Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#15121
Posted 01 April 2024 - 10:31
special, on 01 aprilie 2024 - 06:30, said:
Sincer, decat sa schimbi la 5000km ,mai bine pui un ulei mai mai bun si il schimbi la 8-9000km. Si eu il schimb la 6-7 luni si cam 6000km, dar eu am 0w20 si sigur nu duce cat zice Hyundai 15k km intervalul de revizie, mai ales ca eu merg 80% in oras.. Il schimb 1 data inainte de sezonul cald la reprezentanta si 1 data inainte de cel rece in regim propriu. Daca mergeam pe 5w30 puneam un Eneos sau un Amsoil si faceam schimbul la an. Ravenol VSE 0W20 nu se incadreaza la norme? scrisit, on 01 aprilie 2024 - 08:54, said:
. ....... Uleiul schimbat des e cel mai bun. Ca exemplu extrem, te duci la o etapa de coasta, degeaba ai ulei nou/proaspat in motor, daca nu e performant (chiar si sa aibe specificatiile cerute) poti sa omori motoru in interval f scurt, chiar asa cu ulei fresh. In viata reala am patit cu 5w30 sa il dau gata in nici 3000 km, si cu alt ulei 5w30 sa tina ~7000 km la bataie. |
#15122
Posted 01 April 2024 - 10:36
In principiu merge orice 0w20 cu norma SP. Si Shell duce 10k fara probleme conform testelor de pe oil club, dar sincer dupa ce l-am dus prin sezonul rece sa l mai duc si prin vara la temperaturi de 35 de grade nu mi prea vine. Luna viitoare am 8 luni si vreo 6k de la ultimul schimb, si o sa fac revizia. Am de mers in iunie vreo 2500km prin Grecia, in august vreo 2000km prin tara. In teorie m-as mentine in marja de 10-11k cand se face anul in septembrie, dar o sa fie apa deja atunci.
|
#15123
Posted 01 April 2024 - 11:44
Da...aceeasi problema am avut si eu la Focus, as spune mai mult mentala cazul meu.
5w20, stresat si de cureaua aia de distrib care mergea in ulei, tot la 6500-7000 km schimbam uleiu. Rau n-am facut, masina are in prezent peste 160000 km cu zero probleme la motor. |
#15124
Posted 12 April 2024 - 00:40
alwayshappy, on 27 martie 2024 - 18:03, said:
Nimeni, nimic? Nu mai schimba nimeni uleiul? Eu folosesc de vreo 2 ani, GM 5w30 ( cica ar fi Mobil ) pentru ca e ieftin. Pana la inflatie,foloseam MB 5w30 229.51 ( de fapt e Petronas). Tot asa..era ieftin. Intre timp s-a dublat la pret. Nicio problema cu niciunul. Si pe benzina aspirat ( euro4 2008 ) si pe turbodiesel( euro6 2018 ) . GM mi se pare foarte bun,contrar barfelor. Le schimb la 10.000 km. GM este un ulei cinstit pentru gama GM (inclusiv vechile opeluri). 20 de ani cu uleiul ala (350.00km), si motorul e bine mersi, pacat ca s-au dus altele, cam tot ce este plastic sau cauciuc. Edited by tfmercedez, 12 April 2024 - 00:42. |
#15125
Posted 12 April 2024 - 21:18
Sa vezi cat hate o sa-ti iei, cu uleiul GM care nu are cine stie ce maclavaisuri super-ego-mega concentrice in el... Mamaaaa, bagi ulei GM in motor de conceptie GM, cand exista Ravenol&shit cu USVO?
Si majoritatea au masini la mana a doua... Sa vezi ce uleiuri a pus neamtul in ele in cei 4-5 ani, 150000km minim, cu revizii facute la 30000km si filtre schimbate la 60-90000km, ca asa cere cartea. Si noi le bibilim cu ulei schimbat la 6000km. Daca iei masina noua si te duc nervii sa te lupti cu reprezentanta, atunci poti sa ii bagi si miere in motor la fiecare 500km. Dar cati dintre noi fac schimbul la 6000k, in reprezentanta? Putini, ca nu prea duce buzunarul.... Daca iei masina la mana a doua, cu 150k km declarati de vanzator si inca x mii reali, poti sa mergi linistit cu schimb la 15k, cu un ulei recomandat, pentru ca masina, oricum, a vazut schimburi la 30k si nu mai faci tu motorul ala fata mare oricat ai vrea. Cand ii aud (citesc) pe colegii de forum cu mers in forta, forja, etc. unde naiba le forjati, fratilor? Ca la ce aglomeratie e si noaptea, teoretic, nu ai cum sa fortezi un motor in mod constant, pe strada, astfel incat sa termini un ulei in 6000km. Poate gresec, poate nu, insa asta opinia mea. Drumuri bune tuturor! |
#15126
Posted 12 April 2024 - 22:04
daca vrei sa pastrezi calutii atunci schimbi mai des si mai de firma.
|
#15127
Posted 13 April 2024 - 09:23
Cine folosește uleiul de motor original, conceput de producătorul sau, special pentru a corespunde 100%, doar motorului pentru care este destinat, mai ales fabricat cât mai recent, nu greșește.Din punctul meu de vedere este cea mai pragmatica opțiune.
Și asa cum s-a mai spus, dacă cumperi un autoturism folosit, cu peste 140.000 km rulați,nu vei aduce acel motor, la stadiul în care se afla, din punct de vedere tehnic, cu 0 sau 5km rulați. Edited by max_01, 13 April 2024 - 09:25. |
#15128
Posted 13 April 2024 - 09:43
officer_nats, on 12 aprilie 2024 - 21:18, said:
Sa vezi cat hate o sa-ti iei, cu uleiul GM care nu are cine stie ce maclavaisuri super-ego-mega concentrice in el... Mamaaaa, bagi ulei GM in motor de conceptie GM, cand exista Ravenol&shit cu USVO? Si majoritatea au masini la mana a doua... Sa vezi ce uleiuri a pus neamtul in ele in cei 4-5 ani, 150000km minim, cu revizii facute la 30000km si filtre schimbate la 60-90000km, ca asa cere cartea. Si noi le bibilim cu ulei schimbat la 6000km. Daca iei masina noua si te duc nervii sa te lupti cu reprezentanta, atunci poti sa ii bagi si miere in motor la fiecare 500km. Dar cati dintre noi fac schimbul la 6000k, in reprezentanta? Putini, ca nu prea duce buzunarul.... Daca iei masina la mana a doua, cu 150k km declarati de vanzator si inca x mii reali, poti sa mergi linistit cu schimb la 15k, cu un ulei recomandat, pentru ca masina, oricum, a vazut schimburi la 30k si nu mai faci tu motorul ala fata mare oricat ai vrea. Cand ii aud (citesc) pe colegii de forum cu mers in forta, forja, etc. unde naiba le forjati, fratilor? Ca la ce aglomeratie e si noaptea, teoretic, nu ai cum sa fortezi un motor in mod constant, pe strada, astfel incat sa termini un ulei in 6000km. Poate gresec, poate nu, insa asta opinia mea. Drumuri bune tuturor! |
#15129
Posted 13 April 2024 - 09:57
max_01, pe 13 aprilie 2024 - 09:23, a scris:
Cine folosește uleiul de motor original, conceput de producătorul sau, Asa si supermarket-urile, nu produc alimente. Ele doar au contract cu firmele sa le ambaleze cu marca proprie magazinului si gata. Totul e doar marketing. |
#15130
Posted 13 April 2024 - 10:54
Bursul, on 13 aprilie 2024 - 09:57, said: Nu exista asa ceva. Producatorii de masini nu face uleiuri. Ar fi trebuit sa stii asta. Producatorul de masini arunca o specificatie pe piata si oricine poate sa produca ulei in functie de specificatiile respective. Asa si supermarket-urile, nu produc alimente. Ele doar au contract cu firmele sa le ambaleze cu marca proprie magazinului si gata. Totul e doar marketing. Producătorii de lubrifianți care fabrica asa zisul ulei original de motor, la comanda, pentru un anumit producător auto, produce uleiul de motor, exact doar pentru parametrii tehnici la care funcționează acel motor. În cazul motorului meu, 2.0tdi, 150 cai putere, uleiul de motor recomandat de VAG este cel cu codul VW 507 00.De 3 ani, ma duc exclusiv pe ulei de motor original pentru VW, fabricat de Shell.Cel puțin asa era anul trecut.Pana un 2020, sper ca nu greșesc anul, uleiul original pentru motorizarile VAG a fost fabricat de Castrol. Nu vad rostul sa cheltui bani suplimentari pe un ulei de motor care acoperă și motorizarile altor producatori auto din moment ce uleiul de motor fabricat de Shell, special doar pentru motorizarile cu codul VW 507 00, pe care îl schimb la 9000-12.000 km, dar de regula , în jur de 10.000 km, anual, este ok. La stilul meu de șofat, modul cum exploatez motorul,marea majoritate a km rulați fiind făcuți extraurban, mai mult pe autostrada,fără să depășesc decât foarte rar, viteza de 180km/h, reala, nu cea indicata de aparatul de bord-indica mai mult, ci de GPS, pe autostrada, în afara României, uleiul original VW 0w30, este ok.Daca as merge frecvent cu peste 180km/h, atunci as trece la un Ravenol VMP USVO 0w30 care costa dublu fata de ce folosesc acum. Edited by max_01, 13 April 2024 - 11:06. |
|
#15131
Posted 13 April 2024 - 13:11
officer_nats, on 12 aprilie 2024 - 21:18, said:
Sa vezi cat hate o sa-ti iei, cu uleiul GM care nu are cine stie ce maclavaisuri super-ego-mega concentrice in el... Mamaaaa, bagi ulei GM in motor de conceptie GM, cand exista Ravenol&shit cu USVO? Si majoritatea au masini la mana a doua... Sa vezi ce uleiuri a pus neamtul in ele in cei 4-5 ani, 150000km minim, cu revizii facute la 30000km si filtre schimbate la 60-90000km, ca asa cere cartea. Si noi le bibilim cu ulei schimbat la 6000km. N-am cartea de service la indemana sa fac poza, dar am vazut acolo cum facea neamtu reviziile. Schimburi de ulei cu GM, LA 33000, BA CHIAR s-a intins si la 36000km. Singura revizie facuta inainte de termen a fost cea de la 148000, ca era la limita de 150.000 si a schimbat si distributia. Am dedus ca facea naveta si baga 200km pe zi, 60000km pe an. Singura data cand a mancat ulei, a fost cand am coxat-o din Grecia pana in Romania pe autostrada si am tinut-o la peste 3000 rpm aproape 1000de km. Nici dupa 20 de ani acuma la 350.000km nu consuma ulei la utilizare normala. scrisit, on 13 aprilie 2024 - 09:43, said: Gresesti. Am dat gata uleiuri si in 4000km. Povestea tata ca pe vapor in motor intrau tone de ulei. El era inginerul delegat de fabrica constructoare a motorului sa supravegheze rodajul si sa se ocupe de eventualele defectiuni. Lua probe de ulei la intervale prestabilite si facea analiza la bordul navei. Sa nu-ti imaginezi ca exista posibilitatea de a opri nava pe mare si sa "schimbe" metri cubi de ulei. In functie de rezultate se adaugau diversi aditivi pentru corectia uleiului. Dar pentru asta aveau echipamente specifice pentru analiza uleiului. Tu cum ai determinat ca "ai terminat" uleiul? S-a taiat ca maioneza? Si daca "termini" un ulei, oare motorul mai este in mintile lui? Voi circulati pe drumuri publice sau povestiti de la aventurile din Paris-Dakkar? Edited by tfmercedez, 13 April 2024 - 12:58. |
#15132
Posted 13 April 2024 - 13:20
Ai o chestie care se numeste "senzor presiune ulei", la unele masini, functioneaza.
Tu circuli pe drumuri publice sau pe camp de nu treci de 2000rpm? |
#15133
Posted 13 April 2024 - 14:35
Mai ajung si pe la 3500-4000 dar urla prea tare. Dar nu pot face asta des. Turatii mari prind in frana de motor.
|
#15134
Posted 13 April 2024 - 15:46
max_01, pe 13 aprilie 2024 - 10:54, a scris:
Producătorii de lubrifianți care fabrica asa zisul ulei original de motor, la comanda, pentru un anumit producător auto, produce uleiul de motor, exact doar pentru parametrii tehnici la care funcționează acel motor. |
#15135
Posted 13 April 2024 - 19:33
depinde. ala "original" poate sa vina din alta fabrica, alta tara.
|
|
#15136
Posted 13 April 2024 - 21:36
#15137
Posted 14 April 2024 - 10:58
Atatia isi fac probleme pe aici ca am inceput si eu iar sa imi fac griji de faza cu schimbul de ulei. La a mea (1,5 TFSI COD, momentan ajuns la 50.000 km) am 0w20 si schimbul e flexibil la 2 ani sau 30.000 km ceea ce mi se pare exagerat. Uleiul incepea sa se inegreasca dupa vreo 15.000 km. Dar pana acum nu am putut face nimic ca era masina in garantie. In plus am vazut ceva ambalaje de producator pe care scrie explicit ca uleiul asta (0w20) tine garantat 15.000 km, dar nu mai mult.
De anul asta las schimbul sa fie facut anual sau la fiecare 15.000 km. De anul asta cam tot 15.000 km voi face pe an, dar nu conduc in Romania. Anul trecut a fost o exceptie si am facut 30.000 km pe an, preponderent pe autostrada. A fost si anul cand a trebuit sa completez cu un litru, ceea ce nu mi s-a intamplat la fostul motor (1,5 dCi) la care schimbam uleiul anual sau la 15.000 km. Edited by LeopardSurd, 14 April 2024 - 11:05. |
#15138
Posted 14 April 2024 - 11:24
Poti schimba mai devreme ulei si daca e masina in garantie.
Niciun service de reprez nu-ti va spune ca pierzi garantia pt ca tu vrei sa faci un schimb de ulei intermediar (intee revizii) . In plus daca nu vrei in service, poti oricand acasa sa scoti ulei cu o pompa extractoare si sa pui ulei proaspat. max_01, on 13 aprilie 2024 - 10:54, said: Bursule, știu foarte bine ca producatorii auto, cu excepția caroseriilor, nu produc lubrifianți, inclusiv ulei de motor dar nici piesele, subansamblurile,accesoriile, anvelopele/ștergătoarele, etc, care sunt produse de industria dezvoltată pe orizontala.Producatorii auto doar asamblează. Producătorii de lubrifianți care fabrica asa zisul ulei original de motor, la comanda, pentru un anumit producător auto, produce uleiul de motor, exact doar pentru parametrii tehnici la care funcționează acel motor. În cazul motorului meu, 2.0tdi, 150 cai putere, uleiul de motor recomandat de VAG este cel cu codul VW 507 00.De 3 ani, ma duc exclusiv pe ulei de motor original pentru VW, fabricat de Shell.Cel puțin asa era anul trecut.Pana un 2020, sper ca nu greșesc anul, uleiul original pentru motorizarile VAG a fost fabricat de Castrol. Nu vad rostul sa cheltui bani suplimentari pe un ulei de motor care acoperă și motorizarile altor producatori auto din moment ce uleiul de motor fabricat de Shell, special doar pentru motorizarile cu codul VW 507 00, pe care îl schimb la 9000-12.000 km, dar de regula , în jur de 10.000 km, anual, este ok. La stilul meu de șofat, modul cum exploatez motorul,marea majoritate a km rulați fiind făcuți extraurban, mai mult pe autostrada,fără să depășesc decât foarte rar, viteza de 180km/h, reala, nu cea indicata de aparatul de bord-indica mai mult, ci de GPS, pe autostrada, în afara României, uleiul original VW 0w30, este ok.Daca as merge frecvent cu peste 180km/h, atunci as trece la un Ravenol VMP USVO 0w30 care costa dublu fata de ce folosesc acum. Nimic mai neadevarat, si nu te complici la bani, pt ca uleiu de vw e exagerat de scump si nici nu e un veritabil sintettic grupa IV/V E doar o treaba mentala de siguranta, ca e ce trebuie si atat |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users