Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Bateriile masinilor electrice

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
1308 replies to this topic

#1
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003
Ma gandesc ca nu toate bateriile sunt la fel. Unele tin mai mult, altele mai putin altele, au o viata mai lunga. Ma gandesc ca poate intr-o zi va trebui sa alegem dintre o Dacie cu baterie Philips si alta cu baterie Panasonic.

Care sunt producatorii de baterii si cine, cui livreaza bateriile?

#2
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Panasonic in mare parte momentan.



[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lA6FUfaOloo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by MembruAnonim, 23 June 2021 - 16:17.


#3
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Principalii detinatori de patente (si producatori, in functie de "market share" sunt, conform google):
CATL 28%
Panasonic 25%
LG Chem 12%
BYD 9%
Samsung SDI 4%
Envision AESC 3%

Producatorii auto ori cumpara direct de la astia ori isi fac in-house, folosind patente de la ei.

Tesla de exemplu foloseste chimie Panasonic.

https://www.markline...n/parts/battery

Edited by ro_explorer, 23 June 2021 - 16:19.


#4
papagalul_ganditor_2027

papagalul_ganditor_2027

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 262
  • Înscris: 11.08.2019
Pai bateriile nu sunt la fel nici de la acelasi producator.
Vezi Apple care la unii tine 10 ani la altii 1.
Asta din cauza ca procesul de fabricare este automatizat si cu tolerante mari.Nu ai cum sa faci baterii care sa tina toate la fel de mult decat daca arunci 90% din ele si e clar ca nu se poate face asta.
Oricum stai linistit ca nu o sa ajung sa alegi baterii ca masinile electrice pe baterii nu au viitor din cauza ca bateriile litiu-ion nu au viitor.Contin multe resurse scumpe si rare care sunt pe terminate. Nu vezi ca nu se ieftinesc din contra se scumpesc desi se produc tot mai multe pe scara larga ?

#5
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postpapagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 16:21, said:

masinile electrice pe baterii nu au viitor din cauza ca bateriile litiu-ion nu au viitor.
Eu zic sa te duci si sa gandesti prin alte parti .. lasa trollingul fara fundament.

#6
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,754
  • Înscris: 23.05.2013
LG Energy Solution, Contemporary Amperex Technology Limited (CATL), Panasonic, SDI (Samsung), etc.

CATL: Tesla, BMW, Great Wall, Honda, Hyundai, Volkswagen.
LG: Ford, General Motor, Hyundai, Volvo, Renault, Chevrolet.
Panasonic: Tesla, Toyota (de prin 2022).






[ https://cdn.globalxetfs.com/content/files/201207-Four_Companies-03.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7
papagalul_ganditor_2027

papagalul_ganditor_2027

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 262
  • Înscris: 11.08.2019

View Postro_explorer, on 23 iunie 2021 - 16:23, said:

Eu zic sa te duci si sa gandesti prin alte parti .. lasa trollingul fara fundament.

Eu zic sa inveti sa accepti ca nu toti avem aceleasi convingeri ca tine.
Daca esti asa mare fan baterii litiu-ion poate ne explici de ce nu functioneaza economia de piata la ele nici dupa 20 de ani ?

#8
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
cica byd a devenit cel mai mare furnizor depasind si CATL dupa ce Mercedes s-a dus la ei sa-i roage sa le dea baterii. Sa fie o intamplare ca warren buffett a investit in byd?

#9
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,383
  • Înscris: 14.10.2008

View PostStefanN1234, on 23 iunie 2021 - 17:38, said:

Totuși in ce bula trăiți voi?
Vedeți ce mașini sunt pe strada?
Ca sunt inclusiv căruțe prin oraș?
Cum arata blocurile?

Autobuzele sunt toate electrice?
Dar tirurile?
Dubele?

Tot e bine ca nu mai sunt Dacii.

#10
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 29.11.2005
Și eu sânt convins că se merge într-o direcție greșită. Electricu Nu e viitorul.

#11
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,514
  • Înscris: 25.01.2007
Exact. Dupa ce se va umple tara de chargere vor spune, n-am facut bine, tre sa redeschidem benzinariile dar pe combustibili bio. Dar de unde resurse in tara asta? Clar, tre sa importam ca pamantul l-am secat de petrol. Gaz s-ar putea sa mai fie ceva. Pana una alta in "viitorii" 10-15 ani eu imi produc singur curentul si ma dau electric. La cum ma plimb acum nu m-ar deranja nici daca bateria ar avea 10kw in loc de 32 cat are acum. De fapt cred ca ae va ajunge mai intai cu hack-uri si crack-uri sa deblochez si bufferu de 4kw. Peste 10 ani nici n-o sa-mi mai pese decat sa scot ultimul wat din baterie.

Edited by Meister, 23 June 2021 - 18:48.


#12
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Sunt o grămadă de postări offtopic care au raport. Dacă discutăm despre baterii, hai să discutăm despre baterii, nu despre blocuri, sărăcie și beșina calului. Frustrările vi le puteți descărca în altă parte.

View Postpapagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 16:48, said:

Eu zic sa inveti sa accepti ca nu toti avem aceleasi convingeri ca tine.
Daca esti asa mare fan baterii litiu-ion poate ne explici de ce nu functioneaza economia de piata la ele nici dupa 20 de ani ?

Nu trebuie să fim fani baterii Li-ion, acestea au multe dezavantaje:
-metale rare în compoziție
-număr limitat de ciclii
-necesită BMS care complica mult schema de integrare.
-Prezintă riscuri de incendiu (bun, astea au fost reduse mult în ultma vreme, aproapre spre zero).

Un Ni-MH nu are nici unul din dezavantajele menționate însă are o densitate de energie sub jumătate față de Li Ion. Și în umtima vreme este și mai scump.
De aceea Li-ion este cel mai uzual cuplu din ziua de azi și da, importanța economică este majoră deoarece absolut toate electronicele și sculele portabile funcționează pe ele și toate mașinile electrice idem. Mai eixstă o nișă subțire pentru Ni-Mh în cazul mașinilor hibride.

Un compromis bun este LiFePo4. Tot are nevoie de BMS și are densitate mai mică de energie ca Li-ion dar nu are alte dezavantaje specifice Li-ion.

#13
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009

View Postpapagalul_ganditor_2027, on 23 iunie 2021 - 16:48, said:

Eu zic sa inveti sa accepti ca nu toti avem aceleasi convingeri ca tine.

Mai intai explica tu care sunt tolerantele alea mari la care sunt construite. Ca am si eu niste timp in domeniu, dar niciodata n-am auzit de tolerante mari la piese electrice/electronice. Poate ne spui si cum sunt masurate tolerantele astea.

#14
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011
Apropo de viața bateriilor, la orice chimie Li-ion managementul electric și termic e de bază. Dacă acela dă chix, ai bușit tot pachetul. Eu personal recomand achiziționarea de mașini electrice doar cu garanție lungă pe baterii. Asta înseamnă că băieții s-au asigurat că managementul e bun și celulele au șanse imfime de a crăpa. Spre exemplu la pachete de baterii fără management bun sau cu celule de calitate inferioară, cum ar fi la biciclete electrice, durata de viață este mai redusă.

#15
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003
Nu are rost sa facem un debate daca baterii sau nu. Faptul ca avem o Tesla infipta bine in piata, firme ca VW, Audi, Renault, Hyundai care investesc imens in electric ne zic ca asta e viitorul. Sa nu mai vorbim de autoritati locale si nationale care vor interzice masinile cu ardere interna.

#16
StefanN1234

StefanN1234

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,102
  • Înscris: 21.04.2020
Peste 100 de ani?
Chiar credeți ca în viata voastră o sa fie interzise mașinile electrice?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LZjiEggYglM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#17
papagalul_ganditor_2027

papagalul_ganditor_2027

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 262
  • Înscris: 11.08.2019

View Postbenis, on 23 iunie 2021 - 18:51, said:

Sunt o grămadă de postări offtopic care au raport. Dacă discutăm despre baterii, hai să discutăm despre baterii, nu despre blocuri, sărăcie și beșina calului. Frustrările vi le puteți descărca în altă parte.



Nu trebuie să fim fani baterii Li-ion, acestea au multe dezavantaje:
-metale rare în compoziție
-număr limitat de ciclii
-necesită BMS care complica mult schema de integrare.
-Prezintă riscuri de incendiu (bun, astea au fost reduse mult în ultma vreme, aproapre spre zero).

Un Ni-MH nu are nici unul din dezavantajele menționate însă are o densitate de energie sub jumătate față de Li Ion. Și în umtima vreme este și mai scump.
De aceea Li-ion este cel mai uzual cuplu din ziua de azi și da, importanța economică este majoră deoarece absolut toate electronicele și sculele portabile funcționează pe ele și toate mașinile electrice idem. Mai eixstă o nișă subțire pentru Ni-Mh în cazul mașinilor hibride.

Un compromis bun este LiFePo4. Tot are nevoie de BMS și are densitate mai mică de energie ca Li-ion dar nu are alte dezavantaje specifice Li-ion.

Nici li-ion nu are nu stiu ce densitate daca il compari cu benzina.
Ca sa mergi cateva sute de km iti trebuie o baterie de o tona cu litiu fata de 30-40 litri de benzina,diferenta este uriasa.
Deci ca bateriile sa fie fezabile trebuie gasit un material minune ca si cum au descoperit petrolul acum mii de ani
Eu cred ca daca se vrea alternativa la benzina hidrogenul este singura optiune realista ca se gaseste peste tot trebuie numai sa se inventeze ceva canistra rezistenta la hidrogen

#18
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009

View PostStefanN1234, on 23 iunie 2021 - 19:05, said:

Chiar credeți ca în viata voastră o sa fie interzise mașinile electrice?

N-am inteles exact la ce te referi. De ce sa fie interzise? Din cauza bateriilor?

Cred ca mai repede vom fi martori unui avans in ceea ce priveste modul de productie al bateriilor (tehnologie si materiale) decat sa vedem masinile electrice interzise din cauza lor.

Edited by Ann0nyym0us, 23 June 2021 - 19:15.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate