Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

Ford Mondeo 1,8 TDCi - 2008 - 125CP

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#55
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Va era dor de noutati ? Mie sincer da, dar daca sunt doar vesti bune....uite ca nu-s.
Acum doua zile am plecat cu remorca dupa mine sa arunc ceva bio - crengi de copaci, urmand ca sa ajung si la un magazi de bricolaj ca sa cumpar ceva. Ajung la punctul de descarcare, las crengile si apoi plec spre magazin. Pornesc si cand accelerez simt ca se auzea o bataie. Ca un injector de tractor. Ridic capota, nimic suspect. La relanti nu se auzea.
In fine, zic totusi sa ma duc la magazinul de bricolaj ...numai ca sunetul parca devenea din ce in ce mai strident. Ajung la magazin, opresc, iau ce am de luat , pornesc si dupa 20 de metri aud un scartait ascutit, metalic.
AI DE PLM.
Opresc imediat motorul si trag mai pe dreapta in parcarea magazinului. Ganduri si ganduri. Mai pornesc odata, a pornit la sfert si dupa cinci secunde se mai aude un scartait scurt.
Opresc.
In tot timpul asta nici un martor aprins, nici o eroare.
Mai da-o incolo. Oricum deja aveam scenariu: ceva gripat...ori un cuzinet rotit, ori distributie...ceva. Nu stiam ce.
Tractez masina acasa si ma apuc de investigatii.
Prima data sa verific daca nu cumva e problema cu pompa de ulei...am mai trecut prin asa ceva. Scot senzorul de presiune de la ulei si invart motorul "la rece" (am cuplat releul de la demaror la borna plus). Se invartea, ulei ajungea chiar imediat. Pun degetul si se simtea ceva presiune cat pentru turatia de pornire.
Pun senzorul la loc si o rog pe nevasta-mea sa dea o cheie, eu cu ochii in motor. Porneste si dupa cateva secunde se auzeau niste batai de injector. Opreste.
Se auzeau din zona cilindrului 4. Clar, cred ca s-a rasucit vre-un cuzinet de la axa cu came (desi cam imposibil ca au acei pinteni dar cine stie). Verific si cuzinetii erau la locul lor.
Mai sa fie. Cand rulam motorul "la rece" nimic...cand porneam problema.
Ce zic eu: ba, da daca cumva atunci cand pornesc motorul, presiunea de ulei este scazuta desi "la rece" baga ulei, dar cand functioneaza nu are presiune.
Asa ca improvizez un manometru de 6 bari, cu un furtun si o cuplare si o conectez in locul senzorului de presiune.
"La rece" imi arata vre-o 0,5 bari. Pornesc si pana sa se manifeste problema apuc sa citesc presiunea si surpriza: 3 bari. Adica presiunea e ok.
Nu se poate. Stateam si ma gandeam ce naiba ar fi. Distributie sarita ? Neah, pornea la sfert, fara probleme doar ca imediat incepea sa faca figuri...ori zgomot de injector dus ori scartait metalic.
Deja nu mai stiam ce sa fac.
Verific daca nu cumva distributia a fost sarita de la punct. Desfac capacul de la cureaua de distributie (ca sa desfac capacul ala trebuie sa dau suportul de la motor jos - mama lu inginerul ala care a proiectat motorul ala a ramas in seara asta gravida ).
Rotesc motorul pana in punctele marcate de mine de la ultima inverventie. 2 semne - cea pe pompa si cea pe fulia axei cu came. Corespund amandoua.
Cand ma uit in capatul axei cu came - ca acolo defapt este unul din marcajele distributiei, observ ca era un pic decalat. Nu mult, sa zic 1-2 grade....cam juma de dinte sa zic asa.
Ma, nu e mult dar nici putin, dar oricum ar fi cauza problemei nu-i asta, dar am zis sa ma pun sa dau axa cu came jos si sa verific ochiometric cuzinetii.
Pentru ca ultima data am rupt axa cu came datorita pompei de vaccum, am invatat lectia....dau pompa de vaccum jos prima data. Si ca sa dau pompa asta jos...trebuie sa mai desfac multe altele, ocazie cu care am lasat-o iar gravida pe mama inginerului proiectant de motoare QYBA.
In fine, slabesc un surub, slabesc si a doilea surub si ma asteptam ca pompa de vaccum sa stea in tensiune...canci. Nu se misca deloc. Era gripata.
Cum pompa de vaccum este actionata de axa cu came...e de la sine inteles de unde se auzea zgomotul - de la cama pompei de vaccum. Se vede in poza asta in partea dreapta, dupa injectorul 4.
Si din cauza asta mi-a devansat un pic si distributia si de la ea se auzea zgomotul din zona cilindrului 4.
Acum a ramas sa imi cumpar pompa noua si sper sa o primesc cat de curand.
Atasat este poza cu devansarea axei cu came. In mod normal tesitura axei trebuia sa fie paralela cu rigla.
L.E. Nu inteleg de ce poza este rotita la 180 de grade...la mine in calculator arata normal.

Attached Files


Edited by tehnics, 28 March 2019 - 01:27.


#56
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Mda. A venit si pompa. Inlocuit.
Invart motorul "la rece" si sunetul se auzea. Nasol.
Am scos acea protectie de la supape ( cea care nu lasa sa se imprastie ulei aflata deasupra axei cu came)
Acum in schimb descopar ca sunetul se aude doar atunci cand cama numarul 3 calca pe supapa. Pun manometrul, ajunge presiunea uleiului la 1 bar. Ulei este in zona respectiva.
Am desfacut axa cu came. Am verificat toti cuzinetii si sunt ok. Nu zgariati sau alte probleme, doar mici urme de uzura...ceva normal.
Am inspectat culbutorul...arata ok. Nu urme de zgarieturi. Am apasat pe supapa si se misca.

Daca pornesc motorul face zgomote mari doar ca nu le pot localiza exact.

Deja am inceput sa ma gandesc la ce-i mai rau.

#57
bogdan_bz2006

bogdan_bz2006

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 20.10.2010
Salutare. I-ai dat de cap?
Poate ma poti ajuta si pe mine cu un sfat, o sa iti povestesc ce mi s-a intamplat.

Am aceeasi masina cu acelasi motor QYBA.
Acum vreo 2 saptamani in treapta 2 de viteza, s-a scuturat o data motorul si pe Converse+ mi-a aparut "engine malfunction" si mi s-a aprins esp... Am tras pe dreapta, am oprit motorul...si a pornit fara probleme fara sa mai am vreo eroare in bord.
Acum, din cand in cand, in mers, e o fractiune de secunda in care scade puterea motorului si isi revine...fara erori in bord, fara nimic.
Mentionez ca la relanti, din cand in cand se aude un zgomot ciudat.

Ma poti ajuta cu un sfat, vreo indrumare?

Edited by bogdan_bz2006, 03 May 2019 - 09:30.


#58
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Salut,
Din pacate am fost ocupat cu altele in ultima perioada dar zilele astea am incercat sa gasesc problema acelui scartait care eu il banuiam la supapa numarul 3.
Ce am facut defapt.
Am miscat arborele cotit cu 90 de grade astfel incat toate pistoanele la fie la jumatate de cursa.
Am scos axa cu came, am scos toti compensatorii si am lasat compensatorul de la supapa 3, apoi am montat axa cu came la loc.
Am facut un mic dispozitiv dintr-un surubub, doua piulite si fulia arborelui de la vechea distributie. Apoi am prins toate astea in mandrina unei bormasini si am invartit cu bormasina axa cu came doar pentru supapa numarul 3. Axa cu came acum se invartea la turatie mare, mult mai mare decat cea de start, apropape de turatia de relantiu. Poze mai jos.
Surpriza, nu scartaia nimic. Apoi am luat supapa nr.2 si am facut aceiasi procedua deoarece camele de la nr 2 si nr 3 sunt pozitionate cu o mica deviatie de unghi si posibil sa ma fi inselat eu. Nimic. Si supapa nr 2 este silentioasa.

In schimb ce am sesizat este ca daca scot axa cu came (toate supapele inchise) si invart motorul la rece (adica misca doar pistoanele) se aude ca o bataie in motor. Nu am idee de ce, dar inainte parca nu se auzea sau nu am sesizat-o eu.
Deci pana acum chiar nu am nici cea mai mica idee. Am sa montez totul la loc si am sa o pornesc sa vad cand incepe sa scartaie si apoi incerc sa repet procedura de mai sus sa vad daca e de la supape. Daca nu, chiar nu ma taie capul...chiar am ramas fara solutii. Defapt singura solutie este sa desfac tot motorul si sa care-i problema. Ma gandesc sa nu cumva vre-un segment sa se fi rupt. Chiar nu stiu. Iar motorul asta sa-l desfaci trebuie sa dai cutia jos...o intrega nebuneala ca mai bine il schimbi decat sa il desfaci. Foarte prost construit.

 bogdan_bz2006, on 03 mai 2019 - 09:27, said:

Salutare. I-ai dat de cap?
Poate ma poti ajuta si pe mine cu un sfat, o sa iti povestesc ce mi s-a intamplat.

Am aceeasi masina cu acelasi motor QYBA.
Acum vreo 2 saptamani in treapta 2 de viteza, s-a scuturat o data motorul si pe Converse+ mi-a aparut "engine malfunction" si mi s-a aprins esp... Am tras pe dreapta, am oprit motorul...si a pornit fara probleme fara sa mai am vreo eroare in bord.
Acum, din cand in cand, in mers, e o fractiune de secunda in care scade puterea motorului si isi revine...fara erori in bord, fara nimic.
Mentionez ca la relanti, din cand in cand se aude un zgomot ciudat.

Ma poti ajuta cu un sfat, vreo indrumare?
1. Pune un OBD si vezi ce erori ai stocate.
2. Acele opriri scurte pot fi de la vre-un senzor de pozitie: axa cu came (este pe capacul distributiei) sau arbore cotit (este la imbinarea dintre cutie si motor, in partea din spate a motorului).
3. Legat de zgomotul ciudat, da ma multe detalii...este continuu, intermitent, este metalic, are o anumita frecventa, apare in anumite momente. E greu de spus ce fel de zgomot.

Distributia cand ai schimbat-o ? . Daca vrei sa aflii mai multe despre istoria motorului asta, poti sa incepi de la capatul topicului ca sa iti faci o parere...sunt si poze.

Attached Files



#59
bogdan_bz2006

bogdan_bz2006

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 20.10.2010
Zgomotul este la relanti si se aude ca o bataie...si e aleator...nu e constant... Cand masina se misca, nu se aude absolut nimic. Ideea e ca si cand opresc motorul se cam zdruncina toata masina (tremura).
Masina e cumparata din franta cu 223.000 km si proprietarul a spus ca a schimbat distributia la 180.000. Acum masina are 230.000.
Maine vreau sa merg la Altgrad sa puna tester pe ea si sa vad daca au fost schimbate ambele curele de la distributie.

#60
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005

 bogdan_bz2006, on 03 mai 2019 - 10:43, said:

Zgomotul este la relanti si se aude ca o bataie...si e aleator...nu e constant... Cand masina se misca, nu se aude absolut nimic. Ideea e ca si cand opresc motorul se cam zdruncina toata masina (tremura).
Masina e cumparata din franta cu 223.000 km si proprietarul a spus ca a schimbat distributia la 180.000. Acum masina are 230.000.
Maine vreau sa merg la Altgrad sa puna tester pe ea si sa vad daca au fost schimbate ambele curele de la distributie.
Ooo, citeste primul post.... vezi ca multi schimba distributia, adica doar o curea, dar nemernicul asta de motor are doua curele si multi nu stiu. Si culmea, motorul asta a picat fix la 230 000 km. Asa ca inainte de a mai circula cu ea...asigura-te ca si cureaua umeda a fost schimbata, nu doar cea uscata. Din pacate ca sa verifici trebuie sa desfaci multe. Ai putea verifica daca suruburile de la pompa de ulei au fost desfacute vre-odata, daca are garnitura noua sau urme de silicon. Daca nu, clar nu a fost schimbata.
Citeste tot topicul asta ca o sa iti prinda bine, crede-ma. Macar invata din greselile altora sa nu te doara capul mai tarziu.
Bataile alea pot fi inceput de sfarsit, adica eu as banui ca incepe sa pice dantura de la cureaua umeda, pompa de apa pe duca ( aici pompa de apa este pe cureaua de accesorii - mai usor de schimbat ) sau probleme cu ambreiajul

Edited by tehnics, 03 May 2019 - 10:54.


#61
bogdan_bz2006

bogdan_bz2006

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 20.10.2010
Multumesc. Maine merg cu ea la tester.
Am citit topicul de 2 ori.

#62
bogdan_bz2006

bogdan_bz2006

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 20.10.2010
Nu am mai avut rabdare si am mers azi la tester. Mi-a gasit doar eroare pe comunicarea intre ceasurile de bord (Converse+) si ecu. Mi-a spus ca erorile de comunicare intre instrumentele de bord si ecu/etc/etc pot genera informatii gresite care ajung inclusiv la injectoare si alte componente. De acolo se aude zgomotul la relanti ( probabil unele momente cand merge in 3 pistoane, injectoarele lucrand incorect).

Legat de distributie mi-a zis ca nu se vede daca a fost schimbata...si daca am dubii, sa o schimb completa (costuri destul de mari).

#63
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Din pacate da, costurile distributiei sunt mari la tipul asta de motor.
Cam astainclude un kit de distributie pentru motorul asta.
Unele motoare au lant, altele curea in interior.

Legat de erorile alea, nu stiu ce sa zic. Nu am avut vre-odata probleme. Dar in general daca acele erori sunt sterse si nu exista o problema reala, atunci ar trebui sa mearga bine.

Edited by tehnics, 04 May 2019 - 20:39.


#64
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Ieri am montat totul la loc. Verificat compresia, toate pistoanele au peste 20bari (nu stiu exact cat pentru ca atat indica manomentrul care il am eu si l-a dat peste cap).
Acea bataie persista.
Am pornit motorul si a pornit. Galagios datorita acelei batai dar a pornit. Am verificat si nu mai borboloseste in tancul de expansiune dupa ce am strans mai tare suruburile de la chiuloasa.
L-am lasat sa mearga la relanti juma de ora...nici un scartait. Apoi accelerat usor pana la 2000 intr-adevar devenea galagios si se simtea ca ceva bate. Daca luam piciorul brusc de pe acceleratie, se simtea acel scartait dar foarte putin. Daca luam piciorul de pe acceleratie usor, nu se auzea nimic.
In fine, am scos masina afara din garaj si am mers vre-o 50m pe alee in rampa. Si atunci am vazut ceva in oglinda din stanga: fum albastru destul de mult.
Intors inapoi si am vazut ca si la relanti se observa fum albastru si avea acel miros de ulei ars.
Clar: ori o supapa/ghidul de supapa/simering de supapa uzat ori un segment s-a rupt. Asta au fost toate noi cand am montat ultima data motorul.
Ultima cea mai grava ar fi problema la turbina, dar slabe sanse.
Pe OBD nu am nici o eroare.

Asa ca singura solutie este sa desfac iar motorul. Deocamdata nu am timp iar prioritatile sunt altele acum pentru mine asa ca voi pune prelata pe ea si abia la toamna o sa ma ocup de ea.
Pana atunci am sa cumpar alta masina ca sa ma pot misca pentru ca una nu e de ajuns.
Oricum, am spus ca dupa ce o repar, o voi vinde. Mi-a ajuns. Nu mai vreau.
Oricum QYBA este un motor foarte prost gandit si deloc fiabil ( ca sa verifici/schimbi cuzineti la arbore trebuie sa dai cutia jos/ ca sa schimbi distributia trebuie sa schimbi o curea sau lant care este in interiorul motorului, culbutorii nu sunt hidraulici, centrarea pompei de ulei necesita scula speciala, si multe altele ).

#65
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Pentru ca masina asta nu a mai fost o prioritate pentru mine am lasat-o mai moale. Intre timp s-au mai adunat idei. Unii au zis ca ar fi de la supape, altii au zis ca ar fi de la injectoare.
Bun. Pai si cum verific injectoarele ? Pai exista un kit de testat injectoarele.
doar ca pretul mi se pare nejustificat de mare plus ca pentru o singura folosire nu merita banii. Asa ca am confectionat eu ceva ad-hoc: 4 borcanele pentru probe de urina, 4 futune si gata. Am scos rampa de retur si am montat furtunele.
Pornit motorul si am lasat sa se umple borcanelele. Surpzia: toate erau la acelasi nivel. Adica nici un injector picat.
In schimb scotea fum alb ca la balamuc.
Si in timp ce functiona motorul zic sa verific daca intra-adevar sunt injectoarele. Si scot mufa de la injectorul 4. Motorul mergea in continuare, fara nici un simptom. Opa.
Mai scot si mufa de la injectorul 3. La fel, mergea in continuare ca si cum nici nu ar fi fost. Hm.
Scot mufa de la injectorul 1 si motorul s-a oprit.
Cu mufele scoase, pornesc motorul. A pornit o secunda dupa care s-a oprit  si mi-a aparut in bord "Engine malfunction". Posibil a detectat ca injectoarele nu sunt conectate si l-a oprit...nu stiu sigur.
Deci am tras concluzia ca 2 injectoare sunt duse. Asa ca am comandat doua injectoare SH. Sper sa fie asta problema.

Am pus si un link cu 3 filmari: https://mega.nz/#F!b...wdHvQStvZCjj3eQ

Attached Files


Edited by tehnics, 22 June 2019 - 00:01.


#66
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Zilele astea am decis in final sa ma apuc si de masina. Am pornit-o si culmea, a pornit la sfert de cheie. Ultima data cand a mai fost pornita a fost data de mai sus, 21 Iunie.
Doar ca nah, cu acel tacanit si cu fum mult in spate.
Am mers asa cu ea vre-o 100m si am bagat-o in garaj.
Am inceput sa desfac ce era de desfacut - dar fara nebuneala de prima data cand am dat si turbina, si toba, admisie si evacuare, am mai povestit eu pe la inceputuri despre "ingineria"de proiectare. Doar am desfacut colierul dintre galeria de evacuare si turbina si ce mai era in mod normal de desfacut.
In felul asta am scos chiuloasa cu tot cu admisie, evacuare si EGR. E mai simplu si nu e atata bataie de cap.

Dupa ce am dat-o jos am vazut si problema: cilindrul 4 umed. De asta eu initial am banuit pompa de vaccum pentru ca este fix langa cilindrul 4.
De ce este umed, care este cauza, nu stiu inca.
Injectoare clar nu, pentru ca am inversat si intre ele, si am cumparat si alte doua.
O sa scot maine supapele si sa le verific, sa vad cum se prezinta la interior.

Attached Files


Edited by tehnics, 26 September 2019 - 23:57.


#67
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Mda, se pare ca nu a fost sa am noroc de masina asta. Motorul este dauna totala...sau cel putin partiala.

Am verificat supapele: bune.

Atunci am invartit motorul conectand demarorul la o baterie si atunci s-a auzit acel tacanit din nou. Puteam misca pistonul sus-jos cu mana si avea un joc de cativa mm.

Initial am crezut ca s-a slabit vre-unul din bolturile de la manetonul arborelui cotit. Am desfacut baia si surpriza: bolturile erau foarte stranse.

Le-am desfacut si am scos pistonul.

Concluzia: s-au rasucit cuzinetii in maneton si s-au facut praf - nu am gasit urma de cuzinet. Pe langa asta a busit si arborele cotit si biela pistonului.

Cuzinetii s-au rasucit pentru ca nu au canal de blocaj.

Nice engineering sa nu pui canale de blocaj la cuzineti indiferent unde ar fi ei.

Asa ca acum sincer nu stiu ce sa fac. Sunt un pic prea socat ca sa realizez si sa vad ce naiba fac cu masina.

Edited by tehnics, 28 September 2019 - 20:43.


#68
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Nasol. La ce interval o fi avut schimburile de ulei facute inainte sa o iei? Se intampla si la case mai mari cu schimburile la 30.000 km ( vezi Mercedes w212 2.2 cdi, unde multi au crezut in povestea long life recent introdusa si s-au trezit cu cuzineti rasuciti). Cel mai ieftin presupun ca iesi daca iei motor sh din RO, altfel nu iei mai nimic pe coaja daca incerci sa o dai nefunctionala.

Edited by Mihai_mb, 29 September 2019 - 13:16.


#69
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Mihai, cred ca aici a fost marea problema, cea de care spui tu. Fostul proprietar se pare ca nu a intretinut motorul pentru ca eu initial cand l-am luat si l-am desfacut prima data, avea un fel de noroi negru pe fundul baii de ulei, ceea ce clar inseamna ca nu a facut schimbul de ulei cand trebuia si cum trebuia.
Si cum manetonul asta este in punctul cel mai indepartat de pompa, are ungerea cea mai defectuoasa. Iar in timp uzura si-a spus cuvantul pentru ca bolturile de la biela erau stranse, clar nu ala a fost punctul slab.

Oricum mie mi se pare o prostie inginereasca sa nu pui fante de blocare la cuzineti. Pentru ca daca s-a rasucit chiar si cu cateva grade, s-a dus naibii toata ungerea acelui maneton sau palier.

Sincer sa fiu sunt in dubii. Piesele in sine nu m-ar costa mult doar ca m-am saturat sa tot desfac motorul. Daca iau unul SH din Romania, ma costa mult sa il transport pana in Norvegia. Iar nu merita si nu vreau sa pun motor SH. Cine stie ce alte bube ascunse are.
Cel mai ieftin ies daca cumpar arbore cotit de pe net - undeva la 500 lei, pentru mine nu-i o avere. Sa spunem ca toate piesele care mai sunt necesare (prezoane, garnitura chiuloasa, biela piston, 1-2 valve si simeringuri, cuzineti) m-ar ajunge la maxim 1000 de lei.
Dar in schimb trebuie sa desfac tot, absolut tot. Si asta deja parca mi s-a pus pe....

Edited by tehnics, 29 September 2019 - 14:03.


#70
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Revin cu noutati din pacate si mai triste.
Am desfacut motorul pana la ultimul surub. Sincer sa fiu nu cred ca a ramas un surub nedesfacut.
Am dat jos arborele si surpriza....momentul fatal era doar o chestiune de timp: cuzinetii de biela praf.
Cuzinetii astia au fost noi, cumparati de la service - adica ce folosesc ei mi-au dat si mie, Ford original.
Cum am zis, a picat cel de pe pistonul 4 - cel mai indepartat de pompa de ungere.
In schimb dupa ce l-am desfacut pe 3, deja ma apucase groaza...era mancat si asta si bucati din el intrase pe canalele de ungere ale arborelui.
Doi era si el afectat, cel mai putin afectat era primul dar are uzura.
Si culmea, asta doar la cuzinetii de la biela. Cuzinetii de palier sunt originali si arata inca bine. Au un pic de uzura dar arata bine.

Probleme cu ungerea exclus. Am pus manometrul si la rece aveam peste 1 bar. La pornire aveam 3 bari - 800rpm.
Uleiul nu cred. Am obiceiul sa schimb uleiul in functie de cum arata el, nu dupa 15000 km, dar oricum cred ca aveam vre-o 12000km de la ultimul schimb. Filtrul de ulei Mhale, made in Austria (ma gandeam ca s-a spart filtrul si a iesit bucati din el pe traseu).

Sorbul pompei nu era colmatat.

Singura explicatie: calitatea proasta a cuzinetilor. Cand dau cu mana pur si simplu se cojeste acel strat de pe ei. Cuzinetii care au ungere proasta au alt simptom - capata culoarea cuprului, dar nu se cojesc.

Manetoanele arborelui cotit arata bine, nu sunt zgariate sau distruse (cu exceptia pistonului 4).

Mda, nevasta-mea crede ca defapt masina asta a fost blestemata de cineva. Eu sincer nu stiu ce sa mai cred.

Attached Files


Edited by tehnics, 16 October 2019 - 23:05.


#71
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,827
  • Înscris: 01.11.2005
Am mai discutat si cu un prieten mecanic si mi-a zis ca cel mai probabil acei cuzineti au ramas fara ungere.

Ciudat, foarte ciudat pentru ca martorul de ulei nu mi s-a aprins niciodata. Dupa cum am spus mai sus, am pus manometrul si aveam presiune de 3 bari la pornire si 0,5 bari "la rece".
Uleiul a fost schimbat pe 12 Noiembrie 2018 - masina s-a stricat pe 28 Martie 2019 - deci cam aproape 5 luni de la ultimul schimb si sa zic cam 7000 - 9000 km (nu stiu exact cat are acum dar o sa pun borna sa vad).

#72
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Excluzand ipoteza de piese contrafacute, ca zici ca i-ai luat pe original, poate dadea rateuri pompa de ulei cand se incalzea si nu mai tinea presiunea ( nu stiu daca la motorul asta trebuie sincronizata cu distributia sau poate fi lasata de capul ei ) sau poate erau niste canale de ungere colmatate prin motor ( se poarta cand mai inlocuiesti baie de ulei sau reetansezi orice altceva si pui silicon din belsug , se desprind bucati si infunda diverse - L.E. acuma am citit si de RISLONE-le ala de etansare pe care l-ai folosit, daca garnitura de chiulasa nu tinea foarte bine si ti-a intrat maglavais din ala in sistemul de ungere, putea sa-ti faca bucurii si dopuri peste tot). Poti sa tai si filtrul de ulei sa vezi ce gasesti prin el.

Edited by Mihai_mb, 17 October 2019 - 11:27.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate