Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...
 Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...
 Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 

Eoliene - energie EOLIANĂ (partea 1, 2006-2009)

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
4542 replies to this topic

#253
watashi

watashi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 11.12.2006
numai ca nu prea ai ce sa inveti din el...totul fiind mecanizat:D(n ceea ce priveste constructia elice)

#254
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

View PostIONUT_ONILL, on Mar 29 2007, 21:43, said:

Si ne dai, te rog, si niste amanunte. Ms.
1kW,3m,24V...inca nu e gata (lipsa timp)
Amanunte?  Le gasiti pe toate paginile cu eoliene (H.Piggott si ceilalti).Nu am nici o contributie originala (modificari nesemnificative).
Sunt sigur ca va merge,ca doar au mai facut atatia altii... :)

@adone,citez: "Trebuie sa na gandim ca si 500 W sunt multi, daca ne gandim ca sunt la 24 V, care inseamna aproximativ 40 A! La 1kW avem 80A "
sunt sigur ca din cauza oboselii,sau unui moment de neatentie ai gresit ceva: trebuie injumatatit ori curentul ori tensiunea (500W la 24V =~20A).In realitate,I e chiar mai mic (pentru o putere data) deoarece tensiunea data de PMG e mai mai mare,pt ca sa ajunga pe baterii 30V (caderi de tensiune pe punte,pe cablu,etc).Desigur,difera puterea la iesirea PMG de puterea utila ce ajunge la consumator (baterii).Diferenta = pierderi.

Cu stima
Dan P

#255
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postwatashi, on Mar 30 2007, 07:19, said:

si mai sti cumva cat spunea in manual ca scoate?

E o versiune din 2001 a manualului sau, pentru tarile sarace http://practicalacti.../pmg_manual.pdf
Are 8 magneti babani de ferita pe fiecare rotor. Sunt pusi pe un disc de 300mm. Pe undeva la sfarsit zice ca scoate de  200 watt la 440 rpm.

----------

Apropos de constructia elicei, Bergey XL.1 are elici cu coarda constanta si unghi constant. Fara rasuciri, fara ingrosare la radacina, practic e "cilindrica" in sensul ca sectiunea e aceasi.

Avantajele zic ei ca ar compensa dezavantajele:
- usurinta in fabricare (rasina cu fibra de sticla extrudata)
- pala foarte solida zic ei, deoarce toate fibrele sunt orientate  lungitudinal

Mica pierdere in eficienta se poate compensa marind putin diametrul si TSR, a.i. rotorul sa se invarta la aceasi turatie primind mai mult aer. Isi permit asta pentru ca pala ar fi foarte rezistenta.

Turbinele Jacobs clasice, care-s legendare in gama de puteri mici, aveau palele la fel. Jacobs zicea intr-un interviu ca diferentele in performanta sunt destul de mici ca sa justifice efortul de a optimiza elicea. E drept ca acum 50 de ani fibra era mai putin accesibila si se faceau palele din metal.

Aici sunt niste poze edificatoare: http://www.fieldline...3/28/205619/172

Edited by blimpyway, 30 March 2007 - 13:33.


#256
adone

adone

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 160
  • Înscris: 15.04.2005

View Postdanpet, on Mar 30 2007, 13:37, said:

1kW,3m,24V...inca nu e gata (lipsa timp)
Amanunte?  Le gasiti pe toate paginile cu eoliene (H.Piggott si ceilalti).Nu am nici o contributie originala (modificari nesemnificative).
Sunt sigur ca va merge,ca doar au mai facut atatia altii... :)

@adone,citez: "Trebuie sa na gandim ca si 500 W sunt multi, daca ne gandim ca sunt la 24 V, care inseamna aproximativ 40 A! La 1kW avem 80A "
sunt sigur ca din cauza oboselii,sau unui moment de neatentie ai gresit ceva: trebuie injumatatit ori curentul ori tensiunea (500W la 24V =~20A).In realitate,I e chiar mai mic (pentru o putere data) deoarece tensiunea data de PMG e mai mai mare,pt ca sa ajunga pe baterii 30V (caderi de tensiune pe punte,pe cablu,etc).Desigur,difera puterea la iesirea PMG de puterea utila ce ajunge la consumator (baterii).Diferenta = pierderi.

Cu stima
Dan P
scuze, am gresit cu un ordin de marime ( cu 2 ...) intr-adevar, dar problema ramane; intr-o zona cu vant bun, e greu de consumat 1kw intr-o casa normala ...

#257
adone

adone

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 160
  • Înscris: 15.04.2005

View Postblimpyway, on Mar 30 2007, 14:20, said:

Apropos de constructia elicei, Bergey XL.1 are elici cu coarda constanta si unghi constant. Fara rasuciri, fara ingrosare la radacina, practic e "cilindrica" in sensul ca sectiunea e aceasi.

Avantajele zic ei ca ar compensa dezavantajele:
- usurinta in fabricare (rasina cu fibra de sticla extrudata)
- pala foarte solida zic ei, deoarce toate fibrele sunt orientate  lungitudinal

Mica pierdere in eficienta se poate compensa marind putin diametrul si TSR, a.i. rotorul sa se invarta la aceasi turatie primind mai mult aer. Isi permit asta pentru ca pala ar fi foarte rezistenta.
Dar acea mica pierdere se transforma in mare parte in zgomot si doar mai apoi in alte efecte nedorite ...

#258
adone

adone

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 160
  • Înscris: 15.04.2005

View Postwatashi, on Mar 29 2007, 23:01, said:

o sa pun niste poze cu un disc de frana de dacie.....care ax are flansa cu gauri de prindere?
ce zceti de asta?:http://funlw65.lx.ro/alternator.php el zice ca foloseste 16 magneti de ferita....eu cred ca nu o sa scoata nimica...magnetii de feirta sunt ca aia din difuzoare...destul de slabi pentru un generator...parerea mea
Uite scanat pasajul din documentatia lui Hugh Piggott. Poate sunt si alte masini care au asaceva. (pomeneste si de recorci mici ).

Attached Files



#259
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postadone, on Mar 30 2007, 16:16, said:

Dar acea mica pierdere se transforma in mare parte in zgomot si doar mai apoi in alte efecte nedorite ...

Zgomotul e discutabil.. Cel putin pe threadul de la fieldlines e vorba de cat de silentios e rotorul. E vorba de "liniuta" de pe extrados care pare un defect de extrudare dar NU trebuie pilita.

Alte efecte nedorite care ar fi?

----

P.S. ineficienta aerodinamica nu inseamna obligatoriu zgomot - contraexemple sunt savonius si alte masini ineficiente. O scadere a eficientei poate insemna ca o parte din aer traverseaza discul rotorului fara a i se extrage energia, interactionand mai putin cu palele.

Edited by blimpyway, 30 March 2007 - 16:09.


#260
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006
Asa ceva pe unde se gaseste ???

Attached Files



#261
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postalien1835, on Mar 30 2007, 18:06, said:

Asa ceva pe unde se gaseste ???
Nu stiu.. Chiar crezi ca-s necesare?

#262
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006

View Postblimpyway, on Mar 31 2007, 00:20, said:

Nu stiu.. Chiar crezi ca-s necesare?

Da de ce nu ?
Varianta cu priza mi se pare absorda,asta ar insemna sa o supravechezi mai tot timpul.
Intro seara daca ai un varticus face praf cablul ala si e posibil sa distruga si altceva daca acel cablu intra in scurt...

#263
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postalien1835, on Mar 31 2007, 21:05, said:

Da de ce nu ?
Varianta cu priza mi se pare absorda,asta ar insemna sa o supravechezi mai tot timpul.
Intro seara daca ai un varticus face praf cablul ala si e posibil sa distruga si altceva daca acel cablu intra in scurt...

Asa e, dar cu un controler frigorific nu mai e nici un pericol.

P.S. Contact culisant din ala ar trebui sa se gaseasca intr-un alternator auto, sau de camion. Dar, nu-ti recomand.

Edited by blimpyway, 31 March 2007 - 21:25.


#264
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Slip rings or not

#265
validoe

validoe

    CUT TH3 5H1T!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,093
  • Înscris: 01.12.2006

View Postblimpyway, on Mar 31 2007, 21:55, said:

  Salut!
A trecut ceva vreme de cand nu am mai postat, din motive independente de vointa mea....
Ma bucur ca a crescut nr celor interesati de energiile alternative, probabil o sa fim mai multi curand

Periile colectoare ar fi varianta ideala dar nu cred ca e neaparat nevoie. Cum directia vantului se schimba aleator, cablul nu se va rasuci mereu in aceeasi directie ci se va mai si "dez-rasuci" (nu stiu daca e corect gramatical ce am zis....)
Eu unul nu am folosit si in timpul relativ scurt (8 zile) cat a "zburat" nu au fost probleme.
Din pacate a trebuit sa o dau jos din cauza unei erori de calcul care a dus la "prajirea" statorului la un vant puternic. Dupa cum am mai spus in alte posturi, am folosit o sarma cam subtire (1mm diam) care imi limita puterea obtinuta iar sistemul de franare nu a funtionat cum trebuia....
O sa refac statorul in asa fel incat sa folosesc tot potentialul celor 32 de magneti si al rotorului de 2.7m si probabil o sa modific si sistemul de franare

PS cine crede ca se va apuca de ceva mai serios (1kW) , in viitorul apropiat si e interesat de magneti tip Forcefield sa poate sa ma contacteze

#266
jupa

jupa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 10.11.2006
Salutari
Am cam lipsit multa vreme.
Am reusit sa fac rost si de magneti am gasit o firma in tara care aduce magneti neodymium daca nu au pe stoc .
Informatii gasiti pe adresa urmatoare www.euromagnet.ro.
Din lipsa de timp pt fabricarea generatorului o sa folosesc un alternator de masina modificat - rotorul o sa inlocuiesc cu una pe magneti .
Dupa parerea mea pentru generator cu asa zisul discul de frine e functionala dar trebuie un vint sanatos iar in zona unde stau eu linga Baia Mare puterea ce as putea obtine nu e asa grozava asa ca as obtine echivalentul de energie si cu un alternator auto cu rortorul modificati pe magneti neodymium.
Multa bafta si astept niste pareri legate de rezultat real pe discuri de frina si dimensiuni ale palelor.
PS .  Bani aduc fericirea??? Timpul e mai scump daca nu o aveti .

#267
watashi

watashi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 11.12.2006
interesant sait-ul dar nu am gasit nicaieri preturi

#268
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006

View Postwatashi, on Apr 1 2007, 13:38, said:

interesant sait-ul dar nu am gasit nicaieri preturi

Preturi din cate stiu eu sunt exagerat de mari...

#269
alien1835

alien1835

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 294
  • Înscris: 04.10.2006
Mesajul lor:

Buna seara,

aveti atasate preturile - mentionez ca acestea sunt acum promotionale,
de
introducere pe piata si sunt valabile luna aceasta, adica inclusiv
maine,
31 ianuarie.
In general, magnetii sunt pe stoc la partenerul din Budapesta si vi le
pot
livra in cateva zile. Daca doriti dimensiuni sau caracteristici din
afara
portofoliului curent sau produsul selectat nu este pe stoc, livrarea
dureaza in medie de 30 de zile.

Asa cum scrie si in lista de preturi, toate preturile sunt pe bucata,
nu
includ TVA si nici costurile de transport.

Astept comanda Dvs.

Cu stima,
Zsolt Mato-Szekely
Administrator

Euromagnet SRL
solutii atractive

400655 Cluj-Napoca
Str. Viilor Nr. 52B, Ap. 2A

Tel: 0364-405250
Fax: 0364-815161
Mobil: 0745-MAGNET (0745-624638)
www.euromagnet.ro

Attached Files



#270
IONUT_ONILL

IONUT_ONILL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 260
  • Înscris: 16.10.2006
Iata preturiler din documentul respectiv, fara tva si transport:

NEODYMIU - PARALELIPIPED


Denumire Forma                Tip       A (mm) B (mm) C (mm)           Pret (RON)
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 40 10 10                   10,34
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeb N35 40 40 25                    70,98
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 50 8 20                    21,56
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 50 10 5                    9,38
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 50 20 8                    21,56
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 50 50 25                   78,26
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N48 50 50 25                        154,44
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 60 20 6                    22,05
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 72 38 20                   65,93
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 75 8 20                    37,52
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 75 20 5                    35,79
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 75 20 8                    37,52
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeB N35 102 20 8                   42,86
EURONEO-1 Paralelipiped NdFeb N35 102 8 20                   42,86

Deci pe care il recomandati sa-l folosim ?

Edited by IONUT_ONILL, 01 April 2007 - 15:38.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate