Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Jun 12 2024 12:27, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
136
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#15175
Posted 26 May 2024 - 22:27
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cu ala din poza nu cred ca da greș. Doar ca scoate mai mult din portofel. In flacon posibil sa fie oricare din uleiuri, in functie de scorul negociat se Audi cu fabricantul de ulei, posibil sa fie castrol sau shell sau altceva. Audi nu produce ulei.
Edited by tfmercedez, 26 May 2024 - 22:29. |
#15176
Posted 27 May 2024 - 00:33
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
salut, are cineva experienta cu uleiurile de la lukoil?
sunt ok? e vorba despre un motor in 2 timpi, am gasit la benzinarie ulei facut de ei la pret f bun si are o gramada de certificari, adica pare legit. e vreun risc? scuze daca e topic de turisme, dar tot motor e si pe scuter ![]() multumesc. |
#15178
Posted 27 May 2024 - 21:32
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Mulțumesc pentru lămuriri,am sa merg pe Shell și revin cu pareri.
|
#15179
Posted 28 May 2024 - 19:59
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Este ok ! am folosit eu pentru motocoasa (in 2T). Eu vreau sa il folosesc pe un Aprilia SR50, pana acum am bagat Motul si Shell, am vazut Luk in benzinarie la 30 de lei vs 60 cat sunt celalalte si am zis ca e interesant, prin prisma faptului ca are toate certificarile posibile si ei zic ca e virtual smokeless. Mi-e sa nu se strice agregatul, ca merg mult cu el, fac 100+ de km pe zi ![]() |
#15180
Posted 29 May 2024 - 08:50
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Acum c-ai specificat in ce fel de agregat il pui....mai bine ala la 60 lei/litru.
Una-i motocoasa la 600 lei...si alta mancare de peste este la acel scuter ! mai ales ca vorbim de unu care este de firma ! |
#15182
Posted 30 May 2024 - 17:29
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
shibainu, on 27 mai 2024 - 00:33, said:
salut, are cineva experienta cu uleiurile de la lukoil? sunt ok? e vorba despre un motor in 2 timpi, am gasit la benzinarie ulei facut de ei la pret f bun si are o gramada de certificari, adica pare legit. e vreun risc? scuze daca e topic de turisme, dar tot motor e si pe scuter ![]() multumesc. |
#15183
Posted 30 May 2024 - 22:17
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
A fost o vreme când am studiat în detaliu uleiurile 2T și Lukoil a dat mereu cu virgulă. La mașini se pot folosi uleiurile lor fără probleme deși multe sortimente sunt nejustificat de scumpe. Dar la uleiul moto cel mai bine pui de la cineva care e specializat pe ele. Am luat Mobil Extra 2t pana la urma, apreciez sfaturile. |
#15184
Posted 31 May 2024 - 08:37
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Salut!
Hai sa fac umpic de brainstorming aici legat de o problema cu uleiul. Pentru ca eu am numa niste vechituri pe benzina, am studiat uleiuri doar pentru ele, m-am "asezat", in esenta am redus necesarul la uleiuri ACEA A3/B3 si API SL, full SAPS. Care sunt din ce in ce mai rare. In concluzie, pe un Subaru 2.5 turbo merg cu un Shell Helix Ultra 5w30 API SL (am vazut ca exista si un API SN...), iar pentru Focus 2 1.6 merg cu LiquiMoli Special Tec LL. Dar nu aici e problema. Fii-mea si ginerele si-au luat un focus 4 1.5 ecoboost din 2019 (cel in 3 cilindri). Precedentul proprietar a zis ca a pus un 5w30, nu stim ce/de care. In carte se zice ca ne trebuie un ulei sa respecte Ford WSS-M2C948-B, care din punctul meu de vedere un pisswasser derivat din C2 si API SN, dezvoltat cu Castrol. Omu meu a schimbat uleiul si a pus fix Castrol Magnatec Professional E 5w20 pentru Ford. Numai ca zice ca masina e mai zgomotoasa, nu mai trage asa ca inainte, tremura mai tare la relanti. Noi suntem destul de hotarati sa revenim la 5w30, dar aici e buba, ca nu gasesc ceva sa-mi placa. In plus, am inceput sa am dificultati sa mai gasesc specificatiile complete la unele uleiuri, de exemplu Shell. Asa ca am inceput sa caut un ulei bun, dar la care vreau sa fiu si cu sufletu-n rai, daca ma intelegeti. Adica, vreau sa fie API SN (protectie la depozite, motor injectie directa), vreau HTHS mare, adica 3.5, vreau TBN mare, vreau vascozitatea la 100C sa fie pe la 12, sa fie loc de dilutie dar sa ramana "in range" de w30. Cred ca mai era ceva, dar am uitat. In concluzie, vreau protectie la motor, nu economie de combustibil. Vreo recomandare, argumente de ce asa si nu altfel? A, ginerele este mai circumspect si el nu e convins ca acel Castrol nu e fake, desi e luat prin intermediul service-ului de la un distribuitor mare, dar nu mai stiu care. |
|
#15185
Posted 31 May 2024 - 10:15
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Daca masina merge cu 5w20 de ce sa pui 5w30? N-a mers bine cu Castrol 5w20, se mai intampla...e si bun rau Castrol,mai ales asta de la noi de l gasesti in Carrefour. Incearca un Fuchs sau Eneos 5w20. Poate chiar si un Total Quartz Ineo
![]() |
#15186
Posted 31 May 2024 - 10:40
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Salut! Dar nu aici e problema. Fii-mea si ginerele si-au luat un focus 4 1.5 ecoboost din 2019 (cel in 3 cilindri). Precedentul proprietar a zis ca a pus un 5w30, nu stim ce/de care. In carte se zice ca ne trebuie un ulei sa respecte Ford WSS-M2C948-B, care din punctul meu de vedere un pisswasser derivat din C2 si API SN, dezvoltat cu Castrol. .. .. Asa ca am inceput sa caut un ulei bun, dar la care vreau sa fiu si cu sufletu-n rai, daca ma intelegeti. Adica, vreau sa fie API SN (protectie la depozite, motor injectie directa), vreau HTHS mare, adica 3.5, vreau TBN mare, vreau vascozitatea la 100C sa fie pe la 12, sa fie loc de dilutie dar sa ramana "in range" de w30. Cred ca mai era ceva, dar am uitat. ... In concluzie, vreau protectie la motor, nu economie de combustibil. Vreo recomandare, argumente de ce asa si nu altfel? A, ginerele este mai circumspect si el nu e convins ca acel Castrol nu e fake, desi e luat prin intermediul service-ului de la un distribuitor mare, dar nu mai stiu care. Printre cele mai ok ar fi Ravenol VMP 5W30, are de toate ce vrei tu, baze destule 8,8 , HTHS mare (3,7) full sintetic (gr IV+V ) norma SN. |
#15187
Posted 31 May 2024 - 12:20
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
De acord, nici nu incercam full SAPS pt acest ecoboost.
Suna foarte interesant Rivanolu', nu apucasem sa-l cercetez. Nu cumva Ravenolul sunt aia cu nu stiu ce etichete pe care le poti valida pe site-ul lor, asigurant astfel o protectie cat de cat sa nu fie contrafacut? |
#15188
Posted 31 May 2024 - 12:26
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Da, ei sunt.
E cam scump uleiu mentionat, dar e printre putinele pe piata cu adevarat full sintetice (PAO+Esteri) |
#15189
Posted 31 May 2024 - 12:34
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Bun, multumesc mult, discut cu ginerele dar nu vad ce ar avea impotriva. Iar cu pretul, s-a cam convins si el in ultimii ani ca ieftin nu e si neaparat bun.
|
|
#15190
Posted 31 May 2024 - 17:30
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
la orice turbo/injecte directa e indicata o norma cat mai noua. si am completat eu cu 1l de ulei cu hths de 3.5 (in loc de 2.9) si parca mi-a mai lenevit masina, deci nu prea mai cred ca mai "protectiv" pt altii=mai bun si pt mine.
incercati si un 0w-20 daca e cu norma potrivita. Edited by Punter, 31 May 2024 - 17:40. |
#15191
Posted 31 May 2024 - 19:59
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
+1 pentru Total. In ultimii 7-8 ani doar Total am bagat in masini (bine, era si printre uleiurile recomandate) si mie, unul, mi-a placut cum au mers masinile, L-am schimbat mereu la max 15.000km/1 an avand in vedere ca masinile au fost/sunt folosite 99% la drumuri lungi (ambele diesel, cu dpf). Hyundaiul nu a fost pretentios, cerea doar 5W30 C3. Am bagat Total cu norma 504/507 prima data, nu mi-m-a dat pe spate, apoi am trecut pe Total fara norma 504. Asta mi-a placut mai mult, masina mergea mai rotund. Dracul asta de Peugeot e mai pretentios, cere 0W30 cu norma specifica. Singura strangere de inima e ca ii baga aia la reprezentanta ulei din bidon de 208 litri, atata tot. Nu vreau sa ma duc cu uleiul meu la revizie, ca sa nu ma harai cu ei daca se intampla ceva, ca am si garantie extinsa.
|
#15192
Posted 31 May 2024 - 20:38
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Zetics, on 31 mai 2024 - 08:37, said:
Salut! Hai sa fac umpic de brainstorming aici legat de o problema cu uleiul. Pentru ca eu am numa niste vechituri pe benzina, am studiat uleiuri doar pentru ele, m-am "asezat", in esenta am redus necesarul la uleiuri ACEA A3/B3 si API SL, full SAPS. Care sunt din ce in ce mai rare. In concluzie, pe un Subaru 2.5 turbo merg cu un Shell Helix Ultra 5w30 API SL (am vazut ca exista si un API SN...), iar pentru Focus 2 1.6 merg cu LiquiMoli Special Tec LL. Dar nu aici e problema. Fii-mea si ginerele si-au luat un focus 4 1.5 ecoboost din 2019 (cel in 3 cilindri). Precedentul proprietar a zis ca a pus un 5w30, nu stim ce/de care. In carte se zice ca ne trebuie un ulei sa respecte Ford WSS-M2C948-B, care din punctul meu de vedere un pisswasser derivat din C2 si API SN, dezvoltat cu Castrol. Omu meu a schimbat uleiul si a pus fix Castrol Magnatec Professional E 5w20 pentru Ford. Numai ca zice ca masina e mai zgomotoasa, nu mai trage asa ca inainte, tremura mai tare la relanti. Noi suntem destul de hotarati sa revenim la 5w30, dar aici e buba, ca nu gasesc ceva sa-mi placa. In plus, am inceput sa am dificultati sa mai gasesc specificatiile complete la unele uleiuri, de exemplu Shell. Asa ca am inceput sa caut un ulei bun, dar la care vreau sa fiu si cu sufletu-n rai, daca ma intelegeti. Adica, vreau sa fie API SN (protectie la depozite, motor injectie directa), vreau HTHS mare, adica 3.5, vreau TBN mare, vreau vascozitatea la 100C sa fie pe la 12, sa fie loc de dilutie dar sa ramana "in range" de w30. Cred ca mai era ceva, dar am uitat. In concluzie, vreau protectie la motor, nu economie de combustibil. Vreo recomandare, argumente de ce asa si nu altfel? A, ginerele este mai circumspect si el nu e convins ca acel Castrol nu e fake, desi e luat prin intermediul service-ului de la un distribuitor mare, dar nu mai stiu care. Mergi pe shell helix ultra 5w40, in bidon nou. Nu te speria de acel 40 din denumire, are viscozitatea la cald in jur 12.8, adica la limita inferioara pentru un xw40, practic e intre 5w40 si 5w30. Noack in jur de 7, punctul de aprindere peste 240 °C, punctul de curgere pe la minus 40, viscozitate mica pentru un 5w40. E un super ulei. Edited by vinciun, 31 May 2024 - 20:39. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users