Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...
 Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...
 Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...

Defect ciudat Videorecorder Panas...
 lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...

Cartelul din Carpati - mafia PNL ...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#15139
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 Octavian___, on 14 aprilie 2024 - 11:24, said:

Poti schimba mai devreme ulei si daca e masina in garantie.
Niciun service de reprez nu-ti va spune ca pierzi garantia pt ca tu vrei sa faci un schimb de ulei intermediar (intee revizii) .
In plus daca nu vrei in service, poti oricand acasa sa scoti ulei cu o pompa extractoare si sa pui ulei proaspat.


Asta ca si cum DOAR producatoru de ulei cu care are marca auto contract, stie sa faca ulei exact si cel mai bun...
Nimic mai neadevarat, si nu te complici la bani, pt ca uleiu de VW e exagerat de scump si nici nu e un veritabil sintettic grupa IV/V

E doar o treaba mentala de siguranta, ca e ce trebuie si atat
Nu am afirmat ca doar producătorul de lubrifianți cu care are contractul, producătorul auto pentru uleiul de motor   original face cel mai bun ulei de motor.Am afirmat ca producătorul de lubrifianți, în cazul motorului original de motor, sa zicem pentru VAG, îl face exact așa cum are nevoie doar motorizarile VAG, ceea ce pentru mine, cu motorizare VW, este suficient.
Și am mai precizat ca dacă as avea un alt stil de șofat, folosind masina, frecvent, la alte viteze net superioare, adică de la 180km/h, reali, în sus, sau să zicem peste 200km/h, reali, atunci as merge pe Ravenol VMP USVO 0w30 care costa dublu față de uleiul original VAG însă la stilul meu de șofat, este doar o risipa de bani deoarece uleiul original de motor VAG, tot în cazul meu, își face excelent treaba.

#15140
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,618
  • Înscris: 30.10.2003

Vizualizare mesajmax_01, pe 14 aprilie 2024 - 14:33, a scris:

îl face exact așa cum are nevoie doar motorizarile VAG, ceea ce pentru mine, cu motorizare VW, este suficient.
Nu se exista asa ceva.Nu stiu de unde o scoti pe asta. Orice producator de masini publica specificatiile uleiului care trebuie introdus in motor, iar producatorii de uleiuri se conformeaza.
Uleiul original e doar marketing intre producatorul de masini si ala de ulei.

#15141
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 783
  • Înscris: 14.10.2018
Apropo de grupele de uleiuri IV/V, Total 0w30 PSA B71-2312 ce grupa e? Merci! Asta folosesc acum (motor PSA) si il schimb la revizia de an (maxim 14.000km/an am facut cu masina asta, 95% drumuri lungi, extraurban).

Edited by officer_nats, 14 April 2024 - 21:46.


#15142
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,563
  • Înscris: 21.12.2006
Tehnica avansează, s-a trecut recent la ulei 0W-8, și aici tot despre 10W-40 se discuta?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sALAUhldASc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#15143
special

special

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,688
  • Înscris: 03.03.2007

View Postofficer_nats, on 14 aprilie 2024 - 21:45, said:

Apropo de grupele de uleiuri IV/V, Total 0w30 PSA B71-2312 ce grupa e? Merci! Asta folosesc acum (motor PSA) si il schimb la revizia de an (maxim 14.000km/an am facut cu masina asta, 95% drumuri lungi, extraurban).

Grupa 3+4. Contine undeva la 30-40% PAO.

#15144
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 Bursul, on 14 aprilie 2024 - 20:56, said:


Nu se exista asa ceva.Nu stiu de unde o scoti pe asta. Orice producator de masini publica specificatiile uleiului care trebuie introdus in motor, iar producatorii de uleiuri se conformeaza.
Uleiul original e doar marketing intre producatorul de masini si ala de ulei.
Bursule, uleiul original făcut de Shell, pentru motorizarile VAG, care necesita ulei de motor cu norma VW 507 00, îndeplinește doar aceasta norma.Punct.Pentru motorul mașinii mele, care necesita norma VW 507 00, este suficient acest ulei de motor.

Uleiul de motor Ulei motor Total Quartz Ineo First, 0W30, Low SAPS, Fuel Economy, este recomandat motoarelor echipate cu sisteme post combustie, fiind special conceput pentru modele Peugeot, Citroen si Ford.

În concluzie,uleiul original de motor, este conceput special doar pentru o anumita motorizare, în cazul VAG, pentru motorizarile produse de VAG, în timp ce același producător de lubrifianți, produce uleiuri de motor care acoperă și normele altor producatori auto.

 officer_nats, on 14 aprilie 2024 - 21:45, said:

Apropo de grupele de uleiuri IV/V, Total 0w30 PSA B71-2312 ce grupa e? Merci! Asta folosesc acum (motor PSA) si il schimb la revizia de an (maxim 14.000km/an am facut cu masina asta, 95% drumuri lungi, extraurban).
Mai exact, ce motor are masina ta?

Edited by max_01, 15 April 2024 - 08:07.


#15145
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,618
  • Înscris: 30.10.2003
De asta ce zici: TOTAL Quartz Ineo LL 5W30 pentru ce motoare e recomandat si ce norma indeplineste?

Vizualizare mesajmax_01, pe 15 aprilie 2024 - 08:08, a scris:

Bursule,

Edited by Bursul, 15 April 2024 - 10:43.


#15146
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,240
  • Înscris: 01.12.2007

View Postnei-k, on 14 aprilie 2024 - 22:12, said:

Tehnica avansează, s-a trecut recent la ulei 0W-8, și aici tot despre 10W-40 se discuta?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sALAUhldASc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Si barbatii au "avansat" se pupa si se culca unul cu altul si noi tot dupa femei ne uitam...

#15147
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 Bursul, on 15 aprilie 2024 - 10:43, said:

De asta ce zici: TOTAL Quartz Ineo LL 5W30 pentru ce motoare e recomandat si ce norma indeplineste?

,,Norme, Reglementari, Omologari
BMW LL-04 – acopera norma BMW LL-01 ;

Porsche C30
VOLKSWAGEN VW 504.00/507.00 acopera : VW 502.00/505.01, VW 502.00/505.00, VW 501.01/505.00 si 503.00/506.00/506.01."

https://www.amazon.d...,aps,280&sr=8-5
https://www.emag.ro/..._medium=android

Uleiul original VW făcut de Shell acopera doar motoarele VW.

,,Norma Volkswagen: VW 504.00 / 507.00
Cod original VW: GS55545M4EUR"
https://www.uleideul...QxoCTdYQAvD_BwE

Edited by max_01, 15 April 2024 - 11:54.


#15148
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 783
  • Înscris: 14.10.2018

View Postmax_01, on 15 aprilie 2024 - 08:08, said:

Mai exact, ce motor are masina ta?

2.0 HDI, 130 kw, an 2021

#15149
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,618
  • Înscris: 30.10.2003

 max_01, pe 15 aprilie 2024 - 11:41, a scris:


,,Norma Volkswagen: VW 504.00 / 507.00
Cod original VW: GS55545M4EUR"

La scoala am invatat ca daca A=B si B=C, atunci A=C.
Restul e marketing.

#15150
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,412
  • Înscris: 29.01.2008

 nei-k, on 14 aprilie 2024 - 22:12, said:

Tehnica avansează, s-a trecut recent la ulei 0W-8, și aici tot despre 10W-40 se discuta?

Dacă asta "cer" mașinile noastre...
Mașina mea benzinară veche de 4 ani și jumătate are recomandat (și pus la revizia făcută la reprezentanță) 5W-40. La cum a fost iarna trecută în majoritatea zonelor din țară mergea și 10W-40 (e trecut și acela în cartea mașinii).

#15151
crazyAlex

crazyAlex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 548
  • Înscris: 06.02.2007

View PostBursul, on 15 aprilie 2024 - 23:11, said:

La scoala am invatat ca daca A=B si B=C, atunci A=C.
Restul e marketing.

Există bormașină doar cu funcția de rotire, bormașină doar cu funcția ciocan și bormașină care îndeplinește ambele funcții.

Așa cum am învățat la școală,, bormașina doar cu funcția de rotire NU este = cu bormașina doar cu funcția ciocan.

În teorie (cred că și în practică), un ulei care trebuie să îndeplinească 3-4 norme diferite este mai scump decât un ulei care trebuie să îndeplinească o singură normă.

Poate și de aia uleiul VW 0W30 produs de Shell este mai ieftin decât uleiul Shell 0W30 cu normă 504.00/507.00 + alte norme.

#15152
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,618
  • Înscris: 30.10.2003
Si care e diferenta dintre Shell 507 00 care e proiectat in colaborare cu VW si e special pentru motoarele VW si numai pentru motoarele VW si

Attached File  motul.JPG   134.08K   8 downloads

Motul Specific 507 00 care la fel, e numai pentru motoarele VW. Nu are alte norme sau specificatii.

#15153
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,412
  • Înscris: 29.01.2008
Chiar dacă e același ulei, pentru un ulei certificat pentru mai multe firme va trebui să se plătească taxele de certificare, care se vor răsfrânge în preț.

#15154
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,618
  • Înscris: 30.10.2003
Discutia e ca s-ar face un "ulei original" special pentru anumite motoare (VW in exemplul nostru) si ala ar fi miezul, desi vedem ca atat Shell cat si Motul fac acelasi tip de ulei, numai cu norma 507 00/504 00. Nu e vorba despre pret.

Daca uleiul X indeplineste normele 1 si 2, iar uleiul Y indeplineste numai norma 1, nu vad cu ce e mai special uleiul Y.

Edited by Bursul, 16 April 2024 - 11:29.


#15155
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,307
  • Înscris: 24.07.2022
eu cred ca e ca la filtre, alea cu logo original sunt facute in alte fabrici si posibil mai responsabil. apropo, cica in america mobil 1 e "sub acoperire" VW. iar quantum de la castrol a trecut la fuchs.

@alin2pas, nu are cum, aia de la reprezentanta scutesc niste bani probabil. si de ce crezi tu ca 10w e mai bun decat 0/5w?! crezi ca nu e suficient de gros uleiul la pornire cu 0w? :/

Edited by Punter, 16 April 2024 - 13:25.


#15156
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,680
  • Înscris: 24.10.2015

 Bursul, on 16 aprilie 2024 - 11:29, said:

Discutia e ca s-ar face un "ulei original" special pentru anumite motoare (VW in exemplul nostru) si ala ar fi miezul, desi vedem ca atat Shell cat si Motul fac acelasi tip de ulei, numai cu norma 507 00/504 00. Nu e vorba despre pret.

Daca uleiul X indeplineste normele 1 si 2, iar uleiul Y indeplineste numai norma 1, nu vad cu ce e mai special uleiul Y.

Poate norma 2 cere niste specificatii in plus, pentru conditii de utilizare mai severe.

Faptul ca are doar o norma trecuta pe bidon nu indica neaparat ca e un ulei conceput doar pentru brandul cu norma. Poate fi acelasi ulei cu mai multe norme doar ca pentru un lot oarecare au hotarat sa faca economie si sa nu achite celelalte aprobări. Oricum ei stiau ca un x% din cumparatori luau acest pentru VAG. Deci poftim pzntru ei ulei fara celalte norme.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate