Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 

Nissan Leaf 2013

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
539 replies to this topic

#37
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Din cate stiu eu, poti sa mergi cu maxim 10.000 de euri la tine. Si eram doua persoane. Cash-ul e o metoda rapida de a face tranzactii. Intr-o ora am terminat cu toate actele. Nu stiu cum ar fi fost cu transfer bancar. Facem contractul, asteptam doua zile sa intre banii si apoi radiem si masina? In plus trebuia sa schimb banii la cursul bancii. Plus comisiosne de transfer. Asa banii i-am scos din banca in lei, fara comision(ca era bani luati pe credit), am obtinut un curs bun de schimb(a trebuit sa vin cu hartia de la banca sa ii justific)
Attached File  IMG_20170720_115420.jpg   35.43K   111 downloads

#38
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
Sa o folosiți cu plãcere și eficiențã!

Observ cã ești pasionat de cifre, ai calculat cât te costã sã mergi 100Km? Existã kit-uri de baterii care sã sporeascã autonomia? Ceva similar cu utilizarea unei canistre de benzinã, pe care o ții dupã tine și o folosești la nevoie.

#39
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Exista si baterii aditionale, dar cel mai bine e sa instalezi o baterie cu capacitate mai mare. A mea are 24kWh. Acum exista baterii cu 30 si cu 40kWh.
Daca consum 15kWh/100km si incarc acasa cu 50bani/kWh, ma costa 7.5lei/100km


Primul upgrade major l-am facut anul trecut in primavara.
Dupa cum am zis, masina se putea incarca cu maxim 16A(3.2kW) de la un incarcator de masina. Asta insemna un timp de incarcare de aproximativ 5 ore de la 0 la 100%. Foarte mult daca vroiai sa faci un drum lung. Desigur masina se putea incarca si la incarcatorul rapid in 30 - 60 de minute, dar acelea erau si mai rare. Puterea cu care se incarca masina este data de un convertor intern care converteste curentul alternativ de la priza la curent continuu pentru baterie. Practic acelasi gen de operatii pe care le face un incarcator de telefon mobil: 230V alternativ -> 5V continuu, dar desigur cu alte valori 230V alternativ -> 300V continuu. Practic acest convertizor e incarcatorul integrat al masinii. Incarcatorul cu cablu livrat cu masina nu e de fapt de fapt incarcator ci doar un amarat de circucuit de protectie care instruieste masina: vezi, circutitul de incarcare nu suporta decat maxima 10A. Nu consuma mai mult ca se arde. De fapt cam asta fac si incarcatoarele normale de masina. Ii comunica masinii curentul maxim suportat de circut si cablu si masina incarca cu maxim cat zice el. Desigur incarcatorul degeaba zice maxim 32A cand masina poate numai 16A. Masina o sa incarce cu 16A ca nu poate mai mult.
Acest incarcator integrat in masina face parte de fapt dintr-un subansamblu mai mare care se ocupa de distributia de energie in masina: contine relee, aliemntatorul bateriei de 12 V, invertorul, etc.
L-am cautat pe internet si l-am gasit la 400$ in state. Super pret. Atata ca nu trimitea decat in state. Si cand am vorbit cu vanzatorul mi-a zis ca ma costa 400$ sa il trimita cu DHL-ul ca e foarte greu. In final am apelat la o ruda care mi l-a trimis cu vaporul cu 100 de euro. Schimbatul mi-a luat cam o zi, muncit cu atentie si fara graba. Dar la sfarsit aveam si optiunea de incarcare cu 6kW in bord.

Si pozele:
Attached File  IMG_20170523_163100.jpg   57.45K   112 downloadsAttached File  IMG_20170526_124102.jpg   89.57K   114 downloadsAttached File  IMG_20170526_113326.jpg   92.5K   123 downloadsAttached File  IMG_20170526_144819.jpg   35.67K   127 downloads

#40
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postbzalex, on 28 aprilie 2018 - 06:45, said:

Exista si baterii aditionale, dar cel mai bine e sa instalezi o baterie cu capacitate mai mare. A mea are 24kWh. Acum exista baterii cu 30 si cu 40kWh.
cica in 2018 apare si varianta de 60kw/h si se spera ca va avea active thermal management (neconfirmat)
probleme la Nissan cu racirea, tu stai in brasov dar in buc o incarcare la 40 de grade nu ar intra ever in fast charge

#41
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Prima data cand am ramas fara baterie.
Am fost la o nunta. Am fost chiar nasi. La 3 dimineata cand sa plecam acasa, cu toata familia cu prajituri si ce mai primisem de la nunta, surpriza... Nu se mai deschideau usile de la telecomanda. Si aveam numai una la noi. Bine ... . Deci am ramas fara baterie la telecomanda. Am certat consoarta ca de ce nu si-a adus si ia cheile, dar aveam parte de alta surpriza.
Desigur poti intra in masina chiar si daca ramai fara baterie la telecomanda. Folosesti cheia mecanica incorporata in telecomanda. Buun. Am intrat si in masina.
Urmeaza surpriza doi. Masina se porneste apasand pe un buton. Daca nu mai ai baterie la telecomanda, trebuie sa apesi butonul cu telecomanda. Am apasat s-a aprins bordul, dar ceva nu era in regula. Prea multe becuri rosi aprinse si lipsea unul esential cel verde care indica ca totul e in regula si poti pleca cu masina. Oprit, pornit din nou. Degeaba. Bagat in viteza:  beeeeep si bordul se stinge ...
Clar am ramas fara baterie. Fara bateria de 12V. Cauta la 3 dimineata pe miri care numarau banii sa ne dea curent ca sa plecam acasa. Nu i-am gasit dar i-am gasit pe parintii lor. Pus cabluri, alimentat, bordul porneste, totul e bine. Multumim, omul pleaca, dam sa plecam zbang eroare: key system malfunctioning sau ceva similar. WTF ? Clar s-a stricat ceva la masina. Am plecat cu taxiul acasa.
Ajunsi acasa, ii zic nevestei ca eu nu am stare. Iau Toyota si ma duc si ii pun bateria de la Toyot sa vad ce are. Nevasta zice, nu te las singur ca esti prea obosit. Vin si eu cu tine. Copii zic: noi nu ramanem acasa singuri, venim si noi. Degeaba munca de convingere. Fara success. Si uite asa am plecat cu totii cu Yaris-ul inapoit la nunta :)
Am conectat bateriile in paralel. Dau sa pornesc, si...  aceeasi problema. Hmmm. Ce naiba sa ii mai fac. Deja aveam scenarii cu platforma in Budapesta, cea mai apropiata reprezentanta care face service la Leaf ...
Zic totusi, hai sa vedem pe LeafSpy ce coduri de eroare sunt. Cand ma uit garla de coduri de eroare, multe multe si fara noima. Hmm zic. Probabil din cauza ca a ramas fara alimentarea de 12V au luate razna. Oare daca le sterg codurile de eroare isi revin ? Dai si sterge coduri dupa coduri, opreste masina,  porneste la loc ... zbang. Key system malfunctioning. Pfuii. Mama lui de key sistem. Cand ma uit in Leaf, alte coduri. Si uite asa cam o ora am tot sters la coduri si am repornit sa constat pana la urma ca nu rezolv nimic.
Asta e. S-a stricat. Aventura mea cu masina electrica a durat jumatate de an. Ghinion. Imi accept soarta. Dar un gand micut nu imi dadea pace. Parca parca am mai citit de asa ceva pe un forum si parca au gasit solutia. Ceva legat de baterie. Zbang ! Oare daca deconectez bateria complet, nu se rebooteaza procesoarele alea. Poate totusi un reboot le ajuta.
Deonectez bateria, astept un minut, o pun la loc sii tada luminite sunete flashuri, masina porneste!!! S-au resetat toate configurarile pe care le-am facut eu(anulasem sunetul de pornire ca era enervant) s-au pierdut km, etc, dar masina mergea.

Acesta nu a fost singurul incident de acest fel. Mi s-a mai intamplat. Am cautat pe net, se pare ca e un bug undeva in unitatea de comanda prin internet care ramane alimentata si pentru ca consuma multicel, in cateva ore iti goleste bateria de 12V. De atunci am si un incarcator de baterie de 12V in trusa de urgenta ..

View Postunbrutus, on 28 aprilie 2018 - 07:09, said:

cica in 2018 apare si varianta de 60kw/h si se spera ca va avea active thermal management (neconfirmat)
probleme la Nissan cu racirea, tu stai in brasov dar in buc o incarcare la 40 de grade nu ar intra ever in fast charge
Da, din pacate s-au zgarcit la racire, dar sa stii ca se incarca fara probleme si la 40 de grade. Cred ca limita e pe la 50 de grade. De acolo iti limiteaza puterea livrata de incarcatorul de fast charge. In plus bateria e mai rece pentru ca se mai raceste noaptea. Deci probabil sta pe la 30 de grade.

Primul data cand era sa raman fara curent in bateria de tractiune.
In prima iarna, pe vremea cand incarcam inca de la o priza normala la servici, am avut de facut un drum in Sfantu Gherghe. Un drum de 70km. Dar era iarna, a trebuit sa duc copii la scoala, masina se incarca incet si in cele 8 ore de munca si cu drumurile din oras cu copii, bateria nu s-a incarcat complet. Nici nu cred ca a ajuns la 80%. Pe drum am constat ca se lucra la centura Brasovului si a trebuit sa ocolesc in plus inca 10km. Si uite asa un drum de 70 de km a devenit brusc un drum de 80 de km cu o incarcare de 80%, iarna. Am mers incet, am folosit incalzirea la minim, dar incepuse sa devina din ce in ce mai evident ca nu e suficient. Pe atunci nu aveam nici LeafSpy habar nu aveam cat curent am exact in baterie. Cand am oprit pe traseu la parinti, la 15km de casa, mai aveam doar 9% in baterie. Asa ca a trebuit sa punem masina la incarcat la tara pe o instalatie veche, fara impamantare. Problema e ca incarcatorul detecteaza daca nu e impamantare si nu da drumul la incarcare. Dar am avut noroc si am gasi un fel de solutie. Era zapada, masina era uda toata. Practic masina avea impamantare, casa nu avea. Solutia a fost sa conectez inatai cablul la masina si apoi sa il bag in priza. In felul acesta am pacalit incarcatorul ca exista impamantare ... Desigur nu am mai avut curajul sa punem mana pe masina pana nu s-a incarcat.
Am incarcat o ora pana pe la 19%. Nu am avut curaj sa merg normal pana acasa. Am mers cu 50km/h cei 15km ramasi si cu caldura oprita. Noroc cu incalzirea in scaune...

Atunci am decis ca am neaparat nevoie de LeafSpy

Primul drum cu adevarat lung. Concediul la mare vara trecuta. L-am mai povestit, asa ca fac doar copy paste:

Comparatie masina clasica vs. masina electrica la drum lung:

Luni o sa incerc sa merg de la Brasov la Eforie Nord cu un Nissan Leaf.

Daca merg cu masina clasica, pe autostrada sunt 400km. Cu un consum mediu sa zicem de 6l/100km, ar costa, 24litri x 4.60 = 110 lei si ar dura aproximativ 5 ore(4.5 ore drumul + 0.5ore pauza). Avantajele ar fi:
- am ajunge relativ repede
- cheltuieli suplimentare pe drum minime(o oprire in benzinarie, probabil sub 50 lei)
- am beneficia de aer conditionat la discretie. Total costuri 160lei.
Dezavantajele ar fi:
- disconfort la condus
- drum relativ plictisior pe autostrada.
- nimic nou sub soare
Cu masina electrica o sa trebuiasca planificat mai in detaliu. Ca sa consideram un caz complet pentru analiza costurilor, prespun o prima incarcare completa acasa. Masina are cam 18KWh utilizabili, deci 9 lei. Urmatoarea incarcare la Ploiesti, durata 1 ora, cost 0. Amara, durat 6 ore, cost 10 lei, Constanta 0.5 ore, 0 lei. In total 19 lei. Durata drumului o sa fie Bucuresti - Ploiest, aprox. 2 ore, Ploiesti - Amara aprox. 2.5 ore, Amara - Constanta aprox. 3 ore, Constanta - Eforie Nord 0.5 ore. In total 8 ore condus + 7.5 ore pauze = 15.5 ore. Cheltuieli suplimentare: oprire Ploiesti 50 lei, intrare strand Amara: 40 lei, suc, ingetata: 50 lei, oprire constanta 50 lei = 190 lei. Total costuri 210 lei. Avantajele ar fi:
- un confort mai mare la condus
- mai multa distractie pe drum
- mai multa aventura si relaxare.
Dezavantajele ar fi:
- trebuie sa plecam de dimineata, probabil ora 5 ca sa ajungem pana la 8 seara la Eforie
- pe portiunea de drum dintre Amara si Constanta, pentru ca sunt 150km o sa trebuiasca sa circulam incet, prin sate, cu restrictii mari la aerul conditionat
- exista riscul sa trebuiasca sa cersim curent pe la o benzinarie sau undeva si sa marim costurile si timpul total
Un alt dezavantaj aparent la masina electrica ar fi costurile totale in aparenta mai mari: 160 vs. 210, dar daca mergem cu masina clasica, pana seara, la ora la care am fi ajuns cu masina electrica, am face si o baie in mare cu costurile aferente: bere, inghetata, etc: 50 lei. Deci costurile totale sunt aproximativ egale.

Ca si concluzie, pe distante lungi, masinile electrice nu prezinta avantaje evidente inca. In cursul acestui an se vor monta doua incarcatoare rapide si pe autostrada si atunci balanta o sa incline mai mult spre masina elecrica. Eu o sa fac drumul cu masina elecrica de dragul aventurii, confortului suplimentar si pentru ca are un portbagaj mai mare decat alternativa care o am Toyota Yaris.

( https://forum.softpe...ta/page__st__72 )

Am plecat la 5:30. Am ajuns in Ploiesti la 7:15 cu 42% in baterie(e la vale). Am consumat 11KWh. Viteza maxima 90km/h

Am incarcat 45 de minute, 10KWh pana pe la 94%. Am cheltuit numai 10 lei fiind dimineata si copii abia treziti. Am plecat la 8 si la 10:30 am ajind la Amara cu numai 10% baterie. Am consumat aprox. 16KWh. Acum trebuie sa asteptam vreo 6-7 ore. Mancam, facem o baie, ne relaxam. Incarcatul la Amara ne costa 10 lei.
Din cauza ca nu am incarcat complet(pentru ca am crezut ca ne ajunge), a trebuit sa venim mai incet, cu maxim 75km/h si fara aer conditionat. Noroc ca era inca racoare. Spre Constanta cred ca plecam pe la 18, si desi am asigurarea ca se poate ajunge, tot am un picde emotii. Poate oprim totusi la o benzinarie sa incarcam o ora. Depinde daca vom avea nevoie de aer conditionat sau nu.

Restul drumului de la Amara la Eforie:
Eu m-am edificat. 150km e maximum pentru un Nissan Leaf de 24 KWh generatia 2. Si asta in cazul ideal. Orice deviere de la cazul ideal impune compromisuri mari. Azi, in cazul ideal ar fi trebuit sa pot face drumul daca ma limitam la 70km/h. Din pacate conditiile nu au fost ideale. A batut vantul si a fost mai cald. Ca sa fac drumul ar fi trebuit sa mentin eficienta la peste 8km/kwh. Dar la 70km/h a fost sub 7.5km/kwh. Asa ca am avut de ales: pierdem o ora sa incarcam sau mergem si mai incet. Noroc ca drumul a fost liber si ca ultimii km au fost prin oras/localitati. Pe ultimii zeci de km am redus la 65, 60, 55. In final am ajuns dupa 3 ore, cu 6% din baterie(cred ca maxim 10 km ramasi la o viteza de 50 km/h).  Nu recomand decat la super entuziasti.
In final drumul a durat cu totul aproape 15 ore Brasov -  Constanta, si peste 16 ore pana in Eforie Nord, curentul dus intors a costat 20 lei, cheltuieli aditionale pe la 30 - 50 de lei pe la magazine. Cred ca niste studenti ar fi fericiti: dus - intors Brasov - Constanta la sub 100 de lei pentru 4 persoane cu tot cu cheltuielile de pe drum! Desigur, conditii de studenti :)

#42
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008
Omule, felicitãri pentru curaj și voința ! Eu nu m-aș fi bãgat la așa ceva. Poate pentru cã nu am suficiente... știi tu.
Îți voi citi topicul cu mare plãcere. Drumuri bune!

#43
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postbzalex, on 28 aprilie 2018 - 07:51, said:

Nu recomand decat la super entuziasti.
Cam asta e concluzia... de aceea am renuntat la Leaf.
Nu imi pot planifica asa de bine viata... vreau sa ma urc in masina si sa plec si pana la viena daca am chef.

#44
dan_padure

dan_padure

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 530
  • Înscris: 12.05.2002
Mulțumita lui bzalex am experimentat și el cum este sa te dai cu leaf. Și este foarte plãcut. Accelerația pana la ~80 este super!

Urmãtoarea mea mașinã cred ca o sa fie pur electrica. Deocamdatã ma mulțumesc cu cealaltã mașinã din familie, care este un plugin hibrid. Minunați cei ~20 km care ii poți parcurge în modul EV

De la ultimul plin avem 1.5% consum
Am fãcut 600km în oraș și a scãzut doar cu o liniuta indicatorul de plin benzina!


#45
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View Postunbrutus, on 28 aprilie 2018 - 08:02, said:

Cam asta e concluzia... de aceea am renuntat la Leaf.
Nu imi pot planifica asa de bine viata... vreau sa ma urc in masina si sa plec si pana la viena daca am chef.


Asta este si concluzia. Pe langa faptul ca te costa masina, mai dai si o gramada de bani pe diverse accesorii de incarcat si nu numai. Foarte reala faza cu plecatul la mare, iar ce am zis eu se adevereste.
Te costa mult mai mult asteptand ore la incarcat, deoarece nu poti sta mult timp in statii de incarcare, fara sa cheltuiesti. Deci in final te ajunge mai mult si este mai incomod si mai stresant decat cu o masina pe combustibil.  Plus faptul ca mergi cu o viteza cu care te depasesc toti, nu ai AC cum trebuie si nici caldura. Cat priveste autonomia care nu este deloc cea din cartea tehnica, trebuie sa o gestionezi corect.
Acest lucru se intampla la orice masina electrica, indiferent de marca, iar sacrificiile facute si alt stres in plus(asa consider eu) nu cred ca ar trebui sa faca parte din viata nimanui.

#46
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Sa nu uitam ca Leaf-ul de 24kWh e o masina de oras totusi. Se piate folosi si in exterior daca exista infrastructura. Eu am impins limita de dragul aventurii.
Anul acesta vom merge la mare in acelasi loc. Si eu am hotarat sa mergem cu Toyota. Dar spre surprinderea mea, familia se opune. Lor le-a placut :). Nu stiu inca cum o sa facem. Incarcatoarele de pe autostrada tot nu au fost montate.

Cateva poze de interior.

Attached File  IMG_20180428_113453.jpg   58.43K   107 downloadsAttached File  IMG_20180428_113504.jpg   70.64K   124 downloadsAttached File  IMG_20180428_113520.jpg   62.46K   129 downloadsAttached File  IMG_20180428_113528.jpg   43.55K   108 downloadsAttached File  IMG_20180428_113559.jpg   35.47K   101 downloadsAttached File  IMG_20180428_113632.jpg   66.64K   85 downloads

#47
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Este o aventura, nimic de zis. Chestia este ca indiferent de bateria masinii, autonomia la o electrica in condus real si normal nu este cea data de fabricant. Mai ales daca ai si caldura, sau AC pornit, ca sa mergi totusi confortabil. Pe langa asta si viteza care nu iti da voie, pentru ca scade autonomia, proportional cu marimea fiecarei baterii a fiecarei masini electrice. Iar timpul petrecut la o incarcare, pana acuma il calculezi, gasind un incarcator mereu liber. Stai sa vezi mai incolo, cand mai gasesti ci ocupat.

Daca stai 1 ora jumate sau 2, la incarcare, este inevitabil as mai cumperi si altceva, chiar daca nu este necesar. Apar cumparaturile si mancatul de plictiseala, iar la final, costul fata de o benzina/motorina, poate fi/chiar este, mult mai mare.

Edited by Torquemada-666, 28 April 2018 - 10:59.


#48
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
Volanul in piele - good. E si in incalzit, nu?

Piele si mai ales neagra pe scaune: nasol... aerul conditionat tre sa lucreze la greu

#49
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Volanul e incalzit.

Intradevar, vara e mai cald in interior negru, dar masina are geamuri fumurii pe spate. Mai e si un alt avantaj care nu e asa evident. Motorul electric genereaza mult mai putina cladura in functionare. Din acest motiv masina se incalzeste mai putin in mers si aerul prin gurile de aierisire e ceva mai rece.

View PostTorquemada-666, on 28 aprilie 2018 - 10:57, said:

Este o aventura, nimic de zis. Chestia este ca indiferent de bateria masinii, autonomia la o electrica in condus real si normal nu este cea data de fabricant. Mai ales daca ai si caldura, sau AC pornit, ca sa mergi totusi confortabil. Pe langa asta si viteza care nu iti da voie, pentru ca scade autonomia, proportional cu marimea fiecarei baterii a fiecarei masini electrice. Iar timpul petrecut la o incarcare, pana acuma il calculezi, gasind un incarcator mereu liber. Stai sa vezi mai incolo, cand mai gasesti ci ocupat.

Daca stai 1 ora jumate sau 2, la incarcare, este inevitabil as mai cumperi si altceva, chiar daca nu este necesar. Apar cumparaturile si mancatul de plictiseala, iar la final, costul fata de o benzina/motorina, poate fi/chiar este, mult mai mare.
Da, la drum lung costurile sunt asemanatoare. Dar e mai multa relaxare. In excursii e binevenita. Dar la o calatorie de business deranjeaza durata mai lunga a calatoriei. Acolo se simte nevoia unei masini mai performante, gen Tesla, cu autonomie mai mare si viteza mai mare de incacare.
Sau back-up-ul pe combustie.

#50
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Cateva poze cu masina la incarcat. In camping sau in locurile unde exista o priza de curent trifazat am folosit incacatorul de 16A primit cadou la cumpararea masinii.
De multe ori cea mai mare problema la incarcare au constituit-o masinile cu combustie care ocupau locurile la incarcatoare. Cel ptin anul trecut. Anul asta s-au mai invatat romanii dar incep sa fie din ce in ce msi des ocupate locurile cu masini electrice.Attached File  IMG_20170710_120856.jpg   97.72K   96 downloadsAttached File  IMG_20170626_202633.jpg   84.56K   97 downloadsAttached File  IMG_20170710_071824.jpg   95.92K   108 downloadsAttached File  IMG_20170720_084626.jpg   74.41K   116 downloadsAttached File  IMG_20170720_151324.jpg   89.97K   101 downloadsAttached File  IMG_20170711_204431.jpg   66.5K   105 downloadsAttached File  IMG_20170509_074932.jpg   79.09K   95 downloadsAttached File  IMG_20180201_101413.jpg   59.28K   85 downloads

#51
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Cabluri.

Am cu mine 4 cabluri fiecare pentru o anumita situatie specifica:
- prelungitor: obligatoriu in zonele fara incarcatoare de masina
- incarcatorul masinii de 10A: cu el pot incarca de la o priza normala
- cablul de 16A primit la cumpararea masinii: din el am taiat 1.5 cm ca sa pot sa il folosesc la incacatoarele cu cablu integrat. Dar anumite incarcatoare(fara cblu integrat) nu il mai accepta acum.
- cablul de 32A cumparat de pe ebay: incarcare cu 32A. In 2 - 2.5 ore duntem gata de drum

Pe langa acestea, la drum lung, in functie de locurile unde incarc, mai iau si incarcatorul primit cadou la cumpararea masinii. Se incarca ceva mai repede(6-7 ore fata de 8-9 ore). In plus ii pot si regla curentul: 16 - 10 - 6A in functie de cat rezista instalatia.

Aveam in plan sa le inlocuiesc cu unul singur, dar nu prea mai are rost. E scump si sunt din ce in ce mai putine situatiile in care folosesc incarcarea de la priza normala. Cel mai util e fast charge-ul. Cand a aparut in oras, versatilitatea masunii s-a dublat. Pana sa apara el, calatoriile din exteriorul orasului trebuiau planificate. Acum inseamna o intarziere de 30 de minute de mers pana la Kaufland. Oricum ar fi trebuit sa ne oprim la un magazin sa ne luam ceva de mancare pe drum. Acum e clar. Toata familia stie ca vom opri la Kaufland si de acolo ne aprovizionam si mergem la WC.

Si o poza care am mai pus-o cu grosimile cablurilor de incarcare: 32A trifazat,  16A trifazat si prelungitor 16A monofazat.
Attached File  IMG_20180425_144325.jpg   40.37K   54 downloads

#52
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005
Ma faci sa imi doresc si eu o masina electrica. Posted Image Dar chiar simt ca nu e inca momentul, as mai astepta inca 2 ani....


BTW, din cate inteleg, tu ti-ai cumparat de mult masina, iar acum ii scrii toata povestea cu portia?

Edited by AndyM, 28 April 2018 - 12:42.


#53
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
'Stecherul' de fast charge(cel albastru)
Attached File  IMG_20170623_120011.jpg   50.99K   56 downloads

View PostAndyM, on 28 aprilie 2018 - 12:41, said:

Ma faci sa imi doresc si eu o masina electrica. Posted Image Dar chiar simt ca nu e inca momentul, as mai astepta inca 2 ani....


BTW, din cate inteleg, tu ti-ai cumparat de mult masina, iar acum ii scrii toata povestea cu portia?
Cu cat astepti mai mult cu atat o sa poti sa iti iei o masina mai performanta si mai ieftina. Cu cat o iei mai repede beneficiezi mai mult de 'efectul de gadget' si de gratuitati.

Masina am luat-o acum aproape doi ani, dar abia acum m-am hotarat sa fac un jurnal.

#54
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postbzalex, on 28 aprilie 2018 - 11:17, said:

Mai e si un alt avantaj care nu e asa evident. Motorul electric genereaza mult mai putina cladura in functionare.
e avantaj 6 luni pe an si dezavantaj enorm alte 6 luni pe an... :) ce buna e caldura de la termic iarna...

View Postbzalex, on 28 aprilie 2018 - 12:20, said:

De multe ori cea mai mare problema la incarcare au constituit-o masinile cu combustie care ocupau locurile la incarcatoare. Cel ptin anul trecut. Anul asta s-au mai invatat romanii dar incep sa fie din ce in ce msi des ocupate locurile cu masini electrice.
pai ce daca, stau si ei "doar 5 minute"... vezi ce ziceam eu pe alt topic cu respectatul regulilor si tu imi spuneai ca sint prea exigent...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate