de la un prieten,care are obiceiul sa puna  cate 3-4 [ de ce ?]...pt ca pe cilindrii ramane ulei de ungere si acesta trebuie ars...

Edited by gcom61, 27 February 2018 - 21:04.


#66
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 28.07.2015

View Postarg, on 27 februarie 2018 - 20:50, said:

daca vrei sa discutam la infinit, nici cand motorul e oprit consumul nu e zero ca se evapora benzina....

din moment ce injectoarele sunt oprite si nu baga combustibil in motor ia zi tu cine consuma acel combustibil in frana de motor?

Ai impins vreodata o masina incercand s-o pornesti( sa zicem ca nu avea baterie,sau ceva probleme la electromotor dar mergea sa porneasca impinsa)? Cand o sa impingi o masina,si cel din inauntru o sa elibereze pedala de ambreiaj si cu levierul cutiei de viteze in treapta a doua(cica cea mai potrivita treapta de impins in directia inainte) si o sa vezi cum se comporta si cum zdruncina o sa vezi ca este mare diferenta dintre un motor oprit cu injectie de carburant zero si un motor pornit. Injectia in cazul franei de motor este la nivel de ralanti si doar atat.Motorul,sistemul de management al injectiei "nu stie" o rata a injectiei mai mica decat rata injectoarelor la nivel de ralanti.
Ma poti face un test. Urci masina pe elevator cu rotile tractoare,sau toate patru,pornesti motorul la ralanti,si invarti cu mana oricare dintre rotile tractoare.Ai sa remarci surprins ca sistemul de management al motorului va creste un pic turatia la ralanti.De exemplu,daca la ralanti turatia este de 750 rpm,odata ce invarti una dintre rotile tractoare/tractiune cu forta mainilor, turatia va creste pana aproape pe la 900 rpm(bine,in cele mai multe cazuri vorbesc de o masina cu un banal ABS in optiuni). Asta face managementul motorului cand sesizeaza ca rotile se invart. De aici mai departe poti deduce ce se intampla cu motorul in sarcina inversa(frana motor). Succes!

Edited by Bebeluka, 27 February 2018 - 21:04.


#67
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,151
  • Înscris: 19.09.2005
colegu:
du-te in masina seteaza sa-ti arate consumul instant si dai o tura prin cartier.
la mine la ralanti consumul e in jur de 0.6-0.9l/h in functie de ce anume este pornit
cand acelerez usor e in jur de 6-7%, cand o calc sare de 13%, iar cand ridic piciorul de pe acceleratie este 0.0%

#68
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Eu cand o calc adevarat sare si +30 :)
La vale coborat in frana de motor cam 3 km iin viteza a 5a instantul e 0 . Din varful dealului am cam 100-110 si scade pana pe la 80 .

#69
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,151
  • Înscris: 19.09.2005
ma rog, depinde de motor, eu am doar un 1.6 de 102cai

Edited by arg, 27 February 2018 - 21:28.


#70
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,647
  • Înscris: 07.02.2003

View Postmihaicozac, on 27 februarie 2018 - 20:45, said:

Pe vremuri erau unii cu Dacie care tăiau şi contactul ca să facă economie la vale.
Da... numai ca unii mai decuplau si motorul si pierdeau treptat franarea, ajungeau prin rape.

#71
Alex90USA

Alex90USA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 06.02.2018
+ Ai grija cu frana de motor prea brusca pe vremea asta.

Daca faci asta pe zapada, la turatie prea mare, in special pe o masina cu motor mare, e posibil sa iti derapeze rotile intr-un mod foarte ciudat, iar ESP/ASR sa nu inteleaga ce se intampla si sa faca niste corectii care nu te ajuta.

Edited by Alex90USA, 27 February 2018 - 21:58.


#72
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,647
  • Înscris: 07.02.2003

View Postarg, on 27 februarie 2018 - 19:59, said:

gresit, este zero.
inclusv electromotrul trage curent din inertie/mers la vale.
Uite cine stie :) Apropo, vrei sa ai frana de motor mai buna la vale, cuplezi AC-ul si o sa simti infranarea lui :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate