Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara
 Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...
 AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...
 Cu autorulota prin jud. Buzau

Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...

Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag
 

Avionul hipersonic alimentat cu hidrogen care își propune să reducă un zbor Europa-Australia de la 20 de ore la 4 ore

- - - - -
  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#37
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,766
  • Înscris: 21.06.2016

View PostKiloW, on 10 aprilie 2023 - 22:16, said:

Era Jimmy Carter, nu JFK. Unii spun ca restricțiile stabilite de americani au avut rolul de a proteja industria americana, de teama ca concorde ar fi putut intra masiv și pe zborurile lor interne. Debatable.
Americanii au avut și ei un proiect, însă a fost abandonat în '71.

Pai oricine s-a urcat in Concordeul ala stie ca teoria asta e ridicola. Omenirea nici acum, dupa atitia ani, nu stie cum sa zboare repede mai bine decit atunci. Ai zice ca proiectarea asistata de calculator si avansul in teoria fluidelor o sa faca minuni dar nu, ala a fost virful. SR71, Concorde, aselenizarea.
Cind am lucrat eu la GE, intr-o vara ca student/intern acum multi ani, inca mai vornbeau de motorul cu detonatii dar de atunci nu am mai auzit nimic.

Edited by vrajitoruldinoz, 11 April 2023 - 04:05.


#38
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,955
  • Înscris: 20.10.2015
Stirea, daca e adevarata e o tzeapa capitalista menita sa puna mana pe niste bani pentru cercetari militare.
Asa ceva e imposibil si niciodata justificabil dpdv economic.

Sa ne jucam cu matematica...
As insemna ca fiecare pasager care zboara Londra Perth sa poata justifica faptul ca diferenta de timp de 16 ore valoreaza mai mult decat sute de mii de lire, ceea ce e o tampenie

#39
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,883
  • Înscris: 30.08.2006
Problema e legata de geometria aripilor, de motoarele care trebuie sa asigure ascensiunea si viteza maxima finala si de cantitatea de combustibil transportata. Boom-ul sonic poate fi evitat daca depasirea barierei sunetului se face in spatiul vid. Nu avem motoare atat de sofisticate care sa se inalte cu gratie si liniste spre cer pana dincolo de atmosfera pamantului.

#40
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,031
  • Înscris: 31.07.2007
Asta cu "a sabotat Kenedy (care saracu' nici n-a vazut avionu' decat din ceruri) sau Carter Concorde-u'!" ii din categoria laserului de topit tancuri a lui Ceausescu. A fost un cumul de factori acolo, da' in principiu rentabilitatea era principalu'. Nimeni nu voia sa se inghesuie in teava aia dupa ce a platit un gazilion de dolari, cand aviatia comerciala dadea deja lux la clasa I pe bani mult mai putini. Iar cand au vrut sa le modernizeze electronica de bord le-au tot trimis la Remat, pentru ca electronica era cam lipsa pe el. Pe bune, uitati-va la niste poze cu bordu' + panou' inginerului, zici ca-i atelieru' de ceasuri a lu' Geppetto.

Cat despre aia ce fac acum avioane ce zboara cu Mach 3245 si sunt alimentate cu hidrogen, cine crede ca-n 5 ani o sa zboare asa ceva ii liber sa arunce cu bani in ei, s-au platit si chestii mai stupide.

Edited by edy_wheazel, 11 April 2023 - 06:25.


#41
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,955
  • Înscris: 20.10.2015
Bai frate, voi ati trecut prin scoala?
Intreb si eu asa sa ma aflu-n treaba

#42
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,054
  • Înscris: 07.11.2006

View PostKiloW, on 10 aprilie 2023 - 22:16, said:

Era Jimmy Carter, nu JFK. Unii spun ca restricțiile stabilite de americani au avut rolul de a proteja industria americana, de teama ca concorde ar fi putut intra masiv și pe zborurile lor interne. Debatable.
Americanii au avut și ei un proiect, însă a fost abandonat în '71.

Proiectul a inceput la sfarsitul anilor 50.
Cine era presedinte pe atunci, doar al de sus stie.

#43
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,572
  • Înscris: 30.10.2003
Tra, la, la si bla, bla, bla. Progresul s-a facut pe spinarea unui munte de proiecte care au dat gres sau au ajuns intr-un punct mort. Poate acum da fail, maine da fail, peste 10 ani porneste altcineva un allt proiect si cu rezultatele obtinute acum, reuseste sa faca ceva concret.

Chiar nu inteleg de unde atata pesimism cand cineva incearca sa faca ceva.

Edited by Bursul, 11 April 2023 - 08:45.


#44
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,955
  • Înscris: 20.10.2015

View PostBursul, on 11 aprilie 2023 - 08:44, said:

Chiar nu inteleg de unde atata pesimism cand cineva incearca sa faca ceva.

Se numeste fizica
Sau investim cateva miliarde pentru a realiza masina timpului sau motorul cu apa, ca idioti sa creada si sa fie de acord sa fie banii cheltuiti vad ca exista

#45
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

View Postmax_01, on 10 aprilie 2023 - 16:53, said:

Poate ca știința va rezolva și problema boomului sonic dar și costurile de exploatare care dacă vor fi ca la supersonice Concorde va face din acest avion, unul exclusivist,destinat doar celor bogați.
Tinand cont ca startup-ul e din Elvetia, ce crezi ca isi propun sa devina concurenti pentru Wizzair ? Posted Image Elvetia e tare pe cercetare, proabil vor suge bani de la niste finantatori si va muri in fasa proiectul. In afara de Londra, nici un alt oras nu ar avea cerere pentru zbor direct in Australia, deci si sa mearga tehnic tot nu ai bizis case. Ar mai fi probabil ceva cerere pe coasta de vest a Americii dar din nou slabut tinand cont ca Australia e in principal o tara industriala iar costa de vest e axata pe internet si divertisment.

Edited by filipxxx, 11 April 2023 - 09:28.


#46
SIR

SIR

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,317
  • Înscris: 06.08.2005
Exista si proiecte serioase in domeniu, gen:

https://boomsupersonic.com/

Concorde a fost oprit pentru ca de ani buni zbura in pierdere - gen 120h de întreținere intensiva pentru 8 ore de zbor, plus consum de combustibil imens. Comparativ, un A380 sta in aer pana la 16h-18h zilnic!

Hidrogenul e un combustibil foarte dificil de utilizat, densitate mica, lichid pe la -175C si tot se evapora încontinuu chiar si din rezervoarele criogenice. Merge la locomotive, dar in aviație, unde volumul si greutatea sunt importante e probabil cel mai inconvenabil combustibil la ora curenta! Dar e de bonton sa te joci cu el, chiar firma serioasa fiind, cu atâtea partide verzi prin diverse guvernări. Desi ''combustibil verde", se știe ca hidrogenul doar muta locul unde se produce poluarea... - in fine, sunt multe fonduri europene pentru cercetare acum si combinând tot soiul de cuvinte cool gen ''hipersonic'' si ''hidrogen'' sunt mai multe șanse ca funcționarul wokeist si paralel cu tehnica să-ți aprobe finanțarea.

#47
pexCom

pexCom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,244
  • Înscris: 15.01.2014
E doar o idee șmecheră scoasă de niste băieți șmecheri, pescari amatori in timpul liber.

#48
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,518
  • Înscris: 19.03.2022

View PostAdm, on 10 aprilie 2023 - 16:42, said:

Sunt multe probleme, iar principalele ar fi:
- boomul sonic
- costul calatoriei

Nu exista cerere pentru asaceva, la un pret exorbitant.
Acele viteze sunt in afara spatiului atmosferic.
Deci nu se mai produce "boom" .
Costul scade tocmai datorita consumului redus de combustibil, in loc de 20 ore doar 4 .

#49
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,157
  • Înscris: 22.05.2003
Am dubii ca aceste avioane ar iesi din zona de atmosfera.
Costa prea mult dpdv carburant ca sa ajungi pana acolo.
Zborul suborbital e departe.

#50
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,970
  • Înscris: 04.10.2007

View PostPaco_ste1, on 11 aprilie 2023 - 12:23, said:

Costul scade tocmai datorita consumului redus de combustibil, in loc de 20 ore doar 4 .
Nu scade costul...

Un 747 merge cu 0.85 Mach, un avion sa mearca cu dublu vitezei va consuma de 8 ori mai mult, adica sa mearga cu 1.7 Mach... apoi sa mearga cc 3.4 Mach va consuma de 64 ori mai mult ca la 0.85 Mach... de 64 ori... deci merita sa faci traseul in 25% din timp dar sa consumi de 64 ori mai mult carburant.

Un autoturism consuma cam 12-14L/100 la viteza de 200km/h... Un Bugatti la 400Km/h consuma 100L/100km...

#51
Obivankenobi

Obivankenobi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,245
  • Înscris: 25.07.2008

View PostMarianG, on 10 aprilie 2023 - 16:11, said:

Europa mai exact de unde ?
Ai voie cu viteza hipersonica peste zone populate ?
Sigur ca da, dar de la 9 mii de metri altitudine in sus!

#52
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,462
  • Înscris: 10.08.2005

View PostBursul, on 11 aprilie 2023 - 08:44, said:

Chiar nu inteleg de unde atata pesimism cand cineva incearca sa faca ceva.
Unii dintre noi i-am mai explicat lui Karax cum sta treba cu gravitatia si lucrul mecanic.
Eu nu inteleg* cum de nu se cere/face o simulare matematica inainte de a cere bani pentru asa ceva.

intr-un sistem necorupt desigur

View Postfilipxxx, on 11 aprilie 2023 - 09:27, said:

Tinand cont ca startup-ul e din Elvetia, ce crezi ca isi propun sa devina concurenti pentru Wizzair ?
Ok, tin cont ca sunt din Elvetia, ce cauta in Spania ?
https://www.euronews...a-un-zbor-europ

Quote

Acum, compania a anunțat participarea la un program derulat de Ministerul Spaniol al Științei, ca parte a planurilor guvernului spaniol de a dezvolta zboruri supersonice cu propulsie pe bază de hidrogen


#53
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,955
  • Înscris: 20.10.2015

View PostMarianG, on 11 aprilie 2023 - 13:49, said:

Unii dintre noi i-am mai explicat lui Karax cum sta treba cu gravitatia si lucrul mecanic.
Eu nu inteleg* cum de nu se cere/face o simulare matematica inainte de a cere bani pentru asa ceva.

intr-un sistem necorupt desigur

Nu, se bazeaza prostia omului.
Nu e nici o ilegalitate sa-i ceri unuia bani sa incerci sa dezvolti masina timpului si, daca reusesti ajunge milionar

#54
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,462
  • Înscris: 10.08.2005

View PostPaco_ste1, on 11 aprilie 2023 - 12:23, said:

Acele viteze sunt in afara spatiului atmosferic.
Deci nu se mai produce "boom" .
Costul scade tocmai datorita consumului redus de combustibil, in loc de 20 ore doar 4 .
Tu vezi problema ca pasager.
Dar trebuie sa privesti problema ca proprietar de avion.
Acel avion dupa cele 4 ore zbor are nevoie de revizie serioara.

View PostTsunamii, on 11 aprilie 2023 - 14:09, said:

Nu e nici o ilegalitate sa-i ceri unuia bani sa incerci sa dezvolti masina timpului si, daca reusesti ajunge milionar
Nu, dar mi se se pare ilegal, specialist fiind, sa inchizi ochii la asa aberatie.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate