Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...
 Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!
 

Taxa auto in orase, in locul timbrului de mediu

- - - - -
  • Please log in to reply
376 replies to this topic

#73
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View Postbladhaund, on 24 februarie 2017 - 18:38, said:

Codoiul nu este un gaz poluant. Intre euro 4 si euro 6 nu exista nicio diferenta la emisia de codoi.

Judecand deci dupa calitatea gandirii la acestea, concluzionez ca avem de-a face cu aceeasi calitate deficitara si la restul problemelor. Mai simplu spus, parerea dumitale e nula si neavenita intre oameni care judeca firesc.
Am corectat intr-un post ulterior. In cifrele citate de mine este vorba de toate noxele, nu de CO2.

#74
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Concluzia mea ramane, insa. Parerea dumitale despre societate e anormala.

#75
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016
Deci Bucuresti, Brasov si Iasi vor fi sigur incluse in program.
Bucurestiul va fi partitionat in mai multe zone.

Quote

"Daca se va ajunge la aceasta solutie prin care sa zonam Bucurestiul si alte judete din tara, zona 1, 2,3 si sa spunem ca unele masini pot patrunde in functie de gradul de poluare a motorului respectiv pot patrunde intr-o zona numai cu taxa sau deloc, asta ar putea sa rezolve si problema traficului. (...) Pentru Bucuresti, Brasov si Iasi pentru reducerea poluarii, dar si pentru gestionarea deseurilor avem cel putin 11 masuri pe care le vom lua in perioada urmatoare", a mai spus Daniel Constantin.

Deci mai vin cateva taxe sau "alt gen de masuri".

Sunt curios cum vor explica diferența de taxare (daca va exista) intre o poluare in Iasi si una din Dristor sau din Uniri.

Edited by Jammalan-the-Prophet, 24 February 2017 - 19:12.


#76
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
oameni buni, ne certam degeaba. taxele sunt facute ca sa se adune bani la bugetul local, central, nu  conteaza. ca ni se serveste noua gogoasa asta cu poluarea, e pentru gugustiucii gen piata victoriei. tinerii cred ca istoria incepe cu ei.
vorbind de romania, daca vrei sa reduci poluarea pe bune, faceau dracului centura in jurul bucurestiului.
si inca ceva: autobuzele urbane, sa fie pe gpl, nu pe motorina.

#77
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007
in toate domeniile posibile, cu foarte rare exceptii, acceptam linistiti ca suntem cu 10-20-30 de ani in urma tarilor din vest (de la salarii, sanatate, pana la drumuri etc), ei uite la ca (numai) la autoturisme tinem cu indarjire coada pe sus... daca nu-i euro 6 este bai mare!

Edited by alexpet, 24 February 2017 - 19:58.


#78
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,195
  • Înscris: 05.06.2006
Vorbim si despre masinile care functioneaza pe GPL? Un euro 3 pe GPL are noxe mai mici decat un euro 5. Corect?!? La ITP ma pune sa trec pe benzina, De ce? 99% functioneaza pe gaz.
Un Logan/Sandero/Duster iesit de pe poarta fabricii si facut un ITP la RAR, adica o inspectie la sange, nu trece testarea. E corect si asta?!?
Atunci despre ce vorbim?
Vorba colegului @alexpet

Quote

acceptam linistiti ca suntem cu 10-20-30 de ani in urma tarilor din vest [...] (numai) la autoturisme tinem cu indarjire coada pe sus.


#79
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postliviu_np, on 24 februarie 2017 - 20:23, said:

La ITP ma pune sa trec pe benzina, De ce?
Chiar nu ai gasit raspunsul la intrebarea asta?

#80
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
eu am facut gazele si pe benzina si pe gpl. asa este, la gpl se vede clar cum scad noxele, cam cu 25-30%.
din punctul meu de vedere, testul de noxe e foarte important, nu din cauza poluarii, ci iti arata daca motorul functioneaza corect sau nu. e cel  mai important test.
daca testul de gaze nu iese, inseamna ca e ceva in neregula cu motorul.

#81
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,014
  • Înscris: 01.11.2005
Chiar ma gandeam sa-mi cumpar un E 250D de prin 87 ca sa nu mai platesc impozite,rovigneta si alte taxe,am unul mai mare,pe benzina,de 5 L dar consuma cam multisor...
Au reusit cu schimbarile lor sa blocheze inmatricularile si RAR ul,acum se inscriu masiv masini,prevad ca isi mai iau o teapa cei ce inmatriculeaza acum.

Edited by bolo, 24 February 2017 - 21:07.


#82
biker17

biker17

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,010
  • Înscris: 15.09.2006
Cand aud, mai ales la TV, ca o sa fie ca in Germania... pai in Germania nu-i cu taxa, e un sticker de diferite culori (umweltplakette), pe baza caruia ai voie sau nu sa intri in anumite zone, e o restrictie, nu o taxa.
Metode d-astea iei atunci cand vrei sa reduci traficul si ai transport in comun bine pus la punct si centuri ocolitoare.
Daca tot ne uitam la Germania, hai sa copiem totul, autobahn-urile, Park&Ride-urile...
Pana atunci, e doar o taxa disperata care inlocuieste timbrul de mediu, s-o lase mai moale cu poluarea.

#83
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,014
  • Înscris: 01.11.2005
Pai copiem stickerele din Germania,taxele din Londra,vignetele din Austria,taxa de inmatriculare din Belgia,taxa de Co2 din Elvetia,taxa de poluare din Danemarca si le insumam,romanii isi permit...

Edited by bolo, 24 February 2017 - 21:10.


#84
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,195
  • Înscris: 05.06.2006

View Postericmario, on 24 februarie 2017 - 20:44, said:

Chiar nu ai gasit raspunsul la intrebarea asta?
Nu. Lumineaza-ma

#85
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View Postrich1974, on 24 februarie 2017 - 19:15, said:

oameni buni, ne certam degeaba. taxele sunt facute ca sa se adune bani la bugetul local, central, nu  conteaza. ca ni se serveste noua gogoasa asta cu poluarea, e pentru gugustiucii gen piata victoriei. tinerii cred ca istoria incepe cu ei.
vorbind de romania, daca vrei sa reduci poluarea pe bune, faceau dracului centura in jurul bucurestiului.
si inca ceva: autobuzele urbane, sa fie pe gpl, nu pe motorina.
Eu n-am vauzt tiruri in centrul Bucurestului, si nici a Brasovului. Presupun ca se duc pe un fel de centura. Poate nu mai uit eu unde trebuie.
Excelent ar fi ca autobuzele sa fie electrice.

View Postbiker17, on 24 februarie 2017 - 21:06, said:

Cand aud, mai ales la TV, ca o sa fie ca in Germania... pai in Germania nu-i cu taxa, e un sticker de diferite culori (umweltplakette), pe baza caruia ai voie sau nu sa intri in anumite zone, e o restrictie, nu o taxa.
Metode d-astea iei atunci cand vrei sa reduci traficul si ai transport in comun bine pus la punct si centuri ocolitoare.
Daca tot ne uitam la Germania, hai sa copiem totul, autobahn-urile, Park&Ride-urile...
Pana atunci, e doar o taxa disperata care inlocuieste timbrul de mediu, s-o lase mai moale cu poluarea.
De-ar fi asa usor, ar fi excelent. Nu poti sa faci chiar totul dintr-o data.
Incepi cu o chestie, care este cat de cat urgenta (poluarea), si poate in 10-20 de ani ajungi si la un echivalent de Autobahn.

View Postbladhaund, on 24 februarie 2017 - 18:54, said:

Concluzia mea ramane, insa. Parerea dumitale despre societate e anormala.
Nu sunt socialist, si cred in meritocratie. Daca asta e anormalitate...so be it.

#86
biker17

biker17

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,010
  • Înscris: 15.09.2006

View Postluci_flash, on 24 februarie 2017 - 22:36, said:

De-ar fi asa usor, ar fi excelent. Nu poti sa faci chiar totul dintr-o data.
Incepi cu o chestie, care este cat de cat urgenta (poluarea), si poate in 10-20 de ani ajungi si la un echivalent de Autobahn.
Intr-adevar, suntem in stadiu avansat cu infrastructura, nu e totul gata dar e timpul sa platim taxe mari, cat mai mari.
Acum serios vorbind, vor sa inceapa cu ceva? sa faca centuri ocolitoare (ex: Fagaras, Filiasi, si astea-s doar la litera F) si o sa se reduca automat si poluarea, multi ar vrea sa evite orasele dar nu au cum.

In schimb, Germania "inca" nu are taxa de drum, aici de ce nu i-am copiat?
Alta comparatie, rovinieta noastra e cat taxa anuala din Elvetia, primim acelasi lucru?

Raspunsul la toate intrebarile e nu, nu primim mai nimic, doar ni se cere.

#87
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,717
  • Înscris: 30.04.2006

View PostJurasikMan, on 24 februarie 2017 - 16:36, said:

Fiecare om vrea  o masina mai performanta , mai noua , mai moderna.

corect!

View PostJurasikMan, on 24 februarie 2017 - 16:36, said:

Ce facem cu cei care nu au bani de E5 si E6 ?

simplu. ii directionam spre autobuze. cine spune ca oricine TREBUIE sa aiba o masina?? pe aici prin vest sunt disperati dealerii ca tinerii nu isi cumpara masini si prefera varianta car sharing ori transportul in comun.

View PostPekiasan, on 24 februarie 2017 - 16:48, said:

Pur si simplu nu vad alta solutie de a scapa de aglomeratia strazii.
Hai sa fim seriosi, strazi, autostrazi ca in vest nu o sa avem nici in 20-40 de ani.[...]
Atunci ce poti face sa eviti ambuteiaje, blocaje si poluarea masiva?
Eu doar am observat ca , la noi, daca nu pui un bir nu-l determini pe roman sa renunte la masina. Poluarea a ajuns ceva de groaza. Ca sa nu mai zic ca in orasele provinciale de la capatul tarii a ajuns sa se circule infernal. Solutia ar fi, daca am fi civilizati, transportul in comun. Dar cum noi suntem romani in Romania...
Nu stiu ce sa zic. Pare inuman dar... ??? Posted Image Posted Image

excelent punctat!

"drumuri ca-n vest" asta. adică drumuri la fel de aglomerate?

autostrada care traverseaza Südtirol-ul de la Brenner la Verona e mereu plina ochi (am facut distanta asta de 100km in 6h). în fiecare dimineață se anunța la radio cozi de câte 20km pe autostradă pe sensul de intrare spre oraș. în weekend dimineata la ora 6 e coada pe autostrada de la München până la Kufstein sau Salzbug (tot vreo 100km). De la ora 16.00 este imposibil sa te intorci de la munte in Oberbayern înapoi la München, toate drumurile fiind efectiv blocate. așa că nu contează dacă sunt drumuri bune, oricum sunt aglomerate până la refuz. deja îmi calculez pt. orice plimbare cam 2h în plus din cauza blocajelor în trafic. dar aici nu se vaită nimeni la TV de autoritățile care "nu fac nimic și de-aia se stă în trafic". fiecare mașină din ambuteiaj este ambuteiajul!

aici în München (dar și în multe alte orașe) este Umweltzone în care poți intra în centru doar cu plachetă verde. altfel iei amendă. o astfel de plachetă costă 5€ și se obține la înmatricularea mașinii. ideea este să ții la distanță de centrul orașului toate mașinile care poluează.

locuri de parcare în centru: tragic. pe 95% din străzile din interiorul Mittlerer Ring (zona centrală) parcarea este cu plată în intervalul 8-19 sau 8-23 cu durată maximă a unei parcări de 2h. apoi trebuie să muți mașina sau cumperi în continuare bonuri de parcare la fiecare 2h. ajungi să plătești o grămadă de bani doar pe parcări. și cu toate astea, abia găsești câte un loc liber. oricum metoda funcționează și lumea reacționează de obicei cu surprindere când cineva spune că a venit cu mașina la muncă, spre exemplu. și chiar se vede, traficul este foarte lejer în timpul orelor de birou. eu merg de asemenea cu metroul și fac exact 30min pe ceas de acasă (nu locuiesc central) până la birou.

și să nu uităm, nemții au multe mașini scumpe sau sport (de, impozite mici la benzinare cu motoare mari) și tot nu le folosesc pt. a veni cu ele la muncă.

limitarea accesului mașinilor vechi în centrul orașelor este o măsură bună pentru reducerea poluării, iar soluția parcărilor cu plată este bună pentru descongestionarea traficului.
o altă soluție care funcționează bine este parcarea de tip Park and Ride de lângă stațiile de metrou sau S-Bahn de la periferia orașului. o zi întreagă de parcare este ori gratis ori foarte ieftină (max 1€/zi) în combinație cu un abonament la transportul în comun.

Edited by mannes, 25 February 2017 - 00:39.


#88
baubig

baubig

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 569
  • Înscris: 15.10.2010

View Postluci_flash, on 24 februarie 2017 - 15:53, said:

ce inteligent esti tu mah bogatule care te plimbi numai in s500 model 2016 de sustii ambele taxe ,nu toti romanii isi permit masini noi cu toate ca muncesc pe rupte atatt timp cat platesx taxe impozite cn esti tu mah sa i interzici dreptul unei pers sa aiba o masina de care sa se foloseasca impreuna cu familia copii etc....
Bogatule care esti tu bogat...si 2 la mana  ce plm sa investit in mediu ceva din banii din taxele aberante care au fost impuse pana acum ,exempl taxa auto timbrul de mediu ....ecologistule care esti ...du te si planteaza panselute....auzi la el simti ca te sufoci...cata sensibilitate am gasit solutia cheama l  pe captain planet 😁😁😁

Cu cat e taxa mai mare cu atat de apropii ca pret final de o masina mai buna.
Ar trebui sa fie mai convelabil sa cumperi masina noua, decat una veche.
Cine n-are bani de masina sa mearga cu transportul in comun.
Eu sustin cu drag si spor ambele taxe. Nu e normal sa afectezi sanatatea a catorva sute de mii de oameni doar fiindca lui Dorel si Gigel nu le place autobuzul. Sunt taxe normale, care sunt implementate in majoritatea/toate tarile din vest.
In Brasov, in ultimii ani e din ce in ce mai rau. Daca iesi din casa/birou la ora 8-9 sau 16-17 simti ca te sufoci.

Edited by baubig, 25 February 2017 - 00:40.


#89
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,717
  • Înscris: 30.04.2006

View Postbaubig, on 25 februarie 2017 - 00:37, said:

,nu toti romanii isi permit masini noi

de aceea exista piata masinilor rulate

View Postbaubig, on 25 februarie 2017 - 00:37, said:

cn esti tu mah sa i interzici dreptul unei pers sa aiba o masina de care sa se foloseasca impreuna cu familia copii etc....

dacă mașina respectivă este poluantă, mi se încalcă MIE și familiei mele dreptul la sănătate și de aceea cer impunerea unor măsuri. vezi cum se ajunge la corespondență nivel de trai - nivel al sănătății și al calității vieții??

Edited by mannes, 25 February 2017 - 00:57.


#90
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

Quote

simplu. ii directionam spre autobuze.cine spune ca oricine TREBUIE sa aiba o masina?? pe aici prin vest sunt disperati dealerii ca tinerii nu isi cumpara masini si prefera varianta car sharing ori transportul in comun.

Spre care autobuze ? Spre cele din Berlin , cele din Bruxelles sau cele din Belfast ? Nu de alta dar cele din Bucuresti  functioneaza pe modul de `avarie`.(probleme tehnice , parc auto subdimensionat & invechit,  lipsa aer conditionat la multe  autobuze , intarzieri mari , lipsa afisaj electronic ,lipsa benzi speciale pe multe strazi, etc )

Singurul mijloc de transport in comun care functioneaza cat de cat ok este metroul....dar in ultima perioada a inceput sa fie supraglomerat (mai ales la orele de varf). Aici s-au intarziat lucrarile la magistrale  si nu s-au pun in miscare noi proiecte.

Sa mai zic si de pistele de biciclete ?

Edited by polizei, 25 February 2017 - 01:01.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate