Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...

Posibila virusare

Material opac developat filme
 Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat

Un canal de AI de comedie pe YT

Update intr-un tabel
 [Controlul] vremii si a vremurilor

Blocuri din placi prefabricate

Achiziție mașina de fam...

[unde] cozonaci traditionali
 Jandarmii in fondul forestier

Sa dus seceta pedologica?

Toyota IQ

Numar magic cu blocaj numerologic
 

Bateriile masinilor electrice

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
1308 replies to this topic

#1135
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nu e chiar asa, cauta despre scandalul cu Nikola si GM sau cel cu theranos. Tot timpul vin unii cu niste mega descoperiri in general false. Firmele mari mai investesc ca rareori pierd, isi vand actiunile repede cand sunt pe val. Investitorii au incredere ca uite a investit si GM sau VW deci e pe bune merge sigur dar aia afla repede care e situatia si is vand actiunile in timp util de obicei cu profit si chiar daca pierd cate ceva uneori au modalitati creative de a le scadea din impozitul datorat. Deciziile de investire rareori se iau pe baze ingineresti. De obicei sunt finantistii care gasesc modalitati de a face castig chiar daca tehnic e improbabil. Investitia unei firme recunoscute atrage si alti investitori si pretul actiunilor creste si daca tehnic e un esec ei vand repede actiunile cat sunt pe val si ulterior vine si vestea cea rea ca bateria nu merge sau ca era doar un prototip care a parut ca merge dar s-a stricat dupa 50 de cicluri sau ia foc sau orice alte necazuri mai apar. Firmele astea sunt folosite de firmele consacrate pentru experimente. Chiar si Nikola care parea moarta a fost resuscitata de iveco. De ce? pentru ca iveco nu vrea sa vanda camioane experimentale care sa ii strice renumele. Asa ca a luat nikola care nu mai valora nimic si fac niste camioane experimentale cu tehnologie de la iveco pe care le prezinta ca fiind nikola. Daca merg bine o sa faca o "fuziune" si nikola va deveni iveco daca nu merg asta e o sa ramana niste experimente si gata.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/88fWUZhYb04?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by chilly willy, 15 January 2022 - 21:22.


#1136
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,804
  • Înscris: 09.01.2007
Daca tot suntem ironici, sa stii ca Toyota nu e pro-electric. Desi ei au facut primele hibride, au insistat ca viitorul nu e asta, si au facut tot felul de adrese statului japonez ca sa dezvolte statii de hidrogen si alte alea, desi ei fac mult mai multe masini hibride si mai nou full EV decat pe hidrogen unde au doar Mirai-ul.
E usor sa facem misto dar miscarea asta se intampla doar pentru ca aduce profit marilor comanii, pentru ca au scazut destul preturile bateriilor, nu pentru ca e sustenabila in viitor sau alte alea. Scopul lui VW, Samsung si altii nu e sa faca ce-i mai bine pentru client si mediu ci sa scoata profit cat mai mare si atat. Daca clientul cumpara ceva pentru ca el crede ca ajuta mediul atunci aia o sa produca, simplu.

https://insideevs.co...e of 2 million.
E bine de citit articolul ca sa vezi ce crede de fapt CEO-ul Toyota, si cat de realistica e miscarea asta spre 100% electrica in urmatorii 10 ani.

Eu nu zic, poate cu noi tehnologii de baterii si alte alea se va intampla. Slabe sanse sa se intample pana in 2030, tho, iar in Romania, imagineaza-ti cine ar avea curaj sa interzica masinile mai vechi de 10 ani, cand vreo 65-70% din parcul auto e mai vechi de 10 ani.

#1137
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
asa e, Toyota a crezut multa vreme ca e doar o gargara si ca le va veni mintea la cap si chiar si corporatiile europene au crezut ca aia de la comisie doar fac si ei pe interesantii cand colo timmermans batea din picioare ca aceste corporatii trebuie doar stranse cu usa ca o sa gaseasca ele solutii. Asa ca au dat tot felul de declaratii sforaitoare si chiar si toyota vazand ca europenii arunca banii pe fereastra sponsorizand cumpararea de vehicule nesustenabile au conchis ca asta e, tampitii trebuie sa cumpere ce vor si e pacat sa ia altii profiturile. Fara cei 10k de la stat nu s-ar vinde nici 100 de masini electrice pe an in Romania. Asa cu subventia s-au aruncat cu miile sa ia springuri. Timpul va dovedi ce esec este, pana atunci banii se scurg in china. Deja springarii au probleme ca masina ba nu se incarca sau se incarca lent pe frig, autonomia e praf pe vreme rece, o sa inceapa sa se defecteze piese, bateria pare sa imbatraneasca mai rapid decat credeau toti. O sa vedem, ideea e ca totul e fortat pompieristic. O tehnologie trebuie validata de timp ori pana acum nu avem asa ceva. Leaf-urile care ar fi prototipul masinii electrice accesibile sunt niste esecuri. La 8 ani sunt cu bateriile moarte si nu mai pot fi resuscitate pentru ca e prea scump si ajung cu gramada la srot sau colmateaza parcurile auto din vest si dupa aia o sa ajunga la srot. Springul e mai slab tehnic decat Leaf-ul, ZOE e la fel de proasta ca Leaf-ul si costa foarte mult. In final ele sunt mult mai poluante. Doar ca se prezinta date false. Atunci cand masina e moarta dupa 8 ani ea de fapt emite mult mai mult decat orice masina pe combustie care poate rezista si 20-25 de ani in circulatie, Romania fiind dovada ca masini de 20 de ani pot circula bine mersi.  20 de ani inseamna 2,5 masini electrice la o masina cu combustie. Doar productia lor si a bateriilor deja emite mai mult CO2 decat poate sa emita aia cu combustie in cursul vietii. Daca mai adaugi si combustibil sintetic (cum se face in prezent benzina fiind E85) deja aia pe combustie e net mai putin poluanta decat cea electrica.

Edited by chilly willy, 15 January 2022 - 21:45.


#1138
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
Toyoda also reiterated that 1 million out of 5 million people could lose their jobs in Japan if the country goes 100 percent electric. The CEO added:


"We are living in a diversified world and in an era in which it is hard to predict the future. It is difficult to make everyone happy with a one-size-fits-all option."

Asta cam zice totul pentru cine intelege. Populatia UE e de aproximativ 8x mai mare ca a Japoniei. Deci cate locuri de munca se vor pierde? Parerea mea e ca se vor pierde si mai multe pentru ca odata declinul pornit si o mare parte din locurile care ar putea fi pastrate se vor pierde pentru ca se vor muta in china. Firmele vor merge pe calea cea mai usoara si vor muta productia in china nu doar pentru ca le e mai usor ca acolo se fac deja bateriile si o sa faca si restul pieselor ci si pentru ca nu mai trebuie sa se zbata atata cu certificate verzi, amenzi etc. In plus din cauza certificatelor verzi in europa va fi o penurie de materie prima, otel aluminiu plastic, orice

Edited by chilly willy, 15 January 2022 - 22:07.


#1139
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 803
  • Înscris: 12.02.2008
Deci avem asa: Toyota, GM, Nikola, Theranos, Iveco, UE, CE, conspiratii, Dacia Spring, joburi pierdute in Japonia, mai multe joburi pierdute in Europa, otel, Leaf, ZOE, Romania, Rabla+ si lista poate continua. Imi pare rau dar eu nu o sa continui discutia asta. Sunt prea slab pregatit pentru a descoase increngatura asta de idei.
Cand aveti ceva de spus la subiect, argumente obiective pro sau contra solid state sau alte tipuri de baterii si bazate pe ce se intampla acum, 2022, in industrie voi fi bucuros sa continui discutia.
Este fascinant cum pe toate topicurile legate de tot ce inseamna electrificare se ajunge la asta.

#1140
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postr_vlad, on 15 ianuarie 2022 - 23:01, said:

Este fascinant cum pe toate topicurile legate de tot ce inseamna electrificare se ajunge la asta.
Stai asa, ca lucrurile sunt chiar mai amuzante de atat.

In unele postari, o anumita persoana foarte vorbareata pe aici sustine ca "aia de la UE" sunt la cheremul corporatiilor si fac doar ce le dicteaza corporatiile, pentru exploatarea maselor.

In alte postari, aceeasi persoana spune asa: "timmermans batea din picioare ca aceste corporatii trebuie doar stranse cu usa ca o sa gaseasca ele solutii" si corporatiile s-au conformat.

Deci conspiratia se schimba cu 180 de grade, de pe o zi pe alta, cum e mai convenabil la momentul potrivit.

PS: In 2030, 80% din vanzarile de masini noi o sa fie electrice.

Edited by kolfleading, 16 January 2022 - 09:18.


#1141
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
pai asta s-a intamplat, companiile auto se asteptau ca lucrurile sa mearga bine, cam niciuna nu avea in productie masini electrice decat simbolic, twizzy si alte nimicuri, restul erau mai mult prototipuri cu range mic si pret enorm. Timmermans a vrut chiar sa faca normele euro asa severe incat sa nu poata trece nicio masina cu combustie ca sa forteze electricele si a acuzat companiile ca doar se vaita.
https://www.reuters....e-idUSKCN223338
nu o sa caut acum ca nu are rost dar erau publicate declaratii de ale lui foarte agresive pentru ca industria auto se vaita pe buna dreptate ca vanzarile erau oricum mici din cauza pandemiei si acum vine si comisia sa-i loveasca cu emisiile si sa-i forteze sa investeasca in schimbari majore cand ei abia faceau fata. Pe el nu-l intereseaza asta, a zis ca aia se vaita tot timpul.
Si reprezentantii companiilor auto au obiectat ca banarea unei tehnologii nu va aduce schimbarile dorite (se pare ca aveau dreptate pentru ca emisiile au crescut si o sa vedem in 2022 daca se vede vreun efect sau cresc si mai mult) dar va avea costuri materiale si umane foarte mari si ca oricum e o tehnologie la inceput, nu e validata ca fiind eficienta, e doar impinsa cu forta si se impune o solutie de tipul o masura se potriveste tuturor. Adica mintile luminate de la comisie au stabilit ca bateriile sunt singura varianta, nu exista combustibili alternativi, nimic altceva decat baterii desi europa nu are nici resurse nici fabrici nici sursele de curent nu sunt adaptate. Nu accepta nicio alta varianta, solutii mixte si deja au si trasat un grafic cat o sa se imbunatateasca bateriile, cat o sa scada pretul etc desi deja nu se mai potrivesc planurile.
Acum ca unii au o afectiune deosebita fata de baterii si masinile astea si sunt fascinati de ele e alta treaba. Pentru ei nu conteaza niciun argument si imediat cum vad un articol in care se prezinta o noua "descoperire" se entuziasmeaza imediat. Daca ar face o cercetare a articolelor aparute in ultimii 2 ani pe tema asta si ce progrese s-au facut in realitate poate ca ar sesiza unde e problema. Totdeauna cand e o piata de asta cu solutii care nu merg perfect apar unii care sa profite. Una din caile de profit e cotarea pe bursa a unei noi companii si pe urma declara prin presa ca au facut o descoperire care va revolutiona domeniul. Destui investitori risca sume diverse sperand ca ala  chiar a descoperit ceva. De obicei nu a descoperit nimic. E doar o bula investitionala cum au mai fost si altele in trecut cu dot.com, casele si altele care au dus la crash-uri financiare.

Edited by chilly willy, 16 January 2022 - 09:52.


#1142
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,804
  • Înscris: 09.01.2007

View Postkolfleading, on 16 ianuarie 2022 - 09:17, said:

PS: In 2030, 80% din vanzarile de masini noi o sa fie electrice.

In ce tara? Ca daca vorbim la nivel mondial, as paria pe o masina electrica ca n-o sa fie asa, nici macar p-aproape.
Also, am vazut ieri clipul asta, care desi nu pica FIX pe subiect, are o portiune destul de mare dedicata productiei de baterii - [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/vzOZ5-Zu4zY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
O sa deranjeze pe multi care merg pe ideea ca salvam planeta cu electricele, mai ales din cei care au luat electrica ca a doua masina, dar ma rog. Mai ales ca la un moment dat vorbeste despre estimarile necesarului de litiu in 10 ani (nu doar in industria Auto).
Oricine se documenteaza mai departe de a privi in gura producatorilor de masini ar afla repede de tot ca in 2030 nu ai cum sa vinzi nici 50% din masini electrice. Doar daca vinzi sub jumatate din cat se vinde acum pe an, ceea ce nu pare plauzibil, desi ar fi ideal.

E usor sa cumperi o electrica si sa te bati singur pe umar ca esti mare ecologist, cand de fapt solutia ecologica ar fi sa nu-ti cumperi masina to begin with. Dar cum sa n-ai masina in Romania, am i right?

#1143
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,836
  • Înscris: 01.09.2006
Pe la minutul 10 povesteste de un studiu facut de Volvo la finalul anului trecut din care reiese ca productia unui model electric polueaza cu 70% mai mult decat productia unui model clasic.
Si e vorba de aceeasi masina, XC40, deci e vorba de cam aceleasi componente in afara propulsiei.
Asta da ecologie ...

Asta evolutie:

Attached File  IMG-20220116-WA0000.jpg   49.33K   20 downloads

#1144
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postech, on 16 ianuarie 2022 - 13:46, said:

Pe la minutul 10 povesteste de un studiu facut de Volvo la finalul anului trecut din care reiese ca productia unui model electric polueaza cu 70% mai mult decat productia unui model clasic.

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 12:52, said:

Also, am vazut ieri clipul asta, care desi nu pica FIX pe subiect, are o portiune destul de mare dedicata productiei de baterii - [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/vzOZ5-Zu4zY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
O sa deranjeze pe multi care merg pe ideea ca salvam planeta cu electricele, mai ales din cei care au luat electrica ca a doua masina, dar ma rog. Mai ales ca la un moment dat vorbeste despre estimarile necesarului de litiu in 10 ani (nu doar in industria Auto).

Din pacate, autorul pare ca doar "a citit de pe net" opinii despre acel studiu si nu studiul in sine. Pentru cine are rabdare sa dea click, la pagina 6 e un grafic graitor + "key findings". Desi, intr-adevar, C40 Recharge generaza cu 70% mai multe GHG cand e produs, in exploatare genereaza mult, mult mai putine. Chiar si luand in calcul sursele actuale de energie electrica, la nivel global, EV-ul ar fi mai ok dupa ~110k km. Cu mix-ul EU, dupa 77k, iar alimentat din regenerabile, dupa 50k.

In cel mai bun caz e lipsa de informare / documentare defectuoasa (efectiv vorbeste doar despre o parte din acel studiu), in cel mai rau caz e pur si simplu dezinformare. In oricare dintre variante, n-as lua de bun ce spune gagiul pe tema asta.

#1145
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,836
  • Înscris: 01.09.2006
Deci a spus exact ce spune in acel studiu, ca producerea variantei electrice polueaza cu 70% mai mult decat a variantei clasice, nu a dezinformat cu nimic.
Nu a spus nimic despre poluarea din exploatare, era evident ca polueaza mai putin, dar daca a poluat deja de la fabricare cu 70% mai mult deja nu mai conteaza, mai ales ca cel mai probabil va avea o durata de utilizare muuult mai mica.

#1146
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postech, on 16 ianuarie 2022 - 14:57, said:

Deci a spus exact ce spune in acel studiu, ca producerea variantei electrice polueaza cu 70% mai mult decat a variantei clasice, nu a dezinformat cu nimic.
A dezinformat prin omisiune, desigur. Pentru ca nu poti sa ignori concluzia studiului si sa te uiti doar la un numar, scos din context. E ca si cand ai spune ca paracetamolul este un medicament de cacat pentru ca, fata de maioneza, genereaza cu 74% mai multe cazuri de greata. Context is everything.

View Postech, on 16 ianuarie 2022 - 14:57, said:

Nu a spus nimic despre poluarea din exploatare, era evident ca polueaza mai putin, dar daca a poluat deja de la fabricare cu 70% mai mult deja nu mai conteaza, mai ales ca cel mai probabil va avea o durata de utilizare muuult mai mica.
La 100.000km (cazul cel mai defavorabil) nici nu a iesit bine din garantie masina, cum sa fie utilizata mai putin de-atat?

#1147
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,804
  • Înscris: 09.01.2007

View Postcostini, on 16 ianuarie 2022 - 14:47, said:

In cel mai bun caz e lipsa de informare / documentare defectuoasa (efectiv vorbeste doar despre o parte din acel studiu), in cel mai rau caz e pur si simplu dezinformare. In oricare dintre variante, n-as lua de bun ce spune gagiul pe tema asta.

Eram sigur ca o sa apara exact argumente de genul asta, care nu tin cont de clip per total ci doar de faptul ca nu a mentionat exploatarea.
Daca vizualizezi tot clipul o sa intelegi de ce mentioneaza asta. Pentru ca marketingul e ca masinile electrice sunt GREEN si ca ajuti mediul cumparand una. Cand de fapt si alea contribuie la poluare intr-un fel sau altul. Stii ce nu contribuie la poluare? Daca nu-ti cumperi masina. Mai ales ca multi dintre cei care iau electrice mai au una 'pentru drumuri lungi' si alte alea. Sau pentru nevasta. Cati nu sunt cu 2 masini in familie?
Ideea video-ului nu e ca masinile electrice polueaza mai mult decat diesel euro 3, ci ca daca ITI PASA DE MEDIU nu cumperi masina punct. Dar surpriza, de fapt ne pasa de mediu atat timp cat ne putem satisface toate nevoile fara sa facem niciun fel de compromis, de niciun fel. Oricat de mic.

Chestia cu electric = green e vrajeala ca sa poata dormi majoritatea linistita ca are doua masini in curte in loc de una si de fapt ajuta planeta. Mai fac si cate 2-3 puradei care o sa ajute si ei planeta cumparand fiecare 2 masini, si tot asa. Ce mai zice in video e ca asa cum petrolul a devenit inamicul #1 al planetei, la fel de simplu poate deveni si litiul, care e super ok de extras daca nu cumva locuiesti pe langa o mina de asa ceva. Dar aia-i problema alora din america de sud nu a noastra, noi suntem green. Noi salvam planeta consumand tot ce putem fara discernamant.

P.S.: Apropo de studiul Volvo, din ce inteleg eu asa la repezeala, breakeven e la 110.000 km, adica atunci incepi sa poluezi mai mult cu XC40 decat cu C40, corect? Dar daca aveai deja ceva pe benzina/diesel care mai era utilizabila minim 110.000 km, atunci trebuie sa compensezi mai mult, pentru ca nu compari cu alta benzinara NOUA, ci doar cu costul de utilizare a celei vechi. Deci mai ai de pus inca vreo 50.000 de km pe ea ca sa iesi pe zero, si abia dup-aia incepi sa poluezi mai putin.
Iar legat de cat tin bateriile EV-urilor noi, o sa vedem in curand, dar ceva imi zice ca multi le vor schimba pe la 150.000-200.000 km, ca va scadea range-ul prea mult, ceea ce inseamna ca iar o iei de la zero cu baterie noua, si tot asa. Overall probabil iesi mai bine, dar nu cu mult. N-o sa-ti dea nimeni premii pentru cat de ecologist te-ai facut cumparand o electrica.

Edited by TehCube, 16 January 2022 - 15:39.


#1148
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 15:30, said:

Eram sigur ca o sa apara exact argumente de genul asta, care nu tin cont de clip per total ci doar de faptul ca nu a mentionat exploatarea.
Pai, na, asta se intampla cand omul efectiv citeaza anapoda un studiu Posted Image. Vorbeste cu divinul prezentator sa se documenteze mai bine, nu e la primul clip cel putin ciudat legat de electrice (mai are si partea cu EV-ul de oras spre mare, la fel de bun si ala).

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 15:30, said:

Pentru ca marketingul e ca masinile electrice sunt GREEN si ca ajuti mediul cumparand una.
(...)
Chestia cu electric = green e vrajeala ca sa poata dormi majoritatea linistita ca are doua masini in curte in loc de una si de fapt ajuta planeta. Mai fac si cate 2-3 puradei care o sa ajute si ei planeta cumparand fiecare 2 masini, si tot asa. Ce mai zice in video e ca asa cum petrolul a devenit inamicul #1 al planetei, la fel de simplu poate deveni si litiul, care e super ok de extras daca nu cumva locuiesti pe langa o mina de asa ceva. Dar aia-i problema alora din america de sud nu a noastra, noi suntem green. Noi salvam planeta consumand tot ce putem fara discernamant.
Daca vorbim despre un om care are nevoie de o masina si are de ales intre un ICE si-un EV, conform studiului celor de la Volvo, EV-ul va polua mai putin overall.

Putem avea un debate pe tema nevoii in sine si ala e perfect legitim, insa e complet alta discutie si n-are legatura cu avantajele EV-urilor fata de ICE-uri.

#1149
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 15:30, said:

P.S.: Apropo de studiul Volvo, din ce inteleg eu asa la repezeala, breakeven e la 110.000 km, adica atunci incepi sa poluezi mai mult cu XC40 decat cu C40, corect?
In cel mai bun caz ~50k km, in cel mai rau 110k km, da

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 15:30, said:

Dar daca aveai deja ceva pe benzina/diesel care mai era utilizabila minim 110.000 km, atunci trebuie sa compensezi mai mult, pentru ca nu compari cu alta benzinara NOUA, ci doar cu costul de utilizare a celei vechi. Deci mai ai de pus inca vreo 50.000 de km pe ea ca sa iesi pe zero, si abia dup-aia incepi sa poluezi mai putin.
Sigur, dar ce demonstram aici? Ca e mai "eco" sa folosim mai putin decat mai mult? Ce urmeaza, un clip despre cum e de preferat sa fim bogati si sanatosi in loc de saraci si bolnavi :) ?

Comparatiile sunt intre masini noi (sau sh, daca vrei, ca o sa inceapa sa apara si EV-uri sh mai des). Si oricum o dai, EV-urile sunt mai ok dpdv al gazelor cu efect de sera, al calitatii aerului in orase, etc..

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 15:30, said:

Iar legat de cat tin bateriile EV-urilor noi, o sa vedem in curand, dar ceva imi zice ca multi le vor schimba pe la 150.000-200.000 km, ca va scadea range-ul prea mult, ceea ce inseamna ca iar o iei de la zero cu baterie noua, si tot asa. Overall probabil iesi mai bine, dar nu cu mult. N-o sa-ti dea nimeni premii pentru cat de ecologist te-ai facut cumparand o electrica.
Ramane de vazut, insa o multitudine de posesori de EV-uri care deja au trecut binisor de km aia sunt dovada ca nu-i chiar asa de negru precum pare acel drac. Similar, la un ICE ai alte costuri peste 150k - 200k km, putem discuta despre cum devine mai putin eficient in timp, etc.. E multa speculatie aici, timpul ne va spune ce si cum.

Nu ma intelege gresit, si mie mi se pare stupida risipa in general. Insa e o diferenta foarte mare intre "EV-urile sunt cu 70% mai poluante in productie" si "EV-urile sunt cu 70% mai poluante in productie, insa recupereaza deficitul in 3-5 ani".

#1150
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,804
  • Înscris: 09.01.2007

View Postcostini, on 16 ianuarie 2022 - 15:42, said:

Daca vorbim despre un om care are nevoie de o masina si are de ales intre un ICE si-un EV, conform studiului celor de la Volvo, EV-ul va polua mai putin overall.
Pai nu vreau ditai debate-ul dar o buna parte din posesori au deja o a doua masina. Repet, vezi forumul spring, grupurile de facebook, etc. Nu gasesc studii cu date exacte sau estimari, dar in Romania are sens. Toti cei doi prieteni ai mei care au EV au si un diesel pe langa. :)
Deci cel putin momentan, multi dintre posesori fac mai mult rau decat bine, chiar daca nu mai conduc masina veche deloc.

View Postcostini, on 16 ianuarie 2022 - 16:00, said:

Sigur, dar ce demonstram aici? Ca e mai "eco" sa folosim mai putin decat mai mult? Ce urmeaza, un clip despre cum e de preferat sa fim bogati si sanatosi in loc de saraci si bolnavi Posted Image ?
Culmea, da. Despre asta era clipul. Ca daca vrem "eco" (si prin eco ne referim la urmatoarele generatii sa aiba unde trai) atunci da, e obligatoriu, nu de preferat, sa folosim mai putin decat mai mult. Chit ca e litiu sau petrol. Istoria ne arata ca daca ne bazam pe 'tehnologii din viitor' sa rezolve problema, doar ne sapam mai adanc groapa. O ducem din ce in ce mai rau cu poluarea, nu din ce in ce mai bine.

Quote

Nu ma intelege gresit, si mie mi se pare stupida risipa in general. Insa e o diferenta foarte mare intre "EV-urile sunt cu 70% mai poluante in productie" si "EV-urile sunt cu 70% mai poluante in productie, insa recupereaza deficitul in 3-5 ani".
3 ani e wishful thinking, electricele nefiind masini de naveta lunga (cel putin nu in Romania unde majoritatea covarsitoare sunt springuri), probabil media e sub 20.000 km/an, deci un 5-8 e mai realistic la noi, deocamdata. Si cam atat se ofera garantie la baterii. Aflam in curand ce se intampla dupa.

#1151
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 16:20, said:

Pai nu vreau ditai debate-ul dar o buna parte din posesori au deja o a doua masina. Repet, vezi forumul spring, grupurile de facebook, etc. Nu gasesc studii cu date exacte sau estimari, dar in Romania are sens. Toti cei doi prieteni ai mei care au EV au si un diesel pe langa. Posted Image
Deci cel putin momentan, multi dintre posesori fac mai mult rau decat bine, chiar daca nu mai conduc masina veche deloc.
Ok, ai dreptate privind lucrurile asa (daca a doua masina exista doar ptr ca ... se poate). Daca nici nu faci km multi pe an, ci doar iei un EV in plus si strangi 10k km pe an cu ambele masini, da, e greu de justificat decizia de a-l cumpara. Daca il cumperi doar ca sa te lauzi cum esti tu "verde", well, na, sunt si d'astia, n-ai ce sa le faci.


View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 16:20, said:

Culmea, da. Despre asta era clipul. Ca daca vrem "eco" (si prin eco ne referim la urmatoarele generatii sa aiba unde trai) atunci da, e obligatoriu, nu de preferat, sa folosim mai putin decat mai mult. Chit ca e litiu sau petrol. Istoria ne arata ca daca ne bazam pe 'tehnologii din viitor' sa rezolve problema, doar ne sapam mai adanc groapa. O ducem din ce in ce mai rau cu poluarea, nu din ce in ce mai bine.
Problema in general e reala si e bine sa o discutam, ma deranjeaza felul in care a ales gagiul sa foloseasca acele date. Poate aveam asteptari prea mari de la el Posted Image.

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 16:20, said:

3 ani e wishful thinking, electricele nefiind masini de naveta lunga (cel putin nu in Romania unde majoritatea covarsitoare sunt springuri), probabil media e sub 20.000 km/an, deci un 5-8 e mai realistic la noi, deocamdata. Si cam atat se ofera garantie la baterii. Aflam in curand ce se intampla dupa.
I guess, desi la noi o ducem excelent dpdv al productiei deci suntem undeva intre EU28 si full green.


Pana la urma, ajungem sa spunem si aici ca "depinde". Doar pentru ca ai luat un EV nu inseamna ca automat salvezi planeta (nici macar ca ai un impact pozitiv), la fel cum daca ai cumparat un EV nu inseamna ca automat esti un fanatic sau ca irosesti resurse. Depinde de context, de cum te folosesti de masina, etc., insa pentru a lua decizii corecte cred in buna informare. De-asta insistam sa avem contextul corect referitor la acel studiu Posted Image.

#1152
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Mai sunt si alti producatori auto, in afara de Volvo, care fac un efort mai mare ca masinile produse sa aiba amprenta de carbon mai mica.
Dar ... sa nu lasam realitatea sa strice un clip de flame-bait asa de reusit. Flame-bait este specialitatea respectivului autor.

In afara de ce s-a discutat deja, o alta problema cu clipurile astea, majoritatea iau in calcul emisiile CO2 pentru productia de electricitate de la momentul respectiv. Dar emisiile astea sunt in continua scadere si asta va avantaja toate EV-urile, inclusiv cele aflate deja pe strada.

La fosile, trecerea timpului, uzura, duce la cresterea emisiilor.

View PostTehCube, on 16 ianuarie 2022 - 12:52, said:

E usor sa cumperi o electrica si sa te bati singur pe umar ca esti mare ecologist
Daca ai ales electrica noua in loc de o fosila noua, chiar esti mai mare ecologist decat cel care a ales o fosila noua.

Attached Files



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate