Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Nissan Leaf 2013
Last Updated: Sep 28 2019 10:20, Started by
bzalex
, Apr 27 2018 12:59
·
0
#73
Posted 04 May 2018 - 21:35
bzalex, on 04 mai 2018 - 13:44, said:
De la inceput trebuie sa spun ca acceleratia la masina asta da dependenta. Nu este chiar asa de puternica ca la BMW i3 de exemplu, dar este mai mult decat suficienta pentru orice fel de manevre in oras. Ai apsat pedala si a plecat exact atunci. Fara nici un fel de intarziere. Pasagerii de pe scaunul din spate cad ca valizele si nu se mai pot ridica pana nu ridic pciorul. E chiar periculoasa Vor fi multe accidente cu masinile electrice din cauza asta... |
#74
Posted 04 May 2018 - 22:35
Eu incerc sa descriu ce si cum face masina cu focus pe partea electrica, dar nu ma limitez numai la tehnologii specifice unei masini electrice. Multe din ele sunt preluate de la celalalte modele produse de Nissan.
Referitor la frane, fenomenul e descris pe forumuri ca 'graby brakes' si pare sa fie o problema de soft care apare din cand in cand si in anumite conditii nu foarte clare. Solutia cu apasatul pedalei pana la fund am luat-o tot de acolo. Edited by bzalex, 04 May 2018 - 22:36. |
#75
Posted 04 May 2018 - 22:36
Eu nu inteleg ce e asa periculos la o masina care face 0-100 in aproape 10 secunde, incat nu o poti tine pe asfalt..
|
#76
Posted 05 May 2018 - 05:53
Păi pot fi mai multe aspecte.
Mașina în sine e din clasa gândită să facă 0-100 în vreo 12 - 13 secunde, nu 10. Așa că senzația poate fi diferită față de o mașină care a fost adaptată de la 6 sec la 4 sec. Apoi, poate că impulsul inițial este foarte puternic (gen accelerează foarte ușor 0-75 și mult mai încet 75-100) și de-aia senzația este brutală la început deși cifra finală nu dă de bănuit. N-am mers cu așa ceva, deci sunt doar presupunerile mele. Edited by buntzi, 05 May 2018 - 05:54. |
#77
Posted 05 May 2018 - 06:15
Asa este, la viteze mici acceleratia e destul de puternica si apoi scade treptat.
Problema nu este acceleratua in sine ci teribilismul unor pusti care o vor folosi iresponsabil. Orice accelerare puternica poate surprinde participantii la trafic si pietonii cu atat mai mult cu cat nu e insotita de zgomotele clasice de motor ambalat. Am patit-o si eu de cateva ori si m-am linistit. |
#78
Posted 08 May 2018 - 21:33
Intr-un articol precizat pe un alt thread, se povestea despre aventura de a gasi o priza cu impamantare intr-o tara vecina. Incarcatorul masinii detecteaza lipsa impamantarii si nu porneste incarcarea.
Din pacate in majoritatea caselor de la tara, nici la noi nu exista impamantare la nici o priza. Am patit si eu in 3 locatii pana acum. Ce poti sa faci daca te bazezi ca incarci masina la tara si cand ajungi acolo constati ca nu exista nici o priza cu impamantare? Nici la tine nici la vecini. Exista unele solutii chiar simple. Bineinteles, protectia de pamantare e pusa acolo cu scopul de a proteja proprietarul masinii, dar in caz de necesitate se pot folosi urmatoarele solutii: - o galeata de apa aruncata pe masina si pe roti si cuplat intai cablul la masina si apoi la priza. Apa conduce curentul si conecteaza practic masina la pamant. Cateodata merge - o simpla sarma conectata de la clema de impamantare a stecherului sau de la un surub de la masina la un cui infipt in pamantul umezit cu apa - conectat pamantarea la nul. Desigur trebuie sa ai un creion de tensiune ca sa aflii care e nulul caci altfel face poc sau te poti curenta. Desigur, daca se folosesc astfel de solutii, masina trebuie considerata ca fiind periculoasa si nu se va atinge decat dupa ce se decupleaza de la tensiune. Cand mi s-a intamplat prima data acest lucru, era iarna si in disperare de cauza am rupt o sarma subtire dintr-un gard si am infipt-o in zapada si am conectat-o la clema de impantare de la stecherul prelungitorului. Trebuia din cand in cand sa mai vin sa mai scormonesc prin zapada ca nu facea contact cum trebuie si se oprea incarcarea. De atunci am adaugat la "kit-ul de urgenta" o bucata de sarma si un creion de tensiune. |
#80
Posted 11 May 2018 - 05:41
Ieri am avut ocazia dupa cateva luni de condus pur electric, sa conduc Yaris-ul. Nu, nu am ramas in pana de curent la Leaf, ci a trebuit sa fac o favoare unui prieten care urma sa ma plateasca in carburant.
Nu vreau sa pornesc un razboi electrica vs combustie aici, ci doar relatez parerile si impresiile mele. In primul rand lucrurile evidente si la care ma asteptam: - dupa ce am pornit motorul mi s-a parut tare galagie in masina. Am inchis radioul si tot era galagie. - stiam ca vitezele sunt invers fata de Nissan, asa ca la iesirea din parcare, cand am bagat in marsalier, am fost hiperatent sa nu o bag in viteza I. De fapt asa de hiperatent am fost ca era sa rup cutia de viteze in doua cand am bagat in marsalier caci am uitat sa apas pe ambreiaj - reflexele cu schimbatul vitezelor au ramas, oricum urla motorul suficient de tare ca sa iti aduca aminte ca trebuie sa bagi intr-o treapta superioara - Yarisul are parca o suspensie mai rigida decat Leaf-ul. Condusul e mai sportiv, te invita la viteze mai mari. Apoi lucrurile mai putin evidente si periculoase - lipsa franei de motor. Fata de modul B la Leaf, Yaris-ul are frana de motor cam ca la modul D la Leaf. Si e Diesel totusi. Mi se pare periculos. Pentru orice franare trebuie sa iau piciorul de pe acceleratie si sa apas pe frana. Un timp mort pe care la Leaf nu il am. Desigur si la Leaf la franari agresive trebuie sa fac asta, dar in timp ce eu mut piciorul pe pedala de frana, masina totusi franeaza. - aceleratia leeeenta. Nu ma refer aici la diferenta de putere intre masini. Yarisul e destul de fashnetz in trafic. E mic si usor cu un raport bun putere motor/greutate. Ci la timpul cat ii ia motorului sa accelereze dupa ce am apasat pe pedala. Practic cred ca dupa o secunda incepe sa accelereze. Pot sa apas pe aceleratie pana la jumatate si sa revin la loc si motorul nici nu s-a sesizat ca am facut asta. Mi se pare periculos. Daca ai de facut o depasire sau sa forteze giratorul, conteaza timpii morti. Frapat de lentoarea reactiei am incercat sa vad daca asa face si la turatii mai mari, poate dureaza pana intra turbina in functiune, poate motorul e rece. La turatii mai mari e mai bine. Dar tot e lent. Deja stau si ma intreb daca nu a patit Yaris-ul ceva de cand il conduce nevasta, ca eu nu imi aduc aminte sa fi fost parca asa de lent in reactii. Sau poate eram eu invatat cu el. Hmm, nu stiu. Aaa, si am testat si consumul: 5l/100km pe drum exterior, bun, liber, viteza 100-110km/h. Edited by bzalex, 11 May 2018 - 05:44. |
#81
Posted 11 May 2018 - 07:18
Pai radio este pentru a nu auzi motorul. Tu l-ai închis, ce te asteptai?
Eu conduc numai automate, dar dacă ma sui în o manuala am zero probleme de adaptare : calc ambreiajul, nimeresc vitezele Poate ar trebui sa te "mentii în forma" si tu Edited by dan_padure, 11 May 2018 - 07:20. |
#82
Posted 11 May 2018 - 19:25
exact, mi se pare doar o descriere a inabilitatilor de sofer ale initiatorului si atat, nu este nimic legat de masini in sine.
Am condus Leaful si alte masini in aceeasi zi, dupa saptamani, nu conteaza, nu am avut probleme de adaptare. A spune ca lipsa franei de motor e periculoasa si diferenta de acceleratie la fel, iar mi se par niste opinii atat de subiective ca nici nu meritau amintite (ca si lipsa de adaptare de pe una pe alta) Un sofer experimentat se adapteaza imediat si la conducere de manuala, si de automata si chiar si cu volan pe dreapta etc. Cel putin asa a fost in cazul meu. |
|
#83
Posted 11 May 2018 - 21:38
Eu nu am pretentii ca sunt un sofer bun. Nici ca ceea ce scriu e obiectiv. E clar ca impresiile sunt subiective, asa cum cifrele sunt mai obiective(in contextul potrivit). Dar asa cum am descris cum a fost trecerea la electric, mi s-a parut interesant sa descriu cum mi se pare o masina diesel dupa ce condusul electricei a devenit rutina.
Am condus si eu o masina cu volanul pe dreapta o vreme, si numai eu stiu de cate ori am dat cu mana in usa incercand sa schimb vitezele. Sau stergatoarele in loc de semnalizare. Dar baiatul care ne-a inchiriat-o a zis ca sunt printre cei care s-au descurcat cel mai bine. Ba ca sa fie tacamul complet, timp de aproape un an am condus alternativ 2 saptamani cu volanul pe dreapta in UK si doua saptamani acasa cu volanul pe stanga. Sa vezi atunci confuzie cand nu mai nimeream pe ce usa trebuie sa ma sui la volan. |
#84
Posted 11 May 2018 - 21:55
PS: Am avut si postari pur subiective, de exemplu graficul degradarii bateriei in timp, dar nu mi s-a parut prea interesata lumea de date asa de seci.
Eu nu am mai scris un astfel de jurnal. Sunt deschis la sugestii. |
#85
Posted 11 May 2018 - 23:37
bzalex, on 11 mai 2018 - 21:55, said:
Eu nu am mai scris un astfel de jurnal. Sunt deschis la sugestii. E jurnal de bord, jurnalul tau, scrie tot ce-ti vine despre masina si nu numai (ex excursiile pe care le-ai facut cu ea ) Asa fiecare poate sa isi ia ce informatii doreste/are nevoie. Pe unii poate ii intereseaza in cat timp se incarca, cate cabluri ai la ea sau pur si simplu impresiile tale despre condus. Mie de exemplu asa ceva imi place sa citesc la un jurnal de bord, sa vad informatii cat mai multe si variate. Nu e nimeni obligat sa ia de drept tot ce zici, e clar ca unele aspecte tin strict de sofer. Lucrurile astea le mai filtrezi, interpretezi si prin filtrul propriu (ca cititor). Pe de alta parte si criticile colegilor sunt bine-venite, mai ales a celor care au condus masina. Iti fac o imagine de ansamblu mai buna. PS: imi place stilul tau de a povesti/scrie. Iar de masina, sa o conduci sanatos si fara probleme! Edited by Corupt, 11 May 2018 - 23:38. |
#86
Posted 15 May 2018 - 15:48
Azi dimineata am vazut prima masina electrica in afara de a mea in cartier. Un Renault ZOE. Nu am apucat sa vad daca avea numere de Brasov. Nu m-am prins din prima ca e electrica, abia cand a trecut din cauza sunetului pentru pietoni ce seamana cu suneotul unor roti dintate antrenate de motor electric. De o intensitate surprinzator de mare, aproximativ jumatate cat o masina cu combustie. Se auzea de la aproape 10m.
Initial am crezut ca asa ii face motorul. WTF! Dar am cautat pe net si era sunetul pentru pietoni. In alta ordine de idei, incerc sa trasez un grafic cu puterea consumata din baterie in functie de viteza, pe drum drept. Un lucru destul de dificil pentru ca nu prea sunt multe drumuri drepte pe care sa poti sa mergi cu orice viteza. Si apoi vantul si viteza care nu e constanta produc variatii mari in puterea consumata. Inca e la inceput. O sa fac mai multe drumuri ca sa mediez valorile, dar deja se vede tendinta. Attached Files |
#87
Posted 15 May 2018 - 16:52
Ar trebui sa fie curbat, pentru ca rezistenta la înaintare este în fata de viteza la pătrat
|
|
#88
Posted 16 May 2018 - 12:56
Corect. O sa iasa curbat pana la urma pe masura ce apuc sa fac mai multe masuratori.
Attached FilesEdited by bzalex, 16 May 2018 - 13:13. |
#89
Posted 16 May 2018 - 21:28
nu credeam ca voi vedea asa ceva:
un Leaf la 300.000km!! https://suchen.mobil...action=parkItem Si arata bine |
#90
Posted 16 May 2018 - 22:27
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users