Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Difuzor bas Q Acoustic 3050

Bolojan la presedintie?

Huawei band 8

Statii de benzina DHR
 AT Duster 80 asfalt 20 forestier

fisura/crapatura perete exterior ...

Windows XP Volume License

Noul degresant universal
 Imaginea nu poate fi redata - Ero...

"Mafiotii" revin in forta...

Branșament gaze 2024 sau pom...

Lamurire bec led h7
 Preturi momeala ? (dar care e sme...

Realizare tavan fals rigips

Alternative pod Giurgiu - Ruse

Cat spatiu stocare aveti in total...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
15180 răspunsuri în acest subiect

#12529
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.701
  • Înscris: 27.06.2007
Eu intru în cei 10% cu mașina luată de nouă. Am veniturile foarte instabile și tot timpul o teamă că nu vor mai veni în cantitate îndestulătoare. Prin urmare am decis să am grijă de mașină ca și când ar trebui să trag de ea până ies la pensie. La începutul anului făceam planuri pentru alta dar a venit pandemia și planurile s-au năruit. Cine știe cât timp va mai trebui să trag de ea? Însă când văd ce bine merge, parametri sunt super ok, mă felicit pentru decizia de a o îngriji corespunzător. Uleiul de motor este doar o o parte a întreținerii, sunt multe alte aspecte de care trebuie ținut cont. Mie, cel mai mult mi-a dat de furcă motorina și aia o bag tot timpul.

#12530
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 787
  • Înscris: 14.10.2018
Total de acord: filtrele de aer/motorina schimbate la 60000 (cum este in planul de revizie), lichidul de frana cand o da Domnu', lichidul de racire la 10 ani, uleiul de transmisie for life, etc.

#12531
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

 Deenman, on 21 septembrie 2020 - 14:19, said:

Ce credeti ca realizam/rezolvam daca continuam asa?
Nu se rezolvă nimic, dar se scade nivelul discuției ;).

Sunt aproape sigur (nu sigur 100%, pentru că nu am avut timp sa citesc) că mai există cel puțin un thread pe care domnul este adeptul scăderii costurilor, pe principiul că "nu are rost". Ceea ce uita este faptul că acesta este locul de întâlnire al pasionaților într-un anumit domeniu.

Editat de curentelectric, 23 septembrie 2020 - 19:10.


#12532
zurLee

zurLee

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 259
  • Înscris: 30.11.2014
Daca tu crezi ca are sens sa bagi un ulei PAO/ultra-high performance intr-o razatoare de 1.5 diesel de 80 de cai, si te face fericit chestia asta, ok, n-am o problema cu asta.
[...]


Poti sa iti iei si ochelari cu cristale swarowski, dar asta nu-i face mai buni optic. Nu stiu cum poti sa imi demonstrezi tu ca un ulei mai scump, de ex. Liqui Moly sau Ravenol, e mai "bun" decat un ulei mai ieftin, gen Total sau Shell intr-un motor dat.

 TLGTLC, on 21 septembrie 2020 - 17:32, said:

Eu intru în cei 10% cu mașina luată de nouă. Am veniturile foarte instabile și tot timpul o teamă că nu vor mai veni în cantitate îndestulătoare. Prin urmare am decis să am grijă de mașină ca și când ar trebui să trag de ea până ies la pensie. La începutul anului făceam planuri pentru alta dar a venit pandemia și planurile s-au năruit. Cine știe cât timp va mai trebui să trag de ea? Însă când văd ce bine merge, parametri sunt super ok, mă felicit pentru decizia de a o îngriji corespunzător. Uleiul de motor este doar o o parte a întreținerii, sunt multe alte aspecte de care trebuie ținut cont. Mie, cel mai mult mi-a dat de furcă motorina și aia o bag tot timpul.

Eu am grija de toate masinile in felul asta pentru ca am pitici, daca ceva nu e perfect ma seaca, nu dorm noaptea.

Dar daca ai luat o masina de noua, e normal sa tragi de ea pana la final, pentru ca devalorizarea e imensa si daca o vinzi nu mai iei nimic pe ea dupa 10 ani. Daca o intretii corect, poti sa o tii mult si bine, bine, daca iti si place. Eu masina actuala o am deja de 6 ani luata SH si chiar daca am inceput sa ma plictisesc un pic de ea (sper ca nu vede ce scriu pe aici), n-as vinde-o decat obligat de imprejurari.

 officer_nats, on 21 septembrie 2020 - 21:58, said:

Total de acord: filtrele de aer/motorina schimbate la 60000 (cum este in planul de revizie), lichidul de frana cand o da Domnu', lichidul de racire la 10 ani, uleiul de transmisie for life, etc.

In ce plan de revizie se schimba consumabilele la 60,000? Ce marca?

Editat de Dany_Darke, 24 septembrie 2020 - 09:28.


#12533
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.570
  • Înscris: 22.09.2013
Se vede ca nu esti la curent cu masinile noi, gen de generatie noua (2015+).

Filtru de combustibil la 60-90.000km la diesel, la benzina l-au scos, e o sita in pompa de benzina, incastrata in rezervor.

Filtrele restul se inspecteaza, daca nu sunt murdare nu se schimba, e din cartea service VAG.

Lichidul de frana la masina noua prima data la 3 ani, apoi la fiecare 2 ani. La alte marci (renault) la 20.000km.

#12534
zurLee

zurLee

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 259
  • Înscris: 30.11.2014
Nu imi plac masinile noi, si acum imi plac chiar mai putin. E bataie de joc.

#12535
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.239
  • Înscris: 31.05.2007

Quote

Daca tu crezi ca are sens sa bagi un ulei PAO/ultra-high performance intr-o razatoare de 1.5 diesel de 80 de cai, si te face fericit chestia asta, ok, n-am o problema cu asta.

Dar sa recomanzi oamenilor cu masini banale care merg perfect 1.000.000 de km cu uleiuri banale SF-uri de 90 de lei litrul tine ori de marketing ori de patologie.
Si uite-asa se descoperă și pattern-uri de discurs. Ideea e sa nimerești un punct sensibil :). La ce duce cu gândul acest pattern ? La clona, evident... De-aia se viciază discuțiile de aici și trec in derizoriu foarte repede (exemplu elocvent mai sus), apar clone peste clone, apoi clone care se cearta intre ele, și așa mai departe.

Cine câștigă ? Nimeni în afară de proprietarii saitului. Nu mai contează că nu se mai aduce informație utila. Pasionații se retrag, își găsesc alte locuri de discuție, tehnica moderna ajuta la asta (Facebook, WhatsApp, etc), iar clonele rămân ca virușii, lipindu-se doar de cei "nevaccinati"... Trist...

Editat de curentelectric, 23 septembrie 2020 - 23:16.


#12536
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.570
  • Înscris: 22.09.2013

 zurLee, on 23 septembrie 2020 - 22:52, said:

Nu imi plac masinile noi, si acum imi plac chiar mai putin. E bataie de joc.


Nu e bataie de joc, asa merg lucrurile. Si nu trebuie sa vrei tu masina mai noua, ca te vrea ea pe tine. Si cand nu accepti, ti le baga statul cu forta, ca sa ruleze niste bani.

Sunt oameni pe lumea asta prinsi intr-o fuga continua din care nu mai vor/pot sa scape. Pentru ei timpul este contra cronometru, ca si cum moartea ii asteapta la colt daca se opresc din alergat.

Pt oamenii aia, o masina veche inseamna timp mort, timp mort in service inseamna ca nu mai produc bani, rutina lor nu mai functioneaza, si atunci se creeaza panica si disconfort.

Deci o masina veche e justificata doar de o mica parte din lumea, sa clasa saraca-medie, de oameni care nu folosesc masina mult (2000-5000km/an) de oameni care vor sa aiba acces la o masina daca vor sa plece undeva, dar nu au nevoie de ea.

Mentalitatea asta nu exista in tarile din Vest pentru ca o asigurare/vinieta/intretinere sare de 1500-2000euro pe an, fara combustibil. Daca tu castigi salariu mediu in Vest, 1200-1500 euro, dai 1 luna jumate din cele 13/14 salarii pe o masina care o folosesti ocazional.

Cu banii aia mai bine merg 2-3 saptamani in vacante, decat sa mearga 2000-5000km cu o rabla care poate sa ramana in drum oricand. Fa tu un drum de 3000km prin Europa cu masina ta de 20 ani si vezi cum e cand ramai blocat din cauza unei defectiuni.

Editat de Deenman, 24 septembrie 2020 - 08:44.


#12537
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.957
  • Înscris: 02.05.2020
Am inceput la unele lucruri sa iti dau dreptate,de exemplu cu grasime la Wagyu,dupa ce am privit pozele cu fleica cruda.Dar aici e cam relativ ce spui,ramii blocat la fel si in masina veche ca in cea noua.

#12538
carmenclara1

carmenclara1

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 19.377
  • Înscris: 08.12.2008

 Deenman, on 24 septembrie 2020 - 08:39, said:

Cu banii aia mai bine merg 2-3 saptamani in vacante, decat sa mearga 2000-5000km cu o rabla care poate sa ramana in drum oricand. Fa tu un drum de 3000km prin Europa cu masina ta de 20 ani si vezi cum e cand ramai blocat din cauza unei defectiuni.
distractia incepe de pe la 700eur doar ca sa fi coborat de pe autostrada (daca nu ai asigurare corespunzatoare)

#12539
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 787
  • Înscris: 14.10.2018

 Deenman, on 24 septembrie 2020 - 08:39, said:

Nu e bataie de joc, asa merg lucrurile. Si nu trebuie sa vrei tu masina mai noua, ca te vrea ea pe tine. Si cand nu accepti, ti le baga statul cu forta, ca sa ruleze niste bani.

Sunt oameni pe lumea asta prinsi intr-o fuga continua din care nu mai vor/pot sa scape. Pentru ei timpul este contra cronometru, ca si cum moartea ii asteapta la colt daca se opresc din alergat.

Pt oamenii aia, o masina veche inseamna timp mort, timp mort in service inseamna ca nu mai produc bani, rutina lor nu mai functioneaza, si atunci se creeaza panica si disconfort.

Deci o masina veche e justificata doar de o mica parte din lumea, sa clasa saraca-medie, de oameni care nu folosesc masina mult (2000-5000km/an) de oameni care vor sa aiba acces la o masina daca vor sa plece undeva, dar nu au nevoie de ea.

Mentalitatea asta nu exista in tarile din Vest pentru ca o asigurare/vinieta/intretinere sare de 1500-2000euro pe an, fara combustibil. Daca tu castigi salariu mediu in Vest, 1200-1500 euro, dai 1 luna jumate din cele 13/14 salarii pe o masina care o folosesti ocazional.

Cu banii aia mai bine merg 2-3 saptamani in vacante, decat sa mearga 2000-5000km cu o rabla care poate sa ramana in drum oricand. Fa tu un drum de 3000km prin Europa cu masina ta de 20 ani si vezi cum e cand ramai blocat din cauza unei defectiuni.
Eu am avut si masini la mana a doua si masini noi. Dupa ce am schimbat piese inutil la fosta masina (second hand), am ales o masina noua pentru ca nu imi place sa ma fatai toata ziua cu ea prin service si sa decartez de fiecare data la ghiciul mecanicilor. Bine, si cu asta noua m-am mai fatait prin garantie dar n-am decartat nimic. Urmatoarea masina va fi tot noua. Prefer sa dau bani mai multi dar sa stiu ca 4-5 sau 7 ani n-am griji.
Pe de alta parte, si o masina noua te poate lasa in drum. Insa nu motivat de vechimea pieselor, oricare ar fi alea. Macar reduci din riscuri.

Editat de officer_nats, 25 septembrie 2020 - 15:09.


#12540
zurLee

zurLee

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 259
  • Înscris: 30.11.2014
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IKdhgKUZhPA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#12541
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 14.714
  • Înscris: 24.10.2015

 Deenman, on 24 septembrie 2020 - 08:39, said:

Cu banii aia mai bine merg 2-3 saptamani in vacante, decat sa mearga 2000-5000km cu o rabla care poate sa ramana in drum oricand. Fa tu un drum de 3000km prin Europa cu masina ta de 20 ani si vezi cum e cand ramai blocat din cauza unei defectiuni.
Ma pornesc oricand oriunde cu cea mai mare placere. Absolut odata nu m-a lasat in drum. Inainte si cu cantec!

 zurLee, on 25 septembrie 2020 - 16:37, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pPFSR-2lhxY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IKdhgKUZhPA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Daca poti sa zici si intr-o propozitie despre ce vorbeste ala n-ar fi rau.

#12542
zurLee

zurLee

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 259
  • Înscris: 30.11.2014
Uleiurile sintetice moderne nu afecteaza motoarele vechi.

Si da,poti linistit sa bagi 0w40 in Mercedesul tau.

2 propozitii.

#12543
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.171
  • Înscris: 01.03.2010
N ar avea de ce sa afecteze cu ceva , dimpotriva. In schimb se mai spunea ca uleiurile full sintetice cu cantitati mari de PAO sau esteri ar afecta garniturile motorului in timp. Dar asta este un mit. Nu am vazut niciodata vreo dovada in acest sens.

#12544
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.031
  • Înscris: 06.04.2007
Dacia 1300 mi-a mers cel mai bine cu Mobil1 0w40, primit cadou pe sub mana de la intreprindere, asta bagau aia la masina lu domnu director.
Daciada se incalzea destul de grav vara pt ca aveam un bloc motor cu probleme, dar cu uleiu asta era incomoarabil mai putin zgomotos motoru fata de Texaco 15w40 si ce nerorociri mai gaseam pe vremea aia, nu mai clantanea cand era incins vara si consuma mai putin ulei.
A fost jale mare cand am trecut la Lubrifin 20w40 apoi...ulei de nou/nerulat motoru era mai zgomotos

#12545
zurLee

zurLee

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 259
  • Înscris: 30.11.2014
Asta e aroganta maxima, sa bagi Mobil 1 in Dacia 1300.

Am auzit oameni zicand ca Lubrifin ala nu e chiar asa de rau. Bine, nu 20w40, n-au si ei ceva mai din era noastra?

Editat de zurLee, 25 septembrie 2020 - 20:37.


#12546
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.989
  • Înscris: 22.01.2013
taica-meu baga shell 20w-40(printre alte fineturi americane, europene), zbura dupa schimb, accelera turbo. Posted Image n-a vrut sa il incerce pe cel 5w-40, avea preconceptii "forumistice".

Editat de 41ex, 26 septembrie 2020 - 00:16.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 2

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate