Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#12529
Publicat: 21 septembrie 2020 - 17:32
Eu intru în cei 10% cu mașina luată de nouă. Am veniturile foarte instabile și tot timpul o teamă că nu vor mai veni în cantitate îndestulătoare. Prin urmare am decis să am grijă de mașină ca și când ar trebui să trag de ea până ies la pensie. La începutul anului făceam planuri pentru alta dar a venit pandemia și planurile s-au năruit. Cine știe cât timp va mai trebui să trag de ea? Însă când văd ce bine merge, parametri sunt super ok, mă felicit pentru decizia de a o îngriji corespunzător. Uleiul de motor este doar o o parte a întreținerii, sunt multe alte aspecte de care trebuie ținut cont. Mie, cel mai mult mi-a dat de furcă motorina și aia o bag tot timpul.
|
#12531
Publicat: 23 septembrie 2020 - 18:59
Deenman, on 21 septembrie 2020 - 14:19, said:
Ce credeti ca realizam/rezolvam daca continuam asa? Sunt aproape sigur (nu sigur 100%, pentru că nu am avut timp sa citesc) că mai există cel puțin un thread pe care domnul este adeptul scăderii costurilor, pe principiul că "nu are rost". Ceea ce uita este faptul că acesta este locul de întâlnire al pasionaților într-un anumit domeniu. Editat de curentelectric, 23 septembrie 2020 - 19:10. |
#12532
Publicat: 23 septembrie 2020 - 19:39
Daca tu crezi ca are sens sa bagi un ulei PAO/ultra-high performance intr-o razatoare de 1.5 diesel de 80 de cai, si te face fericit chestia asta, ok, n-am o problema cu asta.
[...] Poti sa iti iei si ochelari cu cristale swarowski, dar asta nu-i face mai buni optic. Nu stiu cum poti sa imi demonstrezi tu ca un ulei mai scump, de ex. Liqui Moly sau Ravenol, e mai "bun" decat un ulei mai ieftin, gen Total sau Shell intr-un motor dat. TLGTLC, on 21 septembrie 2020 - 17:32, said:
Eu intru în cei 10% cu mașina luată de nouă. Am veniturile foarte instabile și tot timpul o teamă că nu vor mai veni în cantitate îndestulătoare. Prin urmare am decis să am grijă de mașină ca și când ar trebui să trag de ea până ies la pensie. La începutul anului făceam planuri pentru alta dar a venit pandemia și planurile s-au năruit. Cine știe cât timp va mai trebui să trag de ea? Însă când văd ce bine merge, parametri sunt super ok, mă felicit pentru decizia de a o îngriji corespunzător. Uleiul de motor este doar o o parte a întreținerii, sunt multe alte aspecte de care trebuie ținut cont. Mie, cel mai mult mi-a dat de furcă motorina și aia o bag tot timpul. Eu am grija de toate masinile in felul asta pentru ca am pitici, daca ceva nu e perfect ma seaca, nu dorm noaptea. Dar daca ai luat o masina de noua, e normal sa tragi de ea pana la final, pentru ca devalorizarea e imensa si daca o vinzi nu mai iei nimic pe ea dupa 10 ani. Daca o intretii corect, poti sa o tii mult si bine, bine, daca iti si place. Eu masina actuala o am deja de 6 ani luata SH si chiar daca am inceput sa ma plictisesc un pic de ea (sper ca nu vede ce scriu pe aici), n-as vinde-o decat obligat de imprejurari. officer_nats, on 21 septembrie 2020 - 21:58, said:
Total de acord: filtrele de aer/motorina schimbate la 60000 (cum este in planul de revizie), lichidul de frana cand o da Domnu', lichidul de racire la 10 ani, uleiul de transmisie for life, etc. In ce plan de revizie se schimba consumabilele la 60,000? Ce marca? Editat de Dany_Darke, 24 septembrie 2020 - 09:28. |
#12533
Publicat: 23 septembrie 2020 - 22:07
Se vede ca nu esti la curent cu masinile noi, gen de generatie noua (2015+).
Filtru de combustibil la 60-90.000km la diesel, la benzina l-au scos, e o sita in pompa de benzina, incastrata in rezervor. Filtrele restul se inspecteaza, daca nu sunt murdare nu se schimba, e din cartea service VAG. Lichidul de frana la masina noua prima data la 3 ani, apoi la fiecare 2 ani. La alte marci (renault) la 20.000km. |
#12535
Publicat: 23 septembrie 2020 - 23:09
Quote
Daca tu crezi ca are sens sa bagi un ulei PAO/ultra-high performance intr-o razatoare de 1.5 diesel de 80 de cai, si te face fericit chestia asta, ok, n-am o problema cu asta. Dar sa recomanzi oamenilor cu masini banale care merg perfect 1.000.000 de km cu uleiuri banale SF-uri de 90 de lei litrul tine ori de marketing ori de patologie. Cine câștigă ? Nimeni în afară de proprietarii saitului. Nu mai contează că nu se mai aduce informație utila. Pasionații se retrag, își găsesc alte locuri de discuție, tehnica moderna ajuta la asta (Facebook, WhatsApp, etc), iar clonele rămân ca virușii, lipindu-se doar de cei "nevaccinati"... Trist... Editat de curentelectric, 23 septembrie 2020 - 23:16. |
#12536
Publicat: 24 septembrie 2020 - 08:39
zurLee, on 23 septembrie 2020 - 22:52, said:
Nu imi plac masinile noi, si acum imi plac chiar mai putin. E bataie de joc. Nu e bataie de joc, asa merg lucrurile. Si nu trebuie sa vrei tu masina mai noua, ca te vrea ea pe tine. Si cand nu accepti, ti le baga statul cu forta, ca sa ruleze niste bani. Sunt oameni pe lumea asta prinsi intr-o fuga continua din care nu mai vor/pot sa scape. Pentru ei timpul este contra cronometru, ca si cum moartea ii asteapta la colt daca se opresc din alergat. Pt oamenii aia, o masina veche inseamna timp mort, timp mort in service inseamna ca nu mai produc bani, rutina lor nu mai functioneaza, si atunci se creeaza panica si disconfort. Deci o masina veche e justificata doar de o mica parte din lumea, sa clasa saraca-medie, de oameni care nu folosesc masina mult (2000-5000km/an) de oameni care vor sa aiba acces la o masina daca vor sa plece undeva, dar nu au nevoie de ea. Mentalitatea asta nu exista in tarile din Vest pentru ca o asigurare/vinieta/intretinere sare de 1500-2000euro pe an, fara combustibil. Daca tu castigi salariu mediu in Vest, 1200-1500 euro, dai 1 luna jumate din cele 13/14 salarii pe o masina care o folosesti ocazional. Cu banii aia mai bine merg 2-3 saptamani in vacante, decat sa mearga 2000-5000km cu o rabla care poate sa ramana in drum oricand. Fa tu un drum de 3000km prin Europa cu masina ta de 20 ani si vezi cum e cand ramai blocat din cauza unei defectiuni. Editat de Deenman, 24 septembrie 2020 - 08:44. |
#12538
Publicat: 24 septembrie 2020 - 10:29
Deenman, on 24 septembrie 2020 - 08:39, said:
Cu banii aia mai bine merg 2-3 saptamani in vacante, decat sa mearga 2000-5000km cu o rabla care poate sa ramana in drum oricand. Fa tu un drum de 3000km prin Europa cu masina ta de 20 ani si vezi cum e cand ramai blocat din cauza unei defectiuni. |
|
#12539
Publicat: 25 septembrie 2020 - 15:07
Deenman, on 24 septembrie 2020 - 08:39, said:
Nu e bataie de joc, asa merg lucrurile. Si nu trebuie sa vrei tu masina mai noua, ca te vrea ea pe tine. Si cand nu accepti, ti le baga statul cu forta, ca sa ruleze niste bani. Sunt oameni pe lumea asta prinsi intr-o fuga continua din care nu mai vor/pot sa scape. Pentru ei timpul este contra cronometru, ca si cum moartea ii asteapta la colt daca se opresc din alergat. Pt oamenii aia, o masina veche inseamna timp mort, timp mort in service inseamna ca nu mai produc bani, rutina lor nu mai functioneaza, si atunci se creeaza panica si disconfort. Deci o masina veche e justificata doar de o mica parte din lumea, sa clasa saraca-medie, de oameni care nu folosesc masina mult (2000-5000km/an) de oameni care vor sa aiba acces la o masina daca vor sa plece undeva, dar nu au nevoie de ea. Mentalitatea asta nu exista in tarile din Vest pentru ca o asigurare/vinieta/intretinere sare de 1500-2000euro pe an, fara combustibil. Daca tu castigi salariu mediu in Vest, 1200-1500 euro, dai 1 luna jumate din cele 13/14 salarii pe o masina care o folosesti ocazional. Cu banii aia mai bine merg 2-3 saptamani in vacante, decat sa mearga 2000-5000km cu o rabla care poate sa ramana in drum oricand. Fa tu un drum de 3000km prin Europa cu masina ta de 20 ani si vezi cum e cand ramai blocat din cauza unei defectiuni. Pe de alta parte, si o masina noua te poate lasa in drum. Insa nu motivat de vechimea pieselor, oricare ar fi alea. Macar reduci din riscuri. Editat de officer_nats, 25 septembrie 2020 - 15:09. |
#12540
Publicat: 25 septembrie 2020 - 16:37
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IKdhgKUZhPA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#12541
Publicat: 25 septembrie 2020 - 16:48
Deenman, on 24 septembrie 2020 - 08:39, said:
Cu banii aia mai bine merg 2-3 saptamani in vacante, decat sa mearga 2000-5000km cu o rabla care poate sa ramana in drum oricand. Fa tu un drum de 3000km prin Europa cu masina ta de 20 ani si vezi cum e cand ramai blocat din cauza unei defectiuni. zurLee, on 25 septembrie 2020 - 16:37, said:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pPFSR-2lhxY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IKdhgKUZhPA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#12544
Publicat: 25 septembrie 2020 - 19:01
Dacia 1300 mi-a mers cel mai bine cu Mobil1 0w40, primit cadou pe sub mana de la intreprindere, asta bagau aia la masina lu domnu director.
Daciada se incalzea destul de grav vara pt ca aveam un bloc motor cu probleme, dar cu uleiu asta era incomoarabil mai putin zgomotos motoru fata de Texaco 15w40 si ce nerorociri mai gaseam pe vremea aia, nu mai clantanea cand era incins vara si consuma mai putin ulei. A fost jale mare cand am trecut la Lubrifin 20w40 apoi...ulei de nou/nerulat motoru era mai zgomotos |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 2
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi