Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat foto

Ariston "Genus One+" 24kw...

unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...
 Posibila virusare

Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat
 Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel

[Controlul] vremii si a vremurilor

Blocuri din placi prefabricate
 Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali

Jandarmii in fondul forestier

S-a dus seceta pedologica?
 

E.ON - Experientele clientilor

- - - - -
  • Please log in to reply
2117 replies to this topic

#1009
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 utilizatorobraznic, on 24 martie 2022 - 11:50, said:

Am contract Promo Gas Digital din februarie. Toate bune momentan, am primit factura.

Din câte știu prețul la acest abonament nu e fix pe un an.

Care mai aveți Promo Gas Digital de prin Noiembrie încoace, v-au mărit tarifele până acum?

Trebuie exprimat dezacordul in cele 15 zile .Atat. Mi a confirmat în scris Eon.

 victoria52, on 24 martie 2022 - 13:24, said:


multumesc ma bucurasem degeaba citind ord  83 acolo  IC 4   este 100 lei  plus  50/zi calendaristica ,fara limita.
Pana in iulie gasesc  EI ceva sa tempereze acest ordin  ca doar n-o sa scoatem atatia bani din
buzunarele furnizorilor.
Mail anpc  Bucuresti  am gasit   - [email protected] poate este util pentru  cine are probleme,am directionat si eu pe anpc timis
reclamatiile pentru Restart dar  anpc  ul timisorean nu s-a obosit cu vreun raspuns pertinent.
Actiune in justitie-  ar fi eon bun de plata cu intarziere in intrarea in vigoare a contractului din 24 decembrie-14 februarie
si acum imi pierd timpul cu reclamatii la engie si frustrare maxima.
A aparut si o prima factura eon ,pot sa-mi calculez pagubele.
Da, ar fi frumos din iulie...

#1010
Heavyd

Heavyd

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,604
  • Înscris: 08.08.2007
Is curius, eu is singurul fara factura de la eon :)?
Contract activ din 6.01.2022.
Is curios cat o sa mai traga timpul.
Dar daca nu o sa emite factura am un feeling ca nu o sa functioneze autocitirea in aprilie (8-14)! Dar jur ca o sa ma cert cu ei ca m-au mintit in repetate randuri ca va functiona!

#1011
chance1

chance1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 26.06.2010
În cât timp ar trebui EON să răspundă la o solicitare? De când am trecut la ei ( decembrie anul trecut) îmi greșesc facturile lună de lună. După o sesizare la ANPC și rezolvare luna trecută cu privire la prețul practicat(greșit), luna asta mi au trecut  un consum nereal, foarte mare, cu toate că trimit lunar indexul  . M am saturat lună de lună să pierd timpul cu ei.....Offfff! Deci, în cât timp ar trebui legal să răspundă la solicitare(reclamație)? Că să știu când să mă adresez ANPC....Pot cere despăgubiri în acest caz?

#1012
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 chance1, on 25 martie 2022 - 08:03, said:


În cât timp ar trebui EON să răspundă la o solicitare? De când am trecut la ei ( decembrie anul trecut) îmi greșesc facturile lună de lună. După o sesizare la ANPC și rezolvare luna trecută cu privire la prețul practicat(greșit), luna asta mi au trecut  un consum nereal, foarte mare, cu toate că trimit lunar indexul  . M am saturat lună de lună să pierd timpul cu ei.....Offfff! Deci, în cât timp ar trebui legal să răspundă la solicitare(reclamație)? Că să știu când să mă adresez ANPC....Pot cere despăgubiri în acest caz?

Uite din raspunsul lor:

Conform prevederilor Art. II din Ordinul ANRE cu nr. 138/2021 privind modificarea unor ordine ale președintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei:

“Art. II – Standardul de performanță pentru acticvitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul pre;edintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 37/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din 11 octombrie 2007, se modifică după cum urmează:

1.La articolul 7, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(2) În cazul în care în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea solicitării furnizorul nu verifică corectitudinea facturii emise și nu comunică în scris consumatorului rezultatele verificării, precum și, după caz, modalitățile și termenul de soluționare, furnizorul va plăti consumatorului penalitățile prevăzute în anexa nr. 1.

(3) În cazul depășirii termenului de 15 zile lucrătoare, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația stabilită de acest articol, inclusive pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.

2.În anexa nr. 1, în tabel, poziția a doua se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 7
Alin. (2) 15 zile lucratoare de la data primirii 30 lei IPG2-Solicitari privind facturile
Alin. (3) fiecare zi suplimentara 5 lei

Art. VI Prezentul Ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 31 decembrie 2021.”

În conformitate cu prevederile Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, modificat prin Ordinul ANRE nr. 138/2021, în contul dumneavoastră de client a fost achitată suma de 130,00 lei în data de 04.03.2022 (codul de încasare nr. ) cu titlul de penalități pentru nerespectarea termenului de răspuns la petiția înregistrată cu nr. 6/ 858

-----------------------------------------------------

Cat despre pretul fix 12 luni, EON a precizat:

La punctul 1.2 ale contractelor, sunt menționate serviciile incluse:

”Servicii incluse:
- un preț de furnizare corelat cu evoluția pieței;
- calitate și siguranță a furnizării prin condiții contractuale corecte;
- acces gratuit, de pe telefon/tabletă sau PC, la contul personal E.ON Myline - istoric facturi și plăți, transmitere index contor, factură electronică, actualizare cantități lunare de consum;”
Contractul de furnizare a gazelor naturale încheiat cu societatea noastră prevede posibilitatea ca furnizorul să propună clientului modificarea Condițiilor comerciale, pentru corelarea cu condițiile de piață, oricând pe parcursul derulării Contractului, lucru menționat la punctul 7 al Contractului:

“7. Alte mențiuni
Oricând pe parcursul derulării Contractului putem să vă propunem modificarea condițiilor comerciale pentru corelarea cu condițiile de piață. Vă vom transmite o notificare cuprinzând noile condiții comerciale cu 45 de zile înainte de aplicarea lor. Dacă nu sunteți de acord cu noile condiții, aveți 15 zile de la primire pentru a ne comunica refuzul Dvs., ceea ce atrage neprelungirea Contractului și încetarea de drept a acestuia la expirarea perioadei contractuale. Dacă nu primim niciun răspuns de la Dvs, noile condiții comerciale se consideră acceptate tacit și se vor aplica de la data cuprinsă în notificare.”

Într-adevăr, atât timp cât consumatorul își exprimă, în termenul de 15 zile, dezacordul în raport cu notificarea cuprinzând noile condiții comerciale, acest refuz nu poate produce efecte mai devreme de maturarea contractului, moment care nu poate fi mai devreme de 12 luni de la intrarea sa în vigoare.

Cu speranța că informațiile de mai sus, sunt de natură să clarifice aspectele sesizate, vă mulțumim pentru colaborare și rămânem în continuare la dispoziția dumneavoastră.


Cu energie,
Echipa E.ON

-------------------------------------------------

Nu mai postez raspunsul EON si ptr cei de la Nova cu care m-am contrazis pe topicul NOVA ca ei au pret variabil, desi este mentionat ca fiind fix, acolo este o alta clauza - pe care am aratat-o, care le permite sa majoreze oricand.

Deci exact este pe dos : La Nova este trecut pret fix dar au clauza permisiva majorarii, la EON este declarat pret variabil insa au realizat si ei prin raspunsul de mai sus ca este in fapt pret fix, de indata ce exprimi refuzul in termen.

-------------------------------------------------

Pe cale de consecinta este un pret fix 12 luni, totul este sa exprimi refuzul in 15 zile. Este deja oficial acum, bazat pe raspunsul lor.

Avantaj clienti EON indiferent ce plafonari / compensari asigura sau nu guvernul.

Ramane acel abonament dar nu stiu cum poate fi evitat, nu exista alte oferte pe piata.

#1013
dmiki

dmiki

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 29.08.2015

 Malineanu, on 25 martie 2022 - 11:44, said:



Uite din raspunsul lor:

Conform prevederilor Art. II din Ordinul ANRE cu nr. 138/2021 privind modificarea unor ordine ale președintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei:

“Art. II – Standardul de performanță pentru acticvitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul pre;edintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 37/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din 11 octombrie 2007, se modifică după cum urmează:

1.La articolul 7, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(2) În cazul în care în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea solicitării furnizorul nu verifică corectitudinea facturii emise și nu comunică în scris consumatorului rezultatele verificării, precum și, după caz, modalitățile și termenul de soluționare, furnizorul va plăti consumatorului penalitățile prevăzute în anexa nr. 1.

(3) În cazul depășirii termenului de 15 zile lucrătoare, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația stabilită de acest articol, inclusive pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.

2.În anexa nr. 1, în tabel, poziția a doua se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 7
Alin. (2) 15 zile lucratoare de la data primirii 30 lei IPG2-Solicitari privind facturile
Alin. (3) fiecare zi suplimentara 5 lei

Art. VI Prezentul Ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 31 decembrie 2021.”

În conformitate cu prevederile Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, modificat prin Ordinul ANRE nr. 138/2021, în contul dumneavoastră de client a fost achitată suma de 130,00 lei în data de 04.03.2022 (codul de încasare nr. ) cu titlul de penalități pentru nerespectarea termenului de răspuns la petiția înregistrată cu nr. 6/ 858

-----------------------------------------------------

Cat despre pretul fix 12 luni, EON a precizat:

La punctul 1.2 ale contractelor, sunt menționate serviciile incluse:

”Servicii incluse:
- un preț de furnizare corelat cu evoluția pieței;
- calitate și siguranță a furnizării prin condiții contractuale corecte;
- acces gratuit, de pe telefon/tabletă sau PC, la contul personal E.ON Myline - istoric facturi și plăți, transmitere index contor, factură electronică, actualizare cantități lunare de consum;”
Contractul de furnizare a gazelor naturale încheiat cu societatea noastră prevede posibilitatea ca furnizorul să propună clientului modificarea Condițiilor comerciale, pentru corelarea cu condițiile de piață, oricând pe parcursul derulării Contractului, lucru menționat la punctul 7 al Contractului:

“7. Alte mențiuni
Oricând pe parcursul derulării Contractului putem să vă propunem modificarea condițiilor comerciale pentru corelarea cu condițiile de piață. Vă vom transmite o notificare cuprinzând noile condiții comerciale cu 45 de zile înainte de aplicarea lor. Dacă nu sunteți de acord cu noile condiții, aveți 15 zile de la primire pentru a ne comunica refuzul Dvs., ceea ce atrage neprelungirea Contractului și încetarea de drept a acestuia la expirarea perioadei contractuale. Dacă nu primim niciun răspuns de la Dvs, noile condiții comerciale se consideră acceptate tacit și se vor aplica de la data cuprinsă în notificare.”

Într-adevăr, atât timp cât consumatorul își exprimă, în termenul de 15 zile, dezacordul în raport cu notificarea cuprinzând noile condiții comerciale, acest refuz nu poate produce efecte mai devreme de maturarea contractului, moment care nu poate fi mai devreme de 12 luni de la intrarea sa în vigoare.

Cu speranța că informațiile de mai sus, sunt de natură să clarifice aspectele sesizate, vă mulțumim pentru colaborare și rămânem în continuare la dispoziția dumneavoastră.


Cu energie,
Echipa E.ON

-------------------------------------------------

Nu mai postez raspunsul EON si ptr cei de la Nova cu care m-am contrazis pe topicul NOVA ca ei au pret variabil, desi este mentionat ca fiind fix, acolo este o alta clauza - pe care am aratat-o, care le permite sa majoreze oricand.

Deci exact este pe dos : La Nova este trecut pret fix dar au clauza permisiva majorarii, la EON este declarat pret variabil insa au realizat si ei prin raspunsul de mai sus ca este in fapt pret fix, de indata ce exprimi refuzul in termen.

-------------------------------------------------

Pe cale de consecinta este un pret fix 12 luni, totul este sa exprimi refuzul in 15 zile. Este deja oficial acum, bazat pe raspunsul lor.

Avantaj clienti EON indiferent ce plafonari / compensari asigura sau nu guvernul.

Ramane acel abonament dar nu stiu cum poate fi evitat, nu exista alte oferte pe piata.
Multumim!

#1014
chance1

chance1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 26.06.2010

 Malineanu, on 25 martie 2022 - 11:44, said:



Uite din raspunsul lor:

Conform prevederilor Art. II din Ordinul ANRE cu nr. 138/2021 privind modificarea unor ordine ale președintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei:

“Art. II – Standardul de performanță pentru acticvitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul pre;edintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 37/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din 11 octombrie 2007, se modifică după cum urmează:

1.La articolul 7, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(2) În cazul în care în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea solicitării furnizorul nu verifică corectitudinea facturii emise și nu comunică în scris consumatorului rezultatele verificării, precum și, după caz, modalitățile și termenul de soluționare, furnizorul va plăti consumatorului penalitățile prevăzute în anexa nr. 1.

(3) În cazul depășirii termenului de 15 zile lucrătoare, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația stabilită de acest articol, inclusive pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.

2.În anexa nr. 1, în tabel, poziția a doua se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 7
Alin. (2) 15 zile lucratoare de la data primirii 30 lei IPG2-Solicitari privind facturile
Alin. (3) fiecare zi suplimentara 5 lei

Art. VI Prezentul Ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 31 decembrie 2021.”

În conformitate cu prevederile Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, modificat prin Ordinul ANRE nr. 138/2021, în contul dumneavoastră de client a fost achitată suma de 130,00 lei în data de 04.03.2022 (codul de încasare nr. ) cu titlul de penalități pentru nerespectarea termenului de răspuns la petiția înregistrată cu nr. 6/ 858

-----------------------------------------------------

Cat despre pretul fix 12 luni, EON a precizat:

La punctul 1.2 ale contractelor, sunt menționate serviciile incluse:

”Servicii incluse:
- un preț de furnizare corelat cu evoluția pieței;
- calitate și siguranță a furnizării prin condiții contractuale corecte;
- acces gratuit, de pe telefon/tabletă sau PC, la contul personal E.ON Myline - istoric facturi și plăți, transmitere index contor, factură electronică, actualizare cantități lunare de consum;”
Contractul de furnizare a gazelor naturale încheiat cu societatea noastră prevede posibilitatea ca furnizorul să propună clientului modificarea Condițiilor comerciale, pentru corelarea cu condițiile de piață, oricând pe parcursul derulării Contractului, lucru menționat la punctul 7 al Contractului:

“7. Alte mențiuni
Oricând pe parcursul derulării Contractului putem să vă propunem modificarea condițiilor comerciale pentru corelarea cu condițiile de piață. Vă vom transmite o notificare cuprinzând noile condiții comerciale cu 45 de zile înainte de aplicarea lor. Dacă nu sunteți de acord cu noile condiții, aveți 15 zile de la primire pentru a ne comunica refuzul Dvs., ceea ce atrage neprelungirea Contractului și încetarea de drept a acestuia la expirarea perioadei contractuale. Dacă nu primim niciun răspuns de la Dvs, noile condiții comerciale se consideră acceptate tacit și se vor aplica de la data cuprinsă în notificare.”

Într-adevăr, atât timp cât consumatorul își exprimă, în termenul de 15 zile, dezacordul în raport cu notificarea cuprinzând noile condiții comerciale, acest refuz nu poate produce efecte mai devreme de maturarea contractului, moment care nu poate fi mai devreme de 12 luni de la intrarea sa în vigoare.

Cu speranța că informațiile de mai sus, sunt de natură să clarifice aspectele sesizate, vă mulțumim pentru colaborare și rămânem în continuare la dispoziția dumneavoastră.


Cu energie,
Echipa E.ON

-------------------------------------------------

Nu mai postez raspunsul EON si ptr cei de la Nova cu care m-am contrazis pe topicul NOVA ca ei au pret variabil, desi este mentionat ca fiind fix, acolo este o alta clauza - pe care am aratat-o, care le permite sa majoreze oricand.

Deci exact este pe dos : La Nova este trecut pret fix dar au clauza permisiva majorarii, la EON este declarat pret variabil insa au realizat si ei prin raspunsul de mai sus ca este in fapt pret fix, de indata ce exprimi refuzul in termen.

-------------------------------------------------

Pe cale de consecinta este un pret fix 12 luni, totul este sa exprimi refuzul in 15 zile. Este deja oficial acum, bazat pe raspunsul lor.

Avantaj clienti EON indiferent ce plafonari / compensari asigura sau nu guvernul.

Ramane acel abonament dar nu stiu cum poate fi evitat, nu exista alte oferte pe piata.

 Malineanu, on 25 martie 2022 - 11:44, said:



Uite din raspunsul lor:

Conform prevederilor Art. II din Ordinul ANRE cu nr. 138/2021 privind modificarea unor ordine ale președintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei:

“Art. II – Standardul de performanță pentru acticvitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul pre;edintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 37/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din 11 octombrie 2007, se modifică după cum urmează:

1.La articolul 7, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(2) În cazul în care în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea solicitării furnizorul nu verifică corectitudinea facturii emise și nu comunică în scris consumatorului rezultatele verificării, precum și, după caz, modalitățile și termenul de soluționare, furnizorul va plăti consumatorului penalitățile prevăzute în anexa nr. 1.

(3) În cazul depășirii termenului de 15 zile lucrătoare, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația stabilită de acest articol, inclusive pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.

2.În anexa nr. 1, în tabel, poziția a doua se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 7
Alin. (2) 15 zile lucratoare de la data primirii 30 lei IPG2-Solicitari privind facturile
Alin. (3) fiecare zi suplimentara 5 lei

Art. VI Prezentul Ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 31 decembrie 2021.”

În conformitate cu prevederile Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, modificat prin Ordinul ANRE nr. 138/2021, în contul dumneavoastră de client a fost achitată suma de 130,00 lei în data de 04.03.2022 (codul de încasare nr. ) cu titlul de penalități pentru nerespectarea termenului de răspuns la petiția înregistrată cu nr. 6/ 858

-----------------------------------------------------

Cat despre pretul fix 12 luni, EON a precizat:

La punctul 1.2 ale contractelor, sunt menționate serviciile incluse:

”Servicii incluse:
- un preț de furnizare corelat cu evoluția pieței;
- calitate și siguranță a furnizării prin condiții contractuale corecte;
- acces gratuit, de pe telefon/tabletă sau PC, la contul personal E.ON Myline - istoric facturi și plăți, transmitere index contor, factură electronică, actualizare cantități lunare de consum;”
Contractul de furnizare a gazelor naturale încheiat cu societatea noastră prevede posibilitatea ca furnizorul să propună clientului modificarea Condițiilor comerciale, pentru corelarea cu condițiile de piață, oricând pe parcursul derulării Contractului, lucru menționat la punctul 7 al Contractului:

“7. Alte mențiuni
Oricând pe parcursul derulării Contractului putem să vă propunem modificarea condițiilor comerciale pentru corelarea cu condițiile de piață. Vă vom transmite o notificare cuprinzând noile condiții comerciale cu 45 de zile înainte de aplicarea lor. Dacă nu sunteți de acord cu noile condiții, aveți 15 zile de la primire pentru a ne comunica refuzul Dvs., ceea ce atrage neprelungirea Contractului și încetarea de drept a acestuia la expirarea perioadei contractuale. Dacă nu primim niciun răspuns de la Dvs, noile condiții comerciale se consideră acceptate tacit și se vor aplica de la data cuprinsă în notificare.”

Într-adevăr, atât timp cât consumatorul își exprimă, în termenul de 15 zile, dezacordul în raport cu notificarea cuprinzând noile condiții comerciale, acest refuz nu poate produce efecte mai devreme de maturarea contractului, moment care nu poate fi mai devreme de 12 luni de la intrarea sa în vigoare.

Cu speranța că informațiile de mai sus, sunt de natură să clarifice aspectele sesizate, vă mulțumim pentru colaborare și rămânem în continuare la dispoziția dumneavoastră.


Cu energie,
Echipa E.ON

-------------------------------------------------

Nu mai postez raspunsul EON si ptr cei de la Nova cu care m-am contrazis pe topicul NOVA ca ei au pret variabil, desi este mentionat ca fiind fix, acolo este o alta clauza - pe care am aratat-o, care le permite sa majoreze oricand.

Deci exact este pe dos : La Nova este trecut pret fix dar au clauza permisiva majorarii, la EON este declarat pret variabil insa au realizat si ei prin raspunsul de mai sus ca este in fapt pret fix, de indata ce exprimi refuzul in termen.

-------------------------------------------------

Pe cale de consecinta este un pret fix 12 luni, totul este sa exprimi refuzul in 15 zile. Este deja oficial acum, bazat pe raspunsul lor.

Avantaj clienti EON indiferent ce plafonari / compensari asigura sau nu guvernul.

Ramane acel abonament dar nu stiu cum poate fi evitat, nu exista alte oferte pe piata.

Mulțumesc mult pentru răspuns!

#1015
mitza97

mitza97

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 04.11.2007
Mii de multumiri @Malineanu pentru lamurirea acestui aspect. Posted Image

#1016
dmiki

dmiki

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 29.08.2015
Conform ANRE, termenul de răspuns la sesizari DN este de 15 zile calendaristice,  iar la EE de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.

Attached Files



#1017
av_myjob

av_myjob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,264
  • Înscris: 14.04.2009

 dmiki, on 31 martie 2022 - 11:36, said:

Conform ANRE, termenul de răspuns la sesizari DN este de 15 zile calendaristice,  iar la EE de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.
Ordinul-nr-37-din-2007 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale...
IPG2 - Rezolvarea solicitărilor consumatorilor cu privire la facturi
Art. 7 (2)În cazul în care în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea solicitării furnizorul nu verifică corectitudinea facturii emise şi nu comunică în scris consumatorului rezultatele verificării, precum şi, după caz, modalităţile şi termenul de soluţionare, furnizorul va plăti consumatorului penalităţile prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 7(3)În cazul depăşirii termenului de 15 zile lucrătoare, furnizorul are obligaţia de a plăti penalităţile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu îşi îndeplineşte obligaţia stabilită de acest articol, inclusiv pentru ziua în care îşi îndeplineşte această obligaţie.

#1018
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 dmiki, on 31 martie 2022 - 11:36, said:

Conform ANRE, termenul de răspuns la sesizari DN este de 15 zile calendaristice,  iar la EE de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.

Ai uitat sa scrii ca depinde cine este furnizorul. Restart de aproape un an a incalcat tot ce se poate si n-a platit nici unui client (n-a postat cineva victoria aceasta) despagubiri, Cu tot ANRE-ul si ANPC-ul ...

EON a gresit minor si mi-a acordat deja 2 despagubiri, deci termenele astea legale sunt relative, precum teoria lui Einstein ...

#1019
animi

animi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 30.09.2021

 av_myjob, on 31 martie 2022 - 15:15, said:

Ordinul-nr-37-din-2007 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale...
IPG2 - Rezolvarea solicitărilor consumatorilor cu privire la facturi
Art. 7 (2)În cazul în care în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea solicitării furnizorul nu verifică corectitudinea facturii emise şi nu comunică în scris consumatorului rezultatele verificării, precum şi, după caz, modalităţile şi termenul de soluţionare, furnizorul va plăti consumatorului penalităţile prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 7(3)În cazul depăşirii termenului de 15 zile lucrătoare, furnizorul are obligaţia de a plăti penalităţile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu îşi îndeplineşte obligaţia stabilită de acest articol, inclusiv pentru ziua în care îşi îndeplineşte această obligaţie.

dar eu unde ma mai adresez daca ANRE spune ca REO nu mai este furnizor, si in consecinta nu mai are obligatii?

ANRE a raspuns asa la solicitarile mele ca REO (gaz - contract fara pret fix, umflat pe perioada 1-18.11.2021) sa-mi plateasca despagubiri pentru intarziere la refacerea a doua facturi (cele de adio pentru doua locuri de consum), si sa refaca alte doua facturi reclamate (cele 'corectate'), unde aveau 0 TVA si la plafonare, si la compensare:
"Așa cum de altfel ați fost informat prin corespondența anterioară, Restart Energy One S.A. nu
mai are calitatea de furnizor de gaze naturale, motiv pentru care prevederile Standardului de
performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul președintelui
ANRE nr. 37/2007, cu modificările și completările ulterioare nu mai sunt aplicabile acestuia, conform
art. 3 care stabilește că ”(...) titularii licenţelor pentru furnizarea gazelor naturale vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.”"
adica daca nu mai este furnizor, nu i se aplica ordinul pentru perioada cand era furnizor? si ulterior poate emite facturi daca nu mai este furnizor? si daca REO nu mai este furnizor, eu mai sunt client?

bun, si au spulberat si speranta mea de a afla pe cale oficiala cum se aplica TVA in mod corect, primind in acelasi raspuns o eschiva de la ANRE, care ma trimite la biblioteca:
"În ceea ce privește aplicarea cotei de TVA, la prețul plafonat/compensat, pentru facturile
atașate reclamațiilor, vă recomandăm să consultați Ordonanţa De Urgenţă nr. 118 din 4 octombrie
2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze
naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr.
27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi
din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei "Delta Dunării", cu modificările și completările
ulterioare, act normativ emis de Guvernul României."

Edited by animi, 01 April 2022 - 10:53.


#1020
Razvan319

Razvan319

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,891
  • Înscris: 07.06.2021

 animi, on 01 aprilie 2022 - 10:52, said:

dar eu unde ma mai adresez daca ANRE spune ca REO nu mai este furnizor, si in consecinta nu mai are obligatii?

ANRE a raspuns asa la solicitarile mele ca REO (gaz - contract fara pret fix, umflat pe perioada 1-18.11.2021) sa-mi plateasca despagubiri pentru intarziere la refacerea a doua facturi (cele de adio pentru doua locuri de consum), si sa refaca alte doua facturi reclamate (cele 'corectate'), unde aveau 0 TVA si la plafonare, si la compensare:
"Așa cum de altfel ați fost informat prin corespondența anterioară, Restart Energy One S.A. nu
mai are calitatea de furnizor de gaze naturale, motiv pentru care prevederile Standardului de
performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul președintelui
ANRE nr. 37/2007, cu modificările și completările ulterioare nu mai sunt aplicabile acestuia, conform
art. 3 care stabilește că ”(...) titularii licenţelor pentru furnizarea gazelor naturale vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.”"
adica daca nu mai este furnizor, nu i se aplica ordinul pentru perioada cand era furnizor? si ulterior poate emite facturi daca nu mai este furnizor? si daca REO nu mai este furnizor, eu mai sunt client?

bun, si au spulberat si speranta mea de a afla pe cale oficiala cum se aplica TVA in mod corect, primind in acelasi raspuns o eschiva de la ANRE, care ma trimite la biblioteca:
"În ceea ce privește aplicarea cotei de TVA, la prețul plafonat/compensat, pentru facturile
atașate reclamațiilor, vă recomandăm să consultați Ordonanţa De Urgenţă nr. 118 din 4 octombrie
2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze
naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr.
27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi
din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei "Delta Dunării", cu modificările și completările
ulterioare, act normativ emis de Guvernul României."

ANRE este tinut in loc de Ordinul președintelui ANRE nr. 37/2007, cu modificările și completările ulterioare nu mai sunt aplicabile acestuia, conform art. 3 care stabilește că ”(...) titularii licenţelor pentru furnizarea gazelor naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.”, asta au vrut sa-ti comunice.

#1021
Heavyd

Heavyd

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,604
  • Înscris: 08.08.2007
hmm este vreun termen in care furnizorul este obligat sa emite factura?
Deja au trecut 4 luni decand sunt client eon si 0 facturi :)

#1022
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 Heavyd, on 02 aprilie 2022 - 09:39, said:

hmm este vreun termen in care furnizorul este obligat sa emite factura?
Deja au trecut 4 luni decand sunt client eon si 0 facturi :)
c

Vezi ce scrie in contract

#1023
Heavyd

Heavyd

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,604
  • Înscris: 08.08.2007
Eu nu am gasit nimic.

Atat ca in fiecare luna se emite factura ce ii fals cum se pare

#1024
khristian78

khristian78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,093
  • Înscris: 04.10.2005

 Malineanu, on 25 martie 2022 - 11:44, said:

Uite din raspunsul lor:

Conform prevederilor Art. II din Ordinul ANRE cu nr. 138/2021 privind modificarea unor ordine ale președintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei:

“Art. II – Standardul de performanță pentru acticvitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul pre;edintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 37/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din 11 octombrie 2007, se modifică după cum urmează:

1.La articolul 7, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(2) În cazul în care în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea solicitării furnizorul nu verifică corectitudinea facturii emise și nu comunică în scris consumatorului rezultatele verificării, precum și, după caz, modalitățile și termenul de soluționare, furnizorul va plăti consumatorului penalitățile prevăzute în anexa nr. 1.

(3) În cazul depășirii termenului de 15 zile lucrătoare, furnizorul are obligația de a plăti penalitățile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu își îndeplinește obligația stabilită de acest articol, inclusive pentru ziua în care își îndeplinește această obligație.

2.În anexa nr. 1, în tabel, poziția a doua se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 7
Alin. (2) 15 zile lucratoare de la data primirii 30 lei IPG2-Solicitari privind facturile
Alin. (3) fiecare zi suplimentara 5 lei

Art. VI Prezentul Ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 31 decembrie 2021.”

În conformitate cu prevederile Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, modificat prin Ordinul ANRE nr. 138/2021, în contul dumneavoastră de client a fost achitată suma de 130,00 lei în data de 04.03.2022 (codul de încasare nr. ) cu titlul de penalități pentru nerespectarea termenului de răspuns la petiția înregistrată cu nr. 6/ 858

-----------------------------------------------------

Cat despre pretul fix 12 luni, EON a precizat:

La punctul 1.2 ale contractelor, sunt menționate serviciile incluse:

”Servicii incluse:
- un preț de furnizare corelat cu evoluția pieței;
- calitate şi siguranţă a furnizării prin condiţii contractuale corecte;
- acces gratuit, de pe telefon/tabletă sau PC, la contul personal E.ON Myline - istoric facturi şi plăţi, transmitere index contor, factură electronică, actualizare cantități lunare de consum;”
Contractul de furnizare a gazelor naturale încheiat cu societatea noastră prevede posibilitatea ca furnizorul să propună clientului modificarea Condițiilor comerciale, pentru corelarea cu condiţiile de piaţă, oricând pe parcursul derulării Contractului, lucru menționat la punctul 7 al Contractului:

“7. Alte mențiuni
Oricând pe parcursul derulării Contractului putem să vă propunem modificarea condițiilor comerciale pentru corelarea cu condiţiile de piaţă. Vă vom transmite o notificare cuprinzând noile condiţii comerciale cu 45 de zile înainte de aplicarea lor. Dacă nu sunteți de acord cu noile condiții, aveți 15 zile de la primire pentru a ne comunica refuzul Dvs., ceea ce atrage neprelungirea Contractului și încetarea de drept a acestuia la expirarea perioadei contractuale. Dacă nu primim niciun răspuns de la Dvs, noile condiții comerciale se consideră acceptate tacit și se vor aplica de la data cuprinsă în notificare.”

Într-adevăr, atât timp cât consumatorul își exprimă, în termenul de 15 zile, dezacordul în raport cu notificarea cuprinzând noile condiţii comerciale, acest refuz nu poate produce efecte mai devreme de maturarea contractului, moment care nu poate fi mai devreme de 12 luni de la intrarea sa în vigoare.

Cu speranţa că informaţiile de mai sus, sunt de natură să clarifice aspectele sesizate, vă mulţumim pentru colaborare şi rămânem în continuare la dispoziţia dumneavoastră.


Cu energie,
Echipa E.ON

-------------------------------------------------

Nu mai postez raspunsul EON si ptr cei de la Nova cu care m-am contrazis pe topicul NOVA ca ei au pret variabil, desi este mentionat ca fiind fix, acolo este o alta clauza - pe care am aratat-o, care le permite sa majoreze oricand.

Deci exact este pe dos : La Nova este trecut pret fix dar au clauza permisiva majorarii, la EON este declarat pret variabil insa au realizat si ei prin raspunsul de mai sus ca este in fapt pret fix, de indata ce exprimi refuzul in termen.

-------------------------------------------------

Pe cale de consecinta este un pret fix 12 luni, totul este sa exprimi refuzul in 15 zile. Este deja oficial acum, bazat pe raspunsul lor.

Avantaj clienti EON indiferent ce plafonari / compensari asigura sau nu guvernul.

Ramane acel abonament dar nu stiu cum poate fi evitat, nu exista alte oferte pe piata.

sALUT,
paRCA AI POSTAT PE ACEST TOPIC CE TREBUIE FACUT PE A PRIMI CEVA BANUTI PENTRU NESERIOZITATEA CELOR D ELA EON... sTANDARDE D ECALITATE... CHIAR M-AU SUPARAT...
imi poti pune, te rog linkul cu ce trebuie facut?
multumesc

#1025
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 khristian78, on 02 aprilie 2022 - 14:07, said:

sALUT,
paRCA AI POSTAT PE ACEST TOPIC CE TREBUIE FACUT PE A PRIMI CEVA BANUTI PENTRU NESERIOZITATEA CELOR D ELA EON... sTANDARDE D ECALITATE... CHIAR M-AU SUPARAT...
imi poti pune, te rog linkul cu ce trebuie facut?
multumesc

Plangere catre ANRE in care scrii pe scurt ca

ai inregistrat cererea xx in data de yy referitoare la  problema zzzzzzz catre furnizorul aaaaaaa si ca au trecut mai mult de bbbbb  zile si

nu ai primit nici un raspuns in acest sens sau

cererea nu a fost solutionata corect sau

ti s-a refuzat raspunsul ,

motivezi cererea in baza preved,

ORDINUL nr. 37 din 1 octombrie 2007 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale SAU

Ordinul nr. 6/2017 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice


depinde cu ce erai la furnizor GN sau EE

#1026
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 Heavyd, on 02 aprilie 2022 - 14:05, said:

Eu nu am gasit nimic.

Atat ca in fiecare luna se emite factura ce ii fals cum se pare

deci ti s-a incalcat contractul, este nerespectarea conditiilor facturarii, ANRE

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate