Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Izolare mansarda
Last Updated: Aug 07 2020 16:37, Started by
cosmineus
, Mar 09 2013 15:55
·
0
#55
Posted 11 June 2013 - 07:55
Aia e o bariera de vapori, deci se pune DOAR intre aerul interior si izolatie, imediat dupa rigips.
In nici un caz nu se pune la exterior intre capriori si vata!! cat costa? ce lambda are? |
#56
Posted 11 June 2013 - 10:28
razvan_voicu, on 09 iunie 2013 - 20:38, said:
exista solutii si pentru acest lucru : http://www.velux.ro/...Roller_Shutters din ce spui tu ar insemna sa nu mai facem mansarde locuibile ( pentru ca de lumina naturala ai nevoie intr-o incapere ) . si unde e lumina naturala dca tragi oblonul? pardon ruleta. Nu vreau sa-mi spun parerea despre firma la care tocmai ai facut reclama ca nu e ok. n-am zis ca mansardele nu trebuie locuite, am zis doar ca transferul de caldura se face in principal prin sticla si nu prin pereti, si asta mai ales prin ferestrele din acoperis asupra carora raza soarelui pica aproape perpendicular (asta e valabil vara) Edited by macaz2006, 11 June 2013 - 10:32. |
#57
Posted 11 June 2013 - 10:50
In cazul in care astereala este deja batuta (cu spatii cam de 1-2cm intre blani), iar peste aceasta nu a fost pusa folie anticondens ci direct placi Onduline, are sens sa mai pun aceasta folie pe interiorul asterealei?
Sau mai rau fac lemnului, pastrand umiditatea pe fata interioara a acestuia? Sa pun mai bine doar folie bariera de vapori, pe interior, sub gips-carton? Multumesc, |
#58
Posted 11 June 2013 - 10:55
Macaz, te rog sa-mi raspunzi si mie la o intrebare. Eu la mansarda iarna, am cu vreo doua grade mai putin decat in restul casei, iar centrala baga caldura de numa. E normal ca , camerele de la mansarda sa fie mai reci?
Multumesc frumos! |
#59
Posted 11 June 2013 - 11:36
Si inca o intrebare: placile de gips-carton pentru mansarda trebuie sa fie rezistente la umiditate, sau pot lua normale de 12.5?
|
#60
Posted 11 June 2013 - 14:20
2 grade nu mi se par relevante. Pot fi multe motive din cauza carora e mai frig in mansarda. Este un pic mai frig la 6m deasupra solului decat la parter dar proiectantul trebuie/trebuia sa tina cont de asta, asa incat sa nu fie diferente de temperatura (nu mari) intre et 2 si P.
Cauze pot fi multe: calitatea sticlei, calitatea profilului de fereastra sau al chederului, suprafata ferestrei in raport cu volumul camerei, grosime insuficienta sau lipsa vata minerala sau mai stiu eu de care, tipul pardoselii (ca exemplu gresia pastraza temperaturi mai joase), calitatea termometrului (poti schimba termometrele intre ele - nu m-as mira sa fie apoi mai frig jos), s.a. Edited by macaz2006, 11 June 2013 - 14:20. |
#61
Posted 11 June 2013 - 14:40
ageana, on 11 iunie 2013 - 11:36, said:
Si inca o intrebare: placile de gips-carton pentru mansarda trebuie sa fie rezistente la umiditate, sau pot lua normale de 12.5? ageana, on 11 iunie 2013 - 10:50, said:
In cazul in care astereala este deja batuta (cu spatii cam de 1-2cm intre blani), iar peste aceasta nu a fost pusa folie anticondens ci direct placi Onduline, are sens sa mai pun aceasta folie pe interiorul asterealei? Sau mai rau fac lemnului, pastrand umiditatea pe fata interioara a acestuia? Sa pun mai bine doar folie bariera de vapori, pe interior, sub gips-carton? Multumesc, e destul de rau ca nu a pus folie anticondens sub placi! daca trece ceva apa de ele sau face condens pe intradosul placilor atunci sunt mari sanse sa se umezeasca astereala, popii, capriorii si asa mai departe in jos. daca cumva ai vreo garantie de la montaj foloseste-o si pune-i sa monteze si folie. daca ramai fara folie atunci eu iti recomand sa pui doar vata bazaltica pt izolare pt ca e mai rezistenta la umezeala si nu se strange ca cea de sticla. placile de rigips nu e nevoie sa fie verzi, eu as folosi totusi placi antifoc, roz parca si o folie bariera de vapori aluminizata . thalia, on 11 iunie 2013 - 10:55, said:
Macaz, te rog sa-mi raspunzi si mie la o intrebare. Eu la mansarda iarna, am cu vreo doua grade mai putin decat in restul casei, iar centrala baga caldura de numa. E normal ca , camerele de la mansarda sa fie mai reci? Multumesc frumos! e mai frig la mansarda din 2 motive: 1 termometre defecte 2. caldura migreaza de la etajele de jos catre mansarda intr-un ritm mai lent decat transferul de caldura intre exterior si mansarda, prin acoperis in mod special. presupun ca toate ferestrele din casa au aceleasi caracteristici. |
#62
Posted 11 June 2013 - 15:31
msn2, on 11 iunie 2013 - 14:40, said: daca ramai fara folie atunci eu iti recomand sa pui doar vata bazaltica pt izolare pt ca e mai rezistenta la umezeala si nu se strange ca cea de sticla. placile de rigips nu e nevoie sa fie verzi, eu as folosi totusi placi antifoc, roz parca si o folie bariera de vapori aluminizata . de ce antifoc? afara de faptul ca sunt la pret mult mai mare, nu-ti creaza nici un avantaj. Placa antifoc se pune de regula pe peretii despartitori si se urmareste, nu sa-ti nu ia foc casa, ci sa nu se extinda focul dinspre anumite zone, izolate de catre peretii sau tavanele respective. Altfel spus se izoleaza o anumita zona care este periculoasa, prin natura folosintei respectivei zone/camere. Oricum placile antifoc se pun in tandem cu alte tipuri de placi in pereti dublu sau triplu placati. Daca totusi doresti sa faci ceva poti ignifuga partea lemnoasa a acoperisului - care oricum isi pierde garantia in cativa ani, 3-5 ani parca. In privinta condensului, bariera de vapori e egala cu 0 la mansarde (poate doar un minus in buzunar), insa poti rezolva problema printr-o buna ventilatie; in sensul asta te sfatuiesc sa utilizezi sageac si pazie (bazie) pe capatul capriorilor, si nu inchisa fatada in astereala. In acest fel se creaza o ventilatie sub astereala la nivelul vatei minerale si chiar daca la schimbarile bruste de temperatura se mai creaza un pic de condens pe astereala, acesta, chiar de va ajunge dedesubt, pe vata, se va usca datorita unei bune ventilatii asigurate prin metoda pe care v-am indicat-o. Atentie, intre sageac si pazie se lasa un luft de apx 1cm prin care sa se faca ventilatia. |
#63
Posted 11 June 2013 - 16:10
bariera de vapori nu e zero deloc!
ai vreun argument de ce e zero la mansarde si 1 sau 2 etc in rest? |
#64
Posted 11 June 2013 - 16:28
macaz2006, on 11 iunie 2013 - 10:28, said:
si unde e lumina naturala dca tragi oblonul? pardon ruleta. Nu vreau sa-mi spun parerea despre firma la care tocmai ai facut reclama ca nu e ok. n-am zis ca mansardele nu trebuie locuite, am zis doar ca transferul de caldura se face in principal prin sticla si nu prin pereti, si asta mai ales prin ferestrele din acoperis asupra carora raza soarelui pica aproape perpendicular (asta e valabil vara) vezi daca iti este gandul la jocuri de noroc ??? nu gandesti limpede !!! ( este roleta, nu ruleta ) . iti explicam ca intr-o zi torida de vara poti controla si ajusta cantitatea de lumina solara ( si implicit caldura ), cu ajutorul accesoriilor cu care pot fi dotate ferestrele de mansarda . nu am facut reclama nici unei firme, doar am dat un exemplu . te asigur ca firma velux nu are nevoie sa ii fac eu reclama . daca ai ceva de reprosat vis-a-vis de produsele firmei respective poti sa o faci . poti astfel sa ajuti sa isi imbunatateasca produsele . din contradictii si critici se naste progresul !!! macaz2006, on 11 iunie 2013 - 15:31, said:
In privinta condensului, bariera de vapori e egala cu 0 la mansarde (poate doar un minus in buzunar) cum ai ajuns la aceasta concluzie ??? ma mira ce spui pentru ca daca te uiti pe site-urile de specialitate de afara, o sa vezi ca se pune mare accent pe folosirea unei bariere de vapori . |
|
#65
Posted 11 June 2013 - 17:53
bariera de vapori este ok daca nu o intepi cu profilele cu care prinzi placa, ceea ce nu se poate.
In alta ordine de idei, ce sa faca cu bariera de vapori daca nici anticondens nu a pus? mai conteaza? |
#66
Posted 11 June 2013 - 19:42
macaz2006, on 11 iunie 2013 - 17:53, said:
bariera de vapori este ok daca nu o intepi cu profilele cu care prinzi placa, ceea ce nu se poate. In alta ordine de idei, ce sa faca cu bariera de vapori daca nici anticondens nu a pus? mai conteaza? in alta ordine de idei, bariera de vapori va ajuta la diminuarea condensului format sub tabla si in termoizolatie ( la condensul aparut din factori externi nu se va mai adauga si condensul rezultat din aerul viciat din interiorul casei ) . oricum consider ca ar trebui sa se gandeasca la decopertare si montajul unei folii anticondens avand in vedere ca vorbim de o mansarda . |
#67
Posted 12 June 2013 - 09:54
Mansarda a fost construita acum mai multi ani (vreo 10), in regie proprie de parintii, rude si un "mester".
Nu stiu daca la vremea respectiva se stia de bariere de vapori si folii anticondens, sau daca se stia poate erau foarte scumpe. Acum eu vreau sa amenajez interiorul cat de decent se poate, dar totusi decopertarea este destul de dificila si costisitoare ma gandesc. Citind mai mult m-am lamurit ca nu este nevoie de gips-carton anti umezeala sau anti-foc. Voi trata lemnul cu solutie ignifuga (daca aveti ceva recomandari, sunt binevenite), voi izola cu 30cm isover domo (sau Ursa SF38 sau 35), si voi pune bariera de vapori (preferabil Isover Vario). Cum am spus, astereala este batuta cam la 1-2 cm distanta intre blani, si considerand profilul placilor onduline ma gandesc ca va fi suficient pentru o aerisire cat de cat buna a lemnului si izolatiei in caz de condens. In momentul de fata, nu exista sageac si pazie, capriorii fiind aparenti, si nu intentionez sa-i imbrac anul asta. |
#68
Posted 12 June 2013 - 10:53
placile alea de onduline au deja 10 ani?
ca daca da ar cam merge schimbate, daca vrei sa faci locuibil spatiul, si asa poti sa rezolvi si restul problemelor. nu pune vario km ca e scumpa. vata domo daca se umezeste se lasa. in continuare eu as pune rigips din ala antifoc, chiar daca e ceva mai scump |
#69
Posted 12 June 2013 - 12:52
Onduline-ul e in stare absolut perfecta, si-a mentinut exemplar toate proprietatile, deci ar fi aberanta inlocuirea lui. Nu s-a decolorat, nu s-a crapat, nu s-a strambat, e perfect.
Ai vazut undeva onduline picat dupa doar 10 ani? |
|
#70
Posted 12 June 2013 - 14:29
msn2, on 11 iunie 2013 - 07:55, said:
Aia e o bariera de vapori, deci se pune DOAR intre aerul interior si izolatie, imediat dupa rigips. In nici un caz nu se pune la exterior intre capriori si vata!! cat costa? ce lambda are? Nu m-am exprimat eu bine la interior se pune intre vata si rigips. aprox 11lei/mp si cica are lambda 0,021 |
#71
Posted 12 June 2013 - 16:43
deci la 5mm grosime ai o rezistenta termica de 0.24, cam scumpa, o bariera de vapori aluminizata de 60m costa 140ron, deci vreo 2,3 lei m2
|
#72
Posted 13 June 2013 - 03:44
macaz2006, on 09 iunie 2013 - 12:35, said:
ca sa inlaturam orice discutie, cu care oricum nu ajungem nicaieri pentru ca fiecare are convingerile sale, eu cred ca trebuie respectate cantitatile si grosimile prevazute in proiectul lucrarii. Nici mai putin nu trebuie pus (din calicie) dar nici mai mult, mai ales la grosimea fierului si la tot ce inseamna structura de rezistenta. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users