Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Caramida de sticla la exterior
 Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor
 Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier
 Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic

Recomandare firma/persoana pentru...
 

Persoana Fizica Autorizata

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
397 replies to this topic

#91
AndreiO2

AndreiO2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 15.06.2007
Salutare. M-ar interesa un PFA pe baza de norma de venit. Imi poate confirma infirma cineva (eventual cu trimitere la ceva acte oficiale ar fi perfect si anume) :)
- eu am inteles ca impozitul pe profit 16% se plateste la suma stabilitae prin norma de venit pt activitatea respectiva de DGFP -ul de unde apartii
- eu am intels ca sanatatea 6,5% + CFM -uol de 0,85% se plateste la aceeasi valoarea reprezentata de norma de venit
- am inteles ca cei 29% contributie la asigurari/pensie se dau la ce suma declari (exista un platfon minim) si NU la toata norma sau la toate veniturile!
- m-ar intereasa daca stie cienva cat este norma de venit pentru Sector 3 Bucuresti pentru 2008
- m-ar interesa cine stie ce CAEN-uri pentru a te incadra la "servicii informatice" fara sa risti sa fii trecut la impozit real in caz de control ? (se pare ca toti care au  fostul CAEN 7222 si desfasoara activitati de "editare software sau cosnultanta" au fost impozitati in sistem  REAL la control!!!
- stie cineva daca exista deja (ar fi trebuit sa fie) o lisat publica oficiala cu CAEN -urile rev 2 (care acum sunt 6201 - producere software, 6202 - consultatnta IT, 6203, management si gestiune masini calcul, 6209 - alte activitati in informatica necatalogate in celelalte CAEN-uri) care s-ar incadra la norma pe venit (am gasit pe net un document oficial - raspuns contestatie de la DGFP Brasov care spunea ca nu ar intra decat fostul 7260 - Alte activitati in informatica)
- codul CAEN 7222 (cel de evidat se pare) apare (dar nu se stie ce anume si cat afecteaza) in cam toate cele noi : 6201, 6202 si 6209. Doar 6203 scapa
- la orice control (care se face automat daca vrei desfintare PFA) se pare ca toti cei cu fostul 7222 o sa aiba de dat impozit la greu plus penalizari (in tara asta e posibil orice)
- daca cineva si-a facut de curand pe Bucuresti PFA norma venit si stie daca exista o lista oficiala cu CAEN-urile noi care sunt acceptate la norma de venit va rog sa postati aici mai multe informatii (inclusiv cat e norma pe Bucuresti pe 2008 in informatica) sau dati va rog un PM
Multumesc anticipat

Edited by AndreiO2, 11 February 2008 - 16:16.


#92
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007
Cei care au nevoie de informatii, pot cauta cu incredere pe site-ul MEF.

GHID FISCAL PENTRU persoanele fizice autorizate

Impunerea veniturilor din activități independente este reglementată de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Titlul III - Impozitul pe venit, precum și de Normele metodologice date în aplicarea acestuia, aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare.

În cazul în care doriți să aveți o afacere proprie ca persoană fizică autorizată sau ca asociație familială, în primul rând trebuie să obțineți autorizație de funcționare de la Primărie.

Puteți desfășura o activitate ca persoană fizică autorizată sau într-o asociație familială dacă sunteți comerciant, meseriaș (croitor, tâmplar, cizmar, zugrav, instalator etc.), taximetrist, transportator de mărfuri și persoane.

Cum mă înregistrez la Fisc?

Pentru a vă înregistra, trebuie să veniți la sediul administrației fiscale în raza căreia aveți domiciliul cu următoarele documente:

?        Declarație de înregistrare fiscală (formular 020), document pus la dispoziție de unitatea fiscală, sau care poate fi descărcat aici  Formular 020;
?        Declarație de venit estimat (formular 221), document pus la dispoziție de unitatea fiscală, sau care poate fi descărcat aici Formular 221. În această declarație veți înscrie suma pe care dvs. credeți că o veți câștiga într-un an; aceasta informație este necesară întrucât va trebui să plătiți anticipat impozitul. Această declarație estimativă trebuie  depusă în maximum 15 de zile de la începerea activității;
?        Copie după autorizația de funcționare obținută de la Primărie;
?        Copie după buletinul/cartea de identitate (această copie este solicitată pentru a confirma realitatea datelor înscrise la momentul înregistrării).

Cum se stabilește și cum plătesc impozitul?

Administrația fiscală calculează, pe baza declarației estimative pe care ați depus-o, un impozit anual care trebuie plătit trimestrial, în rate egale. Termenul și impozitul de plată vă sunt comunicate printr-o decizie (numită ?decizie de plăți anticipate?) pe care o primiți prin poștă la domiciliu.

Pentru a vă putea desfășura activitatea în condiții legale, trebuie să cumpărați, de la unități specializate, următoarele documente tipizate: registru de încasări și plăți, registru inventar, chitanțier, facturi (dacă este cazul) și alte documente specifice fiecărui tip de activitate, conform legii contabilității. Dacă sunteți taximetrist, asociație familială sau cabinet asociat, trebuie să vă procurați casă de marcat fiscală, numai de la unități atestate.

Trebuie să știți că pentru a vi se calcula impozitul puteți alege între a ține o contabilitate simplă (denumită ?impunere în sistem real?), sau a fi impus pe baza normei de venit, situație în care nu sunteți obligat să completați registre.  Norma de venit reprezintă o sumă fixă, stabilită anual de către direcțiile generale ale finanțelor publice teritoriale, în funcție de specificul activității și de zona în care vă desfășurați activitatea.

În cazul în care ați optat pentru calcularea impozitului în sistem real, trebuie să păstrați toate documentele justificative ? chitanțe, facturi, contracte, extrase de cont ș.a. ? pe o perioadă de 10 ani. În cazul în care documentele au fost pierdute sau distruse, acestea trebuie reconstituite.  Vă puteți schimba opțiunea dintr-un sistem în altul numai după doi ani de activitate. Cererea de opțiune pentru stabilirea venitului net în sistem real se depune până la data de 31 ianuarie inclusiv, în cazul contribuabililor care au desfășurat activitate și în anul precedent, respectiv în termen de 15 zile de la începerea activității, în cazul contribuabililor care încep activitatea în cursul anului fiscal.

Pentru plata impozitului se utilizează programul special, realizat de Ministerul Economiei și Finanțelor, care generează foaia de vărsământ respectivă. Plata se poate face în bani ?gheață? la sediul trezoreriei din sectorul de care aparțineți, sau, dacă aveți cont în bancă, printr-un ordin de plată dat băncii, prin care se transferă suma respectivă în contul trezoreriei. Plata se poate face și prin mandat poștal, dar trebuie cunoscute detaliile, care altfel sunt completate de program.

Cum declar venitul anual?

Până la data de 15 mai a anului următor celui în care v-ați desfășurat activitatea va trebui să depuneți             Declarația specială privind veniturile realizate în anul..  Formular 200 , în care veți completa venitul obținut într-o activitate independentă (medici, avocați, notari, comercianți, proiectanți, maseuri ș.a.) pe care ați desfășurat-o; pentru fiecare sursă de venit se va completa un cartuș din cadrul acestei declarații speciale (observați că se repetă grupul de informații  de la 1A-1C până la 6A-6C).

După prelucrarea acestei declarații de către funcționarii fiscali, veți primi o decizie prin care veți fi informat dacă mai aveți de plătit sau dacă vi se va restitui o parte din impozitul plătit în timpul anului. Aceasta decizie se numește ?decizie de impunere anuală?. Diferențele de impozit trebuie plătite în termen de 60 de zile de la  data comunicării acestei decizii.

Sancțiuni

Dacă nu veți reuși să respectați termenele de depunere a declarațiilor de venit, trebuie să știți ca prin lege datorați o amendă între 10 lei și 100 lei; în cazul declarației de înregistrare, amenda este de la 1.500 lei la 3.000 lei.

În cazul în care nu veți reuși să achitați la termenele stabilite prin lege diferențele de impozit, puteți fi sancționați cu majorări de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere.



Sursa este aici

Edited by C.F.S., 12 February 2008 - 22:39.


#93
adorian

adorian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 21.12.2001
Sunt PFA neplatitor de TVA, fara stampila, incepator si va rog sa ma ajutati in situatiile

de mai jos:

1 - Mi-am facut legitimatie la Metro din Ungaria. Aduc marfa de la acel Metro.
Pe factura apare numele si adresa subsemnatului pentru ca aceasta factura sa devina deductibila, avand in vedere ca ori cumpar din
Romania, ori cumpar din Ungaria, ambele tari sunt din Uniunea Europeana.

Intrebare: Cum inregistrez aceasta factura in registrul de casa?

2 - In ultima perioada se fac o serie de controale in piete, si doresc sa stiu, ce documente trebuie sa prezint organelor de control (
jandarmii ).

Incerc sa raspund singur si va rog sa-ma complectati unde gresesc.

a) - copie autorizatie PFA
B) - copie CUI
c) - Casa de marcat ( fiscalizata )
d) - lista de produse
e) - cantar ( dupa caz, daca am produse de cantarit)
f) va rog frumos sa-mi spuneti, ce documente i-mi mai trebuie ?

Multumesc,
Dorian

#94
pivo

pivo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 316
  • Înscris: 29.01.2008
Daca tot le-am cautat, poate mai sunt si altii interesati - Norme de venit 2008 pt Iasi:
http://www.finanteia..._venit_2008.pdf

#95
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007

 adorian, on Feb 13 2008, 08:40, said:

Sunt PFA neplatitor de TVA, fara stampila, incepator si va rog sa ma ajutati in situatiile de mai jos:
............

Sa-mi spui pe ce adresa iti trimit factura.


1. PFA nu are registru de casa ci Registru jurnal de incasari si plati.

2. Urmatoarele:

Fa-ti stampila si cont bancar, daca nu ai.

Casa de marcat (daca vinzi direct la populatie)

#96
adorian

adorian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 21.12.2001
" Sa-mi spui pe ce adresa iti trimit factura. "
Pe adresa de domiciliu a subsemnatului, care corespunde cu adresa PFA-ului.

" 1. PFA nu are registru de casa ci Registru jurnal de incasari si plati. "
Am inteles, si am inteles ca:
facrtura fiind in Forinti, va trebuii sa fac conversia in Lei la data achizitionarii produselor

" 2. Urmatoarele:
Fa-ti stampila si cont bancar, daca nu ai. "

Da i-mi voi face stampila.

Te rog explica-mi de ce trebuie cont bancar, care sunt avantajele si care ar fi dezavantaele, subsemnatul fac un fel de comert ambulant,
mai dau marfa cu plata la salar etc.

" Casa de marcat (daca vinzi direct la populatie) "
Am casa de mrcat fiscalizata, o lista de produse conform casei de marcat.
La fiscalizare casei cei de la finante mi-au spus de obligatia de avea un caiet de bani personali.
Ne intoarcem la era Ceausescu?

Multumesc mult,
Dorian

#97
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007
In cazul asta nu ai nevoie de cont bancar. Desi "se recomanda" sa ai, te poti descurca si "fara" daca ai toate incasarile/platile cu numerar.

Avantaje la cont nuai, doar comisioane mai mari.

#98
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004

 C.F.S., on Feb 16 2008, 21:30, said:

Avantaje la cont nuai, doar comisioane mai mari.

cat se poate de fals. nu stiu cum sunt altii, dar eu imi fac toate platile importante (si aproape toate incasarile) prin banca. adica: impozitu de 16%, cotizatia CNAS, pensii, factura de telefon, etc cu internet banking. nu stiu cum sunt altii, dar eu cel putin m-am saturat de stat la cozi. sigur, comisioanele sunt undeva la 3-5 lei per operatiune, dar scuza-ma, un bilet dus-intors cu troleu/autobuzu pina in centru aproape tot atata e. la care mai aduagi timpul pierdut (imbracat, mers in statie, stat dupa troleu, mers cu troleu, eventual inghesuit, mers pina unde trebuie sa platesti ce vrei sa platesti, stat la coada, iar apoi traseu invers) si nervii pe care ti-i dezvolti in tot acest timp mai ales daca ai norocu sa prinzi un moment aglomerat si ratezi cateva masini. plus ca mai usor pui comisionu ala pe cheltuilei decat biletu (a carui cerneala in timp se sterge si iti faci numa probleme la un control). asa ca eu dau oricand 4 roni ca sa imi platesc de acasa, in pijama la 12 noaptea sau cand imi vine mie chefu, ce am de platit, din cateva click-uri. asta e un avantaj ENORM. si poate singurul demn de mentionat pt pfa-uri.
or fi comisioanele mai mari, dar daca esti baiat destept iti faci un calcul: oare comisionu ala nu e mai mic decat toata cheltuiala ca sa evit banca (si implicit acel comision)? ca daca tu cheltui 10 lei ca sa nu dai bancii 4 lei ... numa destept nu esti ;)

#99
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,691
  • Înscris: 20.09.2006

 ciuly, on Feb 16 2008, 22:31, said:

cat se poate de fals. nu stiu cum sunt altii, dar eu imi fac toate platile importante (si aproape toate incasarile) prin banca. adica: impozitu de 16%, cotizatia CNAS, pensii, factura de telefon, etc cu internet banking. nu stiu cum sunt altii, dar eu cel putin m-am saturat de stat la cozi. sigur, comisioanele sunt undeva la 3-5 lei per operatiune, dar scuza-ma, un bilet dus-intors cu troleu/autobuzu pina in centru aproape tot atata e. la care mai aduagi timpul pierdut (imbracat, mers in statie, stat dupa troleu, mers cu troleu, eventual inghesuit, mers pina unde trebuie sa platesti ce vrei sa platesti, stat la coada, iar apoi traseu invers) si nervii pe care ti-i dezvolti in tot acest timp mai ales daca ai norocu sa prinzi un moment aglomerat si ratezi cateva masini. plus ca mai usor pui comisionu ala pe cheltuilei decat biletu (a carui cerneala in timp se sterge si iti faci numa probleme la un control). asa ca eu dau oricand 4 roni ca sa imi platesc de acasa, in pijama la 12 noaptea sau cand imi vine mie chefu, ce am de platit, din cateva click-uri. asta e un avantaj ENORM. si poate singurul demn de mentionat pt pfa-uri.
or fi comisioanele mai mari, dar daca esti baiat destept iti faci un calcul: oare comisionu ala nu e mai mic decat toata cheltuiala ca sa evit banca (si implicit acel comision)? ca daca tu cheltui 10 lei ca sa nu dai bancii 4 lei ... numa destept nu esti ;)
pentru oameni ca tine, ok, tu faci totul prin internet.
altii poate vor sa mai iasa din casa, sa ia aer, sa se mai plimbe, cu ocazia aia facandu-si si treburile lor.
vai de voi astia dependenti de calculatoare si net, nu va mai dezlipiti ochii de monitor, deja fara net ati fi morti. v-a lovit informatica asta puternic
poate unora chiar le place, ceea ce tie iti da nervi. si poate merg fara bilet pe troleu, ceea ce fac de 5 luni fara probleme
acu deviez putin, si ma refer la comoditatea unora de a comanda produse online de la magazine care vand on-line. o mare prostie! mai platesti si taxele de transport, uneori chiar mari, unele site-uri cer o comanda de valoare minima X, unde mai pui ca nu vezi produsul cu ochii tai, nu il poti testa, nimic. nici nu stii practic ce cumperi. si cand iti vine cum iti vine? in majoritatea cazurilor prin posta sau curier rapid(servicii varza, mai nou), si il platesti, dar nu ai siguranta aia.
nu intotdeauna e bine sa folosesti netu pentru chestii de astea. ciuly, mai iesi si tu nene nu face acu chiar tot pe net.. nu ti-a amortit fundu de stat atata pe scaun?

#100
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007

 ciuly, on Feb 16 2008, 22:31, said:

cat se poate de fals.

Tu esti sigur ca ai citit CU CE SE OCUPA cel care a intrebat de avantajele contului bancar?

Daca ai bucurie la un post in plus, spor la treaba, ce sa spun.

#101
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
nu stiu cum sa iti explic, dar majoritatea oamenilor chiar nu le place sa stea la rand. ia intreaba-ti cunostintele, daca ar putea alege intre a plati de acasa si a merge pt fiecare factura la banca/operator, ce ar alege? iti spun eu ca un numar impresionant ar alege varianta de acasa.si nu e vorba de noi astia cu informatica. comoditatea este valabila indiferent de profesie. poate tu stai intr-un oras mic si transportu se poate face "cu doi-u" lejer dintr-un capat al orasului in cellalt, si poate ca si cozile sunt mai mici ca deh, dar vedeata-s intr-un oras mare in care iti ia cam 20-30 de minute cu autobuzul sa mergi de unde stai pina in centru si vreo 40 de minute pe jos. dus. o sa te saturi repede de mers la platit in 5 locuri si stat la 5 cozi, pe luna.
iar comenzile online sunt o cu totul alta mancare de peste, chiar daca unealta, internetul, este acelasi. sa nu amestecam merle cu perele doar de dragul ... "comoditatii". la comertul electronic ai parti negative. la plata utilitatilor, taxelor, impozitelor si celelalte dari/cotizatii prin internet eu chiar nu vad vreo parte negativa (reala, nu ... "vai ce mi-a amortit fundu")

 C.F.S., on Feb 16 2008, 23:08, said:

Tu esti sigur ca ai citit CU CE SE OCUPA cel care a intrebat de avantajele contului bancar?

Daca ai bucurie la un post in plus, spor la treaba, ce sa spun.
da. este PFA, si are de platit:
- impozitul de 16%, trimestrial, la finante/trezorerie
- pensiile, la fortele de munca
- asig de sanatate, la nu mai situ cum ii cheama
- foarte probabil mobilul, la banca/operator
- si poate si alte chestii (de ex curent, gaz daca cumva si-a pus la dispozitie cota parte din locuinta pt desfasurarea activitatii si trece acea cota parte din cheltuieli pe cheltuieli 9suna naspa dar n-a chef sa caut acuma o formulare mai elevata)
- etc

tu esti sigur ca ai citit ce am scris eu? pt ca ce am scris eu e valabil indiferent de domeniul de activitate. geez. greu cu logica. sau vrei sa spui ca tu ca si PFA nu ai platile alea de facut? sau ca se fac singure, din aer, sau cum?

#102
adorian

adorian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 21.12.2001
[quote name='C.F.S.' date='Feb 16 2008, 23:08' post='4098226']
Tu esti sigur ca ai citit CU CE SE OCUPA cel care a intrebat de avantajele contului bancar?

Am intrebat de avantaje si dezavantajele unui cont bancar, pentru ca obiectul meu de activitate este unul cat se poate de redus.
Conform codului Caen, practic un comert ambulant in targuri si piete, cu o vanzare mica de doua ori pe saptamana, uneori mai vand si
pe la vecini, cu plata la salar sau la avans dupa caz, nu locuiesc la oras, si consider ca ar fi nerentabil ca pentru aceste sume mici sa ma
deplasez de fiecare data la banca sa depun valori de 20 - 40 lei,  sa platesc pentru aceste ( multe ) intrari cate un comision.

@C.I.F.S.
Te rog cu respect sa-mi raspunzi despre ceeace am intrebat in legatura cu factura. Nu mi-ai mai raspuns si cred ca este bine ceeace am scris eu, sau....

@ciuly
" comisioanele sunt undeva la 3-5 lei per operatiune " pentru mine sunt o avere.
Sunt pensionar, si am o experienta destul de nefericita cu un cont bancar unde-mi intra pensia, apoi prin debit direct mi se platesc
facturile la utilitati. Daca si la activitatea de PFA se aplica aceleasi reguli, nu mai am ce da impozit 16% din profit pentru ca nu ar mai fi profit.

Am intrebat de controale in piete pentru ca Duminica trecuta intr-o piata dintr-un mic orasel a oprit un autobuz, plin de jandarmi, si a inceput controlul asupre comerciantilor, la un moment dat parca erau mai multi jandarmi decat comercianti. Discutii contradictorii, injuraturi, si tot tacamul din care nu prea am inteles mare lucru, si as fi vrut sa stiu ce acte trebuie sa ai la tine pentru a le putea prezenta la un asemenea control.

Va multumesc, @C.I.F.S  - @ciuly - @Talkabout
P.S. era sa uit transportul pana la oras este 9.5 lei un drum adica 18 lei dus intors = lucru in pierdere.

Dorian

#103
ciuly

ciuly

    dus cu pluta pe apa sambetei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,848
  • Înscris: 17.03.2004
alegerea bancii se face in functie de necesitatile proprii. daca ai preponderent intrari prin numerar si foarte rar intrari prin banca, dar ai putea avea multe iesiri prin banca a caror comisioane insumate sa fie mai putin decat cheltuielile pentru a opera respectivele iesiri (de ex, mers pina in oras special pentru plata impozitului sau a mai stiu eu ce), atunci poti sa mergi la banca sa depui o parte din bani o data pe luna (si depui ceva mai mult decat estimezi ca o sa ai iesiri prin banca minus intrarile prin banca).
in orice situatie, atunci cand profitul este mic, trebuie sa faci calcule la sange pe perioade semnificative: 1-2-3 luni, pt cat mai multe variante, ca sa vezi unde profitul ramane mai mare. fiecare banca are comisioanele ei pt operatiuni (la unele sunt mai mari pt anume operatiuni, la alte banci pt aceleasi operatiuni is mai mici, dar is mai mari la altele). am auzit de la mai mutli ca banca transilvania ar avea in general comisioane ok pt intreprinderile mici si mijlocii. acuma cum pfa-ul e mai jos de alea .. nu stiu ce sa zic.

totusi, daca zici ca lurcii in pierdere, nu prea vad cum te-ar putea avantaja un cont bancar. decat daca, cum am zis, ai cheltuieli mari asociate operatiunilor de iesire (sau chiar de intrare: daca tebuie sa te tot deplasezi la client ca sa incasezi banii (ca tot spui ca plata e la salar sau avans) ii pui frumos pe ei sa iti faca plata in contu bancar. iar comisionu de plata il platesc ei, nu tu. si scapi de cheltuielile alea. acuma tu stii ce cheltuieli ai si pe care le poti reduce sau chiar elimina folosind un cont bancar.
dar asta iarasi e un ic de umblatura: sa treci pe la cateva bacni sa le iei ofertele, sa analizezi care e mai convenabila pentru tine si apoi sa faci calculele.

PS: daca lucrii in pierdere si nu ai in viitor posibilitatea sa treci pe plus si sa recuperezi pierderile .. eu zic sa renunti si sa incerci altceva :)

#104
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,876
  • Înscris: 27.06.2006

 AndreiO2, on Feb 11 2008, 16:13, said:

Salutare. M-ar interesa un PFA pe baza de norma de venit. Imi poate confirma infirma cineva (eventual cu trimitere la ceva acte oficiale ar fi perfect si anume) :)
- eu am inteles ca impozitul pe profit 16% se plateste la suma stabilitae prin norma de venit pt activitatea respectiva de DGFP -ul de unde apartii
- eu am intels ca sanatatea 6,5% + CFM -uol de 0,85% se plateste la aceeasi valoarea reprezentata de norma de venit
- am inteles ca cei 29% contributie la asigurari/pensie se dau la ce suma declari (exista un platfon minim) si NU la toata norma sau la toate veniturile!
- m-ar intereasa daca stie cienva cat este norma de venit pentru Sector 3 Bucuresti pentru 2008
- m-ar interesa cine stie ce CAEN-uri pentru a te incadra la "servicii informatice" fara sa risti sa fii trecut la impozit real in caz de control ? (se pare ca toti care au  fostul CAEN 7222 si desfasoara activitati de "editare software sau cosnultanta" au fost impozitati in sistem  REAL la control!!!
- stie cineva daca exista deja (ar fi trebuit sa fie) o lisat publica oficiala cu CAEN -urile rev 2 (care acum sunt 6201 - producere software, 6202 - consultatnta IT, 6203, management si gestiune masini calcul, 6209 - alte activitati in informatica necatalogate in celelalte CAEN-uri) care s-ar incadra la norma pe venit (am gasit pe net un document oficial - raspuns contestatie de la DGFP Brasov care spunea ca nu ar intra decat fostul 7260 - Alte activitati in informatica)
- codul CAEN 7222 (cel de evidat se pare) apare (dar nu se stie ce anume si cat afecteaza) in cam toate cele noi : 6201, 6202 si 6209. Doar 6203 scapa
- la orice control (care se face automat daca vrei desfintare PFA) se pare ca toti cei cu fostul 7222 o sa aiba de dat impozit la greu plus penalizari (in tara asta e posibil orice)
- daca cineva si-a facut de curand pe Bucuresti PFA norma venit si stie daca exista o lista oficiala cu CAEN-urile noi care sunt acceptate la norma de venit va rog sa postati aici mai multe informatii (inclusiv cat e norma pe Bucuresti pe 2008 in informatica) sau dati va rog un PM
Multumesc anticipat


Eu credeam ca sunt ok d.p.v. taxe la zi... dar am platit penalizari pentu o taxa necunoscuta de mine.

Cu buna stiinta am intrebat la primarie sector 4 cu ce acte sa vin pentru corectarea  si "armonizarea" codului CAEN de pe autorizatie. Printre diverse acte trebuia sa prezint si autorizatia in original cu viza de la directia de taxe locale care trebuie pusa pe spatele autorizatiei ... in zona mentiuni. ADICA autorizatia de PFA trebuie stampilata anual si stampilarea costa cat vrea consiliul local. Pe spatele autorizatiei eliberata nu exista nici o zona de "vizare anuala"...doar "inscriere mentiuni".

Normal ca legile trebuiesc cunoscute de toti inclusiv taxele de platit.
Dupa ce am platit taxa si penalizari am rugat sa mi se tipareasca si mie un act, o lege o ordonata din care rezulta obligatia mea de a plati taxa de viza.
Raspunsul a fost: "nu se poate"....noi, la admin fin, folosim un program cu licenta...mergeti la monitorul oficial.

Intrebarea mea: de ce trebuie sa platim la mon of pentru a avea acces la legi, decrete, ordine.

Intrebarea mea:...de ce nu gasim pe siteurile primarii, min finante, etc... legile la zi?

#105
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 AndreiO2, on Feb 11 2008, 17:13, said:

Salutare. M-ar interesa un PFA pe baza de norma de venit. Imi poate confirma infirma cineva (eventual cu trimitere la ceva acte oficiale ar fi perfect si anume) :)
- eu am inteles ca impozitul pe profit 16% se plateste la suma stabilitae prin norma de venit pt activitatea respectiva de DGFP -ul de unde apartii
- eu am intels ca sanatatea 6,5% + CFM -uol de 0,85% se plateste la aceeasi valoarea reprezentata de norma de venit
- am inteles ca cei 29% contributie la asigurari/pensie se dau la ce suma declari (exista un platfon minim) si NU la toata norma sau la toate veniturile!
- m-ar intereasa daca stie cienva cat este norma de venit pentru Sector 3 Bucuresti pentru 2008
- m-ar interesa cine stie ce CAEN-uri pentru a te incadra la "servicii informatice" fara sa risti sa fii trecut la impozit real in caz de control ? (se pare ca toti care au  fostul CAEN 7222 si desfasoara activitati de "editare software sau cosnultanta" au fost impozitati in sistem  REAL la control!!!
- stie cineva daca exista deja (ar fi trebuit sa fie) o lisat publica oficiala cu CAEN -urile rev 2 (care acum sunt 6201 - producere software, 6202 - consultatnta IT, 6203, management si gestiune masini calcul, 6209 - alte activitati in informatica necatalogate in celelalte CAEN-uri) care s-ar incadra la norma pe venit (am gasit pe net un document oficial - raspuns contestatie de la DGFP Brasov care spunea ca nu ar intra decat fostul 7260 - Alte activitati in informatica)
- codul CAEN 7222 (cel de evidat se pare) apare (dar nu se stie ce anume si cat afecteaza) in cam toate cele noi : 6201, 6202 si 6209. Doar 6203 scapa
- la orice control (care se face automat daca vrei desfintare PFA) se pare ca toti cei cu fostul 7222 o sa aiba de dat impozit la greu plus penalizari (in tara asta e posibil orice)
- daca cineva si-a facut de curand pe Bucuresti PFA norma venit si stie daca exista o lista oficiala cu CAEN-urile noi care sunt acceptate la norma de venit va rog sa postati aici mai multe informatii (inclusiv cat e norma pe Bucuresti pe 2008 in informatica) sau dati va rog un PM
Multumesc anticipat


Obs: PFA cu Norma de Venit nu se controleaza deoarece nu sunt obligate sa tina contabilitate. Exceptie daca esti platitor de TVA.

Ignora legendele cu "cica la control...", intreaba direct la Finante. Ca si ei se schimba dupa cum bate vantul... Oricum, in 2008 au directiva de a aduce cat mai multi bani la buget (pentru pensii, pentru campanie...).

#106
Joseph S

Joseph S

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 77
  • Înscris: 23.07.2007
Salutare!

Am de gand sa cumpar/vand pagini si/sau domenii web si sa creez pagini web si sa ofer publicitate pe internet. Nu stiu ce cod(uri) CAEN sa pun.... nu am gasit mare lucru... Venit estimat... 10 mii euro pe an sa zicem..
Intrebari:
- ce cod caen sa folosesc?
- platesc sau nu TVA?
- ce cheltuieli sunt deductibile?
-  pot sa cumpar site de la ORICINE? Oricine poate inregistra un domeniu de ex, dar eu pot cumpara de la cineva care nu imi da factura sau chitanta?
- pot sau nu sa angajez pe cineva care sa ma ajute la desfasurarea acestei activitati?
- daca vand/cumpar in/din strainatate, cum se procedeaza cu actele? De exemplu daca vand sau cumpar prin Sedo, actele sunt in engleza? Cum se procedeaza in acest caz?


Cam atat deocamdata...
Sunt multe intrebari, stiu, dar sper ca unul din voi sa aibe timpul si cunostintele necesare sa ma ajute. Multumesc anticipat! :)

#107
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007

 Joseph S, on Feb 25 2008, 15:07, said:

Salutare!

Am de gand sa cumpar/vand pagini si/sau domenii web si sa creez pagini web si sa ofer publicitate pe internet. Nu stiu ce cod(uri) CAEN sa pun.... nu am gasit mare lucru... Venit estimat... 10 mii euro pe an sa zicem..
Intrebari:
- ce cod caen sa folosesc?

Nu stau sa caut.

- platesc sau nu TVA?

E la alegerea ta, atat timp cat veniturile anuale vor fi sub 35 K euro

- ce cheltuieli sunt deductibile?

Cheltuielile necesare pentru desfasurarea activitatii. Exclus mancare, haine, etc.

-  pot sa cumpar site de la ORICINE? Oricine poate inregistra un domeniu de ex, dar eu pot cumpara de la cineva care nu imi da factura sau chitanta?

Nu stiu, dar de principiu cred ca ar trebui sa le poti deduce cumva.

- pot sau nu sa angajez pe cineva care sa ma ajute la desfasurarea acestei activitati?

Angajati nu poti sa ai. Poti sa ai contracte de prestari cu mai multe firme: curatenie, contabilitate etc

- daca vand/cumpar in/din strainatate, cum se procedeaza cu actele? De exemplu daca vand sau cumpar prin Sedo, actele sunt in engleza? Cum se procedeaza in acest caz?

Documentele contabile sunt factura si OP sau chitanta. Nu conteaza in ce tara sunt emise. Transformarea in lei se face la cursul BNR din ziua respectiva

Cam atat deocamdata...
Sunt multe intrebari, stiu, dar sper ca unul din voi sa aibe timpul si cunostintele necesare sa ma ajute. Multumesc anticipat! :)


Completari:

Poti sa alegi evidenta:
1. in sistem REAL -  impozit = cota de impozitare * (V-Ch)
2. "La norma" Exista anumite activitati (caen-uri) pentru care este stabilita o norma de venit. Platesti 16% din suma respectiva si ai scapat de griji. Oricum, trebuie sa ai o evidenta a facturilor emise si cumpararilor, MAI ALES DACA ESTI PLATITOR DE TVA.


PRIN URMARE - CEA MAI SIMPLA VARIANTA ESTE SA TE INREGISTREZI "LA NORMA" SI NEPALTITOR DE TVA.

Avantaje - evidenta simplificata
Dezavantaj - daca ai multe cheltuieli (pondere mare in venituri) nu iti recuperezi TVA-ul (dar treci suma CU TVA pe cheltuieli)


Succes!

#108
Cerko

Cerko

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 19.01.2008
Transferuri de bani si plati online prin https://www.moneyboo...pp/?rid=4912819
Interfata in lb. romana si usor de utilizat.Depui RON, cumperi si faci plati in orice valuta vrei.Sigur, comod si eficient. Pentru detalii suplimentare acceseaza link-ul.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate