Consum combustibil cu frana de motor vs consum pe liber, la relanti
#19
Posted 27 February 2018 - 19:10
#20
Posted 27 February 2018 - 19:12
Pentru doar dileme e matematica.
Ce e mai ieftin? 600metri parcursi cu 0.8 l/km + x litri revenire la viteza de croaziera sau 400 metri parcursi cu 0.0 l/km + z litri revenire la viteza anterioara. Personal mi se pare mai periculos mersul la viteza ridicata in neutru, daca apare ceva neprevazut ai secunde pierdute pentru a revenii in viteza cu cutia. Acum am citit asta cu ambreiaj+frana indiferent de viteza de rulare. Asa ii invata mai nou - am avut cativa picuri... cu incepatori cu masina la 80-90 care apasa lunga ambreiajul apoi frana Edited by botelucian, 27 February 2018 - 19:12. |
#21
Posted 27 February 2018 - 19:12
https://forum.softpe...satul-pe-liber/
http://www.motorstor...iber-nu-i-bine/ Edited by arab, 27 February 2018 - 19:13. |
#22
Posted 27 February 2018 - 19:25
Nu se merge cu frana de motor la economie de combustibil dintr-un motiv simplu - nu putem noi economisi cat pot ei scumpi..
Se merge cu frana de motor in niste situatii date, reducerea de consum fiind un efect secundar, fara consecinte dramatice in bugetul de combustibil care oricum e mare. |
#23
Posted 27 February 2018 - 19:27
Robiacs, on 27 februarie 2018 - 19:10, said:
Ba mai rau, sunt unii care ii invata sa apese ambreiajul inaintea oricarei frane si le intra asa in reflex... 1. incetinire, cu sau fara frana de serviciu la care nu ma ating de ambreiaj 2. frana, cand reduc foarte mult viteza si chiar opresc si unde calc automat ambreiajul. Edited by arg, 27 February 2018 - 19:28. |
#24
Posted 27 February 2018 - 19:30
Pai asa e corect.
Dar mai sunt situatii in care de la viteza peste 50km/h trebuie oprit si unii apasa ambreiajul la fund .... lasa acceleratia si apoi apasa frana . Eu in dreapta tot am senzatia aia de mers sanie in gol necontrolat |
#25
Posted 27 February 2018 - 19:31
Eu, cel mai bun consum la un Polo 1.4 TDI il realizez, la drum lung, cand merg ca o baba, la viteza constanta in zona de cuplu maxim adica exact cat trebuie, nici prea jos, nici prea sus in raport cu viteza in care sunt. In rest, frana de motor, numai iarna si in panta. La semafor, frana progresiva urmata de ambreiaj si scotere pe liber. Stiu ca nu asa se invata la scoala de soferi dar asta e viata...
Edited by rosix, 27 February 2018 - 19:33. |
#26
Posted 27 February 2018 - 19:35
Mie nu-mi place sa o las scoasa din viteza (ma refer la viteze ceva mai mari nu la 20 la ora). Parca nu e masina la fel de stabila.
Plus ca atunci cand trebuie sa o bag inapoi in viteza stau o secunda sa ma gandesc in ce viteza sa o bag. Deci eu aleg sa o las sa curga in viteza cand e cazul. |
#27
Posted 27 February 2018 - 19:36
botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:12, said:
Pentru doar dileme e matematica. Ce e mai ieftin? 600metri parcursi cu 0.8 l/km + x litri revenire la viteza de croaziera sau 400 metri parcursi cu 0.0 l/km + z litri revenire la viteza anterioara. Personal mi se pare mai periculos mersul la viteza ridicata in neutru, daca apare ceva neprevazut ai secunde pierdute pentru a revenii in viteza cu cutia. Acum am citit asta cu ambreiaj+frana indiferent de viteza de rulare. Asa ii invata mai nou - am avut cativa picuri... cu incepatori cu masina la 80-90 care apasa lunga ambreiajul apoi frana Cam asa ceva. Practic, reformulata intrebarea/problema ar fi: Stiindu-se ca o masina care merge constant cu X km/h se opreste complet folosind frana de motor in A metri, iar aceeasi masina care merge constant cu X km/h merge din inertie A+B metri cu un consum de Z l/h din momentul in care a fost scoasa din viteza, sa se calculeze daca combustibilul folosit pe distanta A+B la relanti este mai mare decat consumul pe distanta B folosit pentru a mentine viteza X km/h. |
#28
Posted 27 February 2018 - 19:38
Aia de pe Prius din state care incearcau sa doboare recordul de consum, de fapt nu mergeau cu viteza constanta , ci faceau o medie de vreo 60km/h accelerand usor de la 50 la 70, si de la 70 la 50 opreau motorul . E mai eficient un motor care accelereaza, astfel obtineau consumuri mai mici decat tinut constant la 60 km/h .
Edited by Handicarpati, 27 February 2018 - 19:38. |
|
#29
Posted 27 February 2018 - 19:44
botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:30, said:
Pai asa e corect. Dar mai sunt situatii in care de la viteza peste 50km/h trebuie oprit si unii apasa ambreiajul la fund .... lasa acceleratia si apoi apasa frana . Eu in dreapta tot am senzatia aia de mers sanie in gol necontrolat hai sa socotim altfel: vin cu a 4-a si trebuie sa iau un viraj cu raza mica, sa intru pe o straduta, incetinesc cat pot dupa care calc ambreiajul bag a 2-a, ridic usor ambreiajul si iau frumos virajul fara sa fortez nimic, dupa care a 3-a.... Edited by arg, 27 February 2018 - 19:49. |
#31
Posted 27 February 2018 - 19:46
arg, on 27 februarie 2018 - 18:44, said:
adevarata frana de motor inseamna sa treci in treapta inferioara, dar sincer in oras nu te ajuta cu nimic, la mine a fost eficienta doar la drum lung. De fapt esti in frana de motor de fiecare data cand esti in viteza si ridici piciorul de pe pedala de acceleratie. In manualul masinii mele scrie clar: consumul este 0 in frana de motor pana cand se ating 1300 rpm, dupa care intra "pe consum". E un subiect care s-a discutat si ras-discutat pe Auto. |
#32
Posted 27 February 2018 - 19:47
Dar . Dar ce calci prima . Ambreiaj =>frana sau invers. Daca e ambreiaju primu e un timp scurt in care masina are inertie si nu o infraneaza nimic .
Daca e frana prima,chiar si jumatate de secunda inaintea ambreiajului motorul ajuta la decelerare Edited by botelucian, 27 February 2018 - 19:48. |
#33
Posted 27 February 2018 - 19:50
|
#34
Posted 27 February 2018 - 19:51
botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:12, said: Personal mi se pare mai periculos mersul la viteza ridicata in neutru, daca apare ceva neprevazut ai secunde pierdute pentru a revenii in viteza cu cutia. |
#35
Posted 27 February 2018 - 19:52
botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:47, said:
Dar . Dar ce calci prima . Ambreiaj =>frana sau invers. Daca e ambreiaju primu e un timp scurt in care masina are inertie si nu o infraneaza nimic . Daca e frana prima,chiar si jumatate de secunda inaintea ambreiajului motorul ajuta la decelerare |
#36
Posted 27 February 2018 - 19:53
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users