Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Avionul hipersonic alimentat cu hidrogen care își propune să reducă un zbor Europa-Australia de la 20 de ore la 4 ore

- - - - -
  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
În prezent, pentru a traversa lumea din Europa către o destinație precum Australia, un zbor cu un avion de pasageri obișnuit durează aproximativ 20 de ore.

Însă un start-up elvețian dorește să reducă acest timp de călătorie la puțin peste patru ore, cu un avion de pasageri hipersonic, alimentat cu hidrogen.
https://www.euronews...a-un-zbor-europ
Asta ar însemna că nu zbor pana in Noua Zeelanda nu ar dura mai mult de 6 ore iar pana în Canada sau SUA, pana in 2 ore.

Edited by max_01, 10 April 2023 - 15:59.


#2
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,462
  • Înscris: 10.08.2005
Europa mai exact de unde ?
Ai voie cu viteza hipersonica peste zone populate ?

#3
Tipiric

Tipiric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,093
  • Înscris: 02.12.2007
Povesti pentru naivi.

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,157
  • Înscris: 22.05.2003
Sunt multe probleme, iar principalele ar fi:
- boomul sonic
- costul calatoriei

Nu exista cerere pentru asaceva, la un pret exorbitant.

#5
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,280
  • Înscris: 24.11.2002

View PostTipiric, on 10 aprilie 2023 - 16:33, said:

Povesti pentru naivi.
... pentru finantatori/investitori.

#6
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View PostAdm, on 10 aprilie 2023 - 16:42, said:

Sunt multe probleme, iar principalele ar fi:
- boomul sonic
- costul calatoriei

Nu exista cerere pentru asaceva, la un pret exorbitant.
Poate ca știința va rezolva și problema boomului sonic dar și costurile de exploatare care dacă vor fi ca la supersonice Concorde va face din acest avion, unul exclusivist,destinat doar celor bogați.

#7
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,054
  • Înscris: 07.11.2006
Frumos, chiar "nice" cum ar zice prietenul nostru Borat.
Banuiesc ca omenirea are memorie nu neaparat scurta, cat selectiva.
Adica a uitat cu desavarsire de Concorde (cu e la sfarsit), de piedicile si sicanele impuse acestuia de maretul presedinte american JFK, de prezenta impunatoare pe traseul Europa - America si retur si mai ales de sfarsitul brusc (si asteptat pana la urma) a acestui avion ultra-elegant si mult peste vremile sale.
Omenirea, recte capitalismul feroce, a stat mult si a gandit cum sa rezolve problema boomului sonic si efectele acestuia. Pana la urma s-a ajuns la un consensus, ca vorba aia, profitul este intotdeauna peste efectele colaterale.
La vremea respectiva, sa ajungi din Europa in SUA si retur in aceiasi zi a fost o realizare extraordinara.

Oare in zilele noastre are rost sa ajungi in Australia din Europa si retuir in aceiasi zi?
Exista interese politice, financiare si mai ales economice care sa necesite acest gen de zboruri? Eu cred ca nu. In prezent, Australia reprezinta inca un fel de terra incognita pentru majoritatea lumii capitaliste.
Si atunci as pune intrebarea:pentru cine ar fi aceste zboruri?


ps.
Este adevarat ca atunci cand Sir Edmund Hillary a fost intrebat de ce a tinut neaparat sa ajunga pe acoperisul lumii, a raspuns scurt si la obiect: pentru ca exista.

Edited by adisz, 10 April 2023 - 16:59.


#8
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,462
  • Înscris: 10.08.2005
Boomul sonic nu este o problema, ci un efect al depasiri vitezei sunetului.
Stiinta nu are ce rezolva, ea descrie ca acest efect exista.
Costurile astea se reduc virtual la zero cu o camera web.

dupa cum bine a exprimat vestale, teapa este pentru investitori

View Postmax_01, on 10 aprilie 2023 - 16:53, said:

unul exclusivist,destinat doar celor bogați.
ok, si cati bogati din Europa vor sa ajunga neaparat la ceilalti bogati (ca doar nu or vizita sarakie) din Australia ?

View Postadisz, on 10 aprilie 2023 - 16:56, said:

Omenirea, recte capitalismul feroce, a stat mult si a gandit cum sa rezolve problema boomului sonic si efectele acestuia. Pana la urma s-a ajuns la un consensus, ca vorba aia, profitul este intotdeauna peste efectele colaterale.
|Daca treaba este cum este la "Drumuri si Poduri", atunci statele vor implementa o taxa de viteza in spatiu aerian, ignorant sanatatea cetatenilor.

View Postadisz, on 10 aprilie 2023 - 16:56, said:

Este adevarat ca atunci cand Sir Edmund Hillary a fost intrebat de ce a tinut neaparat sa ajunga pe acoperisul lumii, a raspuns scurt si la obiect: pentru ca exista.
In constast un entusiast al calculatoarelor  cand a fost intrebat de ce a facut ce a facut, a raspuns pentru ca pot.

Edited by MarianG, 10 April 2023 - 17:04.


#9
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,054
  • Înscris: 07.11.2006
De asemenea, am uitat sa va zic, pentru mine acest start-up elvetian ma pune totusi pe ganduri.
Pentru ca este preocupat mai ales de o ruta cvasiinutila, Europa - Australia.
Pentru ca elimina ruta clasica, de prietenie mutuala, Europa - America.
Pentru ca nu-i asa, Elvetia are legaturi filiale cu Franta.
Pentru ca, nu-i asa, El presidente de tous les francais a calatorit cu scopul  sa plece capul pe la dusmanul bicefal de veci a capitalismului, adica Rusia si China, dusman fara de care din pacate nici Europa si nici SUA nu poate exista.
Si tot asa.

#10
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,921
  • Înscris: 01.01.2010

View Postmax_01, on 10 aprilie 2023 - 16:53, said:

Poate ca știința va rezolva și problema boomului sonic dar și costurile de exploatare care dacă vor fi ca la supersonice Concorde va face din acest avion, unul exclusivist,destinat doar celor bogați.
Bumul sonic tine de fizica. Pana acum, stiinta nu a rezolvat fizica ci cam invers.
Concorde a fost sabotat. Automobilul, apoi avionul au fost, pana la raspandirea la scara mare, mijloace de transport exclusiviste.
Tot ce a fost nu a fost exclusivist. Nimic nou. Se poate face, daca stie sa scape de capcane.

#11
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,661
  • Înscris: 02.10.2009
Am citit articolul si pare scris de un analfabet in tehnica si scris:

Quote

Cercetătorii de la Universitatea RMIT din Melbourne au dezvoltat recent catalizatori tipăriți în 3D care, potrivit acestora, pot alimenta zborurile hipersonice și pot acționa ca agent de răcire pentru a combate căldura extremă generată atunci când avioanele zboară cu o viteză de cinci ori mai mare decât viteza sunetului, care este de aproximativ 6.100 de kilometri pe oră (km/h)

O stire capcana pentru naivi si sigur o viitoare teapa (binevenita!) pentru investitori cu creier de gaina.

#12
Thorr

Thorr

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,317
  • Înscris: 16.08.2002
Povesti de adormit copiii ...
Hipersonic inseamna minim Mach 5 iar la o astfel de viteza apar un milion de probleme care fac ideea nefezabila la nivel comercial. Va invit sa cititi ce probleme a avut SR71, celebrul avion spion american care mergea "doar" cu Mach 3.3, avion care a fost retras din activitate tocmai datorita costurilor obscene de exploatare.

#13
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,058
  • Înscris: 24.02.2006

View Postadisz, on 10 aprilie 2023 - 17:21, said:

De asemenea, am uitat sa va zic, pentru mine acest start-up elvetian ma pune totusi pe ganduri.
Pentru ca este preocupat mai ales de o ruta cvasiinutila, Europa - Australia.
Pentru ca elimina ruta clasica, de prietenie mutuala, Europa - America.

ruta "clasica", de la Londra la New York, are ~5.000 km. ruta vizata de acestia, de la Frankfurt la Sydney, are ~16.000 km
avand in vedere si restrictiile privind zborul supersonic deasupra zonelor populate, cu siguranta un astfel de proiect este cu atat mai eficient cu cat ruta este mai mare. la 5k km abia apuca sa atinga viteza maxima ca trebuie sa si incetineasca pt aterizare.

#14
Smedmscss

Smedmscss

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 276
  • Înscris: 10.02.2022
Nu mă prea pricep eu la fizică, dar știu că boom-ul sonic apare când se depășește
viteza sunetului din mediul respectiv. Viteza sunetului depinde și de densitatea
mediului, este invers proporțională. La altitudini de 12-15 km densitatea este cam
un sfert din din cea de la sol. Scade și viteza sunetului, scade și viteza la care apare
boom-ul. Dar nu scade și intensitatea efectului? Adică ar fi ca un plici mai mare?

LE. "direct proporțională"...

#15
Don_Costica

Don_Costica

    Mos cam nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 18.07.2022
Volare con Concorde e poi morire.
A fost un vis, unii si l-au vazut atins, ii urasc.

#16
Natural4living

Natural4living

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 10.08.2022
In prezent rusii dispun de tehnologie hipersonica in industria militara.La ei insa drumul este numai dus si nu au nevoie sa instaleze suprafete ceramice sau altele care sa rezista la temperaturi inalte pentru a face aparatul refolosibil.Pana sa ajungi la o asemenea tehnologie e nevoie de inca multi ani de cercetare.Cum ziceau si altii la ora actuala cateva ore in plus sau in minus pana la destinatie nu va prezenta o necesitate de a investi in asemenea tehnologii de varf.Lumea e preocupata in momentul de fata de probleme mult mai importante decat calatoria cu viteze hipersonice.

#17
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,254
  • Înscris: 24.07.2022
nu e mai ieftin sa ajunga in spatiu incetisor si pe urma sa pice spre destinatie?

#18
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,462
  • Înscris: 10.08.2005
ICBM-uri ?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate