Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Bateriile masinilor electrice
#1153
Posted 16 January 2022 - 17:57
TehCube, on 16 ianuarie 2022 - 15:30, said:
Ideea video-ului nu e ca masinile electrice polueaza mai mult decat diesel euro 3, ci ca daca ITI PASA DE MEDIU nu cumperi masina punct. Dar surpriza, de fapt ne pasa de mediu atat timp cat ne putem satisface toate nevoile fara sa facem niciun fel de compromis, de niciun fel. Oricat de mic. Chestia cu electric = green e vrajeala ca sa poata dormi majoritatea linistita ca are doua masini in curte in loc de una si de fapt ajuta planeta. Mai fac si cate 2-3 puradei care o sa ajute si ei planeta cumparand fiecare 2 masini, si tot asa. Ce mai zice in video e ca asa cum petrolul a devenit inamicul #1 al planetei, la fel de simplu poate deveni si litiul, care e super ok de extras daca nu cumva locuiesti pe langa o mina de asa ceva. Dar aia-i problema alora din america de sud nu a noastra, noi suntem green. Autorul clipului respectiv este un cunoscut flamer habarnist, a te informa despre masini electrice din ce spune el e similar cu a te informa despre vaccinuri de la Sosoaca sau altii ca ea. Un studiu global privind emisiile de CO2: https://theicct.org/...s-jul2021_0.pdf Evident, productia de ICE trebuie sa dispara cat timp: - alternativele EV sunt si vor fi tot mai eficiente - parcul actual de fumegatori e tot mai greu de inlocuit si nu trebuie sa-l inlocuiesti cu alte fumegatori |
#1154
Posted 16 January 2022 - 18:36
Ai vazut ca sursa a fost postata mai sus, studiul Volvo adica. Ei au zis ca polueaza cu 70% mai mult decat o masina clasica in timpul productiei, nu "flamerul". Daca ar creste in copac masinile nu ar polua. Dar cum trebuie fabricate, polueaza.
Inclusiv in studiul dat de tine scrie ca momentan over the entire lifecycle ai reducere a emisiilor de 20%-50% la BEVs, si se spera ca in 2030 sa fie reducere de 30%-60% fata de masinile pe benzina. Ceea ce e OK, dar foarte departe de ce isi imagineaza multi. Asta in cazul fericit in care vei avea destule baterii pentru tot, ca asa cum explicau altii mai sus, sunt sanse ca minarea litiului sa NU devina mai eficienta dpdv al poluarii. Din nou, in studiul dat de tine scrie ca solutiile (cum ziceam mai sus la discutia cu Toyota) nu se afla in baterii, ci in alte tehnologii, cum ar fi hydrogen cell. Dar aia nu renteaza pentru producatori acum asa ca se pompeaza bani in electric. E ok si pentru ei, ca vine banul, e ok si pentru public ca au o scuza - sunt foarte ecologisti, reducand emisiile cu 30% fata de o 'fosila', dar in acelasi timp pastrand si fosila ca deh, poate avem de mers in vacanta. Edited by TehCube, 16 January 2022 - 18:38. |
#1155
Posted 16 January 2022 - 18:52
adevarul e ca nu esti, e trist dar nu e adevarat. O electrica are un avantaj la reducerea emisiilor aproximativ 20% la 150,000km. E o poza dintr-un studiu german care arata asta. Problema se pune deci cum am putea ca o masina cu combustie sa aiba acelasi avantaj? Pai am putea inlocui 20% din combustibilul fosil cu combustibil sintetic. In al 2-lea rand oricat am intoarce-o masinile cu baterii sunt moarte in medie la 10 ani. Unele mai repede altele mai tarziu si oricum sunt niste factori neglijati cum ar fi faptul ca destule baterii se strica in garantie si inlocuirea lor inseamna alte emisii. Oricumm durata de viata a electricelor e cam jumatate din cea a termicelor. Pentru a fi mentinute in uz electricele necesita inlocuirea bateriei care se pare ca nu se intampla pentru ca nicio firma nu produe baterii pentru masini de 10 ani si tot ce e disponibil sunt fie baterii reparate fie baterii de al alte modele la cateva masini la care e posibil pentru ca bateria modelului inca in fabricatie e foarte aproape de cea veche ca dimensiuni si se poate face rost de o baterie de la srot de la masini noi accidentate. Deci o masina noua electrica necesita emisii de cca 170% fata de una termica comparabila. Asa estimativ dar inspre minus fiecare kWh de baterie necesita emisia a 107kg CO2. In realitate e ceva mai mult, asta e cifra optimista. Fabricarea restului masinii e ca la o termica si necesita 7-10t CO2 depinzand de marimea ei. Deci o baterie de 41kWh sa zicem necesita cam 4.7tone CO2, ar corespunde la 70% la o masina mai mica gen ZOE cu bateria de 41kWh. Problema e ca aproape toate vor sfarsi la srot dupa 10 ani. Foarte putini vor mai inlocui bateria pentru ca nu sunt disponibile asa ca pentru 20 de ani vom avea la o termica mica cca 7t CO2 pentru fabricare si pentru electrica vom avea (7+4.7)x2=23.4 t CO2. Chiar si daca unele vor fi reparate sau mentinute mai mult ramane valabil pentru ca sunt destule baterii care se defecteaza in garantie si compenseaza cele 10% din ele care raman in uz ceva mai mult. In functie de tara si de masina emisiile de CO2 cauzate de productia curentului electric variaza si daca iei in calcul pierderile, randamentul incarcarii etc ajungi la o diferenta de cca 20% in favoarea masinii electrice asa in medie. Acolo unde este mai multa energie regenerabila gen Norvegia care are 120% cat are nevoie din hidro e ok. Daca e polonia nu e ok. Una peste alta masinile astea de pasageri sunt responsabile pentru 6-7% din emisiile totale deci 20% reprezinta 1.2-1.4% din totalul emisiilor. Le putem compensa foarte usor de exemplu folosind gazul metan ca si combustibil CNG are emisii cu cca 20% decat benzina. Putem inlocui 20% din combustibil cu combustibil sintetic sau orice varianta mixta. Deja se foloseste combustibil E85 care inseamna ca 15% e etanol asa ca diferenta e neinsemnata deja.
Se pune problema daca masinile astea satisfac toti cumparatorii sau doar o parte. Pai in acest film se explica cum functioneaza scutirile de taxe in scandinavia si cum sunt fortate pe gatul cumparatorilor aceste masini. Sunt ei multumiti? Sa ne uitam la comentarii. Multe sunt de la oamenii care traiesc acolo, unii au unii nu masini electrice si vad ca nu sunt foarte extaziati. Sigur ca apar unii care sunt supermultumiti si pretind ca toti trebuie sa se multumeasca cu ele. Realitatea e ca nu se poate ca o masura sa-i satisfaca pe toti si acolo unde e posibil se pot folosi dar nu e posibil peste tot. In plus mai e si faptul ca sunt nesustenabile. Guvernele imping electrificarea facand eforturi financiare uriase ca sa forteze oamenii sa le cumpere dar ulterior dupa ce se scot din fabricatie celelalte nu mai dau scutiri si ajutoare. Daca norvegia sau suedia isi permite Romania imprumuta bani ca sa faca efortul asta si ca sa impinga populatia spre ceva nesustenabil. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LQHXji0hTCo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached FilesEdited by chilly willy, 16 January 2022 - 18:59. |
#1156
Posted 16 January 2022 - 19:48
TehCube, on 16 ianuarie 2022 - 18:36, said:
Ai vazut ca sursa a fost postata mai sus, studiul Volvo adica. Ei au zis ca polueaza cu 70% mai mult decat o masina clasica in timpul productiei, nu "flamerul". Daca ar creste in copac masinile nu ar polua. Dar cum trebuie fabricate, polueaza. Inclusiv in studiul dat de tine scrie ca momentan over the entire lifecycle ai reducere a emisiilor de 20%-50% la BEVs, si se spera ca in 2030 sa fie reducere de 30%-60% fata de masinile pe benzina. Ceea ce e OK, dar foarte departe de ce isi imagineaza multi. Asta in cazul fericit in care vei avea destule baterii pentru tot, ca asa cum explicau altii mai sus, sunt sanse ca minarea litiului sa NU devina mai eficienta dpdv al poluarii. Din nou, in studiul dat de tine scrie ca solutiile (cum ziceam mai sus la discutia cu Toyota) nu se afla in baterii, ci in alte tehnologii, cum ar fi hydrogen cell. Dar aia nu renteaza pentru producatori acum asa ca se pompeaza bani in electric. E ok si pentru ei, ca vine banul, e ok si pentru public ca au o scuza - sunt foarte ecologisti, reducand emisiile cu 30% fata de o 'fosila', dar in acelasi timp pastrand si fosila ca deh, poate avem de mers in vacanta. In plus asa cum a spus si kolfleading sunt si alti producatori care au amprenta productiei mai redusa, in plus deschiderea fabricilor Northvolt va scadea mult amprenta productiei https://northvolt.com/environment/ Unde ai citit in studiul pus de mine ca solutiile nu sunt in baterii doar tu stii. Autorii au spus clar aici https://theicct.org/...nize-transport/ Although numbers vary some from region to region, in all scenarios, battery electric vehicles are the lowest emitters, including for cars registered today. A se vedea ca doar renewable hydrogen are amprenta de carbon apropiata de masinile electrice. Doar ca pentru a produce asa ceva inseamna electroliza cu surse de curent regenerabile, ori e de cateva ori mai ineficient decat stocarea directa in baterii. |
#1157
Posted 16 January 2022 - 19:58
chilly willy, on 15 ianuarie 2022 - 22:01, said:
Toyoda also reiterated that 1 million out of 5 million people could lose their jobs in Japan if the country goes 100 percent electric. The CEO added:
Stai sa vezi cite joburi sau pierdut cind s-a introdus războiul de țesut! Sau roboții in industria auto! Și nu știu cum naiba am ajuns in 2022, sintem 8 miliarde, si angajatorii se calcă pe picioare sa angajează un om decent. |
#1158
Posted 16 January 2022 - 20:02
chilly willy, on 16 ianuarie 2022 - 18:52, said:
adevarul e ca nu esti, e trist dar nu e adevarat. O electrica are un avantaj la reducerea emisiilor aproximativ 20% la 150,000km. E o poza dintr-un studiu german care arata asta... Din pacate ai citit gresit poza .. Sunt luate in calcul 3 tipuri de incarcari pentru electrice dupa diferite tipuri de energie. Cele alimentate din surse regenerabile au numar mai mic de emisii in total, comparativ cu diesel si benzina, dupa 50000 km. Restul, incarcate dupa alte tipuri de abonament, dupa 80000 km si dupa 130000 km (pp electricitate produsa din combustibili fosili). |
#1159
Posted 16 January 2022 - 20:15
Orcum CO2ul e numai o parte din problema, NOX, SOX, particule, hidrocarburi, toate emise la botul calului, exact in fata ta in trafic, in atmosfera din oraș in care dormi, mergi, alegi, faci efort, trăiești, și care sint responsabile de o mulțime de probleme respiratorii, alergii, astm, etc împreuna cu poluarea sonora, sint cealaltă fațeta a problemei.
|
#1160
Posted 16 January 2022 - 20:22
Da, oricum toata agitatia asta cu bateriile e despre CO2 si efectul de sera nu despre alti poluanti si oricum se repeta aceeasi prostie cu NOx si SOx si alte marote.
Nu stiu daca ai auzit de cazul ala cu firma north face in care aia de la north face se dadeau mari grijulii cu mediul si nu au vrut sa faca niste geci pentru o companie petroliera desi toate produsele lor provin 100% din petrol. https://www.contribu...iza-energetica/ Studiul tau e un bullshit cu cifre false scris de cei care vor sa vanda bateriile. Un studiu corect trebuie scris de unii impartiali. Cum te astepti ca unii care au deschis o fabrica de baterii sa faca un studiu care sa demonstreze ca ai putea sa faci mai mult fara baterii. Astia fac niste afirmatii deplasate in studiu ca trebuie sa faci electroliza si bla bla si vezi doamne eficienta. Ei bine sa stii ca te mint, nu trebuie sa faci nicio electroliza ca sa faci combustibil sintetic din gunoi. De exemplu: in olanda au deschis o fabrica unde se produce metanol din gunoi menajer https://www.chemistr...3008729.article in Romania firma Clariant a deschis o fabrica de etanol din resturi celulozice aka paie, coceni etc care nu se mananca https://www.clariant...omanian-Version chiar si un oras din Romania isi face curentul din biogaz adica din cacat de animale care altfel ajunge oricum in atmosfera ca metan si CO2 https://stirileprotv...investitia.html deci e bullshit, la nivelul europei este atata de mult gunoi menajer si industrial care ajunge in gropile de gunoi unde putrezeste si degaja metan si in final ajunge ca si CO2 si atatea resturi celulozice agricole si industriale si atat de mult cacat de animale si oameni incat ar putea sa faca destul combustibil sintetic sa acopere minim 50% din consum pentru toate vehiculele nu doar cele de pasageri deci ar depasi cu mult bateriile si asta fara sa faca nicio electroliza si nicio captare de CO2 din aer cum se prezinta in studiul tau. E ca in reclamele alea de la teleshopping in care niste actori mimeaza cum nu se pot descurca ei cu o razatoare normala si le trebuie ceva super razatoare. Metanolul si etanolul nu genereaza nici NOx nici SOx nici hidrocarburi nearse nici particule. Ce face KLM, aia cu avioanele care nu zboara cu baterii nici macar de la northvolt? Pai folosesc combustibilul ala facut din gunoi in olanda asa cum iti explica in filmuletul de pe pagina din link. Ar reduce emisiile cu 75% pentru ca in gunoi e si plastic care nu e carbon neutral dar oricum e mai bine decat sa ajunga in ocean resturile de plastic. https://www.klm.us/i...e-aviation-fuel Daca nu ar risipi banii aiurea pe incentives ca sa ia masini electrice si i-ar pompa in industria chimica in cativa ani ar fi destule fabrici cat sa asigure transformarea intregii cantitati de gunoi din europa in combustibil, nici nu ne-ar mai trebui gropi de gunoi. Edited by chilly willy, 16 January 2022 - 20:36. |
#1161
Posted 17 January 2022 - 09:02
chilly willy, on 16 ianuarie 2022 - 18:52, said:
O electrica are un avantaj la reducerea emisiilor aproximativ 20% la 150,000km. E o poza dintr-un studiu german care arata asta. chilly willy, on 16 ianuarie 2022 - 18:52, said:
Problema se pune deci cum am putea ca o masina cu combustie sa aiba acelasi avantaj? Pai am putea inlocui 20% din combustibilul fosil cu combustibil sintetic. Si in plus la ardere mai are si alte emisii (NOx), chiar daca CO2 ar putea fi neutru. chilly willy, on 16 ianuarie 2022 - 18:52, said:
Asa estimativ dar inspre minus fiecare kWh de baterie necesita emisia a 107kg CO2. In realitate e ceva mai mult, asta e cifra optimista. chilly willy, on 16 ianuarie 2022 - 20:22, said:
se repeta aceeasi prostie cu NOx si SOx si alte marote. chilly willy, on 16 ianuarie 2022 - 20:22, said:
chiar si un oras din Romania isi face curentul din biogaz adica din cacat de animale care altfel ajunge oricum in atmosfera ca metan si CO2 Attached Files |
#1162
Posted 17 January 2022 - 15:07
nici nu ma asteptam la mai mult de la tine. Ce nu intelegi sau te prefaci ca nu intelegi (cred ca adevarul e pe la mijloc ca tot repeti aceleasi clisee) e ca nu folosesti energie ca sa produci combustibil sintetic. Sunt produse reziduale care au deja energia inglobata in ele. Tu tot repeti aceeasi placa exact ca la teleshopping cand vine unu care se preface ca nu poate taia branza cu cutitul si are nevoie de un dispozitiv special. Ce draq de energie investesti in combustibilul ala? E plina lumea de gunoaie care au in ele energie si sunt neutre ca si carbon pe care le ingropam sau le ardem.
|
|
#1163
Posted 17 January 2022 - 15:49
#1164
Posted 17 January 2022 - 16:21
Stai că încă scrie .. 😅
Acum sa vezi teza de doctorat! |
#1165
Posted 17 January 2022 - 18:46
orice uzina chimica foloseste si niste energie electrica dar nu e vorba de energia incorporata in produs. Oricum daca nu intelegi cum functioneaza fabricarea asta a metanolului respectiv etanolului ar fi pierdere de timp. Probabil nu ai inteles diferenta dintre carbonul redus si hidrogenul redus prezent in materialele organice din gunoi si CO2 din aer. Toate povestile astea cu ce multa energie consuma combustibilul sintetic pleaca de la CO2 din aer care e carbon oxidat si hidrogen din apa adica hidrogen oxidat. Evident ca plecand de la produsii combustiei trebuie investita multa energie datr nu te obliga nimeni sa pleci de acolo. Ai impresia ca aia cu fabricile puse in linkuri sunt idioti?. Dar poate ne explici ce energie se consuma la fabricarea biogazului.
Pana la urma asta e, nici nu are rost cu unii oameni, o tin pe a lor indiferent de argumente pentru ca de fapt nu pot sa admita ca gresesc. |
#1166
Posted 17 January 2022 - 19:46
chilly willy, on 17 ianuarie 2022 - 18:46, said:
Dar poate ne explici ce energie se consuma la fabricarea biogazului. Acum serios, poti spune ca folosesti un banal furtun, dar in ce-l stochezi? Intr-un balon de cauciuc? chilly willy, on 17 ianuarie 2022 - 18:46, said:
Evident ca plecand de la produsii combustiei trebuie investita multa energie datr nu te obliga nimeni sa pleci de acolo. Edited by Hansolo, 17 January 2022 - 19:47. |
#1167
Posted 17 January 2022 - 21:51
daa , probabil ca esti cu ceva retard, produsii combustiei inseamna CO2 si apa
|
|
#1168
Posted 17 January 2022 - 23:40
chilly willy, on 16 ianuarie 2022 - 20:22, said:
Daca nu ar risipi banii aiurea pe incentives ca sa ia masini electrice si i-ar pompa in industria chimica in cativa ani ar fi destule fabrici cat sa asigure transformarea intregii cantitati de gunoi din europa in combustibil, nici nu ne-ar mai trebui gropi de gunoi. Problema este ca industria chimica e un monstru care e foarte bine ancorat in economie de peste 100 de ani, care are o multime de lobby si greutate si intrare la politcieni, nu ca amaritii astia cu bateriile lor si o mina d emasini electrice. Cu tot avantajul asta fantasic, industria chimica nu a connvins pe nimeni, sau poate nici nu a vrut. |
#1169
Posted 18 January 2022 - 00:15
poate nici nu trebuie sa convinga inca, fabrici se fac, o sa aiba vanzare cata pot produce pentru simplul motiv ca desi se face multa gargara cu bateriile adevarul e ca nu acopera nici jumatate din vehicule. nu poti face avioane si nici Tesla semi macar nu a vazut inca nimeni si nici nu poti face agricultura cu tractoare cu baterii si nici in constructii si minerit deci primii clienti vor fi astia ca sa reduca emisiile. Pe masura ce bateriile electrice se vor duce in cap din cauza lipsei resurselor atat de fabricare a bateriilor cat si a curentului optiunea combustibilului sintetic va deveni evidenta. Pe moment este febra litiului si sunt multi bani de facut din zacamintele usor de exploatat. Dupa ce le termina pe astea urmeaza alea greu de exploatat si atunci incep problemele majore. Pe moment combustibilul sintetic trebuie sa concureze cu petrolul, cand va concura cu bateriile tot mai scumpe si cu lipsa de curent va fi mai usor. Si nu e ca nu a convins pe nimeni, prea multi pun botul ca robotul la toata propaganda. Dar chiar si tarile nordice care au bani multi incep sa resimta efortul facut pentru a determina oamenii sa ia masini electrice. Aia nu le iau de ecologisti ce sunt ci din cauza subventiilor enorme plus scutirile de impozit care fac ca vehiculele astea sa le iasa mai ieftin. Dar ajutorul dat plus scutirea de taxe incep sa devina nesustenabile si pentru ei, nu mai vorbim de tari sarace ca Romania. Atunci cand se vor scoate taxele si scutirile de impozit astia cu combustibilul lor ii vor astepta la cotitura si pana atunci o sa aiba capacitate mult mai mare de productie. Instalatiile sunt foarte apropiate de rafinarii si se pot modifica foste rafinarii ca sa produca acesti combustibili. In cativa ani se vor observa toate neajunsurile, pretul prea mare, nesustenabilitatea productiei, lipsa totala de efect asupra emisiilor, distrugerea mediului, nu o sa avem ce face cu bateriile care nu sunt reciclabile economic si toate o sa duca in cap masina electrica. Pe moment e o mare afacere cu litiu, certificate verzi si o lupta economica prin care china incearca sa distruga industria auto europeana si noi ii ajutam.
|
#1170
Posted 23 February 2022 - 19:40
Dupa teardown si benchmarking meseriasii de la A2mac1 au facut si o diagrama de tip panza de paianjen pentru cateva baterii de pe piata. Bravo Hyundai ! Asta inseamna sa tintesti sus de la inceput. Sta foarte bine la multe categorii si face asta la bani de ID.3.
Screenshot_2022-02-23-19-26-06-206_com.linkedin.android.jpg 505.98K 31 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users