Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Consum combustibil cu frana de motor vs consum pe liber, la relanti

- - - - -
  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#37
Alex90USA

Alex90USA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 06.02.2018
Daca mergi cu frana de motor, iti scade viteza mai mult decat ai merge pe liber. Asa ca iti consuma 0 in acea perioada, dar viteza scade mai mult decat daca ai merge pe liber, asa ca vei accelera mai mult, in final vei avea in consum mai mare decat daca ai merge pe liber. Cu cu cat motorul este mai mare / masina mai usoara, frana de motor iti va scadea mai mult din viteza.

#38
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Dar la +100/h e mai eficienta muult frana pedala+ motor decat frana simpla.
Bine ca intra abs si tote cele. Dar de ce sa risti?
Iar la vale e recomandata frana de motor . Risti sa se incalzeasca discurile si sa au lipsa frana de picior.
Pana nu patesti nu crezi. Am patit cu o dupa cu 1.5t pe ea dupa coborare Dealul Stefanitei aveam nevoie sa opresc si am depasit cu 3-4m . Noroc ca am evitat

Edited by botelucian, 27 February 2018 - 19:57.


#39
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 RealThing, on 27 februarie 2018 - 19:46, said:

De fapt esti in frana de motor de fiecare data cand esti in viteza si ridici piciorul de pe pedala de acceleratie. In manualul masinii mele scrie clar: consumul este 0 in frana de motor pana cand se ating 1300 rpm, dupa care intra "pe consum". E un subiect care s-a discutat si ras-discutat pe Auto.
da, sunt de acord cu tine, dar la turatie mica nu se simte frana de motor, cel putin asa e la mine, la 2000-2500 ture pe unde merg eu de obicei nu-i pot spune fara ci doar "incetinire".
iar pe la 3500 se simte bine, cand iau piciorul de pe acceleratie.

Edited by arg, 27 February 2018 - 19:56.


#40
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Normal ca se simte cand esti mai sus in ture, dar nu asta e subiectul topicului.

#41
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,551
  • Înscris: 07.02.2003

 piramyd, on 27 februarie 2018 - 18:41, said:

Recent am aflat ca consumul (nu cred in cacofonii) masinii la frana de motor este 0 (sau aproape de 0 dupa unele surse), referindu-ne doar la masinile cu injectie electronica.
E corect, daca motorul e cald si turatia rezonabila adica peste 1300-1500. Frana de motor inseamna practic folosirea compresiei cilindrilor ca o sarcina pentru a reduce viteza vehicolului in pante lungi in tip ce se mentine controlul confotabil.
Se poate folosi atat la pante rezonabile in tr 4-3 de ex insa puterea franei e slaba dar devine foarte utila in drumuri mai inclinate si in special pe suprafete alucecoase in tr 2 si chiar 1 intrucat are tendinta naturala de a mentine cel putin o roata invartindu-se si cand franezi combinat (adica impreuna cu frana de servici evita blocarea simultana a ambelor roti).

#42
piramyd

piramyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 346
  • Înscris: 12.04.2007

 Alex90USA, on 27 februarie 2018 - 19:53, said:

Daca mergi cu frana de motor, iti scade viteza mai mult decat ai merge pe liber. Asa ca iti consuma 0 in acea perioada, dar viteza scade mai mult decat daca ai merge pe liber, asa ca vei accelera mai mult, in final vei avea in consum mai mare decat daca ai merge pe liber. Cu cu cat motorul este mai mare / masina mai usoara, frana de motor iti va scadea mai mult din viteza.

Asta e un raspuns la intrebarea mea, merci!
Dar stim sigur ca e asa?

#43
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:54, said:

Dar la +100/h e mai eficienta muult frana pedala+ motor decat frana simpla.
Bine ca intra abs si tote cele. Dar de ce sa risti?
S-o crezi tu. Frana de motor+frana de pedala in acelasi timp stii ce iti face  ? Hai ca iti spun eu: Iti va opri motorul. Stii ce se intampla cand ti se opreste motorul ? Ramai fara servodirectie la multe masini.... Si cand ramai fara directie prefer dracu sa fiu pe liber si sa pun frana....
Ti-o spun eu ca am facut ca tine, am apasat frana cand era in viteza a 3-a si a piscat un pic de gheata si apoi mi s-a oprit motorul in timp ce incercam sa redrezez masina...si mi s-a blocat volanul - impropriu spus - pentru ca nu mai aveam servo....norocul meu ca era parapet si am lovit doar cu roata. Toate astea la doar 50km/h.

Edited by tehnics, 27 February 2018 - 20:00.


#44
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 28.07.2015
NU este consumul zero in conditii de frana de motor( ca tot comentati unii ..) Consumul zero inseamna motor oprit..Incercati sa impingeti o masina in treapta de viteza dorita dar cu motorul oprit..Sa vedeti aia "frana de motor"....
Diferanta dintre o frana de motor(cum a ipotetizat initiatorul)si o "lasare pe liber" tine de mult mai multe aspecte...Ce carburant foloseste motorul(benzina,GPL,diesel) tipul vehiculului(autoturism,camion..etc)forma aerodinamica(autoturism supersport vs duba obisnuita aka "dulap"..). De obicei,frana de motor opreste mai rapid un vehicul comparand cu scosul din viteza si "lasatul la liber",dar si franarea in acele conditii este mai greoaie si mai putin eficienta si cu uzura prematura elemente de franare. Cred ca,pentru o distanta de 100 de metri,de exemplu,consumul este egal in ambele conditii...probabil pe 100 km lucrurile se schimba,si castiga la limita "lasatul la liber" mai ales pentru ca,pentru a ajunge la o viteza la care trebuie sa reduci franand cu motorul trebuie sa accelerezi mai intai.
Frana de motor este recomandata in conditii de iarna,de coborare,si de circulatie bara la bara.
"Lasatul la liber" il folosesc la semafor si in momentele de stat in coloana.
Succes!

#45
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 Bebeluka, on 27 februarie 2018 - 19:59, said:

NU este consumul zero in conditii de frana de motor( ca tot comentati unii ..) Consumul zero inseamna motor oprit..Incercati sa impingeti o masina in treapta de viteza dorita dar cu motorul oprit..Sa vedeti aia "frana de motor"....
gresit, este zero.
inclusv electromotrul trage curent din inertie/mers la vale.

Edited by arg, 27 February 2018 - 20:05.


#46
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,551
  • Înscris: 07.02.2003

 arg, on 27 februarie 2018 - 19:55, said:

da, sunt de acord cu tine, dar la turatie mica nu se simte frana de motor, cel putin asa e la mine, la 2000-2500 ture pe unde merg eu de obicei nu-i pot spune fara ci doar "incetinire".
iar pe la 3500 se simte bine, cand iau piciorul de pe acceleratie.
Depinde de masina, trebuie sa se simta bine si la 2000rpm in conditii normale dar cum masa * acceleratia da energia automat la viteze mai mari o sa o simti mai usor. Dar e o turatie minima la care va trebuie sa injecteze altfel risca oprirea motorului cand il deconectezi.

#47
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
And here we go again! :lol:

Doamne de cate ori am vazut filmul asta.

#48
piramyd

piramyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 346
  • Înscris: 12.04.2007

 RealThing, on 27 februarie 2018 - 20:01, said:

And here we go again! Posted Image

Doamne de cate ori am vazut filmul asta.

Sorry 4 this. Daca as putea sa fac ceva sa fie toata lumea on topic, as face.

#49
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005
E amuzant ca absolut toate aspectele au fost acoperite in topicul prezent, si tot apare cineva sa sustina o tampenie.

#50
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Da dar e remake . 2018 all new cast.
Intre timp am descoperit si gaura in gogoasa.

#51
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,866
  • Înscris: 22.12.2005

 RealThing, on 27 februarie 2018 - 20:01, said:

And here we go again! :lol:

Doamne de cate ori am vazut filmul asta.

Grav e ca au permis! Si circula printre noi.
Btw..rev matching nimeni?:)



#52
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005
Eu fac rev matching. E misto la benzinara turbo cu volant masa simpla :D

#53
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 foxbat, on 27 februarie 2018 - 20:03, said:

Grav e ca au permis! Si circula printre noi.
Btw..rev matching nimeni?Posted Image
eu sunt cu bulina galbena, nu intru la socoteala.

#54
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

 foxbat, on 27 februarie 2018 - 20:03, said:

Grav e ca au permis! Si circula printre noi.
Btw..rev matching nimeni?Posted Image

Stai asa ca in maxim o ora apare si alt geniu care franeaza mai bine ca ABS+ESP. Stay tuned.

Edited by RealThing, 27 February 2018 - 20:08.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate