Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Consum combustibil cu frana de motor vs consum pe liber, la relanti
Last Updated: Mar 06 2018 18:28, Started by
piramyd
, Feb 27 2018 18:41
·
0
#1
Posted 27 February 2018 - 18:41
Recent am aflat ca consumul (nu cred in cacofonii) masinii la frana de motor este 0 (sau aproape de 0 dupa unele surse), referindu-ne doar la masinile cu injectie electronica.
Intrebarea mea este urmatoarea: In principal, la drum drept, dar nu numai, care dintre variante este mai economica din punct de vedere al combustibilului folosit per distanta parcursa: a) sa se foloseasca frana de motor (lasata masina in viteza fara a se apasa vreo pedala), sau b ) sa se lase pe liber? Precizari inainte de a lasa comentarii aiurea: 1) Da, consumul la frana de motor la masinile cu injectie electronica este 0 (sau aproape 0), pentru ca ECU taie alimentarea la injectoare. 2) Nu, daca consumul cu frana de motor este 0, nu inseamna ca este mai economica aceasta frana, pentru ca mergand cu masina scoasa din viteza si consum la relanti ea o sa se deplaseze mai departe decat cu frana de motor. P.S.: Intrebarea se refera la situatia cand functia "coasting" este inactiva. P.P.S.: Nu ma intereseaza cat ulei se consuma, cat se uzeaza placutele de frane, sau ce stabilitate are masina intr-un caz sau altul. Doar consumul de combustibil. Va multumesc! Edited by piramyd, 27 February 2018 - 19:04. |
#2
Posted 27 February 2018 - 18:44
piramyd, on 27 februarie 2018 - 18:41, said:
.... a) sa se foloseasca frana de mana (lasata masina in viteza fara a se apasa vreo pedala), sau sa se lase pe liber? daca ai de coborat o panta mare o cobori cu frana de motor asistat de frana de servicu doar unde este cazul. in mers daca ai nevoie sa incetinesti si o poti face din timp poti ridica piciorul de pe acceleratie fara sa scoti din viteza. adevarata frana de motor inseamna sa treci in treapta inferioara, dar sincer in oras nu te ajuta cu nimic, la mine a fost eficienta doar la drum lung. Edited by arg, 27 February 2018 - 18:47. |
#3
Posted 27 February 2018 - 18:47
#4
Posted 27 February 2018 - 18:47
piramyd, on 27 februarie 2018 - 18:41, said: Precizari inainte de a lasa comentarii aiurea: 1) Da, consumul la frana de motor la masinile cu injectie electronica este 0 (sau aproape 0), pentru ca ECU taie alimentarea la injectoare. 2) Nu, daca consumul cu frana de motor este 0, nu inseamna ca este mai economica aceasta frana, pentru ca mergand cu masina scoasa din viteza si consum la relanti ea o sa se deplaseze mai departe decat cu frana de motor. Va multumesc! Daca dupa logica ta e mai ieftin sa mergi tare consumand ceva decat sa mergi incet fara sa consumi nimic atunci e valabil punctul 2. Adica e mai ieftin sa dai 5 lei decat sa nu dai nimic? |
#5
Posted 27 February 2018 - 18:48
Depinde de masina. Masina merge mai departe cand o scoti din viteza, dar in timpul ala arde carburant.
Intrebarea in sine este aiurea, deoarece frana de motor o folosesti cand vrei sa incetinesti sau urmeaza sa te opresti. Doar nu o scoti pe liber de kiki, sa arzi si carburant si sa uzezi si discuri+placute, cand ai putea sa ramai in viteza si sa eviti asta. Cata vreme esti in stare sa apreciezi de unde sa iei piciorul de pe acceleratie astfel incat sa te opresti la fix (sa cazi la 1500rpm sau 1200, depinde unde incepe iar ECU sa injecteze) fix unde trebuie sa te opresti, nu vad de ce ai mai scoate-o pe liber. Daca CHIAR te seaca intrebarea asta, vezi ce presiune face pompa de benzina, ce debit au injectoarele la acea presiune si calculeaza volumul total tinand cont de timpii lor de deschidere. Edited by Slick0r, 27 February 2018 - 18:49. |
#6
Posted 27 February 2018 - 18:49
Indiferent de situatie, viteza scade. Si o sa consumi ce-ai economisit prin accelerarea de la o viteza mai mica inapoi la viteza de croaziera. Bai frate, mergeti in pisici cu masinile asa cum au fost proiectate de inginerii aia, ca nu degeaba au consumat sute, mii de ore in research si teste.
|
#7
Posted 27 February 2018 - 18:53
Cred ca diferenta este minima.
Daca folosesti frana de motor, cred ca principalul scop este protectia franelor. Cum nu cred ca cobori de pe Everest, cu pante foarte abrupte, cred ca dilema ta e 0. Exista si masini care au coasting, adica iti decupleaza automat cutia de viteze de motor cand iei piciorul de pe acceleratie si opresc motorul. Functia este activabila din meniu. De la Predeal, pana la Comarnic, consumul cu coasting la coborare imi scade foarte mult. |
#8
Posted 27 February 2018 - 18:54
Eu in drumul meu zilnic catre munca-casa am un deal de vre-o 4-5km cred, daca nu si mai bine.
Cand merg in panta am doua zone. Prima zona unde panta e mai abrupta merg cu frana de motor in vit a 5-a. A doua zona unde panta e mai putin abrupta, merg cu ea scoasa pe liber ca sa mentin viteza de deplasare. Deci cum e mai bine e gresit spus. Important este sa adaptezi conditia de mers la conditiile meteo si relief. |
#10
Posted 27 February 2018 - 18:57
Adm, on 27 februarie 2018 - 18:53, said:
Exista si masini care au coasting, adica iti decupleaza automat cutia de viteze de motor cand iei piciorul de pe acceleratie si opresc motorul. Functia este activabila din meniu. De la Predeal, pana la Comarnic, consumul cu coasting la coborare imi scade foarte mult. mihaicozac, on 27 februarie 2018 - 18:56, said:
Dacă ai norocul să nu ai pe nimeni în faţă... |
|
#11
Posted 27 February 2018 - 19:00
Masina nu se scoate din viteza in timpul mersului! Se invata asta la scoala.
|
#12
Posted 27 February 2018 - 19:01
Lasata in viteza undeva la peste 2000 rot/min, ungere mai buna a motorului, incarcare mai buna etc.
|
#13
Posted 27 February 2018 - 19:02
#14
Posted 27 February 2018 - 19:03
arab, on 27 februarie 2018 - 19:00, said:
Masina nu se scoate din viteza in timpul mersului! Se invata asta la scoala. 2) O scoti din viteza de fiecare data cand schimbi viteza. 3) Da si tu un raspuns pertinent, te rog. tehnics, on 27 februarie 2018 - 19:02, said:
Stiu. Nici plecarea in rampa cu frana de picior nu se invata, dar se practica. |
#15
Posted 27 February 2018 - 19:04
Asta da " intrebare " ! Chiar asa au saracit unii de nu-si permit sa mearga normal ( fara artificii sa consume mai putin sau deloc ) ? Daca ai probleme ca iti consuma masina cu 200 g mai mult intr-o anumita situatie , pune gaz sau ulei de floarea soarelui ...
Edited by Baxon, 27 February 2018 - 19:05. |
|
#16
Posted 27 February 2018 - 19:05
Cel ma econom e mersul la viteza/ turatie constanta.
La vale frana de motor in viteza care e confortabila in functie de panta si curbele de pe drum. Cand am facut eu scoala era ideea ca urci si cobori o panta in aceeasi viteza. Aduica daca urci cu a 3 a nu cobori cu a 5a-depinde mult de drum. Mi se pare mai eficace franarea asitata de motor comparat cu amvreiaj la fund sau scos din vitez pentru 200-300 metrii. Condusul preventv ,linistit si calculat va aduce economie mai multa decat accelerari/decelerari dese |
#17
Posted 27 February 2018 - 19:05
Functia Coasting uzeaza ambreiajul prematur la DSG.Fiecare ridicare de picior de pe pedala de acceleratie este echivalenta cu o apasare de ambreiaj
|
#18
Posted 27 February 2018 - 19:06
Baxon, on 27 februarie 2018 - 19:04, said:
Asta da " intrebare " ! Chiar asa au saracit unii de nu-si permit sa mearga normal * fara artificii sa consume mai putin sau deloc ) ? Daca ai provleme ca iti consuma masina cu 200 g mai mult intr-o anumita situatie , pune gaz sau ulei de floarea soarelui ... FYI: Am avut doar o contradictie cu cineva. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users