Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu
 Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...
 Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15207 replies to this topic

#15193
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,940
  • Înscris: 16.07.2017
Pentru un motor care cel puțin aparent, funcționează impecabil, cu norma VW 507 00, care nu mănâncă ulei, cel puțin pana când schimb eu uleiul, maxim la 10.000-12.000km sau anul, ce recomandați? Originalul VW 0w30?Merge încercat Mobil 1 0w30?Sau Castrol 0w30?

Edited by freddy2017, 31 May 2024 - 22:02.


#15194
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,708
  • Înscris: 27.06.2007

View Postfreddy2017, on 31 mai 2024 - 21:59, said:

Pentru un motor care cel puțin aparent, funcționează impecabil, cu norma VW 507 00, care nu mănâncă ulei, cel puțin pana când schimb eu uleiul, maxim la 10.000-12.000km sau anul, ce recomandați? Originalul VW 0w30?Merge încercat Mobil 1 0w30?Sau Castrol 0w30?
Nu te lega atât de mult de vâscozitate când ai de a face cu Vag 504.00-507.00 și ACEA C3. 0w30-ul lor este atât de apropiat de 5w30 încât ai putea zice că e tras de păr să poată fi încadrat ca 0w. La fel și 5w40 e foarte puțin mai vâscos ca un 5w30. Vâscozitatea chiar nu are motive să fie un criteriu.
Pentru 507 ai de ales între aditivare cu Infineum + baze GTL (Original/Shell, Mobil, Fuchs, Total) și Lubrizol și baze hidrocracat + PAO mai mult sau mai puțin sau chiar deloc (restul lumii).
Din punctul meu de vedere nicio formulă nu aduce un avantaj decisiv, e doar o chestiune legată de gusturi și preț. Dacă vrei să cauți nod în papură poți consuma multe ore pe oil-club.de să vezi analize de ulei uzat. Eu am constatat că motoarele ce solicită 507 sunt mai sensibile la intervalul de schimb decât la marcă și formulă. Dacă piticii tăi nu îți dau pace cu acel 0w30 rămâi pe Original/Shell, eventual Mobil (dacă te avantajează prețul l) pentru că sunt părinții Infineum + GTL și lor ar trebui să le iasă cel mai bine combinația asta.

#15195
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,940
  • Înscris: 16.07.2017

View PostTLGTLC, on 01 iunie 2024 - 05:52, said:


Nu te lega atât de mult de vâscozitate când ai de a face cu Vag 504.00-507.00 și ACEA C3. 0w30-ul lor este atât de apropiat de 5w30 încât ai putea zice că e tras de păr să poată fi încadrat ca 0w. La fel și 5w40 e foarte puțin mai vâscos ca un 5w30. Vâscozitatea chiar nu are motive să fie un criteriu.
Pentru 507 ai de ales între aditivare cu Infineum + baze GTL (Original/Shell, Mobil, Fuchs, Total) și Lubrizol și baze hidrocracat + PAO mai mult sau mai puțin sau chiar deloc (restul lumii).
Din punctul meu de vedere nicio formulă nu aduce un avantaj decisiv, e doar o chestiune legată de gusturi și preț. Dacă vrei să cauți nod în papură poți consuma multe ore pe oil-club.de să vezi analize de ulei uzat. Eu am constatat că motoarele ce solicită 507 sunt mai sensibile la intervalul de schimb decât la marcă și formulă. Dacă piticii tăi nu îți dau pace cu acel 0w30 rămâi pe Original/Shell, eventual Mobil (dacă te avantajează prețul l) pentru că sunt părinții Infineum + GTL și lor ar trebui să le iasă cel mai bine combinația asta.
Și ce anume ulei de motor mi-ai recomanda?Sa fie unul care corespunde întocmai la ce spui tu, ca și compoziție?
Sensibilitate la intervalul de schimbare fiind nevoia de a înlocui mai repede uleiul, nu?
Calitativ, cel Original facut de Shell și Mobil 1 ar fi cam același lucru sau Mobil 1 este puțin mai în fata?

Edited by freddy2017, 01 June 2024 - 09:58.


#15196
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,708
  • Înscris: 27.06.2007
Infineum producătorul de pachete de aditivare este rezultatul unei asocieri între Shell și Exxon Mobil. Colaborarea merge și pe partea de baze. La început Mobil 1 a fost un ulei bogat în PAO, după ce Shell a realizat GTL, a fost adoptat și de Mobil. Bineînțeles că fiecare are o echipă proprie de chimiști care mai personalizează produsele proprii ca să nu fie chiar identice dar nu poți spune că cineva a reușit să creeze un produs semnificativ mai bun. Cu ei pentru norma Vag 504.00-507.00 mai colaborează și alți producători (Fuchs, Total, Texaco etc.). Indiferent că fac 5w30 sau 0w30 toate analizele de ulei uzat au ieșit foarte bine. Asta înseamnă că își ajută colaboratorii să scoată produse la fel de bune. Cred că prețul de achiziție ar putea fi singurul criteriu de departajare.
Cât privește uleiurile aditivate cu Lubrizol, stau și ele foarte bine la capitolul protecție. Chiar uleiuri low cost ca Fanfaro/Mannol, Eurolub și o sumedenie de mici blenderi reușesc rezultate bune. Motivul este că normele auto bazate pe ACEA C3 au ajuns la maturitate, ce era de corectat s-a corectat și ce era de îmbunătățit s-a îmbunătățit. Pentru un șofer cu un profil de conducere obișnuit alegerea a devenit ușoară-nu mai sunt uleiuri proaste. De furcă ai cu normele noi care trec prin procesul de maturizare și pentru care încă trebuie să fie aduse îmbunătățiri.
Ce discuții aprinse erau în urmă cu câțiva ani pe normele obișnuite, care, cine a mai
inovat... Nu își mai au rostul, cam toți au ajuns aproape la același nivel...diferențele sunt prea mici ca să le mai dezbați.
Pune ce vrei, crezi...nu dai greș cu nimic.
Pe partea de interval contaminarea cu carburant este cea care omoară uleiul. Eu merg 90% extraurban și schimb la 12-13000 km deși ar fi mers și 15000. La un mers 50/50% am coborât la 8000km. Nu am avut motive să cobor mai jos pentru că uleiurile s-au ținut bine.

Edited by TLGTLC, 01 June 2024 - 11:36.


#15197
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,940
  • Înscris: 16.07.2017

View PostTLGTLC, on 01 iunie 2024 - 11:25, said:

Infineum producătorul de pachete de aditivare este rezultatul unei asocieri între Shell și Exxon Mobil. Colaborarea merge și pe partea de baze. La început Mobil 1 a fost un ulei bogat în PAO, după ce Shell a realizat GTL, a fost adoptat și de Mobil. Bineînțeles că fiecare are o echipă proprie de chimiști care mai personalizează produsele proprii ca să nu fie chiar identice dar nu poți spune că cineva a reușit să creeze un produs semnificativ mai bun. Cu ei pentru norma Vag 504.00-507.00 mai colaborează și alți producători (Fuchs, Total, Texaco etc.). Indiferent că fac 5w30 sau 0w30 toate analizele de ulei uzat au ieșit foarte bine. Asta înseamnă că își ajută colaboratorii să scoată produse la fel de bune. Cred că prețul de achiziție ar putea fi singurul criteriu de departajare.
Cât privește uleiurile aditivate cu Lubrizol, stau și ele foarte bine la capitolul protecție. Chiar uleiuri low cost ca Fanfaro/Mannol, Eurolub și o sumedenie de mici blenderi reușesc rezultate bune. Motivul este că normele auto bazate pe ACEA C3 au ajuns la maturitate, ce era de corectat s-a corectat și ce era de îmbunătățit s-a îmbunătățit. Pentru un șofer cu un profil de conducere obișnuit alegerea a devenit ușoară-nu mai sunt uleiuri proaste. De furcă ai cu normele noi care trec prin procesul de maturizare și pentru care încă trebuie să fie aduse îmbunătățiri.
Ce discuții aprinse erau în urmă cu câțiva ani pe normele obișnuite, care, cine a mai
inovat... Nu își mai au rostul, cam toți au ajuns aproape la același nivel...diferențele sunt prea mici ca să le mai dezbați.
Pune ce vrei, crezi...nu dai greș cu nimic.
Pe partea de interval contaminarea cu carburant este cea care omoară uleiul. Eu merg 90% extraurban și schimb la 12-13000 km deși ar fi mers și 15000. La un mers 50/50% am coborât la 8000km. Nu am avut motive să cobor mai jos pentru că uleiurile s-au ținut bine.
Mulțumesc frumos.
Deci ca ma duc pe uleiul produs de Shell sau de Mobil 1, calitativ, cele doua ar fi același lucru, diferenta fiind făcută doar  de prețul de achiziție?
Îmi oferă uleiul făcut de Ravenol, 0w30 USVO, cu adevărat, o protecție mai buna, adica o îmbâcsit mai redusa a filtrului de particule în comparație cu cele doua marci de ulei?Prețul la uleiul făcut de Ravenol este dublu și l-as cumpara, dacă s-ar justifica, tehnic însă nu sunt adeptul frectiei la un picior de lemn.
Cum stabilesc nivelul de contaminare cu carburant, a uleiului?Prin analiza de laborator?Cât ar costa și unde se poate face asa ceva, la noi, în Romania?As fi curios sa știu cât de uzat este motorul masinii mele.

Edited by freddy2017, 01 June 2024 - 11:55.


#15198
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,245
  • Înscris: 01.12.2007
Salut!
Ce norme de ulei au protectii bune pentru cuzineti? AS vrea ceva de camion 10w40 sau 15w40. E7, E9? Ce sa caut?

#15199
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,708
  • Înscris: 27.06.2007

View Postfreddy2017, on 01 iunie 2024 - 11:51, said:


Mulțumesc frumos.
Deci ca ma duc pe uleiul produs de Shell sau de Mobil 1, calitativ, cele doua ar fi același lucru, diferenta fiind făcută doar  de prețul de achiziție?
Îmi oferă uleiul făcut de Ravenol, 0w30 USVO, cu adevărat, o protecție mai buna, adica o îmbâcsit mai redusa a filtrului de particule în comparație cu cele doua marci de ulei?Prețul la uleiul făcut de Ravenol este dublu și l-as cumpara, dacă s-ar justifica, tehnic însă nu sunt adeptul frectiei la un picior de lemn.
Cum stabilesc nivelul de contaminare cu carburant, a uleiului?Prin analiza de laborator?Cât ar costa și unde se poate face asa ceva, la noi, în Romania?As fi curios sa știu cât de uzat este motorul masinii mele.
https://www.autokarm...45m4-volkswagen
La 188 lei nici nu m-aș gândi pentru altceva.
Pentru analize, Terra Verde Ploiești, găsești pe net datele de contact. Când ne jucam noi cu analize era 200 lei una completă. Anul trecut sărea bine de 400 lei și firește că ne-am potolit.
E necesară dacă ai luat mașină SH și vrei să afli dacă nu sunt probleme grave. Un prieten a pus mașina la vânzare imediat după ce a primit analiza. Dacă ai luat-o de nouă și ai avut grijă de mașină nu merită.

#15200
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,940
  • Înscris: 16.07.2017
Prețul uleiului de motor la Autokarma este foarte bun însă mie sa nu fie contrafăcut.Uite ce diferenta de preț este între cel de la Autokarma și alți vânzători. Chiar asa de mare adaos sa își bage ceilalți vânzători?
https://www.compari....5-l-p623598165/
Masina am cumparat-o, folosita, acum 3 ani, iar acum are 7 ani vechime și circa 180.000km rulați asa ca o asemenea analiza a uleiului nu cred ca ar fi inutilă.Sa știu și eu cât de ok este motorul.

Edited by freddy2017, 01 June 2024 - 12:49.


#15201
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,708
  • Înscris: 27.06.2007

View Postfreddy2017, on 01 iunie 2024 - 12:45, said:

Prețul uleiului de motor la Autokarma este foarte bun însă mie sa nu fie contrafăcut.Uite ce diferenta de preț este între cel de la Autokarma și alți vânzători. Chiar asa de mare adaos sa își bage ceilalți vânzători?
https://www.compari....5-l-p623598165/
Masina am cumparat-o, folosita, acum 3 ani, iar acum are 7 ani vechime și circa 180.000km rulați asa ca o asemenea analiza a uleiului nu cred ca ar fi inutilă.Sa știu și eu cât de ok este motorul.
Am cumpărat zeci de litri de Meguin din Germania (același ulei ca Liqui Moly) la mai puțin de jumătate din prețul din România. Mă săturasem de replici stupide gen cum să fie la fel ca Liqui Moly dacă e așa de ieftin? Uleiul de motor nu e un produs scump dar unii reușesc să îl vândă scump.

Edited by TLGTLC, 01 June 2024 - 16:57.


#15202
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 799
  • Înscris: 14.10.2018

View PostTLGTLC, on 01 iunie 2024 - 16:56, said:

dar unii reușesc să îl vândă scump.
La reprezentante zici ca e aur, nu altceva... :))))

#15203
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,940
  • Înscris: 16.07.2017

View PostTLGTLC, on 01 iunie 2024 - 16:56, said:


Am cumpărat zeci de litri de Meguin din Germania (același ulei ca Liqui Moly) la mai puțin de jumătate din prețul din România. Mă săturasem de replici stupide gen cum să fie la fel ca Liqui Moly dacă e așa de ieftin? Uleiul de motor nu e un produs scump dar unii reușesc să îl vândă scump.
Am înțeles.Multumesc frumos.Ma duc pe cel original de la Autokarma.

Edited by freddy2017, 01 June 2024 - 21:10.


#15204
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,090
  • Înscris: 06.04.2007

View PostZetics, on 31 mai 2024 - 12:34, said:

Bun, multumesc mult, discut cu ginerele dar nu vad ce ar avea impotriva. Iar cu pretul, s-a cam convins si el in ultimii ani ca ieftin nu e si neaparat bun.
Diferenta de vascozitate dintre 5W20 si 5W30 e foarte mare 7,8 cst vs ~12
Daca merge mai zgomotos cu 5W20 nu inseamna neaparat ca e de rau.
Trepidatii mai mari si putere mai mica nu prea cred ca s-a intamplat, mai degraba efect placebo bazat si pe zgomotul ceva mai mare produs de motor.
Cu 5W20 ar trebui sa il simta ca trage mai bine.
Am avut 1.0 ecoboost, nici eu nu m-am impacat mental cu 5W20. Am incercat la un schimb 5W30, sau 0w30, nu mai stiu exact, ceva de la LiquiMoly cu vascozitate la cald 10,0 cst.
Inafara de un zgomot mai redus in zona de ~4000rpm, nu am gasit beneficii asa pur subiectiv. Mi s-a parut ca motorul trage mai in "smoala" asa, parca punea un efort suplimentar cand ii dadeam talpa.
Am ramas la 5W20 schimbat la fiecare 7-8000 km. In forja totala (mers pe autostrada blana 170-210 ) am reusit sa ii dau check engine in bord (cheita aia cu mesajul) , s-a incalzit prea tare, am lasat acceleratia usor la ~100-110 si-a revenit imediat.
Aveam 5W20 rulat vreo 4000km nu mai mult... forja n-a fost pe f multi km ~70-80km de autostrada. E cert ca nu e un ulei de forja indelungata, cel putin nu cu 1.0 ecoboost.

#15205
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,536
  • Înscris: 24.07.2022
dar ce ulei era mai exact? nu mi se pare normal daca ai mers in ultima treapta de viteza.

#15206
luca76

luca76

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 01.02.2017
Buna ziua colegi!
Va rog sa mi impartasiti experienta dvs cu uleiurile pentru cutii de viteze Renault,in special tipul tl.Mi s a pus pe creier sa schimb uleiul la 130k km intr o cutie manuala tl6,renault Kadjar.Uleiul recomandat de producator ,elf nfj 75w80 gl4 ,nu se mai produce ,fiind inlocuit de elf nfx75w .Cu acesta am avut o experienta neplacuta la Megane 4 ,cutie tl4,in sensul ca nu intra in prima treapta la rece.
Multumesc anticipat!

#15207
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,245
  • Înscris: 01.12.2007
Total, ELF, motul ai multe variante.

#15208
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,428
  • Înscris: 23.10.2003

View PostZetics, on 31 mai 2024 - 08:37, said:

Salut!

Hai sa fac umpic de brainstorming aici legat de o problema cu uleiul.

Pentru ca eu am numa niste vechituri pe benzina, am studiat uleiuri doar pentru ele, m-am "asezat", in esenta am redus necesarul la uleiuri ACEA A3/B3 si API SL, full SAPS. Care sunt din ce in ce mai rare. In concluzie, pe un Subaru 2.5 turbo merg cu un Shell Helix Ultra 5w30 API SL (am vazut ca exista si un API SN...), iar pentru Focus 2 1.6 merg cu LiquiMoli Special Tec LL.

Dar nu aici e problema. Fii-mea si ginerele si-au luat un focus 4 1.5 ecoboost din 2019 (cel in 3 cilindri). Precedentul proprietar a zis ca a pus un 5w30, nu stim ce/de care. In carte se zice ca ne trebuie un ulei sa respecte Ford WSS-M2C948-B, care din punctul meu de vedere un pisswasser derivat din C2 si API SN, dezvoltat cu Castrol.
Omu meu a schimbat uleiul si a pus fix Castrol Magnatec Professional E 5w20 pentru Ford. Numai ca zice ca masina e mai zgomotoasa, nu mai trage asa ca inainte, tremura mai tare la relanti.
Noi suntem destul de hotarati sa revenim la 5w30, dar aici e buba, ca nu gasesc ceva sa-mi placa. In plus, am inceput sa am dificultati sa mai gasesc specificatiile complete la unele uleiuri, de exemplu Shell.

Asa ca am inceput sa caut un ulei bun, dar la care vreau sa fiu si cu sufletu-n rai, daca ma intelegeti. Adica, vreau sa fie API SN (protectie la depozite, motor injectie directa), vreau HTHS mare, adica 3.5, vreau TBN mare, vreau vascozitatea la 100C sa fie pe la 12, sa fie loc de dilutie dar sa ramana "in range" de w30. Cred ca mai era ceva, dar am uitat.

In concluzie, vreau protectie la motor, nu economie de combustibil. Vreo recomandare, argumente de ce asa si nu altfel?
A, ginerele este mai circumspect si el nu e convins ca acel Castrol nu e fake, desi e luat prin intermediul service-ului de la un distribuitor mare, dar nu mai stiu care.

Update: Focusul a primit acu vreo 2 saptamani Ravenolul recomandat de Octavian (Ravenol VMP 5W30 ). Feedback-ul de la cei doi soferi a fost fabulos - diferenta fata de Castrolul 5w20 este colosala. Masina fuge din nou asa cum stiau ei ca trebuie, indiferent de caldurile de afara (care au fost tot mai mari, mult mai mari decat cand era cu Castrolul). Chiar si eu am remarcat ca a disparut o bataie pe care o avea motorul la relanti cu pisswasseru.
Acum mai ca imi vine sa-l bag si in vechitura mea de Subaru. Mai studiez inca.

Multumesc @Octavian___!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate