Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#15103
Urs2

Urs2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 30.11.2006
Cred ca ar ajuta pe cineva si experimentul meu.
In octombrie 2019 am luat in rate un Logan nou cu motor 0.9 pe benzina. Dupa numai 4000 km i-am montat o instalatie gpl. Pierzand astfel garantia, nu am mai facut reviziile la reprezentanta, ci in spatele șurii. Primul an, 20.000 km parcursi, 4 schimburi de ulei cu ravenol 5w40 HCS. Din 5000 in 5000 km, asa imi dicteaza piticii, cum se vede maroniu pe joja, altul nou.
Dar au venit scumpirile covidului si am renuntat, am luat cel mai ieftin ulei, brand propriu, al unui hipermarket, dupa cum se vede in poze. Am pastrat cadenta, adica 20.000 km rulati pe an, 4 schimburi de ulei. 3 luni/5000 km si PA, filtru la 12 lei si 4 litri ulei nou.
Momentat ma apropii de 88.000 km si n-am avut probleme la motor, nu sunt supape/pistoane topite, nici din cauza gpl-ului, nici din cauza uleiului la 100 ron bidonul de 5 litri. In perioada calda bag si 10w40, am luat cateva bidoane si le amestec jumate/jumate. Doi litri de 5w40 si doi litri de 10w40. Intra 4 litri la un schimb, desi motorul e foarte mic, 900 cmc.
E drept, pentru cineva care plateste manopera, reviziile la 5000 km duc la faliment, mai ieftin e un ulei scump pe care il tine 20 - 30.000 km. Mai ales daca vinde masina dupa cativa ani. 😁
Eu insa am norocul sa am unde face schimburile in regie proprie, fara sa ma coste nimic, iar uleiul uzat il dau cu pensula pe gardurile din lemn, sa reziste intemperiilor.

Attached Files



#15104
alwayshappy

alwayshappy

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 18.03.2024
Nu prea imi dau seama din poze. Despre ce marca de ulei e vorba?


#15105
Urs2

Urs2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 30.11.2006
Cel mai ieftin de la kaufland.
Pentru intervale scurte intre schimburi, de 5000 km, e foarte bun. La mers domol, de pensionar, cu 3500-4000 rot/min doar la depasiri. In rest, 60-70 localitati si 90-100 in afara.
Pentru cine "tine turometrul in picioare",sau face schimburi la 10-15.000 km, e posibil sa nu fie bun. Nu-mi dau cu parerea.

#15106
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,223
  • Înscris: 24.07.2022
prea gros, probabil nici nu au norma pt motorul tau. in plus, nu se recomanda sa amesteci uleiurile.

#15107
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,223
  • Înscris: 24.07.2022

View PostAnn0nyym0us, on 18 ianuarie 2024 - 11:27, said:

Vreo idee care este norma pentru motorul TU5JP4-NFU (Peugeot 206cc 1.6 benzina)?

Am gasit PSA B71 2290 si PSA B71 2297. Singurul ulei compatibil pare sa fie Mobil Super 3000 X1.

Aveti ceva sugestii de alt ulei?

mobil 1 0w-40 e mai bun. sau total care iti recomanda ineo first 0w-30.

Edited by Punter, 29 March 2024 - 10:43.


#15108
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007

View PostPunter, on 29 martie 2024 - 09:59, said:

prea gros, probabil nici nu au norma pt motorul tau. in plus, nu se recomanda sa amesteci uleiurile.
Vorbe din parcare.

Felicitarile mele pentru ca ai grija de acel Logan in felul asta!

#15109
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,223
  • Înscris: 24.07.2022

View Postscrisit, on 29 martie 2024 - 12:01, said:

Vorbe din parcare.

da, si aici e parcarea :P :  Postal address: The Nobel Foundation
P.O. Box 5232, SE-102 45 Stockholm, Sweden
Street address: Sturegatan 14, Stockholm

serios, eu am scris ce se recomanda oficial. ce ai scris tu cu o pagina in urma am crezut ca e pamflet. :D

#15110
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
oau, exista parcari in suedia. Bravo.
Sa vii la mine sa iti arat masina mea cu 4 amestecaturi de ulei in ea.
Nu mai vorbiti vorbe auzite din parcare... Puneti mana si faceti treaba.

#15111
prometheuss

prometheuss

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 20.10.2017

View PostUrs2, on 28 martie 2024 - 14:57, said:

Cred ca ar ajuta pe cineva si experimentul meu.
In octombrie 2019 am luat in rate un Logan nou cu motor 0.9 pe benzina. Dupa numai 4000 km i-am montat o instalatie gpl. Pierzand astfel garantia, nu am mai facut reviziile la reprezentanta, ci in spatele șurii. Primul an, 20.000 km parcursi, 4 schimburi de ulei cu ravenol 5w40 HCS. Din 5000 in 5000 km, asa imi dicteaza piticii, cum se vede maroniu pe joja, altul nou.
Dar au venit scumpirile covidului si am renuntat, am luat cel mai ieftin ulei, brand propriu, al unui hipermarket, dupa cum se vede in poze. Am pastrat cadenta, adica 20.000 km rulati pe an, 4 schimburi de ulei. 3 luni/5000 km si PA, filtru la 12 lei si 4 litri ulei nou.
Momentat ma apropii de 88.000 km si n-am avut probleme la motor, nu sunt supape/pistoane topite, nici din cauza gpl-ului, nici din cauza uleiului la 100 ron bidonul de 5 litri. In perioada calda bag si 10w40, am luat cateva bidoane si le amestec jumate/jumate. Doi litri de 5w40 si doi litri de 10w40. Intra 4 litri la un schimb, desi motorul e foarte mic, 900 cmc.
E drept, pentru cineva care plateste manopera, reviziile la 5000 km duc la faliment, mai ieftin e un ulei scump pe care il tine 20 - 30.000 km. Mai ales daca vinde masina dupa cativa ani. ��
Eu insa am norocul sa am unde face schimburile in regie proprie, fara sa ma coste nimic, iar uleiul uzat il dau cu pensula pe gardurile din lemn, sa reziste intemperiilor.
In cutie ai schimbat pana acum ? te intreb pentru ca esti maniac cum sunt si eu !Posted Image Posted Image Posted Image, daca n-ai facut-o pana acum.....ar fi cazul !

Edited by prometheuss, 29 March 2024 - 17:55.


#15112
Mo_su

Mo_su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 262
  • Înscris: 13.02.2024
Eu schimb anual , manopera e gratis , 5 litri sub 150 de lei, rulaj intre 10-15k in functie de an , cel mai mult am bagat 8000 km in 3 saptamani in concediu !
Ulei sintetic Elf 5w40 pentru motor reno 1.2 !

#15113
Urs2

Urs2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 30.11.2006

View PostPunter, on 29 martie 2024 - 09:59, said:

prea gros, probabil nici nu au norma pt motorul tau. in plus, nu se recomanda sa amesteci uleiurile.
Cand a aparut motorul 0.9, prin 2012-2013, in carnetul de intretinere erau trecute 10w40, apoi 5w40, treptat de-a lungul anilor s-a dus la 5w30 si 0w40. Eu n-am avut pana acum probleme din cauza amestecarii 10w40 cu 5w40 al aceluiasi producator, spuma pe capac sau joja, poate si din cauza ca merg exclusiv extraurban.

"In cutie ai schimbat pana acum ?"
De doua ori, la 27.129 km si anul trecut la 71.129 km. Elf 75w80. Aici n-am mai facut economie ca la motor. ����

#15114
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,223
  • Înscris: 24.07.2022
e un motoras de 0.9, folosit si in oras. direct 0w-30 i-as pune.

#15115
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

View PostUrs2, on 30 martie 2024 - 14:12, said:

Cand a aparut motorul 0.9, prin 2012-2013, in carnetul de intretinere erau trecute 10w40, apoi 5w40, treptat de-a lungul anilor s-a dus la 5w30 si 0w40. Eu n-am avut pana acum probleme din cauza amestecarii 10w40 cu 5w40 al aceluiasi producator, spuma pe capac sau joja, poate si din cauza ca merg exclusiv extraurban.

"In cutie ai schimbat pana acum ?"
De doua ori, la 27.129 km si anul trecut la 71.129 km. Elf 75w80. Aici n-am mai facut economie ca la motor. ����
Dacă ai vedea pe oil club-uri analize la amestecuri de ulei...ce ai făcut e ceva simplu! Pe de altă parte, faptul că mergi exclusiv extraurban a ajutat să nu simți inerția pe care o generează uleiul mai vâscos. Dacă ai fi mers mai mult urban ai fi simțit că nu e în apele lui. Nu merită interval de 5000 la mers extraurban și nici nu câștigi protecție suplimentară. Ai niște elemente chimice în ulei pe care căldura le determină să facă niște reacții. Sunt lente și 5000 km sunt insuficienți. Chiar dacă își schimbă culoarea nu te speria, este perfect normal. Pe scurt, ține uleiul mai mult și dacă îți schimbi profilul de conducere redu din vâscozitate!

#15116
Urs2

Urs2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 30.11.2006
Frumos explicat, multumesc.
Inainte de 0.9 am avut timp de 11 ani si aproximativ 200.000 km, un Logan cu motor 1.4. La el faceam schimburile la 8-9.000 km. "Vedeam" uleiul pe joja abia dupa 3.000 km de la revizie. Si intrau 3 litri de ulei in baie.
In schimb, asta micu', 0.9 m-a speriat, dupa numai 1.000 km incepea sa capete culoare. Cu 4 litri ulei.
De asta am redus la jumate de interval reviziile.
Din octombrie e al meu, termin ratele si ma mai relaxez, posibil sa se mai reduca avantul muncitoresc si sa-l las mai multi km.
A, si mai e o treaba. Cel vechi avea distributia pe curea, am schimbat-o singur de 4 ori, dar la 0.9 s-a complicat mult treaba, lant cu intinzator foarte sensibil. Am vazut multe cazuri pe youtube de logan/clio/captur care dupa 100.000 km, zdranga-zdranga, batea lantul in capac culbutori precum clopotul la biserica. M-am gandit ca fiind uleiul permanent curat, uzura pe lant/patine/intinzator va fi mai mica. Parca n-am curaj, pana nu vad un tutorial cu lux de amanunte, sa dau deoparte capacul lateral al motorului, iar daca pun prea putin silicon cand il lipesc inapoi, sa intind uleiul pe drum si sa gripez motorul, sau invers,sa pun prea mult silicon si sa ajunga bucati in sorbul pompei de ulei, sa-l infunde.

#15117
prometheuss

prometheuss

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 20.10.2017
Poti sa faci si schimbul de lant, daca te-ai bagat la cel vechi de 1.4 MPI, deja ai mana, ai capatat niste experienta, eu cred ca daca te documentezi foarte bine inante, poti sa faci o treaba chiar mai buna decat multi de prin service !!
Da, uleiul schimbat mai devreme poate ajuta tot ansamblul de patine , lant, pinion + un plecat tot timpul la rece mai lin, fara forje pana n-ai uleiul la temperatura normala de lucru, nu turezi mult, si eu imi fac in regie proprie tot ce tine de revizii uzuale acum mai nou, am reglat si culbutorii, masina merge super !
In prezent masina are aproape 200.000 km (fara 1000 kmPosted Image ), uleiul in cutie l-am schimbat de multe ori, evident aici nu m-am jucat cu el, adica am pus tot timpul doar fix acelasi ulei recomandat de catre producator, adica 75w-80 API GL4 de la ELF, iar la motor schimb la maxim 7000 km, mai mult nu-l las, la mine cu 1.2 uleiul incepe sa-si schimbe culoarea cam pe la un 2500/3000 km si intra cam 3.6/3.7 l ulei.

Edited by prometheuss, 31 March 2024 - 07:54.


#15118
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,223
  • Înscris: 24.07.2022
un 0w protejeaza cel mai bine.  e bine ca macar la cutie nu se amesteca, nu se face un 75w-140...:)

Edited by Punter, 31 March 2024 - 16:18.


#15119
special

special

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,685
  • Înscris: 03.03.2007
Sincer, decat sa schimbi la 5000km ,mai bine pui un ulei mai mai bun si il schimbi la 8-9000km. Si eu il schimb la 6-7 luni si cam 6000km, dar eu am 0w20 si sigur nu duce cat zice Hyundai  15k km intervalul de revizie, mai ales ca eu merg 80% in oras..  Il schimb 1 data inainte de sezonul cald la reprezentanta si 1 data inainte de cel rece in regim propriu.  Daca mergeam pe 5w30 puneam un Eneos sau un Amsoil si faceam schimbul la an.

#15120
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
sincer, ai spus o prostie.
Uleiul schimbat des e cel mai bun.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate