Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra

Chiar se platesc pensiile la term...

cu autorulota prin BZ
 Cuptor Electrolux EOE7C31Z, cum i...

Cablu Corsair 600W GPU

Solicitare documente emag

Uzucapiune teren intravilan
 Recomandare aparat foto

Ariston "Genus One+" 24kw...

Saci moloz - unde ii pot arunca?

Problema respingere memorie supli...
 Posibila virusare

Material opac developat filme

Caramida de sticla la exterior

Geam cuptor crapat
 

Ford Mondeo 1,8 TDCi - 2008 - 125CP

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#73
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005
O sa desfac si pompa de ulei sa vad cum se prezinta in interior.
Filtrul de ulei l-am pus la scurs si sunt curios daca gasesc ceva in el.
Daca ar fi dat rateuri pompa banuiesc ca as fi primit semnale in bord ca nu are presiune. Senzorul de presiune ulei l-am verificat si functiona de asemenea si circuitul de atentionare lipsa presiune.

Uleiul nu parea deloc subtire sau spumat - deci cam exclus contactul cu apa. Defapt la mine problema era ca baga compresie in sistemul de racire (si mi-am dat seama de ce si unde am gresit) ***

Baia de ulei era curata. Sorbul pompei nu era infundat.

Singura explicatie viabila ar fi ca arborele ar fi fost prea uzat si a avut joc mic in cuzineti de cand i-am montat - bielele le-am strans cu cheie dinamometrica deci exclus prea stransi sau prea slabi. Oricum si acum cand le-am desfacut erau foarte stranse.

Din toata povestea asta, curios este ca cuzinetii de palier arata bine la fel si cuzinetii axei cu came.

*** Problema cu compresia in instalatia de racire a fost datorita montarii motorului pe masina. Eu am bagat motorul pe sus, cu cutia deja montata. Ambii ocheti de ridicare (mai degraba suspendare ) sunt pe chiuloasa. Cand am ridicat motorul, s-au tensionat prezoanele de la chiuloasa si s-au alungit un pic. Asta-i cred explicatia, pentru ca in general motoarele se monteaza pe jos.

Edited by tehnics, 17 October 2019 - 12:23.


#74
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005
Dupa atata timp revin cu informatii Posted Image.

Cam ce am facut in acest timp. Pai am desfacut motorul cap-coada din nou. Am inlocuit acei cuzineti cu probleme, am cumparat un arbore cotit SH, am cumparat un kit pentru turbina care si acum fluiera un pic pentru ca cumparat doar kitul cu bucsa din bronz si din ce am observat, si axul are un pic joc.
O alta problema observata de mine este ca martorul ulei se stinge dupa cateva secunde la pornirea la rece. Asa facea si inainte sa se gripeze cuzinetul de la arbore. Nu am nici o explicatie si nu stiu care ar fi cauza.
Am schimbat cureaua de accesorii.
Am curatat bine discurile de frana si ieri i-am facut  32 de km ca sa ii fac ITP-ul care l-a trecut ok. Motorul a mers ok in tot acest timp, fara nici o problema, doar ca la un deal am simtit cateva miss-fire-uri. Posibil din cauza motorinei care este de 2 ani jumate in rezervor, de cand s-a stricat motorul.
In tot acest timp, de cand s-a stricat, masina a stat pe dreapta...adica nefolosita.

Astazi o sa incep sa fac ceva poze si o pun la vanzare cu mentiunea ca motorul nu prezinta nici o garantie. Cine o va lua va trebui sa o ia asa cum e.

Edited by tehnics, 28 September 2021 - 11:02.


#75
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,568
  • Înscris: 30.10.2003
Misto povestea ... de citit!

#76
Ghytza333

Ghytza333

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 01.02.2018
Era mai convenabil sa pui alt motor, dar daca ai facut-o din pasiune, e altceva.
  Ford e o masina dificil de reparat, trebuie folosit manualul, mecanici sunt putini sa se priceapa la Ford.
  Pentru demontarea chiulasei, cam aia sunt pasii la orice motor, nu a facut-o Ford intentionat, era bine sa fie prinsa in vreo 2,3 cleme.. si gata.

#77
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Da, si mie mi-ar placea sa-mi bag coatele prin ele, dar e clar ca n-o sa iasa ca atuncea cand cineva a mai facut-o si cunoaste "secretele". Sunt tot felul de mici chestii: spre exemplu la unele motoare, pompa de ulei trebuie sincronizata cu distributia, la etansarea baii de ulei trebuie sa fii foarte atent, ca daca pui prea mult silicon se poate desprinde si infunda sorbul etc etc. Daca nu ai documentatie ff buna sau nu te invata cineva care a mai facut, e greu sa-l faci boboc.

#78
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005

View PostGhytza333, on 30 septembrie 2021 - 06:47, said:

Era mai convenabil sa pui alt motor, dar daca ai facut-o din pasiune, e altceva.
  Ford e o masina dificil de reparat, trebuie folosit manualul, mecanici sunt putini sa se priceapa la Ford.
  Pentru demontarea chiulasei, cam aia sunt pasii la orice motor, nu a facut-o Ford intentionat, era bine sa fie prinsa in vreo 2,3 cleme.. si gata.
Sincer nu am facut-o din pasiune, ci doar poate dintr-o ambitie personala. Asta prima data, pentru ca a doua oara mi s-a luat de orice ambitie si am zis realizat cat motorul asta oricat l-ai repara nu il mai aduci in parametrii din fabrica orice i-ai face.
Demondarea chiuloasei abia apoi am realizat ca defapt se putea face foarte simplu: se desfacea doar colierul dintre galeria de evacuare si turbina, dadeai jos un surub de la pompa de servo, scoateai tot ce era cablaraie si furtune, si asta era tot, se demonta. Dar na, daca o luai dupa manualul Ford (ca facusem rost si de ala) cam aia erau pasii.

View PostMihai_mb, on 30 septembrie 2021 - 07:41, said:

Da, si mie mi-ar placea sa-mi bag coatele prin ele, dar e clar ca n-o sa iasa ca atuncea cand cineva a mai facut-o si cunoaste "secretele". Sunt tot felul de mici chestii: spre exemplu la unele motoare, pompa de ulei trebuie sincronizata cu distributia, la etansarea baii de ulei trebuie sa fii foarte atent, ca daca pui prea mult silicon se poate desprinde si infunda sorbul etc etc. Daca nu ai documentatie ff buna sau nu te invata cineva care a mai facut, e greu sa-l faci boboc.
E drept si asta...cand incepi sa repari un tip de motor sau o serie de motoare de la anumita marca, incepi sa le pricepi si sa le intelegi. De asta unii sunt specializati doar pe un anumit tip de marca si fac treaba buna.
La mine a fost o combinatie de ambitie, prostie, curiozitate. Bine, ce-i drept este ca mi-am si permis financiar sa bag atatia bani in ea fara un rezultat anume si nu plang dupa banii aia. Dar cel putin am capatat o experienta destul de bogata in mecanica.

Acum masina am pus-o la vanzare, 2700 de euro negociabil. Daca iau 2200 de euro sa zic saru-mana :D

#79
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005
Revin cu informatii.
Dupa ce masina a stat o perioada la vanzare nu a fost interesat nimeni asa ca am mai scazut pretul la 2300 de euro.

Pana la urma un norvegian s-a aratat interesat de masina asa ca a venit sa o vada. I-a placut instant si era ca un copil mic cu jucarie noua...i-am exlicat sa nu se gudure prea tare ca motorul e o pacoste in sine chiar daca functioneaza in parametrii normali.
La final am tot negociat cu el si pana la urma am ajuns la suma de 1950 de euro.
Acum doua seri a venit si mi-a dat banii, am facut contract de vanzare dar nu a mers site-ul Vegvesen ca sa-l transfer pe numele lui oficial.
I-am explicat ca are doua probleme si anume ca turbina scoate un sunet si ca martorul ulei se stinge mai tarziu decat de obicei doar la prima pornire.
Omul le-a acceptat si le-a inteles.
A plecat si dupa 3 ore imi trimite mesaj ca masina a intrat in "limp mode"  si abia a ajuns cu ea acasa si ca e in dubii daca o mai ia sa nu. Depinde de ce zice pe diagnoza.
Ieri seara am tras o fuga pana la el si am luat cu mine diagnoza si ceva scule. Pun diagnoza si surpriza: eroare P0406 - EGR Sensor A circuit High.
Eu din ce stiam nu a fost niciodata problema cu EGR-ul dar na...acum pus in fata faptului implinit n-am ce sa comentez.
Am desfacut actuatorul de la EGR si am masurat pe acolo, totul parea ok (ca are 5 fire, 3 sunt pentru potentiometrul de pozitie si 2 pentru motoras).
Am dat testare din diagnoza si am observat ca nu facea cursa completa cum ar fi fost normal, din 90 de grade se misca doar 45 de grade. Clar undeva era o problema.
Asa ca n-am avut ce face...ori imi luam masina inapoi ori mai scadeam la pret. Sincer, nu mai aveam chef sa o am pe cap, doar vroiam sa scap de "pacoste" asa ca am renuntat la 500 de euro si i-am zis sa se gandeasca (adica pretul final 1450 de euro) dar cu conditia sa accepte ca motorul e o pacoste si ca e posibil sa aiba probleme si ca eu nu ii garantez nimic dupa asta.
A zis ca o sa discute cu nevasta-sa si o sa imi dea un raspuns...asa ca am plecat de la el.
Dupa nici 10 minute ma suna ca e de acord sa ia masina asa cum e indiferent ce se va mai intampla pe viitor.
Asa ca m-am intors si i-am transferat inapoi 500 de euro si am facut transferul pe site-ul Vegvesen (adica oficial am vandut masina).

Deci cam asta e jurnalul de bord a unei masini care s-a incapatanat sa fie una fiabila.
E drept ca am invatat multe reparand motorul asta dar a fost si o gaura financiara destul de mare. Estimez ca am bagat in reparatii undeva la 1000 poate chiar 1500 de euro. Sa nu pun la socoteala timpul si nervii.

Sper ca si altii vor invata cate ceva din ceea ce am postat aici si inca cred cu tarie cu motorul de 1,8 TDCI a fost un motor deloc fiabil dupa trecerea de la lant la curea.

#80
mccrya

mccrya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,361
  • Înscris: 05.03.2005
motorul de 1.8 TDCi il am pe un Ford tourneo de la firma si are aproape 400000km .
Pana acum nu am avut nicio problema cu el....masina a fost luata de noua si nu am schimbat decat ulei, filtre si distributie la el . Nu imi consuma ulei si nu scoate fum , adica merge destul de bine pt rulajul lui. Singura problema la masina asta a fost cu pragurile care au mai ruginit, dar le-am rezolvat cu altele noi  :)

#81
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005
Daca a fost intretinut bine da, duce...dar din pacate e cam pretentios.

Eu am motorul de 2.0 care la fel, are aproape 400 000km....no problem pana acum. O singura daca mi s-a rupt 2 culbutori de la rampa de admisie la cilindrul 1 in timpul mersului....de ce nu stiu. Dar altfel no problem.

Ieri seara imi trimite fostul proprietar mesaj ca i s-a apins martorul IMMO in bord si ca masina nu mai porneste cu nici o cheie. Desi se incuie/descuie, motorul nu porneste.
I-am zis ca nu stiu, eu oricum n-am avut nici o problema de natura electrica cu ea. Dar atata timp cat si-a dat acceptul ca o ia indiferent de problemele ulterioare chiar nu ma pasioneaza.
I-am recomandat sa deconecteze bateria de pe masina si sa o incarce pe un redresor si apoi sa o conecteze inapoi. Altceva n-am ce sa-i recomand.

Edited by tehnics, 24 November 2021 - 16:00.


#82
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005
Hai sa mai continui un pic jurnalul...ca doar e despre masina in cauza.
Intre timp, cu vreo doua saptamani in urma,  proprietarul mi-a mai cerut si un injector de la cilindrul 3. I-am dat, ca aveam 2 de rezerva. Ii dadea eroare la injectorul 3.

Astazi nevasta-mea imi spune:

Auzi ma, dar ce cauta pozele tale de la masina pe FB ? N-ai inchis anuntul ?
Huh ? Ce poze ma ? Anuntul pe FB nu avea poze.
Uite ma, poze cu masina care le aveai tu in anunt (anuntul era publicat cu poze pe un site de vanzari si pe FB era doar un link catre  acel site).
Ma uit si intr-adevar, poze facute de mine erau pe FB....ma uit la vanzator si era fix cumparatorul.

Se pare ca s-a saturat si el de masina dupa nici o luna jumate. In schimb ma deranjeaza ca mi-a copiat pozele si le-a pus pe anuntul lui fara sa ma intrebe. I-am zis sa isi faca singur poze si sa le schimbe ca nu accept. Mi-a raspuns ca nu e acasa....

Il las cateva zile si daca nu le schimba, raportez anuntul.

#83
adrianitza

adrianitza

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 205
  • Înscris: 11.04.2015
pare a fi samsar cumparatorul. Asa procedează de obicei. Jmecheras, a obținut cu japca 500 euro, după ce o cumparase.

#84
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,852
  • Înscris: 01.11.2005
Nu pare(a) a fi samsar. Cel putin asa mi s-a parut, era vai de poola lui (lucra ca tirist pe timp de noapte, statea in chirie la gramada cu tacsu ). Si sigur avea nevoie de masina pentru ca am fost la el acasa....acolo unde statea, era mort fara masina.
Desi trebuie sa recunosc ca avea simtul negocierii, posibil nu era la prima aventura de genul Posted Image

Da, pretul pus de el era fix de 2000 de euro asa cum o avusesem eu initial. Posibil vroia sa-si scoata parleala plus ceva acolo. Cred ca asa as fi procedat si eu daca as fi cumparat o masina si as fi avut probleme. Bine, el nu mai avea ce sa comenteze la mine pentru ca pe contractul de vanzare scria clar ca masina o cumpara asa cum este si ca nu poate face reclamatie mai tarziu. Adica eram acoperit.
Eu oricum i-am dat sansa sa renunte atunci cand i-am zis ca-i dau banii si iau masina...sau accepta 500 de euro reducere. Na, eu ce sa zic, posibil l-a incantat treaba asta.
Ca pe langa aia 500E care i-a economisit, a trebuit sa mai plateasca taxa de inmatriculare 170 de euro, placute de inmatriculare 50 de euro, EGR-ul care l-a cumparat de la prietenul meu, 80euro, injectorul de la mine, 60 de euro. In definitiv mie putin imi pasa ce face el cu masina si cu cat o vinde. O masina de genul ala mai mult de 1500 de euro nu se vinde pe piata, hai sa zic maxim 2000 de euro, desi nu cred.
Motorul ala a fost o pacoste, bine ca am scapat de ea, sincer o spun si nu-mi pare rau de absolut nici un euro care l-a negociat. Tind sa cred ca avea probleme la instalatia electrica pe undeva pentru ca problemele se manifestau aleator....chiar as banui ca au fost roase de un sobolan pentru ca am vazut excremente de sobolan sub capota, langa baterie de mai multe ori cat timp a stat pe bara la mine in curte.

Il las cateva zile si daca nu schimba pozele voi raporta anuntul. Mi se parea ok sa ma intrebe daca ar putea folosi pozele desi nici atunci nu cred ca as fi fost de acord. La o adica, plm, cat de putoare sa fii sa nu fii in stare sa faci niste poze la o masina.

Edited by tehnics, 20 December 2021 - 09:14.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate