Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Bateriile masinilor electrice

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
1308 replies to this topic

#1297
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postro_explorer, on 11 aprilie 2023 - 17:49, said:

Tu poti sa nu ai incredere dar masina pe aia se bazeaza. Satistica arata de asemenea ca acele valori sunt intr-o gama de abatere foarte mica
Statistica arata si ca acel parametru variaza chiar si in functie de temperatura bateriei.
Nu este credibil ca SOH general al bateriei. Este credibil ca SOH aparent (momentan) al bateriei.

View Postro_explorer, on 11 aprilie 2023 - 17:49, said:

Un articol care trateaza si aspectul asta cu bufferul. Ii spune "grace capcity" aparent:
https://batteryunive...tric-vehicle-ev
Cunosc acel articol. Chiar acel articol m-a determinat sa caut mai multe detalii despre "mascarea degradarii". Ce spun ei acolo nu prea se confirma din surse tehnice credibile. In special partea asta:

"Higher charge levels and a deeper discharge maintain the driving range"

Eu n-am gasit nici o confirmare credibila ca BMS-urile automat permit "higher charge levels" si "deeper discharge" pe masura ce bateria se degradeaza, ca sa mascheze degradarea.
Si nici nu pare logic sa permita higher charge levels pe masura ce bateria se degradeaza, din motive de siguranta.

Iar la un moment dat in articol vorbesc de modificarea "grace capacity" prin "rechemare" (software update"). Nici asta nu sustine teoria ca degradarea este automat mascata prin modificarea conditiilor limita de incarcare si descarcare. Da, stim cu totii ca au existat rechemari in service pentru modificarea limitelor de incarcare si descarcare la diverse modele EV, dar au fost cazuri punctuale.

Edited by kolfleading, 11 April 2023 - 21:05.


#1298
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Dar nu trebuie ca BMS-ul sa faca asta. Se poate face dintr-o tabela de alocare a masinii. Iar ceea ce vezi tu ca SOC prin OBD poate fi controlat de asemenea. Nu garanteaza numeni ca citesti direct BMS-ul.
La unele masini treaba asta e pe fata si se vede , cum ar fi la ioniq 5 de exemplu.
Pe OBD se vad 2 parametri: "SOC BMS" si "SOC". SOC este ceea ce se afiseaza pe bord.
La SOC de 100% BMS e la 97%.
La SOC de 1% BMS e la 5.5%

Attached File  1.jpg   85.09K   14 downloads  Attached File  100.jpg   81.47K   14 downloads


In conditile astea te poti juca linistit cu bateria perceputa si sa ii oferi utilizatorului o experienta consistenta pe o perioada mai lunga de utilizare a masinii.
La alte masini diferenta asta nu se vede si vezi un singur "SOC", cel real, de la BMS, neffind accesibil in mod direct.
Si, bineinteles, a 3-a categorie, unde iti totul direct, valori reale si te descurci mai departe.

#1299
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 949
  • Înscris: 10.01.2009
Daca spatiul nu ar fi o problema si nu ar conta densitatea energiei inmagazinate, exista acumulatori mai rezistenti in timp ca eneloop ?
  Pe siteul asta apar 5000 de cicluri de incarcare https://lygte-info.d... (Cyan) UK.html

#1300
san-62

san-62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 05.12.2022
O fabrică  de 7.6 miliarde de dolari va fi făcută de Chinezi de la CATL în Ungaria!

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tsMLqsMqA5I?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1301
revenco_andrei

revenco_andrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 26.04.2005
Se pare ca avem deja primul producator de EV-uri care va folosi baterii sodiu-ion. Evident, niste chinezoi - cherry.
https://www.electriv...-ion-batteries/

Cu ocazia asta s-a terminat cu discutiile referitoare la poluarea generata la extragerea de litiu - probabil asta este si motivul pentru care pretul litiului continua sa scada:
https://tradingecono...mmodity/lithium

#1302
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
  • Volvo EX30 69 kWh (64 kWh utilizabil), NMC = 1830 kg.
  • Volvo EX30 51 kWh (49 kWh utilizabil), LFP = 1833 kg.
Mi s-a parut interesanta comparatia.

#1303
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Are cineva masina cu baterie LFP dar fara management termic?

Citesc ca ar rezista la mai multe cicluri ca una clasica cum am eu pe eUP, ca ar fi mai "toleranta" la calduri extreme si muci la temperaturi mici.

La temperaturi mici nu ma intereseaza, nu cred ca mai vedem noi -10,-20g prea curand in tara asta si chiar daca da, pot sa ma lipsesc de drumuri in zilele alea.

Dar cum e cu caldura? Momentan singura masina care am vazut-o cu baterii LFP e Citroen eC3, modelul mai vechi lansat in India unde indienii se plang ca atunci cand se incinge bateria, pur si simplu nu mai incarca, se oprea din incarcare dupa cateva procente. Si la mine la eUP se incingea, ajungea bateria in 50g dar tot mai incarca cu 15-20kw pana termina, nu ma lasa in drum. In timp ce in mijlocul verii puteam face un drum de 600km fara probleme, in vreo 2 clipuri de pe net indienii nici 300km nu au reusit ca au asteptat noaptea sa se raceasca bateria ca sa permita incarcarea mai departe. Ori problema ori asa e by design. Nu stiu despre ce caldura era vorba dar nu cred ca putea fi mai cald ca in Grecia la ei. Ce masini cu baterii LFP mai stiti, dar fara management termic?

Alta chestie care n-o prea inteleg la bateriile astea, am vazut ca la Tesla chiar in manual e recomandat sa se incarce bateria LFP 100% si in fiecare zi, motivul invocat e ca sa fie guesometru ala cat mai exact. Pai si daca incarc sporadic ca nu am nevoie de 100% in fiecare zi/saptamana, nu tot pe ghicite o luam, chiar asa mare sa fie abaterea la LFP? Macar Teslele au management termic, mai amelioreaza din degradare si am vazut cum se comporta asta in timp din statistici adunate,dar si incarcatul asta la 100% ma gandesc ca aduce in timp o contributie insemnata la degradare.

#1304
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Cel mai probabil datorita sensibilitatii in cazul incarcarii la rece vei vedea LFP fara management termic doar pe anumite piete.
Probabil nu e o idee buna.
Dar de ce insisti sa fie fara management termic?

Momentan cele mai accsibile vatiante cu LFP cred ca sunt Model 3 RWD si Volvo EX30.
Eu nu planuiesc sa incarc Model 3 in fiecare zi la 100%, probabil voi face maxim o incarcare full pe luna. Vedem cum se comporta.

Edited by andreyvsjoker, 30 October 2023 - 09:09.


#1305
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008
1. Singurul motiv pentru care exista BEV fara management termic la baterii este costul unui astfel de sistem. Banuiesc ca tintesti spre un BEV foarte ieftin ca interes / viitoae achizitie. Costurile sunt in scadere pentru sistemele de management termic iar celulele LFP sunt tot mai performante de la an la an. Astfel, in prezent nu as lua in considerare achizitia unui BEV fara management termic chiar daca sunt dispus sa fac compromis in utilizare. In viitor, insa, s-ar putea sa nu mai fie nevoie de compromisuri atat de mari chiar si fara management termic.
2. LFP cu management termic, Tesla Model 3. Nu am sesizat niciun fel de limitare la temperatura mare. In schimb, la temperatura scazuta ofera performante scazute atat la incarcare la pompa cat si la regenerare. Prin temperatura scazuta ma refer chiar de la 20 °C in jos. Relativ la alta electrica cu alta chimie a bateriei. Exemplu 1: Urci vara la munte, faci un traseu si dupacateva ore te urci in masina si cobori spre casa. Dupa 1-2 km de coborare nu mai poti recupera toata energia. Cu alta tip de baterie poti recupera pentru mai mult timp si la putere mai mare. Temperatura exterioara ~ 20 °C. Exemplu 2: incarcare la statii nu foarte rapide de 50 kW, fara preconditionare, 3-7 kW din putere folosita pentru a incalzi bateria in primele 10 min. Temperatura exterioara 15 °C - 20 °C. Evident, cu cat temperatura scade cu cat mai exacerbate sunt simptomele pentur ambele exemple.
3. Tesla NU recomanda incarcarea zilnica la 100% a bateriei LFP. Recomanda incarcarea saptamanala la 100 %. Este necesara pentru calibrarea BMS-ului. Nu am respectat recomandarea, am depasit saptamana si nu am sesizat o pierdere de precizie a estimarilor de autonomie insa incerc sa respect.


#1306
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Imi permit si eu o masina de la 30k in sus cu toate briz-briz-urile si management termic dar de as plati dublu pt o bucata de tinichea cand cu banii aia as putea sa inchiriez in fiecare an pentru urmatorii 5 ani cate un yacht in Grecia sau sa vad lumea. Cand ma duc pe lumea aialalta vreau sa ma duc cu amintiri frumoase de pe lumea asta, nu cu masina de 40k si bateria degradata. Posted Image La fel de mult tin si una si cealalta masina, ca mi se degradeaza bateria 20% in 8 ani cu management termic sau 25% fara, nu e relevant pt mine. Asta cu bateria LFP se vrea o solutie temporara pana ajungem la solid state sau alte baterii care fac ca managementul termic sa nu mai fie un factor asa de important pt viata bateriei.

Edited by Meister, 30 October 2023 - 09:38.


#1307
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Mersi pt info Vlad. Am ajuns la concluzia ca, cel putin pt mine, nu merita sa-mi bat capul cu numere iar chestia asta cu sacrific 3-7kw ca sa mai castig 2kw cand merg la vale.. Mai bine ma mai plimb 10-20 minute pe langa masina pana fac rost de kw de care am nevoie. Sint constient ca pentru banii pe care ii aloc pentru masina, tre sa sacrific probabil timp in alta parte. Stiu ca "timpul" este cea mai pretioasa comoditate in ziua de azi dar eu nu sint stresat/presat de timp, pentru mine time is not money si nu ma deranjeaza daca masina face 20-80% in 20 de minute sau 40. Important e sa ma duca la destinatie, nu sa-mi zica, stai ca ai depasit nu stiu cate grade, oprim incarcarea. Asta mi se pare de kko. Tre sa existe si o solutie mai low cost pt asta, pana si ZOE parca are un amarat de ventilator.

#1308
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Cred ca masina cea mai interesanta cu LFP e MG4 standard range (51kWh). E in jur de 25k EUR in Franta, aparent (la noi nu se vinde).

#1309
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008
Cica urmeaza MG4 si BYD din 2024 si in Romania, era un articol parca pe auto ...

Edited by relu11051, 30 October 2023 - 12:59.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate