Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Credeti ca Dumnezeu exista? *Partea a II-a
#73
Posted 20 November 2010 - 02:04
Eu_unule, recunosti ca nu citesti ce depaseste un paragraf?
Ce-mi tot bat eu gura de pomana? Natura a fost intens prelucrata inainte ca ea sa poata fi cunoscuta prin metoda stiitifica si noi acum nu mai putem cunoaste decat ce-am ales sa bagam in buzunar. Dar in buzunar nu intra decat ceva de dimensiunile si forma buzunarului. N-are nicio treaba "ipoteza Dumnezeu" cu stiinta moderna. Vezi punctul 5. Eu nu acuz decat metoda de a extrage afirmatii ontologice [Dumnezeu nu exista] din epistemologia stiintei. Un lung sir de erori epistemologice a condus la imposibilitatea gandirii lui Dumnezeu. Indemnul de a-l citi pe Duhem nu-i la misto. Nu strica nicicui. Va mai deschideti si voi orizonturile, mai indepartati solzii de pe ochi. Nimeni nu-ti pretinde sa crezi in Dumnezeu. Mount_Yermom, on 15th November 2010, 16:59, said: Teologia scolastica [latina, occidentala, catolica] a fost prima care a admis ca ceea ce poate fi explicat prin cauze naturale trebuie explicat prin cauze naturale iar ceea ce nu poate fi explicat este de domeniul explicatiilor prin interventia divinitatii. Sesizezi, pe ce drum au pornit? Lovitura de gratie a fost data, bine intentionat, de teologii seculari*, d-alde Bacon si Descartes care considerau ca pentru a ajunge la adevar [primul] trebuie sa-ti golesti mintea de toate cate le stiai pana atunci pentru a putea ajunge la adevar, neparazitat de prejudecati si [al doilea] ca trebuie sa te indoiesti de orice, sa pui totul in discutie, pana cand ideile pure si adevarate vor iesi la iveala singure. Interesant de comparat aceste procedee cu procedeele ascetice de golire a inimii credinciosului in vederea acceptarii lui Hristos. Desigur, cei doi le dadeau alta intrebuintare datorita formidabilului prestigiu de eficienta. Dar scopul acestor teologi seculari* [asa cum au fost numiti] era, in sine, tot unul teologic. Finalitatea demersului trebuia sa fie cunoasterea Lumii create de Dumnezeu pentru a-L cunoaste mai bine pe Dumnezeu. 1. In vremurile teologice, totul nu putea fi gandit decat cu Dumnezeu. 2. In timpul scolasticilor se admite ca exista explicatii naturale pentru un intreg set de realitati. Luctrurile materiale nu sunt decat simboluri pentru o alta realitate, supranaturala. 3. Urmatorul pas, pe masura ce cunostintele devin mai ample, nu-i mai lasa lui Dumnezeu decat domeniul supranatural. Se admite ca exista doua campuri ale cunosterii in egala masura legitime: naturalul si supranaturalul, fiecare cu metodele lui specifice de investigare, ireductibile. 4. Apoi, singura metoda legitima de investigare ramane metoda stiintifica desi inca se mai admite ca exista doua domenii ireductibile, natural si supranatural, acesta din urma fiind inaccesibil. 5. Faza finala, contemporana, nu mai acorda posibilitatea de existenta unui domeniu supranatural deoarece metoda [zisa] stiintifica si-a anexat toate domeniile cunoasterii si pe cele pe care n-a reusit sa le aduca la numitoru lei comun le-a declarat... inexistente. Asa cum vezi, metoda stiintifica s-a autonomizat din interiorul teologiei crestine [desigur, ar fi mult mai multe de spus, mai sus este doar o schema - pentru o expunere mult mai ampla si mai erudita citeste-l pe Pierre Duhem] Inca ceva: o metoda [procedura] a ajuns sa joace [in timp] rolul unui pat al lui Procust. N-a durat mult pana cand Dumnezeul-golurilor inventat de teologia scolastica a trebuit sa se retraga din existenta. El pur-si-simplu a incetat sa mai poata fi gandit. De accea spuneam ca pe tine te strang hainele dar nici ca visezi ca ele sunt rezultatul unei croieli proaste. karuna, on 20th November 2010, 01:52, said: Ti se pare, draga, ca intotdeauna... Silvestru zicea pe ce se bazeaza ateismul vostru, nu stiinta. Da, partea a doua a problemei se adresa si lui, dar cred deja ca am gasit raspunsul, si anume, ca ateismul nu poate fi "argumentat" decat prin absurditati, cum ar fi o axioma formulata printr-o negatie. You got it all wrong. Ce spui tu, straine? Mount_Yermom, on 19th November 2010, 10:27, said: ...este postularea [asa zisa] a lui Copernic "Pamantul nu ocupa un loc privilegiat [central] in Univers" eu_unul, on 20th November 2010, 01:38, said: ...zii lui ca nu ai auzit de axiome care sa fie formulae prin negatie. Edited by Mount_Yermom, 20 November 2010 - 01:55. |
#74
Posted 20 November 2010 - 02:15
Mount_Yermom, on 20th November 2010, 02:04, said: You got it all wrong. Bine, draga. Uite ca am descoperit si postul cu pricina unde ziceai de respectiva "axiomare"... Recunosc ca nu am fost chiar atenta, si da, mi se pare absurda pozitia ta. Nu-i necesar tipul ala de axiomare ci recunoasterea faptului ca intre Dumnezeu si obiectele stiintei exista un sir lung de cauze si efecte, fiindca, pana la respectivii pomeniti de tine, lumea deja cunostea o serie de mestesuguri pe care cu siguranta nu le puneau pe seama miracolelor divine. Adica, consider ca este exagerata pozitia ta. Mda, si de "postulatul" ala chiar nu stiam... |
#75
Posted 20 November 2010 - 02:40
karuna, on 20th November 2010, 08:29, said: Deci, draga, daca intri in hora trebuie sa joci ca toata lumea, nu sa iti impui propriile tale reguli, da? Altfel o sa te propun pentru banare daca dovedesti ca nu doresti decat sa faci flame si off topic. Ramai cu bine si cearta-te in continuare cu toti cei care nu cred in basmele tale religioase si care nu sar imediat sa se justifice de ce nu o fac. Ete cu ce ma ameninta ea, cu banare. Zau ca aici ai fost chiar comica. Edited by ValaMaldoran, 20 November 2010 - 02:41. |
#76
Posted 20 November 2010 - 02:48
karuna, on 20th November 2010, 02:15, said: Nu-i necesar tipul ala de axiomare ci recunoasterea faptului ca intre Dumnezeu si obiectele stiintei exista un sir lung de cauze si efecte, fiindca, pana la respectivii pomeniti de tine, lumea deja cunostea o serie de mestesuguri pe care cu siguranta nu le puneau pe seama miracolelor divine. Adica, consider ca este exagerata pozitia ta. Evident, avem o problema aici. Ori una de exprimare de partea-mi, ori una de intelegere de partea-ti, pentru ca eu nu regasesc nimic din ce am intetionat sa spun in raspunsul tau. Nimic din ce-am spus eu nu implica nerecunoastrea meritului incontestabil al metodei stiintifice la progresul tehnologic al umanitatii. Dar oricum, despre metoda stiintifica nu putem vorbi decat dupa sec al 17-lea asa ca nu vad relevanta invocarii mestesugurilor. Nevermind... ValaMaldoran, on 20th November 2010, 02:40, said: NU CRED IN EXISTENTA UNUI DUMNEZEU ! Nu sunt datoare sa o argumentez. Jos palaria, doamna! Sa ne scrieti! *Mount_Yermom takes a look at Stabo and smiles subversively |
#77
Posted 20 November 2010 - 03:05
ValaMaldoran, on 20th November 2010, 02:40, said: Propune draga banare. Dar lasa, nu este nevoie, ma retrag eu din discutia asta imbecila despre existenta lui dumnezeu. Mi-am expus parerea : NU CRED IN EXISTENTA UNUI DUMNEZEU ! Nu sunt datoare sa o argumentez. Pur si simplu nu cred. Pentru mine religia este un basm de prost gust. Basta. Ramai cu bine si cearta-te in continuare cu toti cei care nu cred in basmele tale religioase si care nu sar imediat sa se justifice de ce nu o fac. Ete cu ce ma ameninta ea, cu banare. Zau ca aici ai fost chiar comica. Pa, tu, atunci. Mount_Yermom, on 20th November 2010, 02:48, said: Evident, avem o problema aici. Ori una de exprimare de partea-mi, ori una de intelegere de partea-ti, pentru ca eu nu regasesc nimic din ce am intetionat sa spun in raspunsul tau. Nimic din ce-am spus eu nu implica nerecunoastrea meritului incontestabil al metodei stiintifice la progresul tehnologic al umanitatii. Dar oricum, despre metoda stiintifica nu putem vorbi decat dupa sec al 17-lea asa ca nu vad relevanta invocarii mestesugurilor. Nevermind... Pai mestesugurile sunt dovezile concrete ca oamenii pricepeau fenomenele, zic eu, nu actionau instinctiv precum furnicile sau albinele.... Si nu era nevoie sa fii ateu ca sa ai oleaca de cultura si sa ajungi un fizician ca Newton, de exemplu, fiindca bazele stiintelor vin totusi din antichitate, nu au aparut brusc in sec 17. Si apoi, dupa parerea mea stiinta nu poate face afirmatii categorice asupra tipului de sistem pe care il reprezinta Universul. In plus, nu are explicatii pertinente in ceea ce priveste existenta fenomenului vietii. Edited by karuna, 20 November 2010 - 03:10. |
#78
Posted 20 November 2010 - 03:10
karuna, on 20th November 2010, 03:05, said: Pai mestesugurile sunt dovezile concrete ca oamenii pricepeau fenomenele, zic eu, nu actionau instinctiv precum furnicile sau albinele.... Si nu era nevoie sa fii ateu ca sa ai oleaca de cultura si sa ajungi un fizician ca Newton, de exemplu, fiindca bazele stiintelor vin totusi din antichitate, nu au aparut brusc in sec 17. Bine-nteles ca a exista stiinta si inainte de sec al 17-lea. Insa, metoda stiintifica, atunci a aparut, dand nastere stiintei moderne a naturii - despre ele vorbim si evolutia lor. |
#79
Posted 20 November 2010 - 03:21
Mount_Yermom, on 20th November 2010, 03:10, said: Bine-nteles ca a exista stiinta si inainte de sec al 17-lea. Insa, metoda stiintifica, atunci a aparut, dand nastere stiintei moderne a naturii - despre ele vorbim si evolutia lor. O fi asa cum spui, insa eu ma gandeam ca a aparut cam de cand a aparut stiinta logicii, fiindca fara rationament logic nu ar fi avut absolut nicio sansa sa se dezvolte vreo stiinta cu metodele ei cu tot.... |
#80
Posted 20 November 2010 - 08:38
Mount_Yermom, on 20th November 2010, 00:26, said: a. Stabo nu-i tampit sa nu-si dea seama... b. Iti dai seama ce viata trista are daca urmareste dezbateri precum cele pe care le-a link-uit? c. E ca un madular crecut normal dar fara nerv. Si cum impotenta nu te vindeca de fantasme, intre neputinciosi este cel mai bovaric. d. si-l face sa se adune de pe jos de fiecare data cand il spulber. e. Natura a fost intens prelucrata inainte ca ea sa poata fi cunoscuta prin metoda stiitifica si noi acum nu mai putem cunoaste decat ce-am ales sa bagam in buzunar. Dar in buzunar nu intra decat ceva de dimensiunile si forma buzunarului. f. Eu nu acuz decat metoda de a extrage afirmatii ontologice [Dumnezeu nu exista] din epistemologia stiintei. g. Un lung sir de erori epistemologice a condus la imposibilitatea gandirii lui Dumnezeu. h. Indemnul de a-l citi pe Duhem nu-i la misto. 1. citeaza forul stiintific, academic sau de cercetare autorativ la nivel global, care a facut un enunt axiomatic in acest sens. Concluziile tale sunt irelevante. 2. in ce avantaj argumentativ de partea credintei tale se constituie acest repros la adresa stiintei ? Sau in ce masura te impiedica pe tine sa-ti argumentezi cosmologia ? 2. demonstreaza ca d-zeu exista insa stiinta se inseala. Altfel asa-zisul repros axiomatic n-are acoperire. b. Sunt dezbateri de calitate, la un nivel academic respectabil. Nu vad ce ai de conchis negativ de aici cu privire la viata mea. De ce nu te rezumi la idei ? Te mananca iar ? c. Vreau, nu vreau, asta trebuie sa ti-o raportez. Inteleg nesimtirea ca debut, dar nu ca o constanta. Da-ti seama ca te-as putea umili ingrozitor, insa stiu sa respect un angajament. Se pare ca pt tine frica de domnul nu e suficienta. Nicio problema, sunt pe aici domni reali care iau masuri reale. Ca de nu, le ia domnul Stabo, d-zeul tau. d. Activand pe acest topic si prin specificul credintei tale, ai de prezentat niste argumente. Daca nu doresti, poti s-o spui. Insa daca nu doresti, dar continui sa jignesti, vei suporta consecintele. Nu-ti pasa ? Mie cu atat mai putin. e. Care noi ? Fals. Poate tu. Dar nici asta nu-i adevarat. Motiv pt care iti revine sarcina de a face corectiile necesare. Tu ce faci, pozezi intr-o victima a stiintei din punct de vedere epistemic, dar pe de alta parte esti convins ca d-zeu exista. Adica natura a fost intens prelucrata de conspiratia academica mondiala, iar in consecinta noi nu mai putem cunoaste adevarul ? Cum se face ca tu-l cunosti ? Hai, fa lumina. Recroieste-ne si noua buzunarele ca sa incapa zeul tot atat de confortabil cum incape in al tau. f. Acuzatie prosteasca. Educatie ti-am facut dar greu cu 386-le. Din nou : 1. tot ce exista, face parte din univers. 2. stiinta studiaza existenta, respectiv universul. 3. daca d-zeu exista, atunci apartine universului. 4. stiinta il studiaza pe d-zeu daca acesta intr-adevar exista. Si daca totusi acuzatia ta o mai gasesti cu acoperire, atunci nu te mai lamenta ci arata de ce are acoperire. Inca ceva extrem de important. Stiinta nu conchide neaparat prin metoda stiintifica inexistenta lui d-zeu. Ci stiinta ca termen general, respectiv cunoasterea, prin formele ei intre care observatia si ratiunea, conchid asta. Oricare individ din ziua de azi, cu un minimum de educatie stiintifica si o doza minima de logica nativa, poate conchide cu mare usurinta ca universul nu reprezinta o creatie inteligenta si asistata moral. Fragilitatea si efemeritatea vietii, defectuosul ei design biologic etc, concura la concluzia ca d-zeu nu exista. Aaa, daca doresti un d-zeu imbecil si malefic, da. Putem discuta varianta asta. g. In ce consta erorile ? Argumenteaza si prezinta varianta corecta. E tot ce ai de facut. h. E mai rau decat la misto. Iar defuncti prafuiti, filocatolici, oameni care nu si-au depasit epoca lor si carora azi le-ar da clasa si un studeunt din anul intai la fizica sau filozofie ? In fine, foloseste-l pe P. Duhem in demersul tau argumentativ ca d-zeu exista. Edited by Stabo, 20 November 2010 - 08:53. |
#81
Posted 20 November 2010 - 09:23
Mount_Yermom, on 20th November 2010, 02:04, said: Natura a fost intens prelucrata inainte ca ea sa poata fi cunoscuta prin metoda stiitifica si noi acum nu mai putem cunoaste decat ce-am ales sa bagam in buzunar. Dar in buzunar nu intra decat ceva de dimensiunile si forma buzunarului. N-are nicio treaba "ipoteza Dumnezeu" cu stiinta moderna. Vezi punctul 5. Eu nu acuz decat metoda de a extrage afirmatii ontologice [Dumnezeu nu exista] din epistemologia stiintei. Un lung sir de erori epistemologice a condus la imposibilitatea gandirii lui Dumnezeu. Indemnul de a-l citi pe Duhem nu-i la misto. Nu strica nicicui. Va mai deschideti si voi orizonturile, mai indepartati solzii de pe ochi. Nimeni nu-ti pretinde sa crezi in Dumnezeu. Pornind de la ideea ca daca el exista nu face misto de noi ajungem la concluzia ca nu se implica in universul nostru, iar asa cum ziceai tu referitor la Universul Observabil se aplica si lui Dumnezeu, daca nu interactioneaza cu noi, nu exista pentru noi, e o ipoteza inutila. Quote Ce spui tu, straine? |
#82
Posted 20 November 2010 - 09:27
|
#83
Posted 20 November 2010 - 13:30
mossel, on 18th November 2010, 19:17, said: Proștilor trebuie să le explici cine e Dumnezeu. Deștepților trebuie să le explici că Dumnezeu nu este așa cum și-l imaginează ei. Înțelepților nu le mai explici nimic. Ei știu cine e Dumnezeu. Din care categorie faci parte? Eu am mai citit cate ceva si se pare ca Dzeu e un firewall, iar Satana un virus cu unul din inteleptii vostri pastori spirituali scria aici |
#84
Posted 20 November 2010 - 13:44
karuna, on 20th November 2010, 03:21, said: O fi asa cum spui, insa eu ma gandeam ca a aparut cam de cand a aparut stiinta logicii, fiindca fara rationament logic nu ar fi avut absolut nicio sansa sa se dezvolte vreo stiinta cu metodele ei cu tot.... |
#85
Posted 20 November 2010 - 14:04
Stabo, on 20th November 2010, 08:38, said: 1. tot ce exista, face parte din univers. 2. stiinta studiaza existenta, respectiv universul. 3. daca d-zeu exista, atunci apartine universului. 4. stiinta il studiaza pe d-zeu daca acesta intr-adevar exista. putem reformula primul punct asa: 1. universul este tot ce exista. observati , va rog, ca din chiar primul punct @stabo asuma indirect inexistenta lui Dumnezeu despre care stie toata lumea ca nu este din acest univers ( 'imparatia mea nu este din aceasta lume') deci , pana la urma, punctele 2,3, 4 reprezinta doar o caricatura de argument. adica o logica schioapa. cat de tolomac tre sa fii sa citesti atatea siteuri de logica si sa o comiti in halul asta? eu_unul, on 20th November 2010, 09:23, said: Pornind de la ideea ca daca el exista nu face misto de noi ajungem la concluzia ca nu se implica in universul nostru, iar asa cum ziceai tu referitor la Universul Observabil se aplica si lui Dumnezeu, daca nu interactioneaza cu noi, nu exista pentru noi, e o ipoteza inutila. cine zice ca nu interactioneaza? interactioneaza dar dupa legi care inca nu sunt cunoscute stiintei actuale, deci nici tie. |
#86
Posted 20 November 2010 - 14:20
robinake, on 20th November 2010, 14:04, said: cine zice ca nu interactioneaza? interactioneaza dar dupa legi care inca nu sunt cunoscute stiintei actuale, deci nici tie. |
#87
Posted 20 November 2010 - 14:25
LauriciD, on 20th November 2010, 14:20, said: Păi cum poți spune că interacționează după niște legi pe care nimeni le cunoaște? Atunci cum știi tu că interacționează? Mie-mi cam dă eroare, ție nu? Ce intrebare pui si tu? Tocmai asta e farmecul religiei. Nu stii exact ce cauti si cum sa cauti, dar important e sa cauti. Iti tine mintea ocupata cu ceva si iti da impresia ca faci ceva important cand de fapt te invarti in jurul cozii pana ametesti. Se numeste "efectul de ... gandire circulara al religiei" Edited by archaeus5, 20 November 2010 - 14:34. |
|
#88
Posted 20 November 2010 - 14:50
#89
Posted 20 November 2010 - 14:53
#90
Posted 20 November 2010 - 18:07
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users