Taxa auto in orase, in locul timbrului de mediu
#109
Posted 25 February 2017 - 12:40
daca tot vrei sa taxexi poluarea, singura taxa cinstita este cea inglobata in combustibil. o masina non euro care sta, nu polueaza nimic.
un sistem de taxare, cu cat este mai complicat, cu atat e mai greu de administrat. innoirea parcului auto se face in mod natural, nu pentru ca omului i-ar pasa de poluare, ci pentru ca, la o masina peste 12-15 ani, deja incepi sa ai mari batai de cap cu mentinerea ei in buna stare de functionere. incepi sa bagi bani grei in piese, service, etc. |
#110
Posted 25 February 2017 - 12:46
Normal e sa fie o taxa in pretul benzinei si atat, cine consuma mai mult, polueaza mai mult => plateste mai mult.
Indiferent ce norma de poluare are masina, stand pe loc nu polueaza. In plus, reducerea poluarii prin montarea unei piese suplimentare de 1000euro (catalizator) inseamna poluare crescuta (ca sa produci acel catalizator, cureti, schimbi etc) si poluare crescuta sa produci banii pt masina mai scumpa. rich1974, on 25 februarie 2017 - 12:40, said:
daca tot vrei sa taxexi poluarea, singura taxa cinstita este cea inglobata in combustibil. o masina non euro care sta, nu polueaza nimic. un sistem de taxare, cu cat este mai complicat, cu atat e mai greu de administrat. innoirea parcului auto se face in mod natural, nu pentru ca omului i-ar pasa de poluare, ci pentru ca, la o masina peste 12-15 ani, deja incepi sa ai mari batai de cap cu mentinerea ei in buna stare de functionere. incepi sa bagi bani grei in piese, service, etc. Pt innoirea parcului auto deja exista programul Rabla, nu trebuie inca 100 de metode de incurajare. Si pensionarea unei masini inca bune polueaza. |
#111
Posted 25 February 2017 - 13:00
rich1974, on 25 februarie 2017 - 12:40, said:
daca tot vrei sa taxexi poluarea, singura taxa cinstita este cea inglobata in combustibil. o masina non euro care sta, nu polueaza nimic. Locig Eco-Logic . In felul asta si cei care au masini inscrise pe nu stiu unde, nu vor avea de ales Edited by Andreysc7, 25 February 2017 - 13:01. |
#112
Posted 25 February 2017 - 13:21
Taxa o pune doar in benzina/motorina si pe GPL iar nu o sa puna taxe si accize. Oricum o dai, pe politicieni nu ii intereseaza sa lupte impotriva poluarii, doar sa iti ia banii, tu sa circuli si eventual sa taie toti pomii din oras ca sa faca cat mai multe locuri de parcare.
|
#113
Posted 25 February 2017 - 13:23
slai, on 25 februarie 2017 - 09:29, said:
nu inteleg cu ce spagat logic ai ajuns la concluzia aia. concluzia era ca trebuie si o infrastructura de transport in comun. si lumea nu se termina la bucuresti. mai sunt mii de localitati in care transportul local e submediocru sau lipseste cu desavarsire. pe aici sunt doua linii de tramvai, sine terminate de zile, ca sunt din 1980, tramvaie terminate, sh din drzda, fabricate in anii 1970. si 4 de microbuz, dar saracele microbuze sunt terminate de zile. unul din ala scoate fum cat un furnal mai mic. circula fara rca si itp, toata lumea stie, dar se inchid ochii. ca altfel ar trebui sa le care direct la remat. pe partea cealalta, poate vrem sa plecam din oras, nu? sa ma duc la iasi la facultate? 125 km, o bagatela... ba nu. ca faci 5 ore cu trenul, legaturi directe nu sunt. o ora botosani veresti, linie neelectrificata, din motive de economie trenul ala nu e incalzit. apoi bagi 2 ore de peron veresti... sau sa ma duc la timisoara? asta deja e cosmar, daca altcineva pleaca spre australia cu avionul, probabil ajunge mai repede decat eu la timisoara. sau poate vrei sa transporti marfa cu trenul? container cu mobila plecat de aici la timisoara, a ajuns in 15 zile, desi aia de la cfr initial au aproximat maxim 5 zile daca nu este trafic. deci intai creezi o cvarianta, apoi ceri. 130 de km cu trenul (unde si schimb, nu am cursa directa) fac vreo 2.5 ore. pretul la bilet, cumparat din timp 34 de lire!! pentru un nenorocit de tren! unde mai pui ca e vb totusi de anglia. astia cam au inventat trenurile si caile ferate. daca mergi cu autobuzul, (national express) faci cam 5 ore. si schimbi odata... sincer.... parca mi-e dor de romania.... la noi mass media a invatat sa faca din toate stirile o senzatie. explozit, socant, rahat etc etc. romanul slab de inger de fel, orice schimbare sau orice proiect de lege i-l vede ca o ofensa. romanul doreste autostrazi si pana la coada vacii la tara, si sa duca gunoiul, si la biserica, si prin delta, mlastina, munti, si rahat surechit pe pusca... am fost in londra, paris, amsterdam samd. in londra cand am ajuns in centru, chiar era un miros de gaz esapament naucitor. sincer acum inteleg rolul acestor taxe.... nici nu vreau sa ma gandesc cat de nociv poate fi pt sanatatea mea un astfel de mediu. am observat cu stupoare ca ziua, in orasul in care stau in anglia aici... autobuzul ajunge mai repede decat mine cu masina. desi el face si opriri. dc? pai autobuzul are mereu banda lui. cel putin la intersectii unde se asteapta de obicei. asa autobuzul mereu merge fara ambuteiaje. doh.... in amsterdam cand am fost prima data... am crezut ca am gresit orasul. masinile acolo deja devin raritate. toti merg cu bibicleta... o fi rau? da, au piste de biciclete si pe blocuri, si pe orizontala si pe veticala. avand in vedere ca surse de transport in comun sunt cam deloc, metrou nu au... si totusi se descurca toti. ei dc pot? aaa... parlamentarii sunt de vina!!1 asa e. i-mi aduc aminte acum 3 ani cand i-au adus rusii cu trenurile saracii... si i-au pus la putere aici. nu i-am votat si sustinut noi. au venit nonorocitii sa ne tufe la boschet pe noi care suntem perfecti. atata timp cat privim cu reticienta noi tot. vrem masini pt fiecare membru al familiei, refuzam sa mergem cu sursele de transport in comun ca tot noi nu ne spalam...ce vreti in schimb? soselele si autostrazile apar din senin asa? da! consider ca o taxa de intrat in centrul orasului ar fi buna. piste de biciclete cat curpinde. as fi incantat ca 8-9 luni pe an sa merg cu bicicleta. mam saturat sa tin cont doar ca se ofuscheaza vecinul de la 9 cara toata viata a stat pe ajutoare ca era bolnav saracutu...un prieten pe la casa de pensii si gata l-a scos pe caz de boala... dar era asa de bolnav si vanjos ca nimeni nu avea curaj sa-i spuna ceva ca dadea si bine cu pumnul... vrei masina bengoasa, sa poti intra unde vrei cu ea. munceste! faci imprumut! te descurci! daca nu esti instare, mergi cu trenul, platesti bilet, si pe urma sa urlam ca e cfr ul in groapa. sau ca in luxemburg... faci cu mana la ocazie. faci mult pana la munca? mutate in londra si vb pe urma app.... in paris am tras la parcare cu plata si mi-au spart masina.... deci nu sunt cainii cu covrigi in coada nici pe afara |
#114
Posted 25 February 2017 - 13:24
rich1974, on 25 februarie 2017 - 12:14, said:
aici gresesti intr-o anumita masura. marea problema este ca nu sunt bani, de fapt. uite, s-a reabilitat de curand un drum judetean, dj701, a costat 11 000 000 de lei pe 8.2 km de drum, incluzand si un pod peste neajlov. acuma te intreb, poti spune ca s-a furat? vine aproape 300k euro/km. e mult, e putin? |
#115
Posted 25 February 2017 - 13:30
#116
Posted 25 February 2017 - 13:30
Hai sa nu mai dezinforma in halul asta cu biciclete alea:
Amsterdam Quote Modal split 32% of traffic movement in the city is by bike compared to 22% by car and 16% by public transport. In the city centre, 48% of traffic movement is by bike. Daca tu zici ca masina a fost inlocuita total de bicicleta si a devenit o raritate uite ca olandezii te contrazic. Chiar nu stiu pe cine sa cred. Olanda Home-Work commute Quote The daily commute to and from work is the motive for most of the distances and times travelled, and contributes to the daily rush hour with its peak moments (see Chapter 11). Using several travelling modes Dutch employees travel an average 17.5 kilometres a day to and from work, this takes about 26 minutes. Some 75 percent is done by car, 12 percent by train and 6 percent by bicycle. http://download.cbs....nd-mobility.pdf Edited by Jammalan-the-Prophet, 25 February 2017 - 13:31. |
#117
Posted 25 February 2017 - 13:47
vacaroz, on 25 februarie 2017 - 13:23, said:
app.... in paris am tras la parcare cu plata si mi-au spart masina.... deci nu sunt cainii cu covrigi in coada nici pe afara Nu stiu de ce tot timpul trebuie sa ne raportam la ce e mai rau. Am fost si eu si in paris, si in amsterdam si in londra, si in toate mi s-a parut mult mult mai curat si mai civilizat ca in bucuresti. Cu toate ca aceste 3 orase, au ceva in plus fata de bucuresti: un aflux de turisti continuu, halucinant ca numar. Bucurestiul aproape nu are turisti, si tot e cel mai aglomerat si imputit. Caini vagabonzi cu sutele de mii pana nu de mult. Nu am stat in trafic ca in bucuresti in nici unul din aceste orase. Amsterdam nu are metrou? De subteran poate. Bucurestiul are un metrou limitat si de 7-8 ani deja nu sintem in stare sa il extindem. Trenurile in Ro fac 12 ore intre Arad si Bucuresti, cu cel putin 1 ora intarziere chiar daca nu e zapada! De fapt practic nu exista nici un tren fara intarzieri, sint ceva cu care oamenii par resemnati. Nu stiu deci cine a zis ca ar fi covrigi in coada cainilor in strainatate. Oamenii se refere la normalitate in strainatate, si atat. Stii tu, de ex, nu risti sa mori in gropile de pe drumuri. La noi sint gropi enorme pe drumuri, dar si pe autostrazi. Autostrazi? Nu avem de fapt nici o autostrada propriu-zis, nici una nu indeplineste normelel de autostrada ca marcaje, spatii de servicii, iesiri/intrari pe autostrada etc. Drumurile nationale? DACA sint asfaltate, nu sint marcate corespunzator. Sau lucrurile astea nu le-ai mai observat? Stii ceva? De fapt stai ca nu avem nici macar trotuare in Romania, mergi la pipera la pasapoarte.inmatriculari, ca nu e trotuar acolo desi e o institutie de stat si cineva a semnat proiectul ala. Iar in rest, sint ocupate de masini, la mine cel putin in cartier nu se poate circula pe trotuar cu copilul, dar nici fara. La tine cum e in UK? Ai trotuar? Mersi pt raspuns Jammalan-the-Prophet, on 25 februarie 2017 - 13:30, said:
Hai sa nu mai dezinforma in halul asta cu biciclete alea: Amsterdam Daca tu zici ca masina a fost inlocuita total de bicicleta si a devenit o raritate uite ca olandezii te contrazic. Chiar nu stiu pe cine sa cred. Olanda Home-Work commute http://download.cbs....nd-mobility.pdf Avand in vedere ca am lucrat in amsterdam, pot confirma. Toti veneau pe biciclete. Ca fac naveta cu trenu a altceva, au o obsesie in a locui in satul de unde s-au nascut, nu ca la noi, sa inchirieze "in centru, lalnga servici" si unii calatoreau 2 ore dus ca sa vina la work! Cu trenul. Masini f rare, mai ales taxiuri, si la semafor opresc tot timpul in spatele bicicletelor, deci nu poti pleca "cu scart" de la semafor pt ca tre sa astepti sa plece bicicletele intai. Greu de digerat pt un roman sau bucurestean grabit |
#118
Posted 25 February 2017 - 14:11
Quote
Stai cam prost cu logica baiete, infrastructura se face cu bani, deci intai pui taxe si apoi faci infrastructura, eventual dupa aia poti sa ceri sa fie pedepsiti cei care au irosit banul public si n-au facut ceea ce au promis. Logica asta era inainte de `89 ....dar din cate vad inca mai traiesc destui tovarasi (atat printre cetateni cat si printre guvernanti) Daca am avea sistemul de Umweltplakette din DE sau impozitul in functie de poluare ar fi sa zicem cat de cat ok.....dar eu pun pariu ca va fi mai drastic decat in DE.Nu se va lua in considerare GPL , Euro2/3 benzina vor fi sanctionate drastic ....iar transportul in comun nu se va dezvolta astfel incat sa ofere alternative viabile la autoturism. Apropo de transport in comun: Din S3 pana la Aeroportul Henri Coanda (20 km) fac 60-90 minute cu metrou+autobuz sau autobuz-autobuz si aprox 30-40 minute cu masina/taxi. Ca o paralela, aceeasi distanta in Berlin , de la Mercedes-Benz Arena pana la Schonefeld Airport ( 20 km) o fac in 30-40 minute cu masina/taxi (poate chiar mai mult daca e ora de varf) si 30-40 minute cu trenul sau combinatie metrou-metrou(s-bahn) sau autobuz. Asta inseamna alternativa...aproape acelasi timp de parcurgere(poate chiar mai rapid uneori) , conditii decente si multiple mijloace de transport public. Transportul public in comun , in multe dintre orasele Romaniei, este bun doar pentru pensionari , asistati social si someri. Nu se grabesc nicaieri , nu-i interseaza daca ajung transpiranti acasa , la posta sau la supermarket , nu-i interseaza siguranta oferita de vehiculul respectiv. Cred ca pentru unii transportul public in comun......chiar e smecherie , e motiv de relaxare ...daca ar baga si TV unde sa difuzeze RTV , A3 si Taraf TV cred ca nici n-ar mai trece pe acasa. In orasul meu natal ,autobuzul fara A/C trece la 30 minute(cu masina strabati orasul de la un cap la altul in 15 minute) ......in schimb maxi-taxi-urile trec din 5 in 5 minute dar sunt vai de ele. Nu stiu cum ..si cine le da voie sa circule pe strada. (stare tehnica jalnica ,mai multe persoane decat limita admisa , soferi multifunctionali : vorbesc la telefon , incaseaza bani , dau bilete si conduc) Pentru mine singurele alternative (cat de cat normale) sunt: metroul si trenul din B catre BV / CT . Ajung mai repede decat cu masina , mai sigur si mai ieftin daca circul singur.(acum depinde si unde am treaba) Edited by polizei, 25 February 2017 - 14:40. |
|
#119
Posted 25 February 2017 - 14:12
Quote in amsterdam cand am fost prima data... am crezut ca am gresit orasul. masinile acolo deja devin raritate. toti merg cu bibicleta... o fi rau? Quote Deci cu ce a exagerat? Scrie clar ca traficul pe bicicleta e aproape dublu. Quote Toti veneau pe biciclete. Daca tu nu vezi exagerarea inseamna ca nu ai vazut nici masinile alea din trafic iar daca apoi ma iei ca la radio erevan da cand bicicleta devine masina eu zic sa terminam discutia. De statistica aia cu 72% masina 6% bicicleta publicata de guvernul olandez nu zici nimic? |
#120
Posted 25 February 2017 - 14:30
Taxele de poluare eu le vad ca o varianta simpla de a se face rost de bani. Atat si nimic mai mult. Daca din acesti bani s-ar face CEVA, poate ca ar fi ok. De exemplu autostrazi, centuri, marcaje rutiere, astuparea gropilor... chestii de-astea.
Adica ok, de acord ca poluarea exista si da, este o mare problema la nivel mondial. Dar nu cred ca este mai putina poluare daca impui niste taxe care oricum se platesc. Nu cred ca vor fi multi care vor renunta la masini din cauza asta. Adica dai bani si cu masina tot mergi. Iar poluarea in continuare se face. Care e logica atunci? Ca gheata de la Polul Nord tot se topeste, ursii polari sunt tot in pericol, incalzirea globala tot va veni. Defapt a venit. Eu cred ca trebuia cumva limitata cumpararea masinilor care polueaza mai mult, sa zicem peste 200-250g. Masinile E4 au 17-18-19 de ani de cand sunt pe piata. Iar pentru masinile mai vechi, circulatia sa fie restrictionata. Nu se pune problema sa renunti la masina, dar sa ai disponibili cumva un numar de km. De exemplu, cu un Golf 3 din '93, care este E1 sau E2, sa poti sa mergi 10000 de km/an sa zicem. Ce depasesti, sa platesti. Stiu, multi ma vor injura. Dar daca vrei sa pui problema poluarii facute de automobile, cred ca e o prostie sa pui taxe care practic nu au legatura cu pretextul invocat, adica poluarea. Pentru ca, daca unul merge 10000 de km cu un Golf 3 E2 si unul merge 15000-20000 de km cu un Golf 4 E4, cantitatea de noxe emisa de ambele masini este cam la fel. Ori daca ala cu Golf 3 merge tot 20000 de km, va polua mai mult. Iar in orasele mari si foarte mari cred ca este f importanta dezvoltarea infrastructurii de transport in comun, cu rute cat mai multe, trasport cat mai variat, civilizat si sigur. In plus, sa nu uitam ca mersul pe jos face piciorul frumos. Bine, in Ro este pentru multi o rusine sa mergi cu tramvaiul in loc de masina. |
#121
Posted 25 February 2017 - 14:35
am vrut sa exemplific mai sus ca, desi distanta e scurta, infrastructura, au, totusi pretul si durata calatoriei e mare!
niciodata nu am fost de nivelul cehieni sa zicem, poate nici al slovaciei. sa ne comparam cu olanda si in principiu amsterdam care e punct de referinta e cale lunga. in londra, paris, etc etc. infractionalitatea e mai mare dcat la noi. dar fiind tari turistice... nu mediatizeaza. imi aduc aminte acum un an maxim, cum toti din bournemouth vorbeau de un tampit care a mitraliat lumea pe strada... aparuse o stire intr-un ziar local. cand am vrut sa arat stirea cuiva la cateva zile dupa, ce sa vezi? nici nu mai exista ideea e ca si ei au probleme, nu doar noi. dar totusi traiesc, nu se vaita si nu asteapta atat de mult ca noi. si eu am trait in romania, vin frecvent. sincer deja ma bate gandul sa revin definitiv acasa... am strabatut tara in lung si-n lat, si cu masina si cu trenul si cu autostopul. si cel mai tare, ce ma enerveaza, sunt participantii la trafic! nu gropile sau infrastrctura.... ci nesimtitii care au impresia ca totul li se cuvine, cei care intra in intersectii desi sunt blocate. cei care te injura, iti taie calea samd stai linistit, o sa gasesti strazi cu gropi si pe afara. in orasul unde stau eu o sa gasesti drumuri peticite si cu denivelari de nu ai sa vezi in romania in veci. dar in schimb nu ai sa vezi atatia mitocani ca la noi daca noi ne-am schimba modul de gandire, atitudinea asta pur prosteasca de "stiu eu mai bine" si cum sa fentam legile. poate ar fi mai bine @polizei iti dau dreptate si eu ma uitam acasa, in ploiesti mai exact, cum statiile de autobuz sunt aproape goale... si o buna parte din cei care merg cu autobuzul, merg fraudulos... daca bani nu vin pt autobuze... cam greu intr-o tara saraca sa mai cumperi utilaj nou cred ca totusi, daca statul intervine, creeaza piste de biciclete, benzi speciale pt autobuze, poate ceva se va schimba. nu poti astepta sa se intample din senin Edited by vacaroz, 25 February 2017 - 14:42. |
#122
Posted 25 February 2017 - 14:37
LauCalin, on 25 februarie 2017 - 14:30, said:
De exemplu, cu un Golf 3 din '93, care este E1 sau E2, sa poti sa mergi 10000 de km/an sa zicem. Ce depasesti, sa platesti. Stiu, multi ma vor injura. Cunosc persoane care inca stau cu magnetul la contorul de apa de la baie, asta asa, ca o mica paranteza. Crezi ca nu se pot da numarul de km inapoi la o masina ? Romanul e inventiv. Nu e o idee rea, da exista poluare si nu prea ai ce sa faci in privinta ei, dar raportandu-ne la salarul din Romania, eu zic ca nu ar fi rau sa o lasam mai moale cu taxele. Masina nu mai reprezinta un lux, de mult timp, ci o necesitate. Buna, rea, e nevoie si de masina Edited by Andreysc7, 25 February 2017 - 14:39. |
#123
Posted 25 February 2017 - 14:38
rich1974, on 25 februarie 2017 - 12:14, said:
aici gresesti intr-o anumita masura. marea problema este ca nu sunt bani, de fapt. uite, s-a reabilitat de curand un drum judetean, dj701, a costat 11 000 000 de lei pe 8.2 km de drum, incluzand si un pod peste neajlov. acuma te intreb, poti spune ca s-a furat? vine aproape 300k euro/km. e mult, e putin? |
|
#124
Posted 25 February 2017 - 14:39
Jammalan-the-Prophet, on 25 februarie 2017 - 14:12, said:
Zici chestia asta si apoi Daca tu nu vezi exagerarea inseamna ca nu ai vazut nici masinile alea din trafic iar daca apoi ma iei ca la radio erevan da cand bicicleta devine masina eu zic sa terminam discutia. De statistica aia cu 72% masina 6% bicicleta publicata de guvernul olandez nu zici nimic? Evident a fost o exagerare cand a zis "toti", evident mai circula si niste taxiuri. Dar ca idee de ansamblu, imaginea care iti ramane in cap cand mergi acolo e ca "toata lumea" circula cu bicicleta. Daca tu vrei sa fii pedant si sa spui ca a gresit procentual, ok. Astialalti am inteles. |
#125
Posted 25 February 2017 - 14:40
@Andreysc7:
Daca acei km sunt trecuti intr-un registru, ceva la... puii mei... Politie, ANAF, CNADNR sau stiu eu unde, nu prea vad cum ai putea sa fentezi sistemul. Bine, doar daca esti mana in mana cu el. Edited by LauCalin, 25 February 2017 - 14:41. |
#126
Posted 25 February 2017 - 14:43
LauCalin, on 25 februarie 2017 - 14:30, said:
Taxele de poluare eu le vad ca o varianta simpla de a se face rost de bani. Atat si nimic mai mult. Daca din acesti bani s-ar face CEVA, poate ca ar fi ok. De exemplu autostrazi, centuri, marcaje rutiere, astuparea gropilor... chestii de-astea. Adica ok, de acord ca poluarea exista si da, este o mare problema la nivel mondial. Dar nu cred ca este mai putina poluare daca impui niste taxe care oricum se platesc. Nu cred ca vor fi multi care vor renunta la masini din cauza asta. Adica dai bani si cu masina tot mergi. Iar poluarea in continuare se face. Care e logica atunci? Ca gheata de la Polul Nord tot se topeste, ursii polari sunt tot in pericol, incalzirea globala tot va veni. Defapt a venit. Eu cred ca trebuia cumva limitata cumpararea masinilor care polueaza mai mult, sa zicem peste 200-250g. Masinile E4 au 17-18-19 de ani de cand sunt pe piata. Iar pentru masinile mai vechi, circulatia sa fie restrictionata. Nu se pune problema sa renunti la masina, dar sa ai disponibili cumva un numar de km. De exemplu, cu un Golf 3 din '93, care este E1 sau E2, sa poti sa mergi 10000 de km/an sa zicem. Ce depasesti, sa platesti. Stiu, multi ma vor injura. Dar daca vrei sa pui problema poluarii facute de automobile, cred ca e o prostie sa pui taxe care practic nu au legatura cu pretextul invocat, adica poluarea. Pentru ca, daca unul merge 10000 de km cu un Golf 3 E2 si unul merge 15000-20000 de km cu un Golf 4 E4, cantitatea de noxe emisa de ambele masini este cam la fel. Ori daca ala cu Golf 3 merge tot 20000 de km, va polua mai mult. Iar in orasele mari si foarte mari cred ca este f importanta dezvoltarea infrastructurii de transport in comun, cu rute cat mai multe, trasport cat mai variat, civilizat si sigur. In plus, sa nu uitam ca mersul pe jos face piciorul frumos. Bine, in Ro este pentru multi o rusine sa mergi cu tramvaiul in loc de masina. Poti privi si asa. Indiferent cat ar polua unu cu o masina euro 2, daca nu o misca din loc decat sambata la piata va polua mai putin ca un taxi euro6. Inca o data, e f usor sa aruncam pe forumuri "sa interzica masinile de x ani vechime". Ca sa iti iei o masina noua, tre sa poluezi mult al naiba... si producatorul sa o produca, si tu sa faci banii pt ea. Inlocuirea obiectelor pe care le detinem in general f des, in cicluri scurte, la moda acum (economia de consum) polueaza cel mai mult. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users