Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Taxa auto in orase, in locul timbrului de mediu

- - - - -
  • Please log in to reply
376 replies to this topic

#1
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,048
  • Înscris: 02.09.2005
Guvernul pregateste pentru proprietarii de masini, in locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub forma de vigneta, diferentiata ca valoare in functie de gradul de poluare al autoturismului, soferii urmand sa aiba acces in diferite zone ale marilor orase doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz, anunta Profit.ro.
Informatiile Profit.ro, obtinute din surse convergente, au fost confirmate si de surse oficiale din Ministerul Mediului, institutie care coordoneaza grupul de lucru ce lucreaza la introducerea noului sistem.
Valoarea taxei va fi stabilita in functie de normele de poluare Euro, emisiile de noxe, dar si de carburantul folosit.
Guvernul incearca sa opreasca invazia actuala de masini second-hand, resimtita inca din aceasta luna dupa eliminarea timbrului de mediu, cu o taxa similara celei care i-a ajutat pe germani sa scape de masinile vechi.
"Confirmam ca este in lucru introducerea unei taxe de intrare in orase mari. Pentru Romania, este in lucru introducerea, in locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare in marile orase, care presupune o plata in functie de noxe si de combustibil plus un sticker, cu o anumita culoare, pe anumite zone ale unui oras. Astfel, pentru ca un sofer sa poata intra cu o masina poluanta in centrul orasului, de exemplu, el va trebui sa plateasca o anumita taxa si va primi in schimb un anumit sticker cu o culoare care ii va permite accesul. Din acest moment este in lucru si o 'zonare' a Bucurestiului", au aratat sursele autorizate, la solicitarea Profit.ro.

UPDATE Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri ca grupul de lucru format la ministerul pe care il conduce s-a inspirat in elaborarea inlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor orase precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor in centrul acestor orase prin plata unei taxe.
Ministrul a subliniat ca in Uniunea Europeana exista in acest moment trei tipuri de sisteme, si anume o taxa introdusa in pretul combustibilului, idee analizata si in Romania, o taxa de prima inmatriculare aplicata tuturor automobilelor, inclusiv celor inmatriculate deja la introducerea taxei, si un impozit anual in functie de motorizare si carburantul folosit.
Constantin a confirmat insa ca ministerul nu vrea sa propuna o noua "taxare suplimentara si general valabila".
“Există și mijloace moderne, combinate, și din acestea ne-am inspirat, după modelul unor orașe ca Londra, Milano și, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcție de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.
El a amintit că Bucureștiul, de pildă, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.
”Această soluție este una modernă, care poate fi luată în calcul, și putem în felul acesta stimula și transportul comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării și nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua și anul acesta, deși probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate față de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.
Eliminarea timbrului de mediu a generat o creștere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării mașinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
Pofit.ro a anunțat de altfel că prima zi în care românii și-au putut cumpăra și înmatricula autoturisme fără impunerea vreunei taxe, 1 februarie, a adus în ghișeele serviciilor de înmatriculări dosarele a 6.791 vehicule. Cifrele reprezintă un record absolut pentru o singură zi în activitatea de înmatriculare vehicule.
Recent, primarul general al Budapestei a interzis circulația în oraș, pe timpul zilei, a mașinilor poluante, încadrate în clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau neîncadrate în nicio clasă de poluare, șoferii care nu respectă interdicția urmând să fie amendați cu aproximativ 500 de euro.
Oslo, capitala Norvegiei, a anunțat că interzice accesul mașinilor în zona de centru până în 2019, Madridul (Spania) a anunțat în 2015 că va interzice utilizarea autoturismelor în 2020, Parisul (Franța) a interzis într-o perioadă apropierea mașinilor de obiective turistice precum Turnul Eiffel sau Catedrala Notre Dame, iar șoferilor din Milano (Italia) le-au fost promise bilete gratuite pentru transportul în comun dacă își lasă mașinile acasă, toate fiind încercări de a reduce poluarea.

sursa

#2
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017
https://forum.softpe...ckere-colorate/

#3
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Atata timp cat taxa nu se aplica si la mobre , din partea mea sa bage si 1 milion de euro taxa ca tot aia e ..

#4
Pekiasan

Pekiasan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,556
  • Înscris: 16.12.2011
Eliminarea timbrului, taxei, de mediu a fost cea mai tampa ideea a actualuiui guvern. Ideea introducerii de taxe pentru accesul cu autoturismul in marile orase , diferentiat de zona este binevenita. Dar dublata si de introducerea unei taxe de poluare pentru inmatricularea auto. Am devenit haznaua, groapa de gunoi a Europei prin eliminarea timbrului, taxei, de poluare. Posted Image Posted Image

#5
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Plin de hateri si de zootehnisti specializati in capra vecinului prin in tarisoara noastra.

#6
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,727
  • Înscris: 06.07.2005
Tot din articol, spre final:

Quote

”Această soluție este una modernă, care poate fi luată în calcul, și putem în felul acesta stimula și transportul comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Poate fi luata in calcul, putem, speculatii, povesti.

Edited by vimann, 24 February 2017 - 15:21.


#7
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008

View PostPekiasan, on 24 februarie 2017 - 15:12, said:

Eliminarea timbrului, taxei, de mediu a fost cea mai tampa ideea a actualuiui guvern. Ideea introducerii de taxe pentru accesul cu autoturismul in marile orase , diferentiat de zona este binevenita. Dar dublata si de introducerea unei taxe de poluare pentru inmatricularea auto. Am devenit haznaua, groapa de gunoi a Europei prin eliminarea timbrului, taxei, de poluare. Posted Image Posted Image

Banuiesc ca glumesti...

#8
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Să văd cum o vor aplica în Bucureşti sau în Ploieşti. Hai, că Ploeiştiul nu e mare şi mai merge cu transportul în comun, dar în Bucureşti bulevarde între cartiere ioc + transport în comun care este.
Ah, iar D.N. 1 trece prin oraşe   Posted Image

#9
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postdjl, on 24 februarie 2017 - 15:26, said:

Să văd cum o vor aplica în Bucureşti sau în Ploieşti. Hai, că Ploeiştiul nu e mare şi mai merge cu transportul în comun, dar în Bucureşti bulevarde între cartiere ioc + transport în comun care este. Ah, iar D.N. 1 trece prin oraşe
Eu citesc stirea putin diferit, sper sa ma insel:

Quote

a unei taxe de intrare in marile orase, care presupune o plata in functie de noxe si de combustibil plus un sticker, cu o anumita culoare, pe anumite zone ale unui oras.
2 taxe?

#10
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011
adica daca vreau sa ma plimb din Bucuresti in Ploiesti si dupa in Brasov si Sibiu imi trebuie 4 stickere? cate unul pentru fiecare oras?

Edited by un_dac, 24 February 2017 - 15:38.


#11
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012

View Postjericho, on 24 februarie 2017 - 15:06, said:

Pofit.ro a anunțat de altfel că prima zi în care românii și-au putut cumpăra și înmatricula autoturisme fără impunerea vreunei taxe, 1 februarie, a adus în ghișeele serviciilor de înmatriculări dosarele a 6.791 vehicule.

De ce nu s-au inspirat pana la capat daca tot e sa ne inspiram de la vecini Posted Image :
1. in Franta nu se plateste impozit pe masina ... la noi da.. deci , inmatriculand aproape 7000 de masini, oamenii aceia vor plati impozit pe acele masini. Asa ca.... sa nu o mai suga prin batista
2. La noi ai nevoie de rovinieta ... Pentru ce ? Ca dupa iarna asta imi troncane masina de la gropile din asfalt... hai sa luam tot modelul din Franta .. sa platesti doar cand mergi pe autostrada Posted Image .. Oh wait ... nu se renteaza la noi pentru ca nu avem asa ceva.

Edited by Andreysc7, 24 February 2017 - 15:43.


#12
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006

View Postun_dac, on 24 februarie 2017 - 15:38, said:

adica daca vreau sa ma plimb din Bucuresti in Ploiesti si dupa in Brasov si Sibiu imi trebuie 4 stickere? cate unul pentru fiecare oras?

Nu,n-ai nevoie de nici un sticker pana la urma.
Dar ai nevoie de o masina care sa se incadreze in normele de poluare acceptate de lege.

#13
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010

View Postkapio, on 24 februarie 2017 - 14:49, said:

Daca platesti o taxa de poluare, nu mai polueaza masina ? Trebuie sprijinita populatia sa poate sa cumpere o masina noua, eco-friendly, de ex in rate - fara dobanda. Si promovate si cele electrice, dezolvatare infrastructura in acest sens, etc.
Cu cat e taxa mai mare cu atat de apropii ca pret final de o masina mai buna.
Ar trebui sa fie mai convelabil sa cumperi masina noua, decat una veche.
Cine n-are bani de masina sa mearga cu transportul in comun.
Eu sustin cu drag si spor ambele taxe. Nu e normal sa afectezi sanatatea a catorva sute de mii de oameni doar fiindca lui Dorel si Gigel nu le place autobuzul. Sunt taxe normale, care sunt implementate in majoritatea/toate tarile din vest.
In Brasov, in ultimii ani e din ce in ce mai rau. Daca iesi din casa/birou la ora 8-9 sau 16-17 simti ca te sufoci.

#14
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
ASTA E, se pare ca vor fi de fapt 3 taxe distincte. un la prima inmatriculare, care sa fie acceptabila, splus un impozit de poluare, plucs crearea cadrului vignetei de zone de oras.
Au ajuns la concluzia ca romanul e suparat cand ii iei mult odata, dar accepta cand ii iei cu taraita, de mai multe nori, dar putin. Si tare ma tem ca au dreptate...

#15
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Guvernul actual are o singura grija legat de timbrul de mediu. Nu are nici o treaba cu poluarea ( nici nu a avut vreodata )  , dar este disperat sa descopere o noua taxa din care sa ramburseze celor care au platit pana acum taxele de poluare ( sub diferite forme ) cotravaloarea. Asta-i toata povestea . La asta se reduce orice tampenie vor scoate , indiferent cum va fi ambalata .

#16
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012

View Postluci_flash, on 24 februarie 2017 - 15:53, said:

Cine n-are bani de masina sa mearga cu transportul in comun.
Eu sustin cu drag si spor ambele taxe. Nu e normal sa afectezi sanatatea a catorva sute de mii de oameni doar fiindca lui Dorel si Gigel nu le place autobuzul. Sunt taxe normale, care sunt implementate in majoritatea/toate tarile din vest.
In Brasov, in ultimii ani e din ce in ce mai rau. Daca iesi din casa/birou la ora 8-9 sau 16-17 simti ca te sufoci.

Nu o mai arde aiurea... ai imrpesia ca romanii au bani de masini euro 6 ? noi ? Sa o luam asa :

Americanii o ard cu global warming si majoritatea au motoare de 4 L, chiar mai mari. Dar nu au probleme cu plamanii, ei fac campanii anti fumat, ca tigarile distrug plamanii. Boul de Arnold Schwarzenegger a facut un clip in care era ingrijorate de poluare... vezi ce maisni are tipul asta si dupaia vedem ce si cum
De indieni si chinezi sa nu mai vorbim
Dar de cine sa ne luam : hai ne luam de europeni , fatalaii planetei.

Transportul in comun e de cacat. Nu stiu cum e in Bucuresti, dar unde stau, oamenii plimba gaini in plase de rafie in autobuze si de curatenie si de perioada de vara sa nu mai zic... ca risti sa iei hepatita din autobuz. Si sa nu uit... uneori am impresia ca autobuzele au luat foc la cat fum scot, la fel si masinile primariei. Sa incurajam populatia sa nu polueze... ok, vreau sa imi iau o Tesla. Unde o incarc ? Hai ma ... deschide si tu ochii . Am motor de 3L si masina e din 2001, inscris in Franta, ca doar nu sunt prost sa platesc taxe aiurea aici... nu ma simt vinovat deloc... Nu as da masina asta pe un Logan nou nici un ruptul capului

Edited by Andreysc7, 24 February 2017 - 16:13.


#17
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,524
  • Înscris: 05.06.2009

View Postdjl, on 24 februarie 2017 - 15:26, said:

Să văd cum o vor aplica în Bucureşti sau în Ploieşti. Hai, că Ploeiştiul nu e mare şi mai merge cu transportul în comun, dar în Bucureşti bulevarde între cartiere ioc + transport în comun care este.
Ah, iar D.N. 1 trece prin oraşe   Posted Image

mda,  si cu harburile pe roti denumite autobuze (transport in comun), cum o sa fie, de ce nu iau guvernantii in vizor si  starea parcului auto al firmelor de transport in comun ?
in ploiesti inca mai sunt in circulatie niste jafuri de autobuze, polueaza la greu (si la exterior, si la interior, intra fumul de esapament in autobuz), sunt atat de rablagite incat ti-e teama ca se dezintegreaza in mers.

Edited by corinadaniela, 24 February 2017 - 16:13.


#18
ei8ht

ei8ht

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,056
  • Înscris: 05.12.2016
Puie MSD!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate