Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare router repeater

Unde se poate face o radiografie,...

bug microsoft store (viteza down...

Memorii RAM cu defect
 Recomandare tastatura TKL (Buget:...

De unde pot descarca ROG Armoury ...

Aur ieftin?

Boloboc digital
 Intarziere turnare sapa peste ipat

Intrebare toyota prius

Recomandare Placa Video

Mai exista in tara canale de tip ...
 Huawei Freebuds 5i vs OPPO Enco A...

De ce pestele si fructele de mare...

Recomandare dezumidificator silen...

Lungime minima traseu frigorific ...
 

Matiz - arc pedala ambreiaj

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
SINEKT

SINEKT

    Cyber-omul

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,047
  • Înscris: 23.02.2007
Dupa cum spune si titlul, pedala de ambreiaj are un arc intre ea si pedalier. Am demontat astazi pedala (a doua oara) pentru ungere, pentru ca scartaia. Spre deosebire de prima oara, acum m-am intrebat si ce rol are acel arc. Pedala practic se sprijina prin propria greutate de cablul de ambreiaj. Inca de prima oara de cand am mers cu masina asta, adica acum 2 ani, am observat ca pedala de abreiaj puteam s-o ridic riber cat de sus se poate, pana loveste in bordul de plastic de sub volan. Ma gandesc ca poate asta nu ar fi prea normal, pentru ca teoretic exista o mica sansa sa scape cablul din pedala la faza asta. Nu exista nici o componenta de asigurare a cablului pe pedala, pedala pur si simplu agata cablul cu o gheara, iar daca pedala este ridicata in sus exista posibilitatea de cadere a cablului de pe pedala, cel putin din cate imi dau eu seama.

Acel arc nu ar trebui de fapt sa se opuna ridicarii pedalei ? Ma gandesc sa nu fi fost montat gresit inainte sa pun eu mana pe masina. Mi se pare aberant ca acest arc sa actioneze in aceeasi directie cu arcul din ambreiaj, adica sa opuna rezistenta la apasare, pentru ca oricum exista mecanismul ambreiajului, care tine pedala in punctul mort al ambreiajului, ca sa zic asa. Momentan am pedala montata fara acel arc si nu simt nici o diferenta fata de cum era inainte. Ultima oara cand am montat-o am montat-o asa cum era inainte, fara sa gandesc de ce e asa cum e. Nu am apucat nici sa vad foarte bine ce e pe acolo, ca azi m-am apucat sa pun pedala la loc cand deja era noapte.

Ma intereseaza daca la alte matizuri se poate ridica liber pedala de ambreiaj, pana loveste in bord.

#2
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Sa vezi ce misto e sa o ascunzi in bord, face proprietarul o fata de zici ca i-ai luat jucariile. Ridici pedala si o agati de marginea plansei bordului. Apoi las-o pe sotie sa se dea cu masina :)) (scoasa din viteza, evident).


Auzi, da' pe alalalt forum nu ai intrebat? Eu n-am mai intrat de o gramada de vreme din cauza unor magari.

#3
iulik17d

iulik17d

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,626
  • Înscris: 25.04.2009
Faza cu pedala ascuna vroiam si eu sa i-o recomand!

Edited by iulik17d, 15 November 2010 - 09:02.


#4
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Daca nu stii cum sta treaba, ai un soc destul de mare. Adica incerci sa calci ceva si acel ceva NU mai e acolo unde stiai. Am facut-o si eu cuiva si omul jura ca atunci cand a venit cu masina, pedala era la locul ei. Radea cu gura pana la urechi cand i-am aratat smecheria.

Am schimbat doua cabluri de ambreiaj la matiz (prima data l-am scos sa-l repar, s-a rupt la cateva zile, a doua oara l-am luat nou). Nu are ce sa-ti sara la pedala, garantat. Are o ureche din metal care se prinde in capatul pedalei si nu se scoate chiar usor.

Uite si cablul http://www.google.ro.../...x=115&ty=74

Edited by Lucian_M, 15 November 2010 - 09:12.


#5
sandel_u

sandel_u

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,663
  • Înscris: 21.11.2009

View PostSINEKT, on 15th November 2010, 01:13, said:

Dupa cum spune si titlul, pedala de ambreiaj are un arc intre ea si pedalier. Am demontat astazi pedala (a doua oara) pentru ungere, pentru ca scartaia. Spre deosebire de prima oara, acum m-am intrebat si ce rol are acel arc. Pedala practic se sprijina prin propria greutate de cablul de ambreiaj. Inca de prima oara de cand am mers cu masina asta, adica acum 2 ani, am observat ca pedala de abreiaj puteam s-o ridic riber cat de sus se poate, pana loveste in bordul de plastic de sub volan. Ma gandesc ca poate asta nu ar fi prea normal, pentru ca teoretic exista o mica sansa sa scape cablul din pedala la faza asta. Nu exista nici o componenta de asigurare a cablului pe pedala, pedala pur si simplu agata cablul cu o gheara, iar daca pedala este ridicata in sus exista posibilitatea de cadere a cablului de pe pedala, cel putin din cate imi dau eu seama.

Acel arc nu ar trebui de fapt sa se opuna ridicarii pedalei ? Ma gandesc sa nu fi fost montat gresit inainte sa pun eu mana pe masina. Mi se pare aberant ca acest arc sa actioneze in aceeasi directie cu arcul din ambreiaj, adica sa opuna rezistenta la apasare, pentru ca oricum exista mecanismul ambreiajului, care tine pedala in punctul mort al ambreiajului, ca sa zic asa. Momentan am pedala montata fara acel arc si nu simt nici o diferenta fata de cum era inainte. Ultima oara cand am montat-o am montat-o asa cum era inainte, fara sa gandesc de ce e asa cum e. Nu am apucat nici sa vad foarte bine ce e pe acolo, ca azi m-am apucat sa pun pedala la loc cand deja era noapte.

Ma intereseaza daca la alte matizuri se poate ridica liber pedala de ambreiaj, pana loveste in bord.
Stai linistit ca nu esti tu mai destept decat inginerii care au proiectat pedala de ambreiaj.
Acuma eu sunt la servici, dar sunt destul de sigur ca asa este si la loganul din dotarea personala.
Nu cred ca ai de ce sa iti faci griji.

#6
SINEKT

SINEKT

    Cyber-omul

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,047
  • Înscris: 23.02.2007
Nu era vorba ca sunt mai destept decat inginerii proiectanti, ci mai destept decat un eventual mecanic care sa fi intervenit pe acolo la un moment dat inainte sa fie a mea masina. :)

In fine, problema mea este cu arcul ala: ce rol are el acolo, ca nu pricep ?

#7
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,444
  • Înscris: 08.12.2006
Pedala este la fel la orice matiz, asa este facuta ea. Nu scapa cablul ala de acolo, nici nu are cum, la mine gheara aia are o siguranta(o sarmita otelita) care impiedica cablul iasa de pe gheara aia.
Nu stiu exact sistemul(la modul ca nu l-am studiat) insa din cate cred eu arcul aduce pedala in pozitia normala, daca s-ar rupe cablul. Vezi si tu in ce pozitie este infasurat arcul.

Edited by closchkutza, 15 November 2010 - 11:21.


#8
SINEKT

SINEKT

    Cyber-omul

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,047
  • Înscris: 23.02.2007
Eu nu am nici o siguranta acolo. Teoretic cablul poate scapa, insa practic e mai greu, pentru ca vine drept in urechea aia, ca sa scape de acolo ar trebui sa se indoaie cumva inspre spate. In fine, oricum mare lucru nu cred ca face si de montat ziua e super usor ca doar intr-un singur fel poate intra si doar l-am mai montat o data. Mi-era doar frica sa nu aiba vreun rol important, si nu cred ca este cazul.

#9
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Colegu', ne stim si de pe celalalt forum, stii ca am avut matiz mai bine de doi ani jumate si NU a sarit de capul lui cablul ala. Fii fara grija, nu o sa sara nici la tine.

#10
gabytzu29

gabytzu29

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 24.03.2009
Acel arc lucreaza pe comprimare-adica este tensionat cand se calca pedala-si are la unul din capete o bucla stransa care are rol de sigurantare sa nu sara ochetul acela al cablului atunci cand ridici cu piciorul pedala pana in bord-sincer nu inteleg de ce trageti voi de pedala aia in sus  spre bord  :huh: -cert e ca asa se si demonteaza cablul de pe pedala -se detensioneaza putin arcul tragand pedala in sus dar tot trebuie sa iti folosesti ambele maini ca sa dem cablul.
Ca si concluzie daca arcul este montat corect chiar tragand spre bord nu sare cablul decat daca ai mare ghinion :deadtongue:

#11
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Pedala o mai tragem ca sa ne amuzam, se suie omul in masina si crede ca e automata sau a furat cineva pedala. Lasata masina scoasa din viteza, porneste motorul, da sa calce ambreiajul si... ia-l de unde nu-i :D.

Iar arcul ala NU sare nici batut. Atentie insa ca se poate ca "urechea" de la cablul de ambreiaj sa se rupa (se uzeaza dupa vreo 50k km) si... cam nu mai ai ce sa ii faci. E o tija in ureche care se uzeaza, insa un cablu nou e mai putin de 50 de lei, si in maaaxim o ora (cu tot cu pauza de tigari) se pune la loc. Trebuie scoasa bateria (se dau jos bornele- cheie de 10), tubulatura de admisie- surubelnita dreapta sau in cruce, nu conteaza, carcasa filtru (doua suruburi de 10), prindere cablu ambreiaj de peretele de foc (doua piulite de 10, parca), desfacut cele doua contra-piulite de la tija care intra in cutia de viteze (doua chei de 10, de preferat una sa fie inelara). Nu e greu deloc, nu trebuie manual pentru schimbare. Vorba aia, cu trei cuie si-un ciocan/ iti fac gard american. Nu e nevoie decat de doua chei de 10 (una normala si una inelara), o cheia tubulara de 10, mai lunga (pentru cei cu manute mai grosute), o surubelnita (cea din dotarea masinii), un pres (sau o bucata de izopren sau ce se gaseste prin casa), un butuc de vreo 15-20cm grosime si o scandura de 4cm grosime, 1,5m lungime si maaaxim 20 latime, in caz ca nu aveti acces la o rampa sau bordura mai inalta. Spor maxim (care are nevoie si se baga).

#12
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,444
  • Înscris: 08.12.2006
Nu se uzeaza. A mea are 62k km si urechea aia nu are nimic. Am cumparat cand aveam vreo 40k km un cablu de ambreiaj nou, speriat de posturile alarmiste de pe forumul monomarca cum ca pe la 40k km se rupe urechea aia. Sta de atunci in dulap, in ambalaj.

#13
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Pai si al meu arc de ce a binevoit sa se rupa? Cablul original al masinii. Ma rog, am avut ghinion. Poate la tine o fi gresata respectiva "ureche", la mine nu a fost.

#14
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,444
  • Înscris: 08.12.2006

View PostLucian_M, on 18th November 2010, 18:20, said:

Pai si al meu arc de ce a binevoit sa se rupa? Cablul original al masinii. Ma rog, am avut ghinion. Poate la tine o fi gresata respectiva "ureche", la mine nu a fost.
Pai a gresat-o subsemnatul.

#15
SINEKT

SINEKT

    Cyber-omul

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,047
  • Înscris: 23.02.2007
La mine problema nu e arcul ci acel cilindru metalic, cu rol de bucsa, intre pedalier si pedala. Este foarte uzat, subtiat, in plus are niste zgarieturi adanci, care nu pricep cum pot aparea. Poate sa fi fost din turnarea metalului, nu stiu. Nu sunt drepte-drepte ca niste urme de uzura prin frecare cu niste puncte de pe pedala, sunt de forma si adancime neregulata si de culoare inchisa. Arcul nici nu-l simt ca nu mai e pus.

Edited by SINEKT, 29 November 2010 - 19:35.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate