Consum combustibil cu frana de motor vs consum pe liber, la relanti
#91
Posted 28 February 2018 - 10:31
foxbat, on 28 februarie 2018 - 10:23, said:
Incredibil.mai oameni buni voi chiar aveti permis ? Sau toate permisele sunt de la Piedone? Este esential sa va ridicati nivelul de cunostinte in ale sofatului. Sfatul asta e gratis.cursurile costa insa salveaza vieti si maresc calitatea traficului,siguranta si sanatatea. Nu stiu cui anume este adresata intrebarea.... In cateva sute de mii de km si peste 30 ani de conducere,nu am avut nici un accident si conduc la limita vitezei legale +7-8km. ps.am dat raspunsul,pt ca in ultimii ani tot a trebuit sa conduc in B,si aici,semnalizatoarele ar trebuii scoase de pe masini la cel putin 60-70% din participantii la trafic; |
#92
Posted 28 February 2018 - 10:38
gcom61, on 28 februarie 2018 - 09:43, said:
@tehnics...,pune un tester profesional pe ECU si verifica timpii de injectie,presiunea in rampa si vei observa ca desi pe bord,consumul instant arata zero,vei avea totusi impulsuri pe injectoare.In frana de motor,uleiul de ungere va intra mai usor in cilindrii la masinile pe benzina,pt ca motorul nu va comprima aerul din cilindrii,fiind clapeta de aer/acceleratie inchisa.Mai nou si la diesel s-au pus clapete pe aspiratie,ce se deschid exact ca la benzina.Practic,in frana de motor,se va crea depresiune in cilindrii(benzinare si diesel noi) si presiune numai la dieselul fara clapete. Nu trebuie ca un motor sa fie uzat ca uleiul sa ramana in cantitate mare dupa razuirea de catre secmenti. Daca ai demontat un motor,ar trebuii sa stii deja ca cilindrii,la interior sunt honuiti si prezinta mici [ zgarieturi ] [eliptice].Acestea rezista multe mii de km si,de multe ori la reparatii se refac prin rehonuire,tocmai pt a asigura o uzura mai mica,pt piesele in miscare(cilindru/secmenti). Am mentionat ca am primit informatia cu [arderea uleiului] din cilindru cu acel pic de combustibil,de la o cunostinta,pe care am crezuto,mai ales pt ca a facut parte din echipa de competitii de la Mioveni in urma cu multi ani(partea de preparare motoare). Si...,sa mai raspund odata initiatorului,da se face economie de combustibil folosind des frana de motor,si pt protejarea ambreiajului,atunci cand retrogradezi(treapta mare/mica)debraierea se face lent(ca la demaraj) Oricum aia cu clapetele si altele m-ai convins. Si nu mai crede chiar tot ce spun altii. Am si eu un prieten mecanic care uneori il prind cu minciunica cand incearca sa imi povesteasca cate ceva mai gogonat... Daca am demontat sau nu motoare...inca ma mai gandesc. Edited by tehnics, 28 February 2018 - 10:43. |
#93
Posted 28 February 2018 - 15:10
gabrieln2016, on 28 februarie 2018 - 09:09, said:
Acum indraznesc sa-mi exprim si eu o opinie strict personala. Vad si eu la masina ca CB arata consum 0 in frana de motor dar eu nu pot crede acest lucru. Poate ca pe acest forum sunt specialisti in motoarele pe injectie, poate ca exista explicatii de toate felurile, stiintifice sau empirice, dar bunul meu simt tehnic imi spune ca un motor care functioneaza (adica care "se invarte") trebuie sa consume ceva. Adica daca eu cobor o panta pret de 500 m sa zicem, desi motorul functioneaza el nu consuma pe aceasta distanta nici macar un gram de combustibil (daca e sa ne luam dupa CB)? Dupa mine un motor are consum 0 doar atunci cand este pur si simplu oprit. Va repet, este doar o parere strict personala si nu vreau sa declansez o polemica pe aceasta tema. Dar injectia poate fi (si este) oprita total atunci cand tehnologia simte ca motorul ala e invartit de altceva decat de arderea combustibilului. |
#94
Posted 28 February 2018 - 19:12
tehnics, on 28 februarie 2018 - 10:38, said:
Colegu, las-o asa. Cum spui tu. Oricum aia cu clapetele si altele m-ai convins. Si nu mai crede chiar tot ce spun altii. Am si eu un prieten mecanic care uneori il prind cu minciunica cand incearca sa imi povesteasca cate ceva mai gogonat... Daca am demontat sau nu motoare...inca ma mai gandesc. Tocmai ca nu vreau sa o las asa;nu imi place ca cineva sa insinueze ceva doar de dragul de a fi gica-contra... vreau sa spui tu cum e cu ''clapetele si altele'' in mod direct si cu argumente. La diesele-le moderne,galeria de admisie este dimensionata astfel incat motorul la turatie mica sa aspire aer mai putin ,iar la turatie mare,practic se dubleaza priza de aer/sectiunea galeriei.Poate gresesc eu,...insa doresc sa ma lamuresc;omul invata cat traieste. Nefiind mecanic de profesie,recunosc ca nu cunosc termenii tehnici,insa cunosc f binece face si cum o anumita piesa/ansamblu... Edited by gcom61, 28 February 2018 - 19:26. |
#95
Posted 28 February 2018 - 19:34
florinel, on 27 februarie 2018 - 22:01, said:
Te contrazici degeaba cu oamenii. In frana de motor masina merge doar cu aer.Atat. Si ca sa-ti raspund la intrebare - baga masina in treapta 4 sau 5 si o sa constati ca , cu putin efort o poti impinge. Acuma imagineaza-ti o masina cu masa de o tona, aflata in miscare, ramane fara gaz. Ce se intampla? I se blocheaza rotile? Sau forta de masa+inertie se transfera prin cutia de viteze si invarte motorul? Nicdecum...Se invart rotile,ba chiar se invarte si motorul..dar nu asa cum se invarte motorul cu el pornit si in frana de motor... As pune pariu cu tine,dar pierzi pariul.. Cand nu ai ce face,si ai o masina de aruncat sau de dus la rabla,fa asa cum ai spus mai sus. Opreste motorul(fara contact pus,tii cheia doar pe pozitia in care deblocheaza volanul,sa nu faci te mir ce prostii,mai mari ca cele debitate aici,baga in treapta a zecea(ca sa mearga usor ) si las-o la vale,sa vezi cum functioneaza "frana de motor" cu "injectoarele oprite" asa cum spui tu..Si p'orma incearc-o si cu motorul pornit...Tot in frana de motor,evident. Pana atunci nu mai emite opinii,copii te cred.... La fel si ceilalti...Cand afirmati ca este "consumul zero" in frana de motor .... Gata,ma opresc aici. Nu-mi raspunde,ca te obosesti degeaba,cum m-am consumat eu pana acum incercand sa iti explic ceva... Succes in frane de motor cu consum zero si injectoare oprite...))... Edited by Bebeluka, 28 February 2018 - 19:36. |
#96
Posted 28 February 2018 - 19:58
gcom61, on 28 februarie 2018 - 19:12, said:
La diesele-le moderne,galeria de admisie este dimensionata astfel incat motorul la turatie mica sa aspire aer mai putin ,iar la turatie mare,practic se dubleaza priza de aer/sectiunea galeriei.Poate gresesc eu,...insa doresc sa ma lamuresc;omul invata cat traieste. Nefiind mecanic de profesie,recunosc ca nu cunosc termenii tehnici,insa cunosc f binece face si cum o anumita piesa/ansamblu... |
#97
Posted 28 February 2018 - 20:02
danvlas, on 28 februarie 2018 - 15:10, said:
In cazul de fata, motorul nu se invarte pentru ca vrea el, ci pentru ca inertia il obliga sa se invarta. Iar el se opune. La motorul pe carburatie, consumul minim e cel de ralanti, de aceea Dacia sau Oltcitul coborau pantele scoase din viteza. Amestecul carburant era impins in cilindru in mod constant, iar aprinderea era controlata de turatie. Consumul in frana de motor era mai mare decat cel de ralanti din cauza limitarilor tehnologice. Dar injectia poate fi (si este) oprita total atunci cand tehnologia simte ca motorul ala e invartit de altceva decat de arderea combustibilului. Inteleg faptul ca la coborare sau chiar pe drum drept motorul poate fi antrenat de forta cinetica a masinii, adica de inertia ei in timpul franei de motor. Cu alte cuvinte inteleg ca inertia poate face ca rotile sa se invarta iar miscarea sa fie transmisa prin cutia de viteze catre motor care probabil ca se poate invarti nu doar datorita arderii de combustibil ci pentru ca este practic „impins” de masina. Cu toate astea imi vine greu sa accept ca doar forta cinetica este suficienta pentru pastrarea unei turatii a motorului astfel incat toate echipamentele de pe masinile moderne sa functioneze fara probleme in conditiile unei taieri 100% a alimentarii. Oare nu cumva injectia permite unei cantitati minime (neglijabila daca ne raportam la consumul mediu al masinii) de combustibil sa ajute la mentinerea functionarii in siguranta a motorului? Oare nu cumva aceasta cantitate este atat de mica incat senzorii care arata consumul instantaneu pur si simplu sunt setati sa o neglijeze? Oare la toate marcile auto CB arata consum 0 in timpul franei de motor? Nu stiu daca am dreptate sau nu, eu doar pun cateva intrebari pe care le consider de bun simt, nu dau cu parul. |
#98
Posted 28 February 2018 - 20:35
Dacă injectorul este complet închis nu consumă deloc carburant, însă şi calculatorul de bord poate fi setat ca sub un anumit debit să arate mereu zero. La Peugeot-ul meu 307 arată zero la mersul cu frâna de motor, însă la urcarea unei pante în forţaj urcă până pe la 28L/100km după care arată doar "--" pesemne ca să nu te sperii de consumul exagerat.
Cât priveşte inerţia maşinii, aminteşte-ţi de la fizică de formula p=mv2, adică la 80km/h ai impuls de 8 ori mai mare decât la 20km/h sau de 16 ori faţă de 10km/h. Sau poţi socoti energie cinetică în loc de impuls. |
#99
Posted 01 March 2018 - 09:28
Va rog, terminati cu polemica teoretica despre daca consumul este 0 sau nu in frana de motor.
Puneti un "nas" sa miroase esapamentul in timpul franei de motor si vedeti atunci daca scoate ceva. Restul e can-can. |
#100
Posted 01 March 2018 - 09:32
piramyd, on 01 martie 2018 - 09:28, said:
Va rog, terminati cu polemica teoretica despre daca consumul este 0 sau nu in frana de motor. Puneti un "nas" sa miroase esapamentul in timpul franei de motor si vedeti atunci daca scoate ceva. Restul e can-can. |
|
#101
Posted 01 March 2018 - 09:34
un nas care sa fuga dupa masina pana se aeriseste suficient de bine sistemul de evacuare....
|
#102
Posted 02 March 2018 - 09:39
gabrieln2016, on 28 februarie 2018 - 20:02, said:
1. Cu toate astea imi vine greu sa accept ca doar forta cinetica este suficienta pentru pastrarea unei turatii a motorului astfel incat toate echipamentele de pe masinile moderne sa functioneze fara probleme in conditiile unei taieri 100% a alimentarii... 2. Oare la toate marcile auto CB arata consum 0 in timpul franei de motor? Nu stiu daca am dreptate sau nu, eu doar pun cateva intrebari pe care le consider de bun simt, nu dau cu parul. 2. Da, pentru ca asa este. |
#103
Posted 03 March 2018 - 21:50
Slick0r, on 27 februarie 2018 - 20:06, said: Eu fac rev matching. E misto la benzinara turbo cu volant masa simpla Cand e motorul cald accelerez pana la 3000, schimb si cand cuplez am cca 2000, nu se simte cand cueaza. Chestia asta se face in doua feluri (cel putin asa fac eu): - ridic total piciorul de pe acceleratie dar schimb foarte repede pana sa scada turatia prea mult, (merge bine in treptele superioare) - doar slabesc acceleratia si nu las motorul sa-si scada prea mult turatia (e necesara la treptele mici). Edited by arg, 03 March 2018 - 21:52. |
#104
Posted 03 March 2018 - 23:13
Ce faci tu nu e rev matching! Ala se face la retrogradare...
|
#105
Posted 03 March 2018 - 23:23
Mmmm
Da acum am intelea de nu folosesc frana de motor ... Am incercat de cateva ori si a iesit dar mai am pana sa fac un reflex. Te referi la a tura motorul cand e debreat inainte de a baga intr-o treapta inferioara. Se pare ca sunt masini care ajusteaza automat turatia pentru o cuplare usoara. usorara. https://en.m.wikiped...matching_system Edited by arg, 03 March 2018 - 23:32. |
|
#106
Posted 03 March 2018 - 23:25
#107
Posted 06 March 2018 - 18:28
mihaicozac, on 28 februarie 2018 - 20:35, said:
La Peugeot-ul meu 307 arată zero la mersul cu frâna de motor, însă la urcarea unei pante în forţaj urcă până pe la 28L/100km după care arată doar "--" pesemne ca să nu te sperii de consumul exagerat. gcom61, on 28 februarie 2018 - 19:12, said:
Tocmai ca nu vreau sa o las asa;nu imi place ca cineva sa insinueze ceva doar de dragul de a fi gica-contra... vreau sa spui tu cum e cu ''clapetele si altele'' in mod direct si cu argumente. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users