Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Curatare bord auto

Google Pixel 9 & 9 Pro

Cine livreaza in RO pachete trimi...

[CHESTIONAR] Cat de des va reinst...
 Configurare Rufus-4.5

Card edenred G pay ajutor!

Alternativa la manea

Taxarea vacilor in Danemarca si..
 Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?

recomandare smartwatch copil
 Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15207 replies to this topic

#15157
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,414
  • Înscris: 07.02.2017

 Bursul, on 15 aprilie 2024 - 23:11, said:


La scoala am invatat ca daca A=B si B=C, atunci A=C.
Restul e marketing.
Bine, Bursule.


 Bursul, on 16 aprilie 2024 - 10:07, said:

Si care e diferenta dintre Shell 507 00 care e proiectat in colaborare cu VW si e special pentru motoarele VW si numai pentru motoarele VW si

motul.JPG

Motul Specific 507 00 care la fel, e numai pentru motoarele VW. Nu are alte norme sau specificatii.
Bursule,ce îmi oferă în plus,uleiul postat de tine, fata de cel produs de Shell, ca și ulei original pentru VW, strict calitativ?De ce as cumpara Moțul în loc de uleiul făcut de Shell?Motul are produse superioare, calitativ, fata de Shell?

Edited by max_01, 16 April 2024 - 14:41.


#15158
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,635
  • Înscris: 29.01.2008

 Punter, on 16 aprilie 2024 - 13:22, said:

eu cred ca e ca la filtre, alea cu logo original sunt facute in alte fabrici si posibil mai responsabil. apropo, cica in america mobil 1 e "sub acoperire" VW. iar quantum de la castrol a trecut la fuchs.

@alin2pas, nu are cum, aia de la reprezentanta scutesc niste bani probabil. si de ce crezi tu ca 10w e mai bun decat 0/5w?! crezi ca nu e suficient de gros uleiul la pornire cu 0w? :/
Nu cred că un ulei 5W e mai subțire la -25 de grade decât un ulei 10W la -5 sau -10 grade. Dacă uleiul 5W face față la -25 de grade, și uleiul 10W (mai ieftin) face față la -10 grade, cam cât a fost cel mai frig iarna asta în multe zone din țară. Eu oricum prefer 5W-40 la mașina personală (adică ce e recomandat și în carte pentru temperaturile normale de la noi), nu mă zgârcesc să îi bag 10W-40. Am făcut greșeala asta mai demult la recomandarea mecanicului la o Mazda 323 (că "are peste 100.000 km și are nevoie de ulei mai gros") și după o iarnă cu ulei 10W-40 motorul a devenit simțitor mai zgomotos. De atunci nu am mai luat de bun tot ce spuneau mecanicii.

Edited by alin2pas, 16 April 2024 - 23:34.


#15159
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,708
  • Înscris: 27.06.2007
Am citit discuția despre norme, faceți prea mare caz de ele. Producătorii mari auto nu au cerințe atât de mari pentru a-și da aprobarea. Unii producători mai cu moț nu vor să dea aprobarea decât unui singur producător de ulei dar nu e complicat pentru nimeni să reproducă formula și să facă un ulei perfect compatibil. Există niște limite pentru producătorii de ulei și producătorii de automobile nu pot avea cerințe prea mari. Dacă iei exemplul clasic Vag 504.00-507.00, BMW LL04, Dexos 2, practic aceste uleiuri sunt la bază niște uleiuri ACEA C3. Nu va fi niciun dezastru dacă bagi ulei BMW în Vag, sau Opel...diferențele sunt mici. Sau poți băga un simplu Acea C3 și nu vei strica nimic. Unii operatori de flote chiar fac asta. Dacă te documentezi vei găsi uleiuri compatibile pentru mașină indiferent care este aceasta, e drept că pentru anumite modele va fi cam mult de documentat.
Bine, ce am scris eu aici nu este un îndemn de a amesteca normele ci de a nu mai crede că diferența dintre ele este atât de mare încât să merite dezbateri aprinse.

#15160
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,771
  • Înscris: 15.06.2007

 nei-k, on 14 aprilie 2024 - 22:12, said:

Tehnica avansează, s-a trecut recent la ulei 0W-8, și aici tot despre 10W-40 se discuta?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sALAUhldASc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
pai daca masinile au ramas aceleasi, tu ce crezi? Ca pui 0w-8 in motor care vine din fabrica cu 5w-30?  
Nu te opreste nimeni, dar sa nu te miri pe urma ca se intampla chestii.

#15161
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,245
  • Înscris: 01.12.2007
am pus eu 0w20FE intr-un Ford 1.4TDCI. Cand s-a incalzit afara a inceput motorul sa fie galagios. IN rest, nici o problema.

#15162
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,771
  • Înscris: 15.06.2007
Normal ca nu e nici o prolema, atata timp cat este o zeama care sa unga in motor. Pe termen lung o sa vedeti voi.
Poti schimba uleiurile cu alte marci, dar nu umbla niciodata la vascozitate. Ce recomanda producatorul aia trebuie sa ramana.

#15163
addittzu

addittzu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 05.08.2021
Am văzut mai sus o discuție Shell vs Moțul.  Si aș vrea sa subliniez un aspect extrem de important si anumit faptul ca Shell face parte din echipele de dezvoltare pentru destul de mulți fabricanți de motoare. Evident alături de branduri ca Fuchs, Exxon, BP, Chevron, Eneos, Idemitsu, Total.  Dar nici ei nu fac lucrurile de capul lor, pentru ca pe lângă echipele de dezvoltare si cercetare exista o strânsă colaborare cu firmele care fabrica aditivii de ulei ( Lubrizol, Afton, Infineum șamd ).  
Fabricantul motorului oferă informații despre metalurgia motoarelor si tehnologiile de reducere a frecării implementate în ele.  Ulterior fabricanții de uleiuri si fabricanții de aditivi dezvolta rețete de uleiuri pentru acele motorizări.
Firmele cum este de exemplu Moțul au 0 cunoștințe de metalurgie a motorului.  Cumpara baze de la X pachete complete de aditivare de la Y ( orientate spre metalurgia necesară de exemplu a VW 504 507 ). Si cam asta e. Iese uleiul gata de aprobare, garantat o sa primească aprobarea.

Cel mai bun exemplu este Shell Helix Ultra AV-L 0w30 care are pachet de aditivare dezvoltat de infineum.  Ironic sau confirmare pentru ceea ce v-am spus mai sus ? Este folosit de Fuchs pentru Pro C3 5w30, Total pentru ineo LL 5w30, Valvoline pentru synpower XL-III 5w30.  Singura diferența intre aceste produse fiind bazele care sunt baze minerale de calități diferite cu specificații finale diferite.  Evident, baze diferite, anumiți aditivi care finisează specificațiile uleiului diferiți. Dar pachetul principal de detergenți, dispersați, dezactivatori de metale, antispumanti, antioxidanți, aditivi antiuzura diferă.

Ravenol VSE 0w20 ( uleiul 508 509 ) are fix același pachet de aditivare principal ca si echivalentul sau de la liqui moly. Diferă bazele si aditivarea corespunzătoare bazelor.
Ravenol îți folosește mult PAO si esteri + HC ( pentru dizolvarea aditivilor ), nu de alta dar PAO si solubilitatea aditivilor sunt ca baba si mitraliera. Liqui îți foloeste direct HC la greu.

Fuchs de exemplu au divizia de cercetare si dezvoltare cât au mai multe branduri cu marketing impresionat în mediul online în același loc .  Oamenii nu fac doar ulei de motor fac cam tot ceea ce înseamnă unsori pentru orice domeniu.  Niciodată un brand ca Moțul nu o sa se apropie măcar puțin de know how-ul celor de la Fuchs. Iar același lucru se poate aplica si cu privire la alte branduri mari prezentate mai sus.

Eu pentru ultima achiziție, o Mazda 3 2.0 SkyactivX folosesc încă de la 1500 km Eneos X Prime 0w20. Ulei făcut în Japonia, ambalat în europa. Baze minerale, aditivare nesimțită ( app 1000 ppm Mo, app 500 ppm B, Ca + Mg )  Index de vascotiate ce depășește cifra magică 250,in ceva VOA am văzut sa aibă 288.  Drop de vâscozitate pe teste standard sub 3% ceea ce înseamnă ca rețeta lui este mega stabilă.
Si acum cu siguranță o sa apară hate la adresa polimerilor care modifica vâscozitatea. Meh, vedeți voi rezultatele din motoarele BMW diesel cu contaminare cu carburant de peste 8% si drum de vascoztate minim.  Practic bazele subțiri + polimeri mulți si miștouri oferă cea mai stabilă vâscozitate a uleiului în condiții de contaminare. Si asta pentru ca motorina si benzina au vâscozitate foarte redusă. Cu cât bazele uleiului sunt mai subțiri si au polimeri mai mulți, cu atât mai mult contaminarea are un impact mai mic asupra vâscozității uleiului.
Ravenol de exemplu care folosesc foarte putini polimeri, au baze PAO cu VI decent natural, sunt cele mai susceptibile la modificări de vâscozitate în caz de contaminare a uleiului excesivă. Este si motivul pentru care un motor cu probleme cu Ravenol gama PAO nu o sa facă casa buna.
Discutand mai departe de X Prime, are vâscozitate la 40 grade cam ca un 0w8. Vâscozitatea la 100 grade tipica unui 0w20 light.  Iar pentru un motor care tine uleiul la mers normal pe la 80 grade .... e fix ceea ce trebuie.
Are certificare API SP vizibila chiar pe site-ul API. Deci totul e ok.  
Iar Eneos, este un gigant. rafinării, fabrici de uleiuri pentru N aplicații.  Relații foarte bune cu fabricanții japonezi de mașini, iar pentru o mașina fabricată în Japonia, ce putea fi mai corect decât un ulei japonez asta în contextul în care piață europeana de uleiuri europene e plină de uleiuri cu aditivare dezvoltată pentru metalurgia motoarelor europene.  Lucru deloc greșit, nu de alta dar pentru Skyactiv-G este un tip cu analize de ulei uzat cu Ravenol 0w20 toate modelele, 5w30 VMP si DXG mereu cu cifre incredibil de mici de uzura. Iar omul are deja peste 150k km doar cu Ravenol si a băgat nemtii în boala la ce cifre infime de uzura are si la 15.000 km OCI.  Doar ca în cazul meu, pot folosi doar 0w20. DFE ar fi fost într-adevăr o varianta tehnic  super buna practic V40 grade dubla fata de X Prime ( 25 vs 50 mm2/s ) sau uleiul original Mazda făcut de total,  iar la 100 grade discutam de o diferența iar destul de mare 7.8 mm2/s ( Eneos ) vs 7.2 mm2//s ( Mazda )  vs 8.9 mm2/s Ravenol.
Iar analizele cu Skyactiv G 122 cp, arată ceva fain. Fie ca folosești DFE, DXG, VMP ( deci de la 8.9 mm2/s la app 12 mm2/s ) cifrele de uzura nu devin mai mici.  Deci e clar ca sunt motoare gândite pentru vâscozități mici, iar orice creștere de vâscozitate făcută inutil nu aduce nici un beneficiu real.
In i30 1.5 TGDI am pus in reprezentanta, cu continuarea garanției fără nici o problema Ravenol DFE 0w20.  Fata de vechiul Shell 0w20 API SP, diferența dpdv al percepției motorului este foarte mare. Vibrații reduse, cold start mult mai silențios, motor care în turații mari suna clar mult mai plăcut. Tehnic DFE rezista în Yaris GR, Type R fără nici un stres cu cifre de uzura excelente. În 1.5 TGDI de 160 cp nu poate face decât fix același lucru. Iar daca si fonic lucrurile sunt mult mai faine, jos pălăria.
Il iau în considerare pentru Mazda pe viitor pentru ca în afara europei motorul Skyactiv X poate folosi si uleiuri 5w30 API SN. Deci sistemul de ungere este gândit si pentru vâscozități mai mari iar DFE rămâne totuși un candidat foarte bun daca ne raportam la indicațiile făcute de Mazda mai ales pentru o exploatare foarte sportiva.  Totuși X Prime având vascozitatile mai mici atât la 40 cât si la 100 grade, este un canditat mult mai bun pentru mersul de oraș, chill, zen.
Aș fi folosit Fuchs de prima intenție, Flex 5 0w20. Dar nu apare pe site‐ul API dpdv al aprobărilor pentru API SP, ceea ce pentru garanția mașinii nu cred ca este un lucru pozitiv. Bine, nici uleiul original Mazda pentru europa făcut de total nu găsești aprobare API. Dar uleiul original este uleiul original.

#15164
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,536
  • Înscris: 24.07.2022
ar trebui sa pui eneosul in toate. singur contrazici ravenolul ala.

#15165
addittzu

addittzu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 05.08.2021

View PostPunter, on 18 mai 2024 - 09:37, said:

ar trebui sa pui eneosul in toate. singur contrazici ravenolul ala.
Nu as generaliza. Eneos este un fabricant japonez care știe metalurgia japoneza pentru ca are colaborare cu fabricanții japonezi. Dar pentru piață de mașini europene experiența lor este limitata pentru ca nu au colaborări strânse cu fabricanții de mașini .  Sa îți faci propriul brand de ulei astăzi este super ușor. Poți sa te duci la Fuchs de exemplu, pui geanta cu bani pe masa si spui ca tu X vrei sa îți facă ei un ulei . Si brusc ai propriul tău ulei.  La fel ca toate brandurile mari, pe lângă gama lor proprie fac private label care fie poarta numele fabricantului de mașini fie numele oricărei firme.
Personal pentru mașinile europene prefer brandurile europene si nu e un secret faptul ca Fuchs reprezintă prima alegere pentru mine în special pentru mașinile germane, ulterior fiind vorba si de branduri mai mici cum ar fi de exemplu Ravenol.  Totul tine de motorizare,  domeniul de utilizare si daca este suficient un ulei normal sau e nevoie de ceva avioane.
Shell, Fuchs, Total, Mobil1, Rowe, Valvoline, Castrol sunt branduri mari, cu renume pentru piață auto europeana. Nu o sa cumperi mizerii de uleiuri de la ei ci cel mai probabil poți sa cumperi o mizerie de mașina SH cu care sa arunci cu noroi în diferite branduri de ulei pentru ca nu merge bine cu produsul respectiv.
In peste 90% din cazuri când o mașina are o problema cu un ulei este de vina fix motorul pentru mentenanță precara si problemele ulterioare.  Exista evident si problema alegerii greșită a uleiului sau folosirea unor produse neconforme sau contrafăcute.
Doar ca piața auto a știut sa zică valvoline synpower xl 3 e top si castrol edge ll 5w30 e o mizerie în contextul în care într-o perioada aveau fix aceeași aditivare lubrizol ( extra pentru castrol titanul ). Aveau si baze similare, erau uleiuri identice în procent de peste '70% doar ca efectul psihologic si placebo a jucat pentru mulți un rol important.

Deci eneos în restul de mașini, nu o sa bag.  Daca aveam o curte plină de japoneze era cu totul altceva.   Unde eneos excelează apreciez si ii stimez. Unde fiecare fabricant de uleiuri excelează, evident ii apreciez si ii stimez. Dar din pacate lumea asta de uleiuri, în mediul online a început sa fie călcată în picioare de păreri care aveau la baza fix niște zvonuri, mituri, basme.
Iar evoluția auto din ultimii 10 ani cel puțin a schimbat radical profilul produselor de lubrifiere.  Felul în care astăzi se fac motoarele termice moderne diferă drastic si asta prin metalurgia ( generic în spunem așa ) si tribologia materialelor folosite pentru a trata internele acestora.  
Daca discutam despre uleiuri sau branduri  fără sa discutam în prealabil de motoare, în 2024 am pierdut meciul evoluției din ultimii 10 ani cel puțin.

#15166
alwayshappy

alwayshappy

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 18.03.2024
Și ia zi...care ar fi aliajele alea extraterestre,din care se fac motoarele azi,de avem nevoie de uleiuri marțiene?
Uleiurile sunt tot mai proaste ca sa nu înfunde filtrele lu' Greta. Motoarele is fix la fel. De ce ar schimba ceva la ele? Nu exista aliaje miraculoase.

#15167
addittzu

addittzu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 05.08.2021
Asta este fix genul de mentalitate care nu aduce nici un beneficiu.
Spre finalul clipului gasesti fix un test cu anumite formule de ulei pe suprafete cu tratamente moderne si metalurgie moderna .
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/erxjPicpYyw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

La faza cu filtrele lui Greta eu cred ca in momentul de fata tu nu realizei faptul ca masinile merg printre noi sau mai bine spus noi mergem printre masini care au in partea din spate o teava sau mai multe de evacuare. Pe acolo ies niste gaze care rezulta in urma arderii carburantului care sunt mai mult sau mai putin tratate in functie de norma de poluare a masinii. Poti sa ai doar reducere a NO2 si NO1 la N  + oxidare CO la CO2 cu ajutorul catalizatorului de exemplu sau poti sa ai si extra reducere a particulelor fine ci prezenta OPF / DPF.  Singurul lucru care ma incalzeste cand vad o masina pe strada este daca are sistemele antipoluare active, pentru ca sunt singurele care fac diferenta intre a inhala o grama de mizerii sau de a inhala mai putine mizerii.  
Uleiurile moderne nu au mai au nevoie atat de mult de aditivii clasici de acum 50 ani care otravesc catalizatoarele si afecteaza filtrele de particule. Exista tehnologii moderne de aditivare cum ar fi OFM de exemplu care fac o treaba foarte foarte buna. Dar in continuare clasicul si banualul ZDDP ( care nu e unul singur, sunt mai multe variante de ZDDP in functie de scopul final al uleiului, aspect pe care il gasesti foarte bine explicat in clipul de mai sus ) are rolul sau esential iar in dozele folosite in prezent pentru a ajunge la cifre modeste de SAPS nici nu influenteaza extrem de mult buna functionare a sistemelor anti poluare.  Dozele lui sunt totusi reduse in prezent pentru ca ZDDP mai putin + aditivare moderna = love.

Daca iti doreste sa vezi si oarecum sa intelegi metalurgia moderna poftim un clip. Cam asa arata un motor de BMW cod B58 .
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MckxlP60cnY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Iar tehnologiile dpdv metalurgie si tribologie folosite pentru fabricarea acestui motor sunt folosite si in foarte multe motoare moderne.  

Sa spui ca motoarele moderne sunt fix la fel fata de cele vechi......... Ma abtin.
Sa spui ca uleiurile moderne sunt tot mai proaste ........ Ma abtin.

Arunca un ochi la acest podcast. Sunt curios daca iti schimbi macar putin perspectiva legat de evolutia calitatii bazelor minerale.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NPJ1oIpiUI8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#15168
sabin211

sabin211

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 03.01.2015
Bună ziua colegi,ma puteți ajuta cu o recomandare de ulei pentru Audi A6 2017 octombrie 1.8 TFSI ultra 190 cp?Cod motor CYGA.
Preponderent se circula într-un oraș semi aglomerat pe distante scurte 2-3 km.Iesirile în exterior sunt maxim 2 3 pe luna.Am cautat pe internet destul de mult dar nu sunt lămurit.Si eventual dacă aveți ceva sfaturi pentru acest motor.Multumesc

Edited by sabin211, 25 May 2024 - 09:09.


#15169
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,771
  • Înscris: 15.06.2007

 sabin211, on 25 mai 2024 - 09:08, said:

Bună ziua colegi,ma puteți ajuta cu o recomandare de ulei pentru Audi A6 2017 octombrie 1.8 TFSI ultra 190 cp?Cod motor CYGA.
Preponderent se circula într-un oraș semi aglomerat pe distante scurte 2-3 km.Iesirile în exterior sunt maxim 2 3 pe luna.Am cautat pe internet destul de mult dar nu sunt lămurit.Si eventual dacă aveți ceva sfaturi pentru acest motor.Multumesc

https://www.whatcaro...om/audi-a6.html

Nu ai manual de intretinere?  Nu scrie pe capacul de la motor "castrol" ca la majoritatea motoarelor VAG?

Cel mai probabil un ulei 5W-40

[ https://i.postimg.cc/vT2vNtMk/Screenshot-20240525-142501-Opera-beta.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by tfmercedez, 25 May 2024 - 13:25.


#15170
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,736
  • Înscris: 24.10.2015

 sabin211, on 25 mai 2024 - 09:08, said:

Bună ziua colegi,ma puteți ajuta cu o recomandare de ulei pentru Audi A6 2017 octombrie 1.8 TFSI ultra 190 cp?Cod motor CYGA.
Preponderent se circula într-un oraș semi aglomerat pe distante scurte 2-3 km.Iesirile în exterior sunt maxim 2 3 pe luna.Am cautat pe internet destul de mult dar nu sunt lămurit.Si eventual dacă aveți ceva sfaturi pentru acest motor.Multumesc

Shell helix ultra 5w40.

#15171
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,771
  • Înscris: 15.06.2007

 vinciun, on 26 mai 2024 - 07:39, said:



Shell helix ultra 5w40.
crezi ca Audi vine cu shell din fabrica?  
Mai bine scrie un email la relatii cu clientii. Dar in Romania sunt slabe sanse sa-i raspuda. Cei din UK sunt niste gentlemeni, raspund intotdeauna.

https://www.audi.ro/...-dumneavoastră

https://carnesmechan...e-oil-for-audi/



Zise chat gpt:

"Pentru a afla marca și brandul de ulei folosit pentru un Audi A6 cu motor 1.8 TFSI, cod motor CYGA din 2017, poți urma acești pași:

Manualul Mașinii: Verifică manualul de utilizare al mașinii. Audi specifică tipul de ulei recomandat în manualul utilizatorului. În mod obișnuit, vei găsi specificații precum gradul de vâscozitate (de exemplu, 5W-30) și normele pe care trebuie să le respecte uleiul (de exemplu, VW 502 00).

Capota Motorului: Unele vehicule au autocolante sau inscripții sub capotă care specifică tipul de ulei recomandat.

Dealership Audi: Contactează un service autorizat Audi sau un dealer Audi. Ei vor avea informațiile exacte despre tipul de ulei recomandat pentru motorul tău specific.

Online: Poți verifica online pe site-urile oficiale ale producătorilor de uleiuri (de exemplu, Castrol, Mobil 1, etc.) care oferă un instrument de selecție a uleiului în funcție de marca și modelul mașinii tale. De asemenea, există forumuri dedicate proprietarilor de Audi unde poți găsi recomandări și experiențe personale ale altor proprietari.

Recomandare Generală de Ulei
Pentru motorul 1.8 TFSI CYGA, uleiul recomandat în mod obișnuit este de grad 5W-30 sau 5W-40 care îndeplinește specificațiile VW 502 00/505 00. Branduri de ulei de înaltă calitate pe care le poți considera includ:

Castrol Edge
Mobil 1
Liqui Moly
Shell Helix Ultra
Motul Specific
Pași de Urmat
Verifică Manualul Mașinii: Caută secțiunea despre ulei de motor.
Caută Online: Folosește instrumentele de selecție a uleiului oferite de producătorii de ulei.
Consultă Dealership-ul: Sună la un dealer sau service autorizat Audi pentru recomandări precise.
Alege Uleiul: Optează pentru un brand de încredere care respectă specificațiile date de Audi.
Uleiul corect pentru motorul tău este crucial pentru a asigura performanța optimă și longevitatea motorului, așa că asigură-te că urmezi recomandările oficiale.


Edited by tfmercedez, 26 May 2024 - 14:24.


#15172
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,536
  • Înscris: 24.07.2022
e tfsi, deci ideal un vw504/507.

#15173
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,771
  • Înscris: 15.06.2007
Se pare ca exista si ulei pe care scrie audi..

[ https://i.postimg.cc/NjCGs2Jk/6b5c83c8d6faeeeeba0d8ca54acacbe0-3876022235.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by tfmercedez, 26 May 2024 - 18:37.


#15174
crazyAlex

crazyAlex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 549
  • Înscris: 06.02.2007

View Posttfmercedez, on 26 mai 2024 - 14:32, said:

crezi ca Audi vine cu shell din fabrica?  

Depinde de motor, dar uleiul VW 504/507 este produs de câțiva ani de Shell.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate