Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Nissan Leaf 2013

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
539 replies to this topic

#1
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Istoria incepe acum aproximativ 8 ani, prin 2009 cand am cuparat o Toyota Yaris. De fapt eu am vrut sa cumpar o masina hibrida. M-a incantat ideea de a recupera energia de franare. Pe atunci singura masina hibrida era Prius. Care costa aprope dublu 25.000 de euro fata de 13.000 cat am dat pe Yaris. Am facut si un test cu Prius-ul si am ramas incantat de consusul fara schimbare de viteza. Probabil din acest motiv am cumparat si Yaris-ul. Era fratele mai mic, al Prius-ului. Chiar si bordul semana.
Am ramas cu ideea ca urmatoarea masina care o sa o cumpar o sa fie un Prius. Chiar am si reusit acum 3 ani sa conving un prieten sa isi ia un Prius second. La costat parca 11.000 de euro. Intre timp eu am descoperit ca ce imi placea la Prius era de fapt partea electric a lui. Asta am descoperit cand am avut ocazia sa conduc un BMW i3 adus la firma pentru o demonstratie. Atunci mi-a fost cat se poate de clar. Urmatoarea masina o sa fie electrica sau nu o sa fie de loc. Nu mai aveam nici o indoiala. Viitorul suna bine, viitorul e electric.
Am urmarit cam doi ani evolutia masinilor electrice. Preturile erau mult prea mari, se invartea la sume de peste 30.000 si nu incapeau nici cum in buget. Asta pana acum doi ani, in 2016, cand consoarta mi-a adresat intrebarea: auzi, ce zici sa cumparam inca o masina. Una second, ieftina ca mi-e greu sa fac naveta schimband doua linii de autobuz. Si asa a inceput un lant de decizii care m-au dus la achizionarea un Nissan Leaf second hand.
Am inceput de la un buget minimal de 3.000 de euro. Am cautat pe net diferite variante de masini si i le-am prezentat consoartei. Nu a fost acceptata nici una. Toate erau prea vechi si prea urate. Cand am cautat ceva acceptat de ea, am ajuns pe la 5-7.000 de euro. Cam mult. Nu prea imi convenea suma. Si atunci mi-am zis, dar oare o masina electrica second hand nu as putea gasi la un pret de sub 10.000 de euro ? Dupa ce am rascolit anunturile, cea mai ieftina masina electrica era in jurul a 11.000. Da existau si masini mai ieftine, dar erau produse de serie mica care nu se mai produceau sau ar fi fost greu sa gasesc piese de schimb. Asa am invatat de Leaf generatia I, si Leaf generatia II.

Leaf-urile generatia I erau de la 11.000 iar cele de generatia II de pe la 13.000 de euro. Cele de generatia I aveau portbagajul mai mic, nu aveau pompa de caldura si nu aveau modul B, cel cu franarea regenerativa mai puternica. In plus erau masini care ar fi folosit o chimie la baterie care era mai sensibila la caldura si avea o viata mai scurta. Generatia II de Leaf, a fost introdusa in 2013 prin toamna. Si uite asa am inceptu sa caut un Leaf din 2013 din generatia II.

13.000 de euro sunt multi mai multi bani decat cei 3.000 de euro cu care pornisem initial la drum. Am inceput sa fac calcule. Oare chiar merita sa dam asa de multi bani ?

#2
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Nu,  ramai departe de ideea electricelor in Ro. Infrastructura nu este suficienta inca, daca nu stiai cea mai mare companie de pompe electrice din Ro a pus un tarif de tip abonament pe toate statiile. Deci nu e gratis incarcarea, diferenta intre combustibil si electric nu mai este chiar asa de mare.

Masinile electrice vechi din primele generatii 2010-2017 nu sunt o idee buna deoarece in curand vor iesii adevaratele electrice cu autonomie de 250-400km iar astea cu autonomie de 100km+ o sa se devalorizez exagerat de rapid. Dai 13.000euro acum pe ea, si in 2 ani face 5000euro.

Autonomia la o masina electrica scade exagerat de mult pe caldura (folosesti mult AC) dar mai ales iarna, din cauza frigului. Un coleg cu VW up luat de nou, reuseste autonomii de 150-160km zilele astea prin Bucuresit (25 grade afara fara AC) si autonomii de 80-100km iarna/vara cu caldura/ac.

Cumpara-ti o masina de 6000-7000euro, iar de diferenta pana la 13.000euro alimentezi cu combustibil pentru 5ani.

Edited by Deenman, 27 April 2018 - 13:10.


#3
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Istoria insa a evoluat altfel :)

Am luat ca referinta cei 15.000 de km pe care ii faceam cu Yaris-ul intr-un an. Cum urma sa fie o masina exclusiv de oras, in trafic de dimineata am pus un cosum de 9l/100km. Asta vine 150 x 9 = 1350 de euro pe an consumul de carburant. Pe 5 ani ar fi 6750 de euro. Pai daca punem banii acestia, la cat ne-ar costa o masina second cu combustie care se incadreaza in gama nevestei, ajungem sa platim 13.750 de euro pe perioada de 5 ani. Pai in pretul acesta deja intra o masina electrica. Oare cat ne-ar costa curentul electric pentru masina electrica? 150 x 15kWh/100km x 5 ani x 0.5 lei = 5.625 de lei, cam 1250 de euro. Deci daca luam si curentul in consideratie, masina cu combustie ne-ar fi costat dupa 5 ani cat o masina electrica de 12.000 de euro. Hmm. Destul de aproape.
Oare nu sunt si alte diferente de pret la intretinere? Din experienta cu Yaris-ul, revizile periodice, taxele si reparatiile se invart in jurul sumei de 500 de euro pe an. La masina electrica nu stiam inca. Am cautat pe net. Nissan Leaf era considerata una dintre cele mai fiabile masini. Intretinerea ei inseman schimbarea filtrului de polen si cam ata. Hai sa zicem 100 de euro. Deci ar fi in plus la la masina pe combustie cam 400 de euro/an, deci 2000 de euro in 5 ani. Deci asa la un caclul sumar pare ca masina pe combustie ne-ar costa pe perioada de 5 ani cat o masina electrica de 14.000 euro. Hmm. Viitorul suna bine, viitorul e electric.

Am inceput sa caut Nissan Leaf generatia II de pana in 14.000 de euro ...

#4
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Poti sa te minti singur in continuare. Nu ai luat in vedere devalorizarea drastica. O masina ce o cumperi acu cu 6000euro o vinzi dupa 3-4 ani cu 4000 euro = -2k.

O masina electrica ce o cumperi acu cu 13.000euro o vinzi dupa 3-4 ani cu 6000euro (si o sa stai la vanzare cu ea cateva luni) = -7k euro.

Poti sa-ti faci cate calcule doresti, ca tot pe minus iesi.

Revizia la o masina cu combustie te costa in felul urmator: 150 ron uleiul (Valvoline, Mobil, ulei bun nu ieftin) + 150 ron cele 3 filtre +100 ron manopera= 400ron, pune 470 ron ca mai faci o iginienizare clima= 100 euro pe an.

5 ani de revizii la combustie inseamna 500 euro, nicidecum 2000euro. Frane, lichid de frana, antigel schimbi la amandoua, deci nu are rost sa vorbim.

La masina electrica, exista o revizie mai speciala care se face doar in service autorizat (adica te duci sa ti-o da bine de tot la reprezentanta) si se face o verificare completa, iar la un anumit interval de timp se schimba lichidul de racire al sistemului electric.

La o masina de 5 ani vechime (2018-2013) pot sa intervina oricand, anul asta, la anul, probleme la bateriile electrice, si atunci sa vezi distractie, ce o sa-mi mai demonstrezi ca are sens o masina electrica. Masina electrica are sens, dar nu momentan, si nu in Romania, in alte tari unde incarcarea este gratuita, unde exista locuri speciale de parcare pt electrice, unde se diferentiaza costurile de casco/rca/vignieta pt combustie/electrica. Tu momentan vrei sa-ti iei electrica dintr-un simplu motiv, sa fii la moda, sa fie ceva nou, cool. De economisit nu o sa econimisesti nimic.

Pretul khw creste de la an la an, tu ai calculat cu pretul actual, ceea ce e iar gresit. PRetul mediu la combustibil pe ultimii 5 ani il ai, neschimbat.

Tragerea unei prize cu acord de la firma ce furnizeaza curent cu autorizatie +piese+ manopera costa undeva la 3000-4000ron. Deci te rog, spune-mi cum e cu electricele.

eu eram fix ca tine la inceput, acu 1 an cand am vrut sa schimb masina, 10-14.000euro iau o hibrida, dupa ce am vazut consumuri reale, am zis ca nu economisesc nimic. Am zis ca iau o electrica, dupa ce am vazut oferta de piata si ce mi se ofera in comparatie cu o masina pe combustie am zis pas.

Edited by Deenman, 27 April 2018 - 13:40.


#5
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Si au inceput sa apara rezultate. Prin Italia, prin Franta, Olanda. Cautand am constatat diferenta mari de preturi. Erau masini cam din aceeasi clasa care se vindeau de la 13.000 la 25.000 de euro. Am inceptu sa caut motive. Sunt 3 nivele de echipare: Tekna, Accenta si inca un nivel si mai mic care nu imi aduc aminte cum se cheama. Numai nivelele de echipare Tekna si Accenta aveau pomap de caldura si modul B cu regenerare. In plus numai Tekna avea in general pachetul de iarna cu scaune si oglinzi incalzite.
Scaune incalzite. Cat am regretat iarna ca nu am luat optiunea asta pe Yaris.
Era clar. Urma sa imi iau versiune de echipare Tekna daca gaseam la un pret rezonabil. Acceptam si o Accenta daca era la un pret avantajos.
Cautand am constatat ca mai exista un aspect care influenta preturile, pe langa clasa. Nivelul de degradare al bateriei. Pe bord, in partea dreapta a nivelului de incarcare a bateriei, exista un indicator care arata cat de degradata e bateria. Am inceptut sa fiu foarte atent cu pozele de la bordul masinii ca sa vad indicatorul respectiv. Orice vanzator care nu avea nimic de ascuns il afisa.
Dar Tekna se vindeau de la 15.000 de euro sus. Dar mi-am zis ca mertia cei 2.000 de euro in plus pentru confortul suplimentar. In plus Tekna avea si scaune de piele. Aveam doi copii, stiu ce inseamna mizeria pe scaunele masinii.
A. Si mai exista o diferenta. Erau masini ieftine cu bateria inchiriata mai ales in Italia si Franta. Dar nu imi doream asa ceva. Costul chiriei imi dadea calculele peste cap.

Si utite asa am gasit o masina cred ca pe undeva prin Olanda. Nu mai stiu cat era, pe undeva pe la 15500 parca. Am sunat, am intrebat de ea, dar cand au auzit ca suntem din Romania, au zis ca nu mai e de vanzare :(

#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

Quote

Si utite asa am gasit o masina cred ca pe undeva prin Olanda. Nu mai stiu cat era, pe undeva pe la 15500 parca. Am sunat, am intrebat de ea, dar cand au auzit ca suntem din Romania, au zis ca nu mai e de vanzare :(

thathappened

#7
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,744
  • Înscris: 04.10.2006
Hai cu pozele!
Repede pana nu te convinge Deenman sa nu-ti iei masina electrica.

Din cate imi dau seama e deja cumparata masina, ca doar e jurnal de bord.

#8
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
@Deenman: eu iti ineteleg argumentele. Eu doar relatez ce s-a intamplat. In cei 500 de euro am luat in cosiderare si eventualele mici reparatii care poat sa apara. Masina cu combustie de 7000 de euro era de peste 5 ani vechime. Cea electrica de 3 ani. In plus simplitatea unei masini electrice si faptul ca era considerata una dinte cele mai fiabile masini ma facut sa pun in plus 400 de ero in plus la masina cu combustie. Nu uita ca in 2016 urma sa platesc si taxa de mediu la ca cu combustie iar cea electrica e lipsita de taxe.

Continui cu povestea.
Si asa a inceput dezamagirea. Orice masina care o gaseam si se incadra in criterii nu puteam sa vorbim cu vanzatorul. De cele mai multe ori nici macar nu se raspundea la telefon sau mailuri. Si cu cat ne indepartam de Romania cu atata masinile electrice deveneau mai ieftine si mai multe. Deja am inceput sa luam in considerarea sa ne ajute niste prieteni care stateau in Germania. Sa stam 2 saptamani la ei in timp ce cautam o masina.
Dar Olanda e departe. Masina era exclusiv de oras. Nu puteam sa vin cu ea pana in Romania. Trebuia sa o aduc pe platforma. Daca gaseam un vanzator trebuia sa ajung repede acolo. Asta insemana costuri suplimentare ori de cazare ori de deplasare. Numai transportul cu platforma parca era in jur de 1500 de euro...
Concluzia a fost clara pana la urma. Degeaba caut masini in tarile vestice. Cheltuielile supliemntare le faceau la fel de scumpe ca cele din meleaguri mai apropiate, Austria, Ungaria. Preturile insa se invarteaau pe la 16.000 - 17.000 de euro. Aveam ceva bani pusi deoparte, dar nu ajungeau. Am inceput sa caut sa fac un credit. Mare aventura ... Nu mai lungesc, mai spun ca nu eram angajat pe perioada definitiva la firma la care lucram.

Cum era clar ca sunt din ce mai aproape de a cumpara o masina electrica, am inceput sa imi fac calcule unde si cand o sa o incarc. Cea mai rapida solutie: cu prelungitorul scos pe geam. Noroc ca stam la etajul I, dar nu cred ca ar fi fost mare diferenta daca stateam si la etajul 12. Eram pornit sa iau o masina electrica. Am vorbit si cu patronul si l-am intrebat daca as putea sa alimentez viitoarea masina electrica, contra cost, la servici. A fost foarte incantat de ideea. A zic ca pot sa o alimentez pe gratis. Ba chiar imi pune un incarcator de masina. Am insistat ca vreau sa il puna undeva in spate sa nu deranjeze. Mi-a zis ca il pune in fata chiar la intrare ca sa vada toti vizitatorii ca sprijina tehnologiile verzi. Cica da bine la business...

Am cautat pe site-uri locale din Austria si Germania. Nu vroiam sa iau de la dealer. Erau mai scumpe si nu aveam nici o siguranta legata de istoricul lor. Imi era frica ca avand access la calculatorul de bord ar fi putut reseta indicatorul de uzura al bateriei.

Si uite asa am gasit o masina pe un site local din Austria la 16.700 de euro. Am dat telefon, nu mi s-a raspuns. Am trimis mail, nu mi s-a raspuns. Am gasit aceeasi masina si pe mobile.de la 17.000 de euro. Nici acolo nu mi s-a raspuns. In final am apelat la un fost sef de la o fosta firma unde am lucrat, care era austriac. A sunat el si a intrebat de masina. Si uite asa m-a pus in contact cu vanzatorul. L-am intrebat de ce se feresc sa raspunda la telefon. Mi-a zis ca sunt tot felul de oameni dubiosi care suna din Romania si ii este frica sa mai raspunda ...

#9
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Iti doresc succes si toate cele bune in achizitie sau la masina daca ai cumparat-o deja. Sper sa fi fost inspirat sa ai fast charge la ea.

#10
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Am schimbat o serie de mailuri/telefoane/whats-up cu vanzatorul pentru ca pe site nu erau foarte multe detalii despre masina. Era o poza generica. L-am intrebat daca are mufa de incarcare rapida, mi-a trimis si poze cu mufa. Singurul lucru care nu stiam daca era cum as fi vrut era daca masina era cu variante cu incarcare de 3KW sau de 6KW. Austriacul era prea putin tehnic ca sa pot sa ii cer asta. Si imi era si frica sa nu cumva sa isi dea seama ca are ceva in plus la masina si sa mareasca pretul.

Gata. Urma sa imi cumpar masina electrica. Am inceptu sa ma interesez de platforme, am vorbit cu colegii daca stiau pe cineva. Nu eram 100% sigur ca o cumparam. Trebuia sa o vad. M-am inteles cu vanzatorul ca vin intr-o luni. Am zis ca vin mai repede. Mi-a zis ca in weekend nu poate ca are alte planuri si mai are programate si alta vizita de al alti potentiali cumparatori. Am vorbit cu cineva cu o platforma si urma sa il sun duminica seara sa ii confirm. Si uite asa ne-am pus in masina eu si cu consoarta. Am inpartit caramizile de euro in doua pe principiul proverbului cu ouale in acelasi cos si ne-am rezervat o camera uneva in Viena.
Am ajus fara aventuri la Viena, ne-am plimbat seara prin centrul turistic, ne-am relaxat. Banii mei i-am lasat in seif la hotel in camera. Consoarta nu a vrut sa isi lase banii ei si i-am luat cu noi. In poseta ei. Si uite asa m-am plimbat eu prin Viena cu o poseta de femeie plina de bani pe umar, ca mi-a fost frica sa i-o las ei ...

Attached Files



#11
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
In dimineata de luni, pe la 4 dimineata, nu prea aveam somn si brusc m-a lovit o amintire. Trebuia sa il sun Duminica seara pe tipul cu platforma. Cu toata vanzoleala cu banii si plimbarea prin centrul Vienei, am uitat. L-am sunat, dar era prea tarziu. Plus tipul era neserios. A zis ca trebuia sa il sun Sambata seara. Deci nu prea avea el chef sa se incurce cu mine.

Am fost la vanzator. Am vazut masina. Am condus masina. Mi-a placut. Am incercat sa negociez pretul. I-am zis sa ne faca un discount ca ii dam cash. Ne-a zis ca pe el nu il intereseaza ca in final banii tot in banca ii ajung. I-am zis ca pe site-ul local din Austria a pus un pret mai mic. Ne-a zis ca in pretul respectiv nu erau incluse si cele doau accesorii pe care ni le mai da: un incarcatoru de masina si un cablu care valoreaza peste 1500 de euro. Ne-a zis ca daca nu ne convine el are alti cumparatori. In final pretul a ramas acelasi si ne-am hotarat sa facem actele de vanzare-cumparare. Am semnat o contractul si ne-am dus la banca cu caramizile de euro ca sa le varsam in contul omului. Au cam facut ochi mari cei de la banca cand au vazut atat cash. Mai ales ca erau si bancnote de 500 de euro. Imi cam era frica de moment ca am schimbat banii la o casa de schimb ca am putut negocia un pret mai bun decat cel de la banca. Si cum de ce ti-e frica nu scapi, din maldarul de bancnote de 500, una din ele a fost refuzata de masina de numarat bani. O data, de doua ori, de 5 ori. Mi-a zis, gata, e clar. E falsa. Asta e. O punem la pierderi. Insa au inceptu aia de acolo sa se agite. Mi-am zis, auleu. Astia cheama acum si polititia....
Au chemat insa sefa. Au studiat bancnota al raze UV, au pipait-o, au mirosit-o nici nu mai stiu ce nu i-au facut. In final au tras concluzia ca e buna ...

Am mai urmat un drum la registrul auto sa ii radieze numerele. In 15 minute s-a rezolvat

Gata eram proprietar !

Attached Files



#12
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Arata foarte bine! Te felicit pentru decizie, dpmdv masinile cu motor termic sunt perimate.

#13
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011
Uff... mult scris si greu de urmarit firul discutiei, dar ce am inteles eu de aici e ca omul a dat 16700 de euro pe un Nissa Leaf Generatia I SH care are cel mult 200km autonomie pentru a fi folosit de nevasta ca masina de naveta.

Am inteles bine?

#14
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Am plecat inapoi in Romania, fara masina, urmand sa vad cu platfroma cum rezolv.
Parea simplu, dar asa de multe masini se aduceau incat nimeni nu mai era liber. Am gasit o firma pe internet, mi-am facut programare la ei. Mi-au zis ca intr-o saptamana se duc dupa ea, dar daca gasesc mai repede un loc ma anunta. Am sunat eu vineri, ca nu mai aveam rabdare. Mi-au zis ca au un sofer care poae sa o ia sambata si ca ii zic sa ma sune. Normal ca nu m-a sunat. Am sunat din nou. Alta tanti. Mi-a zis ca au alt sofer si ca ma suna ala. Crede-ti ca m-au sunat? Normal ca nu. In final, in disperare de cauza am luat toate anunturile de pe net din zona mea si am sunt la toata lumea. Am pus-o si pe consoarta sa suna ca am zis ca poate sunt mai dispusi sa faca favoruri unei femei. In final am avut dreptate. Ea a gasit pe cineva, parca din Deva(aproape 200 de km de Brasov) care au zis ca daca vrem pleaca si acum. Pai si cum facem cu banii, i-am intrebat. Am ramas intelesi sa ne intalnim la jumatatea drumului, prin Sibiu sau pe undeva). Dupa o ora au sunat ca au incredere in noi si ca se duc dupa masina si fara bani. Ca doar ei o sa se faca cu o masina in cel mai rau caz, nu ? Pretul negociat a fost parca 600 de euro sau pe undeva pe acolo.
Si uite asa in final au ajuns cu masina in Brasov. Au zis ca a fost destul de grea. Cat un SUV si ca a trebuit sa mearga incet. Le-am mai dat 50 de euro sa fie multumiti.

Attached Files



#15
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Gen 2, 2015, fast charge echipare buna. Autonomie reala 100-120km, nicidecum 200km. Asta e genul ala de achizitie care nu trebuie justificata, ca nu e nimic logic in ea.

Da-ne mai multe detalii despre masina, an de productie, km, dotari, ce range real are, cat dureaza o incarcare la priza 220V si cat dureaza o incarcare la priza fast charge.

Edited by Deenman, 27 April 2018 - 15:21.


#16
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

View PostStefanSC, on 27 aprilie 2018 - 15:15, said:

Uff... mult scris si greu de urmarit firul discutiei, dar ce am inteles eu de aici e ca omul a dat 16700 de euro pe un Nissa Leaf Generatia I SH care are cel mult 200km autonomie pentru a fi folosit de nevasta ca masina de naveta.

Am inteles bine?
Am dat 17.000 pentu un Leaf Gen II, full option. Autonomia asa credeam si eu ca e pe la 200. Insa realitatea e alta. La fel ca si cu consumurile din cartea tehnica, autonomia reala e diferita.

#17
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011
Ok, ceva imi scapa aici... din ce gasesc pe net, generatia a 2-a de Leaf a aparut in 2017 si arata asa:
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/2018_Nissan_Leaf_Tekna_Front.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Ori aia din poze arata mai degraba a generatia I...

#18
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Masina e din 2013. Am luat-o in 2016 cu 39.000 de km la bord.
Range-ul maxim maximorum pe care cred eu ca l-as putea atinge pe drum drep, daca asa merge cu maxim 75km/h este de 150km. Bateria are un nivel de degradare de 15%.
Can am luat-o acum aproximativ doi ani bateria avea degradare de 14% acum e la 16%.
In oras fac in medie 100 de km. In exterior, cu o viteza normala, face vara, maxim 130 de km.
Iarna, in cele mai grele conditii, drumuri scurte, frig, zapada cam 60 de km.
In mod normal eu fac cam 30 km/zi cu ea in oras. Vara cei 30 de km imi mananca 25-30% din baterie, iarna 40-45%.

Legat de generatii. Practic sunt 3 generatii. Pana sa apara cea care acum o numes generatia II, varianta din 2013 era numita generatia II.
Acum cred ca le numesc generatia 1 - din 2011, 1.5 - din 2013(cu pompa de caldura, chimie imbunatatita la baterie, etc) si 2 din 2018, cu baterie de 40kW si design exterior si bord refacut. Platforma e aceeasi cea din generatia 1.5 dar cu baterie mai mare.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate