Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 

Consum combustibil cu frana de motor vs consum pe liber, la relanti

- - - - -
  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#19
Robiacs

Robiacs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,923
  • Înscris: 18.10.2010

 arab, on 27 februarie 2018 - 19:00, said:

Masina nu se scoate din viteza in timpul mersului! Se invata asta la scoala.
Ba mai rau, sunt unii care ii invata sa apese ambreiajul inaintea oricarei frane si le intra asa in reflex...

#20
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Pentru doar dileme e matematica.
Ce e mai ieftin?
600metri parcursi cu 0.8 l/km + x litri revenire la viteza de croaziera sau
400 metri parcursi cu 0.0 l/km + z litri revenire la viteza anterioara.
Personal mi se pare mai periculos mersul la viteza ridicata in neutru, daca apare ceva neprevazut ai secunde pierdute pentru a revenii in viteza cu cutia.

Acum am citit asta cu ambreiaj+frana indiferent de viteza de rulare. Asa ii invata mai nou - am avut cativa picuri... cu incepatori cu masina la 80-90 care apasa lunga ambreiajul apoi frana

Edited by botelucian, 27 February 2018 - 19:12.


#21
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
https://forum.softpe...satul-pe-liber/

http://www.motorstor...iber-nu-i-bine/

Edited by arab, 27 February 2018 - 19:13.


#22
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Nu se merge cu frana de motor la economie de combustibil dintr-un motiv simplu  - nu putem noi economisi cat pot ei scumpi..
Se merge cu frana de motor in niste situatii date, reducerea de consum fiind un efect secundar, fara consecinte dramatice in bugetul de combustibil care oricum e mare.

#23
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 Robiacs, on 27 februarie 2018 - 19:10, said:

Ba mai rau, sunt unii care ii invata sa apese ambreiajul inaintea oricarei frane si le intra asa in reflex...
la mine exista doua situatii:
1. incetinire, cu sau fara frana de serviciu la care nu ma ating de ambreiaj
2. frana, cand reduc foarte mult viteza si chiar opresc si unde calc automat ambreiajul.

Edited by arg, 27 February 2018 - 19:28.


#24
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Pai asa e corect.
Dar mai sunt situatii in care de la viteza peste 50km/h trebuie oprit si unii apasa ambreiajul la fund .... lasa acceleratia si apoi apasa frana .
Eu in dreapta tot am senzatia aia de mers sanie in gol necontrolat

#25
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Eu, cel mai bun consum la un Polo 1.4 TDI il realizez, la drum lung, cand merg ca o baba, la viteza constanta in zona de cuplu maxim adica exact cat trebuie, nici prea jos, nici prea sus in raport cu viteza in care sunt.  In rest, frana de motor, numai iarna si in panta. La semafor, frana progresiva urmata de ambreiaj si scotere pe liber.  Stiu ca nu asa se invata la scoala de soferi dar asta e viata...

Edited by rosix, 27 February 2018 - 19:33.


#26
Mar-zZz

Mar-zZz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,257
  • Înscris: 07.01.2012
Mie nu-mi place sa o las scoasa din viteza (ma refer la viteze ceva mai mari nu la 20 la ora). Parca nu e masina la fel de stabila.
Plus ca atunci cand trebuie sa o bag inapoi in viteza stau o secunda sa ma gandesc in ce viteza sa o bag.
Deci eu aleg sa o las sa curga in viteza cand e cazul.

#27
piramyd

piramyd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 346
  • Înscris: 12.04.2007

 botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:12, said:

Pentru doar dileme e matematica.
Ce e mai ieftin?
600metri parcursi cu 0.8 l/km + x litri revenire la viteza de croaziera sau
400 metri parcursi cu 0.0 l/km + z litri revenire la viteza anterioara.
Personal mi se pare mai periculos mersul la viteza ridicata in neutru, daca apare ceva neprevazut ai secunde pierdute pentru a revenii in viteza cu cutia.

Acum am citit asta cu ambreiaj+frana indiferent de viteza de rulare. Asa ii invata mai nou - am avut cativa picuri... cu incepatori cu masina la 80-90 care apasa lunga ambreiajul apoi frana

Cam asa ceva.
Practic, reformulata intrebarea/problema ar fi:

Stiindu-se ca o masina care merge constant cu X km/h se opreste complet folosind frana de motor in A metri, iar aceeasi masina care merge constant cu X km/h merge din inertie A+B metri cu un consum de Z l/h din momentul in care a fost scoasa din viteza, sa se calculeze daca combustibilul folosit pe distanta A+B la relanti este mai mare decat consumul pe distanta B folosit pentru a mentine viteza X km/h.

#28
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 11.06.2010
Aia de pe Prius din state care incearcau sa doboare recordul de consum, de fapt nu mergeau cu viteza constanta , ci faceau o medie de vreo 60km/h accelerand usor  de la 50 la 70, si de la 70 la 50 opreau motorul . E mai eficient un motor care accelereaza, astfel obtineau consumuri mai mici decat tinut constant la 60 km/h .

Edited by Handicarpati, 27 February 2018 - 19:38.


#29
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:30, said:

Pai asa e corect.
Dar mai sunt situatii in care de la viteza peste 50km/h trebuie oprit si unii apasa ambreiajul la fund .... lasa acceleratia si apoi apasa frana .
Eu in dreapta tot am senzatia aia de mers sanie in gol necontrolat
si la 50km/h daca-mi sare ceva in fata si pun frana de urgenta (pedala pana la podea), calc automat si ambreiajul.

hai sa socotim altfel: vin cu a 4-a si trebuie sa iau un viraj cu raza mica, sa intru pe o straduta, incetinesc cat pot dupa care calc ambreiajul bag a 2-a, ridic usor ambreiajul si iau frumos virajul fara sa fortez nimic, dupa care a 3-a....

Edited by arg, 27 February 2018 - 19:49.


#30
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Nu e vb de 60mph? Adica ~90km/h


#31
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

 arg, on 27 februarie 2018 - 18:44, said:

adevarata frana de motor inseamna sa treci in treapta inferioara, dar sincer in oras nu te ajuta cu nimic, la mine a fost eficienta doar la drum lung.

De fapt esti in frana de motor de fiecare data cand esti in viteza si ridici piciorul de pe pedala de acceleratie. In manualul masinii mele scrie clar: consumul este 0 in frana de motor pana cand se ating 1300 rpm, dupa care intra "pe consum". E un subiect care s-a discutat si ras-discutat pe Auto.

#32
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
Dar . Dar ce calci prima . Ambreiaj =>frana sau invers. Daca e ambreiaju primu e un timp scurt in care masina are inertie si nu o infraneaza nimic .
Daca e frana prima,chiar si jumatate de secunda inaintea ambreiajului motorul ajuta la decelerare

Edited by botelucian, 27 February 2018 - 19:48.


#33
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,115
  • Înscris: 22.05.2003

 tehnics, on 27 februarie 2018 - 18:57, said:

Sa inteleg ca aia-i un diesel si ca ai servo directie asistata electronic ? Altlfel nu vad cum ai putea avea frane si directie.

Da, e diesel, iar servo-directia e electrica.

#34
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,813
  • Înscris: 01.11.2005

 botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:12, said:


Personal mi se pare mai periculos mersul la viteza ridicata in neutru, daca apare ceva neprevazut ai secunde pierdute pentru a revenii in viteza cu cutia.

La dracu. Daca apare ceva neprevazut pui frana nu stai sa cauti facaletu ca sa bagi in viteza......

#35
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

 botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:47, said:

Dar . Dar ce calci prima . Ambreiaj =>frana sau invers. Daca e ambreiaju primu e un timp scurt in care masina are inertie si nu o infraneaza nimic .
Daca e frana prima,chiar si jumatate de secunda inaintea ambreiajului motorul ajuta la decelerare
cand iti sare ceva in fata, ambreiajul devine ceva optional....

#36
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 11.06.2010

 botelucian, on 27 februarie 2018 - 19:45, said:

Nu e vb de 60mph? Adica ~90km/h
Nu

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate