Instalare, SERVICE, Intretinere Aer Conditionat
Last Updated: Apr 10 2024 05:51, Started by
xnick
, May 29 2007 05:57
·
39
#3745
Posted 08 February 2017 - 11:12
Buna ziua,
Renovez apartamentul si urmeaza sa instalez in jur de 2 AC-uri. Firma care face instalatia imi propune sa ingrop tevile in sapa si sa faca un traseu de aproximativ 10m de la aparat pana la balcon unde vor sa monteze compresorul. Ce parere aveti ? Cineva imi zicea ca nu pot fi mascate aceste trasee. |
#3746
Posted 08 February 2017 - 13:35
Mi se pare ca ai ales prost locul unitatilor interne.
Poti pune o schita cu apartamentul si pozitionarea ac-urilor? Edited by arg, 08 February 2017 - 13:36. |
#3747
Posted 08 February 2017 - 14:13
Salut, am atasat releveul cu ac-urile.
Attached Files |
#3748
Posted 08 February 2017 - 14:25
@danmo
Scuze ca te iau la bascalie. Tu pui ac in bucatarie si pe hol? Pune unul in sufragerie in spatele unitatii exterioare. Pe hol il poti pune pe peretele de la camera din mijloc si unitatea externa langa fereasta aceleasi camere. Nu recomand ac pe hol si nici in bucatarie/baie Am o configuratie similara si un ac de 12k btu pus in sufragerie duce toata casa. Edited by arg, 08 February 2017 - 14:33. |
#3749
Posted 08 February 2017 - 14:48
Ac-ul de pe hol o sa deserveasca 3 dormitoare pe care bate soarele toata dupaamiaza.
Sufragerie e o camera relativ racoroasa, vara soarele bate pana in 11. Vreau sa pun in bucatarie pentru ca am si in apartamentul curent, iar pe timp de vara dupa ce se gateste - daca tii aerul 5 minute - se poate sta in bucatarie. O configurare sugerata de instalator sunt doua AC-uri pe diafragma spate-n-spate, cum suna ? Si ce parere aveti de ingroparea in sapa a instalatiei frigorifice. |
#3750
Posted 08 February 2017 - 14:58
Traseele trebuie sa fie cat mai scurte. In sapa inseamna in pardoseala, o sa omori randamentul.
|
#3751
Posted 08 February 2017 - 15:03
O sa omor randamentul din cauza lungimii mai mari a traseului ?
Din ce stiu traseul poate fi si pana la 30m atat timp cat instalatia e incarcata suplimentar cu freon si presiunea sa fie corespunzatoare. |
#3752
Posted 08 February 2017 - 15:27
Incarcarea se face ca sa mearga. Pierderea are loc prin termoizolatia tevilor.
|
#3753
Posted 08 February 2017 - 20:16
Am inteles.
Ca idee, a mai auzit cineva de practica asta de a ingropa instalatia prin sapa ? Edited by danmo, 08 February 2017 - 20:17. |
#3754
Posted 20 February 2017 - 21:39
Pentru un AC clasic se da urmatoarea problema: doar pe incalzire la un moment dat trece in etapa de defrost (desi UE nu are nici macar bruma) apoi porneste pe ventilare, merge ca si cum ar fi pe incalzire doar ca nu mai porneste compresorul (ambele ventilatoare merg).
Pe rece totul este ok. Se mai intampla asta cand este setat pe o temperatura care permite sa decupleze iar la cuplare face minunea asta. Daca ar fi lipsa de freon R22 nu ar face rece/cald, suspectez ceva electronic. Acum vreo 7-8 ani s-a schimbat un releu (sau ceva cu 4 picioruse), acum as aprecia macar o indrumare, ce ar fi defect, imi e foarte greu sa spun povestea asta de fiecare data cand discut cu un posibil depanator. Toti sunt depasiti, vor sa vina sa vada si cand fac asta le bajbaie rau de tot de ma plictisesc eu langa ei. Ce ar putea fi pe placa electronica defect sa genereze asta? Cand a fost foarte rece afara a mers ok, cum a mai crescut temperatura am observat ca decupleaza la interval regulat: uneori 30 de minute, alteori 100 de minute, chiar ca e ciudat. PS: daca il "prind" cand incepe sa decongeleze si-l opresc trebuie sa la cca 20 de minute ca sa porneasca pe incalzire. Daca las mai mult dureaza mai mult pana cand incepe din nou mizeria asta, daca fortez si pornesc dupa 20 de minute intra in maxim 15 minute in decongelare. Vreo valva, vreun senzor, ceva electronic? Am gasit o postare mai veche pe aceeasi tema: https://forum.softpe...08#entry6317905 doar ca nu e inverter, este clasic. Edited by danghetau, 20 February 2017 - 22:01. |
|
#3755
Posted 21 February 2017 - 12:20
Buna ziua!
Am mai postat acest mesaj si pe alt forum dar nu am primit niciun raspuns... poate aici voi avea noroc. "Vine vine primavara.... si pe urma caldura! Trebuie sa fac o revizie aerului conditionat. A fost demontat si remontat acum ceva timp si in urma operatiunilor s-a pierdut ceva freon si putin ulei. Am citit in ultimul timp ca nu este recomandat ca traseul sa aiba bucla...eh al meu are bucla si vreau ca la revizie sa imi scurteze tevile. Baiatul care l-a remontat mi-a spus ca am 6,5psi... si ar trebui sa aibe vreo 9. E corect ? Pe UE scrie urmatoarele : - Refrigerant R410A 0,84kg - Maximum Allowable Pressure : 6,1MPa - Operating Pressure (Discharge Side/Suction Side) : 3,8 / 1,2 MPa Cand aerul era demontat si depozitat am observat ca din tevile traseului a curs ulei. Ulei am gasit si in spatele unitatii interioare pe izolatia de burete si nu numai. Credeam ca e ceva normal, acum citesc ca e normal sa mai scape din compresor dar nu sa ajunga in UI. Dupa montare(cu pompa de vid) a functionat bine...dar nu ca la prima montare, probabil din cauza pierderilor. 1. Se completeaza compresorul cu ulei ? Si daca da...cum ? 2. Ce cantitate sau presiune de freon trebuie incarcata ? Sau se calculeaza pentru lungimea traseului ? Pacientul : Beko 12000BTU BPAK120, care la inceput inghetai in fata lui....acum se cam chinuie dar totusi face fata cu brio verilor. |
#3756
Posted 21 February 2017 - 15:08
E vreo problema daca pentru un AC clasic traseul este mai scurt decat cei 3 metri? Se vehiculeaza diverse opinii, am de 20 de ani un AC clasic cu traseu extrem de scurt (cca 50 de cm) care nu a avut probleme dar si un inverter Gree la care in manual se spune ca traseul minim trebuie sa fie de 3m si cu toate astea e foarte scurt (cca 25-30 de cm de teava de la robinetii UE pana la imbinarea cu teava UI) si merge ok.
|
#3757
Posted 23 February 2017 - 12:03
danghetau, on 21 februarie 2017 - 15:08, said:
E vreo problema daca pentru un AC clasic traseul este mai scurt decat cei 3 metri? |
#3758
Posted 23 February 2017 - 22:45
Cred ca am depistat problema: bobina de la valva care comuta cald-rece pare sa se blocheze, este destul de fierbinte si pana cand nu se raceste nu comuta pe incalzire. Asa arata, gasesc pe undeva, macar ceva echivalent?
WP_20170223_21_17_23_Pro.jpg 338.98K 25 downloads WP_20170223_21_17_48_Pro.jpg 243.26K 25 downloads |
#3759
Posted 02 March 2017 - 09:38
A venit cineva si nu e acea bobina (se pare), am scos senzorul de pe teava UI, am scos in afara UI senzorul de ambient si tot se opreste.
Ieri am stat in teste: dupa exact 30 de minute se opreste apoi intra in defrost. Acum e setat in asa fel incat sa intre termostatul (cca 22 de grade) dar daca ridic putin temperatura la 24 sau 25 e grade, dupa exact 30 de minute se opreste. Cateodata dupa ce-si face defrostul si porneste pe ventilare se aude la 15 minute si compresorul, alteori merge asa pana intra iar in defrost. Trebuie curatata UI, sunt ceva mizerii la nivelul ventilatorului si a grilajelor ce il protejeaza, radiatorul UI este curat, il curat ca am acces. O fi ceva electronic? Edited by danghetau, 02 March 2017 - 09:39. |
|
#3760
Posted 02 March 2017 - 19:14
Azi am curatat personal UI la "luciu de oglinda" pot spune, am folosit spuma activa si a iesit o treaba de milioane.
Din pacate AC tot se opreste aiurea, face defrost si la reinceperea ciclului de incalzire compresorul nu porneste ci doar ventilatoarele UI si UE. Dupa o perioada de cca 15-20' incepe si compresorul dar dupa alte 15 minute se opreste si totul se reia. Daca inchid din telecomanda AC imediat (pana sa inceapa defrostul), acesta porneste in 1-2 minute si merge iar 30 de minute. Suspectez vana cu 3--4 cai (dar daca ar fi blocata nu ar comuta pe rece si pe cald cand cer asta), bobona care e pe langa vana cu 3-4 cai (o fi defecta dar daca e asa de ce porneste corect AC la inceput) sau ceva electronic de pe placa de baza (auch!) care da comanda aiurea. Timerul merge oarecum ciudat in sensul ca la oprire se resecta ora setata dar la pornire dimineata o ia mai devreme cu exact 10 minute si merge exact 30 de minute. Ce bunica poate fi? |
#3761
Posted 02 March 2017 - 22:27
danghetau
Quote Pentru un AC clasic se da urmatoarea problema: doar pe incalzire la un moment dat trece in etapa de defrost (desi UE nu are nici macar bruma) apoi porneste pe ventilare, merge ca si cum ar fi pe incalzire doar ca nu mai porneste compresorul (ambele ventilatoare merg). Defect electronic sau senzori ,recomand un frigotehnist experimentat cu cunostinte de automatizari sau AC ,nu toti care repara frigidere fac treaba asta. GalupaG Quote Buna ziua! Am mai postat acest mesaj si pe alt forum dar nu am primit niciun raspuns... poate aici voi avea noroc. "Vine vine primavara.... si pe urma caldura! Trebuie sa fac o revizie aerului conditionat. A fost demontat si remontat acum ceva timp si in urma operatiunilor s-a pierdut ceva freon si putin ulei. Am citit in ultimul timp ca nu este recomandat ca traseul sa aiba bucla...eh al meu are bucla si vreau ca la revizie sa imi scurteze tevile. Baiatul care l-a remontat mi-a spus ca am 6,5psi... si ar trebui sa aibe vreo 9. E corect ? Pe UE scrie urmatoarele : - Refrigerant R410A 0,84kg - Maximum Allowable Pressure : 6,1MPa - Operating Pressure (Discharge Side/Suction Side) : 3,8 / 1,2 MPa Cand aerul era demontat si depozitat am observat ca din tevile traseului a curs ulei. Ulei am gasit si in spatele unitatii interioare pe izolatia de burete si nu numai. Credeam ca e ceva normal, acum citesc ca e normal sa mai scape din compresor dar nu sa ajunga in UI. Dupa montare(cu pompa de vid) a functionat bine...dar nu ca la prima montare, probabil din cauza pierderilor. 1. Se completeaza compresorul cu ulei ? Si daca da...cum ? 2. Ce cantitate sau presiune de freon trebuie incarcata ? Sau se calculeaza pentru lungimea traseului ? Pacientul : Beko 12000BTU BPAK120, care la inceput inghetai in fata lui....acum se cam chinuie dar totusi face fata cu brio verilor. |
#3762
Posted 02 March 2017 - 23:11
In linkul din postarea initiala exista informatia dar o mai spun: General Fujitsu de 17000BTU, model de acum 20 de ani.
Nu am gasit pana acum decat amatori care nu stiu decat sa schimbe freonul. Aparatul meu este perfect dpdv tehnic, asta e raspunsul "specialistului" de parca il am de ieri si nu as sti cum facea de nou. Ma gandeam ca daca nu gasesc un electronist sa cumpar ceva de genul asta: http://www.frigotehn...1000058647.html WP_20170218_16_31_22_Pro (2).jpg 124.6K 24 downloads Edited by danghetau, 02 March 2017 - 23:11. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users